Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppskriftshjørnet

Go down 
+30
Hilde-pin
Bente L
camillahoel
Antamina
Vinnie
Kennel Mirenzo
Lex
Ann-Helen
Fanny
Fixa
Monica P
Marte
-linda-
Magdalena
Julie
Gerd-Marit
jeanette
Benedicte
Blomst
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
MU-TI-LA
ElinK
Cesilie
Camilla
helle
Susanne
Eva
KristinC
Marita
34 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next
AvInnlegg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptySøn Aug 22 2010, 20:13

Æh...potato, potatoe... :P margarin er for meg sånn ekkelt "smør" som smaker vondt (=Melange o.l.) og DET skal jeg aldri kjøpe iallefall (ei heller Brelett, for den smaken der kan jo ødelegge et hvert smørbrød)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptySøn Aug 22 2010, 20:47

Marita skrev:
Æh...potato, potatoe... :P margarin er for meg sånn ekkelt "smør" som smaker vondt (=Melange o.l.) og DET skal jeg aldri kjøpe iallefall (ei heller Brelett, for den smaken der kan jo ødelegge et hvert smørbrød)

Du er på riktig lag Marita! Very Happy
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptySøn Aug 22 2010, 21:09

Lex skrev:
Kizz skrev:
Djiiiiiz....
Jeg liker deg!!!! happy5
Stilige smør, og margarinbokser da happy5

Arne er forumets opplysningstjeneste! Hva jeg ville kalle et oppkomme av mer eller mindre unyttig informasjon.. happy5
(skrevet og ment på beste måte Arne!!! biggrin )


happy5 happy5 happy5
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Aug 23 2010, 08:56

Arne skrev:
Bare sånn apropos. Mange husker kanskje Figgjo Folklore fra 70-tallet? Dette demonstrerer det med fasong på smør- og margarinpakkene:

Litt dårlig mobilfoto, men her er smørkopp til venstre og margarinkopp til høyre:
Oppskriftshjørnet - Page 4 IMAG0178

Sånne hadde vi hjemme da jeg var liten. Og bestemor bruker sånn smørkopp enda. wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Aug 23 2010, 08:58

Kennel Mirenzo skrev:
Lene skrev:
Er det noen som har oppskriften på den kyllinggratengen som lå på det gamle forumet?
Tror det var Anita (Kennel Mirenzo) som la den ut der...

Denne har ikke jeg sett, sorry..

Det du trenger:
1 stk hel grillet kylling
1 boks minimais
1 stk squash
1 stk gul eller rød paprika (eller kombinert)
2 stk kremet asparges suppeposer
revet ost til toppen

Strimle kyllingen i passe biter (jeg bruker bare brystpartiet)
Del squash, paprika og minimais i passe str.
Lag begge suppeposene med væske til 1 suppepose (altså halvparten av væsken du trenger til to poser).
Legg alt sammen i en ildfast form. hell suppen over og stø ost på toppen. Settes i ovn på ca 200-220 grader i ca 20min. (til osten er gylden).

Serveres med ris og evt frisk salat happy6

Tusen takk! Da blir det kyllinggrateng til middag i løpet av uken. happy5
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Aug 23 2010, 23:50

Lene skrev:
Kennel Mirenzo skrev:
Lene skrev:
Er det noen som har oppskriften på den kyllinggratengen som lå på det gamle forumet?
Tror det var Anita (Kennel Mirenzo) som la den ut der...

Denne har ikke jeg sett, sorry..

Det du trenger:
1 stk hel grillet kylling
1 boks minimais
1 stk squash
1 stk gul eller rød paprika (eller kombinert)
2 stk kremet asparges suppeposer
revet ost til toppen

Strimle kyllingen i passe biter (jeg bruker bare brystpartiet)
Del squash, paprika og minimais i passe str.
Lag begge suppeposene med væske til 1 suppepose (altså halvparten av væsken du trenger til to poser).
Legg alt sammen i en ildfast form. hell suppen over og stø ost på toppen. Settes i ovn på ca 200-220 grader i ca 20min. (til osten er gylden).

Serveres med ris og evt frisk salat happy6

Tusen takk! Da blir det kyllinggrateng til middag i løpet av uken. happy5

Vi bruker å lage en helt lik en, bare med saus (ikke suppepose) og ris i bunnen av gratengen, salat vedsiden av, og hvitløks baguetter, det er KJEMPE GODT!! Oppskriften står på baksiden av Toro Bali Kylling saus (det står at man bare trenger en pose saus, men vi bruker to) Smile
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyTir Aug 24 2010, 09:46

Fixa skrev:
Susanne skrev:
Da kan jeg jo legge inn Wraps oppskriften min som jeg la ut i bloggen for en tid tilbake. Den er veeeldig god wink3

Wraps

Oppskriftshjørnet - Page 4 Wraps

Ingredienser: Kjøttdeig, tortilla, løk, salsa, grovhakkete tomater i boks, 2ts tomatpure, en liten sprut ketchup, oregano, basilikum, salt, pepper, 1 ss sukker og ost.

Brun kjøttdeigen på stekepannen. Hell oppi opphakket løk. Tilsett salsa, grovhakkete tomater, tomatpure og ketchup. Deretter skal krydderet oppi. La det surre i ca 10 min. Fordel fyllet på 4-6 tortilla, rull dem sammen og strø revet ost oppå. Sett dem midt i ovnen på 175 grader i noen minutter til osten er smeltet.

Deretter er det bare å lene seg tilbake i stolen og nyte maten. Oppskriftshjørnet - Page 4 Gnam

Denne var virkelig NAM NAM Susanne Oppskriftshjørnet - Page 4 362368

Jeg og samboer prøvde denne nå for en time siden! Å det var smaskens!! Men vi gjorde noen små endringer vi da, ingen av oss liker tomat purre, så den kuttet vi ut, kuttet også ut sukkeret. Vi brukte 1ts av alle krydder sortene, en sprut ketchup, noen ts med medium salsa, en halv boks med grovhakkete tomater (boksen vi kjøpte var ganske stor). i tilegg til å strø ost oppå lefsene så la vi litt ost inni dem også! Vi bruker ofte sånne lefser når vi har taco, så vi gikk ut ifra hvor lenge det står på pakken, over hvor lenge de fikk være i ovnen. Har stekt lefser litt for lenge før, og de ble veldig sprø for å si det sånn :P Men dette skal vi prøve flere ganger, nesten bedre enn taco vil jeg påstå happy3 happy6

Ja sant det er godt! happy5
Vi også pleier å trikse litt med oppskriften, å følge den til punkt og prikke er ikke nødvendig. Det gjør vi sjeldent selv, vi tar det vi har tilgjengelig i kjøleskapet laughs
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyTir Aug 24 2010, 11:27

Fixa skrev:
Lene skrev:
Kennel Mirenzo skrev:
Lene skrev:
Er det noen som har oppskriften på den kyllinggratengen som lå på det gamle forumet?
Tror det var Anita (Kennel Mirenzo) som la den ut der...

Denne har ikke jeg sett, sorry..

Det du trenger:
1 stk hel grillet kylling
1 boks minimais
1 stk squash
1 stk gul eller rød paprika (eller kombinert)
2 stk kremet asparges suppeposer
revet ost til toppen

Strimle kyllingen i passe biter (jeg bruker bare brystpartiet)
Del squash, paprika og minimais i passe str.
Lag begge suppeposene med væske til 1 suppepose (altså halvparten av væsken du trenger til to poser).
Legg alt sammen i en ildfast form. hell suppen over og stø ost på toppen. Settes i ovn på ca 200-220 grader i ca 20min. (til osten er gylden).

Serveres med ris og evt frisk salat happy6

Tusen takk! Da blir det kyllinggrateng til middag i løpet av uken. happy5

Vi bruker å lage en helt lik en, bare med saus (ikke suppepose) og ris i bunnen av gratengen, salat vedsiden av, og hvitløks baguetter, det er KJEMPE GODT!! Oppskriften står på baksiden av Toro Bali Kylling saus (det står at man bare trenger en pose saus, men vi bruker to) Smile

Jeg byttet ut risen med makaroni, og har det oppi formen sammen med alt det andre. Kjempegodt! happy6
Skal lage denne til middag i dag... Kan nesten ikke vente til jeg blir ferdig på jobb...
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyTir Aug 24 2010, 21:17

Arne skrev:
Bare sånn apropos. Mange husker kanskje Figgjo Folklore fra 70-tallet? Dette demonstrerer det med fasong på smør- og margarinpakkene:

Litt dårlig mobilfoto, men her er smørkopp til venstre og margarinkopp til høyre:
Oppskriftshjørnet - Page 4 IMAG0178


HIHIHIH! Sånn smørkopp har jeg! vokste opp med den og tok dem med når jeg flytta. Loooove it wub4
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyOns Aug 25 2010, 03:38

Susanne skrev:
Fixa skrev:
Susanne skrev:
Da kan jeg jo legge inn Wraps oppskriften min som jeg la ut i bloggen for en tid tilbake. Den er veeeldig god wink3

Wraps

Oppskriftshjørnet - Page 4 Wraps

Ingredienser: Kjøttdeig, tortilla, løk, salsa, grovhakkete tomater i boks, 2ts tomatpure, en liten sprut ketchup, oregano, basilikum, salt, pepper, 1 ss sukker og ost.

Brun kjøttdeigen på stekepannen. Hell oppi opphakket løk. Tilsett salsa, grovhakkete tomater, tomatpure og ketchup. Deretter skal krydderet oppi. La det surre i ca 10 min. Fordel fyllet på 4-6 tortilla, rull dem sammen og strø revet ost oppå. Sett dem midt i ovnen på 175 grader i noen minutter til osten er smeltet.

Deretter er det bare å lene seg tilbake i stolen og nyte maten. Oppskriftshjørnet - Page 4 Gnam

Denne var virkelig NAM NAM Susanne Oppskriftshjørnet - Page 4 362368

Jeg og samboer prøvde denne nå for en time siden! Å det var smaskens!! Men vi gjorde noen små endringer vi da, ingen av oss liker tomat purre, så den kuttet vi ut, kuttet også ut sukkeret. Vi brukte 1ts av alle krydder sortene, en sprut ketchup, noen ts med medium salsa, en halv boks med grovhakkete tomater (boksen vi kjøpte var ganske stor). i tilegg til å strø ost oppå lefsene så la vi litt ost inni dem også! Vi bruker ofte sånne lefser når vi har taco, så vi gikk ut ifra hvor lenge det står på pakken, over hvor lenge de fikk være i ovnen. Har stekt lefser litt for lenge før, og de ble veldig sprø for å si det sånn :P Men dette skal vi prøve flere ganger, nesten bedre enn taco vil jeg påstå happy3 happy6

Ja sant det er godt! happy5
Vi også pleier å trikse litt med oppskriften, å følge den til punkt og prikke er ikke nødvendig. Det gjør vi sjeldent selv, vi tar det vi har tilgjengelig i kjøleskapet laughs

JAAAA jump3 Etter første gangen vi prøvde den, så har vi hatt dette nesten hver helg, hver lørdag! Vi hadde egentlig "taco kveld", men nå er det "wraps kveld" i stedet *fnis*. Ubeskrivelig god!!! De som ikke har prøvd denne enda, BØR prøve den i nermeste fremtid happy3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyOns Aug 25 2010, 20:07

Kizz skrev:
Dette er DIGG!!!
Enkelt å lage, og fantastisk godt med vaniljeis ved siden av.
Pleier å lage dette på øyemål, så skal prøve å ca. beregne en passe stor oppskrift...

En haug med epler (6-8 kanskje?)
1/2 liter griljermel (blir det lite så sleng oppi litt mer...)
2,5 dl sukker (sånn omtrent...)

Bland sukker og griljermel (det skal alltid være dobbelt så mye griljermel som sukker hvertfall)
Legg eplebitene i en passe stor form, hell blandingen over.
Legg masse klatter med melange rundt omkring i forma

Stek i ovnen på 200 grader i minst 15 minutter
(smøret skal smelte, og "krystalisere" sukkeret på en måte)
Overflaten skal være litt brun, men ikke brent

Serveres varm med vaniljeis

(Spiser til jeg nesten puke3 når jeg lager dette, sinnsykt godt!!!!!)


Var kjempegodt happy5 , forspiste meg og er kvalm happy4 . Har gått riktig fram da ihvertfall cool
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyOns Aug 25 2010, 20:13

Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Dette er DIGG!!!
Enkelt å lage, og fantastisk godt med vaniljeis ved siden av.
Pleier å lage dette på øyemål, så skal prøve å ca. beregne en passe stor oppskrift...

En haug med epler (6-8 kanskje?)
1/2 liter griljermel (blir det lite så sleng oppi litt mer...)
2,5 dl sukker (sånn omtrent...)

Bland sukker og griljermel (det skal alltid være dobbelt så mye griljermel som sukker hvertfall)
Legg eplebitene i en passe stor form, hell blandingen over.
Legg masse klatter med melange rundt omkring i forma

Stek i ovnen på 200 grader i minst 15 minutter
(smøret skal smelte, og "krystalisere" sukkeret på en måte)
Overflaten skal være litt brun, men ikke brent

Serveres varm med vaniljeis

(Spiser til jeg nesten puke3 når jeg lager dette, sinnsykt godt!!!!!)


Var kjempegodt happy5 , forspiste meg og er kvalm happy4 . Har gått riktig fram da ihvertfall cool

Så bra at du likte det happy6
Er sinnsykt lenge siden jeg har laga det selv, så blir nok ikke lenge til jeg slenger sammen en sånn selv happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Min bestemors hjemmelagde potetsalat   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyFre Sep 03 2010, 17:56

POTETSALAT
6 porsjoner

ca 1 kg potet
1 pk majones
1 pk rømme
1 stang av stangselleribunt
1 rød løk

Bestemor brukte å vispe opp majones og rømme hver for seg før hun blandet det sammen. Skjær stangselleri og løk smått og ha i. Bland godt og ha i potet skåret i terninger i passe store biter.

tilbehør :
Sognemorr
Spekeskinke
Fenalår
+ annen god spekemat + flatbrød

Denne er eventyrlig god
Fungerer kjempebra til grillmat også, for de som ikke har gitt slipp på sommeren enda...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Porterstek   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyFre Sep 03 2010, 17:57

Porterstek



1,3 kg ytterfilé

1 flaska mörkt öl

1 dl svartvinbärssaft (koncentrat)

1 dl soja

1 köttbuljongtärning

2-3 lökar

10 vitlöksklyftor

1 tsk timjan

10 svartpepparkorn



Alla ingredienser blandas i en stor kastrull och kokas i ca. 2 timmar eller tills köttet är mört.

Denne er kjempegod!!!
Fikk dette servert på en vennemiddag, og bare MÅTTE ha oppskriften
Kan bare ikke huske hva vi fikk ved siden av... (Ovnsbakte poteter eller ris kanskje???)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyFre Sep 03 2010, 19:01

Kizz skrev:
Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Dette er DIGG!!!
Enkelt å lage, og fantastisk godt med vaniljeis ved siden av.
Pleier å lage dette på øyemål, så skal prøve å ca. beregne en passe stor oppskrift...

En haug med epler (6-8 kanskje?)
1/2 liter griljermel (blir det lite så sleng oppi litt mer...)
2,5 dl sukker (sånn omtrent...)

Bland sukker og griljermel (det skal alltid være dobbelt så mye griljermel som sukker hvertfall)
Legg eplebitene i en passe stor form, hell blandingen over.
Legg masse klatter med melange rundt omkring i forma

Stek i ovnen på 200 grader i minst 15 minutter
(smøret skal smelte, og "krystalisere" sukkeret på en måte)
Overflaten skal være litt brun, men ikke brent

Serveres varm med vaniljeis

(Spiser til jeg nesten puke3 når jeg lager dette, sinnsykt godt!!!!!)


Var kjempegodt happy5 , forspiste meg og er kvalm happy4 . Har gått riktig fram da ihvertfall cool

Så bra at du likte det happy6
Er sinnsykt lenge siden jeg har laga det selv, så blir nok ikke lenge til jeg slenger sammen en sånn selv happy3

That's my girl! Oppskriftshjørnet - Page 4 650389

Oppskriftshjørnet - Page 4 545626
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyFre Sep 03 2010, 19:05

Norwinstars skrev:
Kizz skrev:
Ann-Helen skrev:
Kizz skrev:
Dette er DIGG!!!
Enkelt å lage, og fantastisk godt med vaniljeis ved siden av.
Pleier å lage dette på øyemål, så skal prøve å ca. beregne en passe stor oppskrift...

En haug med epler (6-8 kanskje?)
1/2 liter griljermel (blir det lite så sleng oppi litt mer...)
2,5 dl sukker (sånn omtrent...)

Bland sukker og griljermel (det skal alltid være dobbelt så mye griljermel som sukker hvertfall)
Legg eplebitene i en passe stor form, hell blandingen over.
Legg masse klatter med melange rundt omkring i forma

Stek i ovnen på 200 grader i minst 15 minutter
(smøret skal smelte, og "krystalisere" sukkeret på en måte)
Overflaten skal være litt brun, men ikke brent

Serveres varm med vaniljeis

(Spiser til jeg nesten puke3 når jeg lager dette, sinnsykt godt!!!!!)


Var kjempegodt happy5 , forspiste meg og er kvalm happy4 . Har gått riktig fram da ihvertfall cool

Så bra at du likte det happy6
Er sinnsykt lenge siden jeg har laga det selv, så blir nok ikke lenge til jeg slenger sammen en sånn selv happy3

That's my girl! Oppskriftshjørnet - Page 4 650389

Oppskriftshjørnet - Page 4 545626

Nå kan du glede deg Marian biggrin
for jeg bare venter på drop-in fra deg, hehehe
(ikke så sikker på at jeg rekker over alt nå i helga, men lover at du skal få teste denne happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Sep 13 2010, 08:42

Høst = varme drikker!

Kaffelade

5 dl sterk kaffe
125 g mørk kokesjokolade
1 stk hel kanel
1 ss brunt sukker

Rør sammen alle ingrediensene under omrøring til kokepunktet, til sjokolade og brunt sukker smelter.
Server evt. med en kremtopp.

Kakao

100 g gjerne 70% kakao mørk kokesjokolade
4 dl helmelk
1 ss sukker
½ dl kremfløte
½ stk vaniljestang

Hakk sjokoladen fint og sett den til side. Varm melk, sukker, og kremfløte i en liten kjele.
Ta kjelen bort fra varmen og la den trekke litt. Splitt vaniljestangen, og skrap kornene fra vaniljestangen ned i melken.
Tilsett sjokoladen og pisk kraftig med en visp til blandingen er jevnt blandet. Sett drikkesjokoladen i kjøleskapet til dagen etter.
Varm forsiktig opp rett før servering. Pisk grundig og server kopper.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Sep 13 2010, 10:40

I helgen prøvde jeg en oppskrift på gulrotkake som jeg fant på nettet. Siden samboeren fyller år på fredag pleier de ha med kake på jobb og da måtte jeg jo prøvebake den først. Den ble knallgod happy3

Bunnen:
3 store egg
2,5 dl matolje
350 gram sukker
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
1/2 ts muskat
1/2 ss natron
1/2 ss bakepulver
325 gram hvetemel
100 gram mørk kokesjokolade, finhakket
400 gram gulrot, revet
1 1/2 eple, revet

Ostekrem:
100 gr romtemperert smør
250 gr melis
200 gr romtemperert kremost naturell
1 1/2 ss vaniljesukker

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 180 grader. Pisk sammen egg, sukker og olje til massen blir lys. Sikt i hvetemel og de øvrige tørre ingrediensene og bland røren forsiktig sammen. Rør i hakket kokesjokolade. Riv gulrøttene. Skrell eplene og riv de også. Vend inn gulrøtter og epler i deigen.

Ha deigen i en liten, bakepapirkledt langpanne. Stek kaken på rist midt i ovnen på ca 180 grader i ca 60 minutter. Sjekk med kakenål! Min var perfekt etter 55 min så det lønner det seg å følge med mot slutten. Avkjøl kaken i formen. Hvelv den ut og fjern bakepapiret.

Rør sammen romtemperert smør og melis til ostekremen. Pisk deretter inn romtemperert kremost og vaniljesukker. Bre ostekremen over den avkjølte kaken!

Oppskriften har jeg funnet på Trines matblogg som er genial hvis man trenger middagstips.
Jeg har prøvd flere ting der inne og det er myye godt.
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Sep 13 2010, 11:45

Her er en Gulrotkake oppskrift til. Denne er bare helt rå!
Saftig leeenge, og kan fryses! happy5

4 egg
400 gr sukker
3.5 dl matolje
1 ts vaniljeessens
1 ts kanel
1 ts bakepulver
2 ts natron
250 gr hvetemel
350 gr gulrøtter (skrelt vekt)
1 liten boks hermetisk ananas
100 gr pecannøtter

Pisk egg, sukker, vaniljeessens og olje. Rør inn kanel, bakepulver og natron.
Tilsett hvetemel, rør deigen jevn. Riv gulrøttene og tilsett.
Mos ananasen sammen med saften og tilsett i deigen sammen med hakkede pecannøtter.

Ha deigen i en liten langpanne med bakepapir.
Stekes midt i ovnen 175 c i ca 40 min. Kaken skal avkjøles i formen.

1 pk philadelfia kremost
400 gr melis
100 gr smør
1 ts vaniljeessens

Bland smør mykt sammen med melis. + kremost og vaniljeessens.

Bruk hakkede pecannøtter som pynt.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyMan Sep 13 2010, 12:26

Mmm den hørtes god ut happy6 Tror jeg må prøve den også en gang.
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyLør Sep 18 2010, 08:30

Tacopai

Paideig:
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
50 g romstemperert smør
1,5 dl kulturmelk
Litt salt

Bland mel, salt og bakepulver. Smøres smuldres i, deretter blander man inn kulturmelk. Knas sammen og kjevles ut (trenger ikke hvile i kjøleskapet først). Has over i paiform og prikkes med gaffel før den forstekes på 225 grader i 5 minutter.

Fyll:
400 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 finhakket løk
1 hakket tomat
2 fedd hvitløk
1 boks Creme fraiche
2 ss majones

Stek kjøttdeig og la løken steke med på slutten (løken skal ikke bli brun, bare blank). Tilsett tacokrydder og de andre ingrediensene (jeg pleier å finhakke hvitløken framfor å presse den, men det er fritt valg Smile )

Ha på så mye ost du måtte ønske på toppen.

Stekes i 250 grader i 15-20 minutter. (til osten er gylden)

Serveres med salat, rømme, tacosaus og evt guacamole og nachos.

En slik pai med tilbehør holder i massevis til 4 personer



Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyLør Sep 18 2010, 08:36

Marita skrev:
Tacopai

Paideig:
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
50 g romstemperert smør
1,5 dl kulturmelk
Litt salt

Bland mel, salt og bakepulver. Smøres smuldres i, deretter blander man inn kulturmelk. Knas sammen og kjevles ut (trenger ikke hvile i kjøleskapet først). Has over i paiform og prikkes med gaffel før den forstekes på 225 grader i 5 minutter.

Fyll:
400 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 finhakket løk
1 hakket tomat
2 fedd hvitløk
1 boks Creme fraiche
2 ss majones

Stek kjøttdeig og la løken steke med på slutten (løken skal ikke bli brun, bare blank). Tilsett tacokrydder og de andre ingrediensene (jeg pleier å finhakke hvitløken framfor å presse den, men det er fritt valg Smile )

Ha på så mye ost du måtte ønske på toppen.

Stekes i 250 grader i 15-20 minutter. (til osten er gylden)

Serveres med salat, rømme, tacosaus og evt guacamole og nachos.

En slik pai med tilbehør holder i massevis til 4 personer




Åååååå happy5
Dette høres innmari godt ut!!!!
Skal testes happy6
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyLør Sep 18 2010, 08:55

Den ER god! Kjempegod!
Kan du ikke legge ut oppskriften på guacamolen også Marita?? happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyLør Sep 18 2010, 09:19

Kennel Mirenzo skrev:
Den ER god! Kjempegod!
Kan du ikke legge ut oppskriften på guacamolen også Marita?? happy6

Det finnes vel ørten ulike varianter av guacamole, men slik lager jeg den iallefall:

2 stk modne avocado
1-2 fedd hvitløk
et par ss finhakket sjalottløk
1 finhakket chili (her kan man godt ta med frøene også om man vil ha en ekstra sterk variant)
bittelitt limesaft
litt nøytral olje (jeg bruker rapsolje)
litt rømme
salt og kvernet pepper


Avokadoene moses med gaffel eller potetmoser sammen med limesaft. Bland i resten av ingrediensene. Bør lages relativt rett før servering for å unngå misfarging av guacamolen. (det hjelper litt å ha i lime, men der er ikke nok til at den kan stå natten over for å si det sånn...) Men et par-tre timer går greit.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 EmptyTor Sep 23 2010, 14:48

Noen som har en spesielt god oppskrift på pizza???
Noe litt utenom det vanlige???
(Bare ikke med noe ulumskt fra havet lalala2 , eks. reker og annen agn... blink00 )
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Oppskriftshjørnet   Oppskriftshjørnet - Page 4 Empty

Til Toppen Go down
 
Oppskriftshjørnet
Til Toppen 
Side 4 av 12Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: