|
| Oppskriftshjørnet | |
|
+30Hilde-pin Bente L camillahoel Antamina Vinnie Kennel Mirenzo Lex Ann-Helen Fanny Fixa Monica P Marte -linda- Magdalena Julie Gerd-Marit jeanette Benedicte Blomst Lene Nina (Kennel Dijontoma) MU-TI-LA ElinK Cesilie Camilla helle Susanne Eva KristinC Marita 34 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Fre Jan 13 2012, 22:30 | |
| | |
| | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Lør Jan 14 2012, 05:36 | |
| | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Lør Jan 14 2012, 09:08 | |
| | |
| | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Lør Jan 14 2012, 17:52 | |
| Det går utmerket å lage loff av horn-oppskriften din, Eva Jeg droppet valmuefrø siden jeg klarer meg like fint uten Og så var det bare å hive loffen inn i stekovnen som var forvarmet til 225 grader, skru ned til 200 grader og la den stå på nederste rille i rundt 30-35 minutter. Jeg burde nok ha puttet deigen i en form, for den este mer utover enn oppover, men smaken var det ikke noe å si på | |
| | | Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Søn Nov 11 2012, 19:27 | |
| | |
| | | Fanny
| | | | Fanny
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Man Nov 12 2012, 20:04 | |
| | |
| | | Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Ons Jan 02 2013, 19:16 | |
| - ElinK skrev:
Tenkte jeg skulle dele dagens middag med dere! Den er ikke bare kjempegod og enkel, den er sunn også (gubben er ikke så glad i den, men når det er jeg som handler så er det jeg som bestemmer menyen ) PØLSEWOK: 2. porsjoner (jeg pleier å ha litt mer pølser i, da blir gubben som regel glad igjen ) Ingredienser: 2 stk røkt kjøttpølse av kalkun 1 stk løk ½ stk gul squash evt. grønn ½ stk brokkoli 1 stk rød paprika , evt. 2 ulike farger Slik gjør du: 1. Skjær pølsene i skiver på skrå. Del løken i båter og skjær squash, brokkoli og paprika i passe små wokbiter. 2. Ha litt olje i en varm panne/wok og stek pølsebitene til de begynner å få litt farge. Tilsett grønnsakene og stek under omrøring. Woken er ferdig når grønnsakene så vidt er møre. Smak til retten med salt og pepper. Server med ris og søt chilisaus ved siden av. Pølsetips: Alle typer pølser kan brukes. Bruker du mindre pølser enn kjøttpølser bør du øke mengden. Alternative grønnsaker: Finstrimlet hodekål eller fennikel er også supert å ha i en wok. Bytt eventuelt ut med squash eller brokkoli. Paprika kan byttes ut med gulrot i skiver. Ekstra smak I stedet for den sterke chilisausen kan man også servere med søt soyasaus (ketjap manis) ved siden av eller et par spiseskjeer soyasaus og østerssaus som helles over før servering. Hva skal dere ha til middag idag? Lagde denne med fullkornris og røkte kjøttpølser av kylling og kalkun, og en dæsj finhakket chili oppi i dag. Kvalifiserer vel nesten som sunn start på 2013, godt var det ihvertfall og skal definitivt lages igjen | |
| | | Fanny
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet Ons Jan 16 2013, 16:35 | |
| Jeg laga en ufattelig god mos i går Jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg driver med på kjøkkenet, men innimellom lykkes jeg med eksprimenteringen 2 søtpoteter 1 blomkål 1 pastinakk skåret i like store (omtrent) biter, og kokt møre. Heiv oppi hvertfall 150 gram smør (jada, skikkelig smør!!!) og en skvett matfløte Leka en stund med stavmikseren, og heiv oppi masse salt og pepper. SINNSYKT GODT!!!!! Hadde finnbiff ved siden av Kan garantert brukes til and, elgsteik eller gryte m.m. | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Oppskriftshjørnet | |
| |
| | | | Oppskriftshjørnet | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |