Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!

Go down 
+16
Kinkade
Benedicte
Marion G
Monica P
Julie
jeanette
Maria
Linn
Kaja
Marte
Simira
Caroline
camillahoel
Irene
Marita
serathi
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Jul 27 2010, 07:15

Som jeg skrev tidligere så ser jeg ikke noe problem med å bruke bur, så lenge det er stort nok og det brukes med måte Og den DPen som ikke kan stå helt oppreist (uten noe som helst kontakt med burtaket) eller ligge utstrakt i et 3'er stålbur - ja det er iallefall en DP som er ALTFOR stor, for det kan guttene mine wink3

Nå har ikke jeg hundene mine i bur om natta, for de ligger utstrakt i senga mi :P Om vi må la de være hjemme alene er de på ett rom (de får ikke tilgang til hele huset når de er alene hjemme). Og der har de hundeseng/bur og vannskål. Mitt inntrykk er at hundene trives i buret når de må være der - og de går gjerne å legger seg der ellers også. (så da kan det vel ikke være så grusomt å være inni der, eller?)

Noen hunder må man av visse årsaker ha i bur - avhengig av hvordan man bor etc. Kanskje den er "matvrak" og leter opp den minste smule. Har hørt om hunder som omtrent gnager seg gjennom dører for å få tak i mat. Jeg har selv passet hunder som har "brutt seg inn" i skap for å forsyne seg av søppeldunken f.eks... Andre hopper/klatrer over slike kompostbinger eller andre stengsler.
Og det er ikke sikkert man bor slikt til at man kan ha hunden løs på et eget rom - det er jo flere som bor i små leiligheter/hybler som kanskje ikke har den muligheten.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Jul 27 2010, 15:57

Heisan
Ser at du bor i Rogaland.
Haugesund eller Stavangesiden?
Vi har av og til treff på begge sider,og håper du vil bli med oss andre pinscherfrelste på treff og turer.
I Rogaland er Pinscher miljøet kjempebra,og vi har det kjempehyggeligt på treffene.
Håper vi sees og lykke til med ny valp

Mvh Marion Gryde
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Jul 27 2010, 18:42

Cocos (pinscher hannhund 2,5 år) ELSKER buret sitt.. Smile Han har blitt vendt til å legge i buret siden han var valp, synes det var utroooolig surt å ligge i buret alene i begynnelsen, men nå løper han inn der når han får noe godt som han vil kose seg med alene..

Citrus (pinscher tispe snart 5år) ligger kun i bur når sola skinner BARE der.. Hun har ikke vært vant til bur når hun var yngre, og bruker bare bur i bilen nå..

Når de er alene hjemme har de til nå brukt gjesterommet, der er det en enkelt seng med dyne, buret til Cocos med dyne, radio og vannskål. De er sjelden alene mer enn 2-3 timer ett par ganger i uka, men neste mnd blir det 6-8 timer 6 dager i uka, så de har den siste tiden fått tilgang på stue og kjøkken (åpen løsning).. I løpet av 2 dager har de spist 6 hamburgerbrød, en halv pose smågodt og 1 liter fôr.. (og ødelagt en pute)..

Jo mer man får tilgang på, jo mer gøy kan man lage!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Jul 27 2010, 20:29

Benedicte skrev:
Cocos (pinscher hannhund 2,5 år) ELSKER buret sitt.. Smile Han har blitt vendt til å legge i buret siden han var valp, synes det var utroooolig surt å ligge i buret alene i begynnelsen, men nå løper han inn der når han får noe godt som han vil kose seg med alene..

Citrus (pinscher tispe snart 5år) ligger kun i bur når sola skinner BARE der.. Hun har ikke vært vant til bur når hun var yngre, og bruker bare bur i bilen nå..

Når de er alene hjemme har de til nå brukt gjesterommet, der er det en enkelt seng med dyne, buret til Cocos med dyne, radio og vannskål. De er sjelden alene mer enn 2-3 timer ett par ganger i uka, men neste mnd blir det 6-8 timer 6 dager i uka, så de har den siste tiden fått tilgang på stue og kjøkken (åpen løsning).. I løpet av 2 dager har de spist 6 hamburgerbrød, en halv pose smågodt og 1 liter fôr.. (og ødelagt en pute)..

Jo mer man får tilgang på, jo mer gøy kan man lage!

Zorro er matglad her i gården, så vi må bare pakke det vekk før vi går cool3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Jul 27 2010, 21:05

Linn skrev:
Benedicte skrev:
Cocos (pinscher hannhund 2,5 år) ELSKER buret sitt.. Smile Han har blitt vendt til å legge i buret siden han var valp, synes det var utroooolig surt å ligge i buret alene i begynnelsen, men nå løper han inn der når han får noe godt som han vil kose seg med alene..

Citrus (pinscher tispe snart 5år) ligger kun i bur når sola skinner BARE der.. Hun har ikke vært vant til bur når hun var yngre, og bruker bare bur i bilen nå..

Når de er alene hjemme har de til nå brukt gjesterommet, der er det en enkelt seng med dyne, buret til Cocos med dyne, radio og vannskål. De er sjelden alene mer enn 2-3 timer ett par ganger i uka, men neste mnd blir det 6-8 timer 6 dager i uka, så de har den siste tiden fått tilgang på stue og kjøkken (åpen løsning).. I løpet av 2 dager har de spist 6 hamburgerbrød, en halv pose smågodt og 1 liter fôr.. (og ødelagt en pute)..

Jo mer man får tilgang på, jo mer gøy kan man lage!

Zorro er matglad her i gården, så vi må bare pakke det vekk før vi går cool3

jeg visste ikke at de kunne hoppe opp på kjøkkenbenken.. :P men heretter skal det steriliseres før jeg går hjemmefra... :P
Til Toppen Go down
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Bilde av jenta vår   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 10:23

Da har vi fått tilsendt noen bilder av matmor. Det er hun som har vært fotograf, men var så snill og sendte de til oss.

Tenkte å dele det med dere! Meen dessverre får jeg ikke til å laste opp her, noen som kan hjelpe?
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 11:35

serathi skrev:
Da har vi fått tilsendt noen bilder av matmor. Det er hun som har vært fotograf, men var så snill og sendte de til oss.

Tenkte å dele det med dere! Meen dessverre får jeg ikke til å laste opp her, noen som kan hjelpe?

Det står en egen tråd om det under Bilder happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 11:40

Linn skrev:
serathi skrev:
Da har vi fått tilsendt noen bilder av matmor. Det er hun som har vært fotograf, men var så snill og sendte de til oss.

Tenkte å dele det med dere! Meen dessverre får jeg ikke til å laste opp her, noen som kan hjelpe?

Det står en egen tråd om det under Bilder happy6

Takk, skal lese Very Happy
Til Toppen Go down
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 13:11

Her er den søte jenta vår Smile *elsk*

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Sdc11726
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 13:18

Kjempesøt lita frøken wub4
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 15:14

Kjempe søt wub4
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyMan Aug 02 2010, 15:48

Så søt wub3 Skjønner godt du gleder deg happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
tintin

tintin


Antall Innlegg : 252
Join date : 13.06.2009
Age : 48
Bosted : Melhus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyOns Aug 04 2010, 11:24

ååå kjempesøt liten frøken ja wub4
Til Toppen Go down
http://www.fierydestar.com
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Jenta endelig i hus!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyOns Aug 11 2010, 15:34

Da har vi endelig fått jenta i hus. I dag er hun 8 uker og 1 dag gammel.

Alt har gått veldig fint så langt. Hun er trygg på både meg og samboeren min, og hopper av glede når hun ser oss. Jeg har tatt henne med på en kjøretur i dag, og det gikk veldig fint. Vi har til og med vært ute leeenge i dag på gresset, og hun prøvesmaker og lukter på alt mulig. Har gitt henne godis når hun har vært flink å tisset ute, og sagt strengt "Nei" og så vasket bort tiss når hun har gjort fra seg inne. I går var vi ute i regn, det var ikke helt det store. Da ble det både bæsj og tiss inne etterpå. Da får hun ikke godis, selvsagt.

Har også sagt til henne at hun er kjempeflink når hun har klart å være aleine noen minutter, samt når hun har gått fint i båndet.

Jeg har overnattet på en madrass i stuen de siste to nettene. Vi har bestemt oss for å prøve en uke uten bur, men det som skjer er jo at hun så klart kommer bort og sover med meg når hun skjønner at jeg ikke er med inn i hulen hennes. Så derimot i dag at hun sprang inn i hulen sin og la seg helt selv, så det er progresjon hver dag Smile

Det eneste som mangler nå er at hun spiser skikkelig. Hun har spist litt, men ikke alt hun skal ha. Regner med det kommer seg i løpet av de nærmeste dagene, hvis ikke får vi bytte fôr eller kanskje legge noen kyllingbiter nederst i skålen. Har prøvd å blande inn godis i maten, da spiser hun litt mer.

Nå består dagene i å leke, sove, spise, leke, sove, sove litt til - og tissepauser mellom hver ting selvsagt. Hilste til og med pent på folk som ville kikke på henne i dag. Jeg har sagt fra at hun må ville komme å hilse på selv, og at de ikke skal tvinge seg på henne. Håper alt dette fortsetter. Vi er i alle fall storfornøyde med jenta vår.

Legger ved et bilde tatt i dag, 11.08.10, da er jenta 8 uker og 1 dag gammel Smile (var ikke meningen at bildet skulle bli så stort, dog!)

[img]Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Dsc0097d Uploaded with ImageShack.us[/img]
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyOns Aug 11 2010, 15:54

God jenta jo. Gratulerer med den lille frøkna:)
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyOns Aug 11 2010, 18:25

Gratulerer så mye med jenta, søt er hun wub4 Flott at alt går så greit og matlysten kommer seg, mye nytt på en gang vettu så det er helt vanlig at de er litt småspiste i noen dager. Ikke meningen å bry meg men et lite tips, ikke si nei når hun tisser inne, overse det heller så skal du se at hun tar det velig fort bare du passer på å gå ut etter spiseing, soving og leking, lykke til med valpen
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Nemi&Ninja

Nemi&Ninja


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.06.2009
Bosted : Drammen

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyLør Aug 14 2010, 19:05

Hun var nydelig.. Jeg har halvsøster av henne.. wink3 Pappa Prince.. Lykke til og kose deg.. happy6
Til Toppen Go down
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyLør Aug 14 2010, 19:19

Nemi&Ninja skrev:
Hun var nydelig.. Jeg har halvsøster av henne.. wink3 Pappa Prince.. Lykke til og kose deg.. happy6

Hun du har bilde av på avataren din? Hun var knalltøff!

Bobby har allerede lært seg å sitte. Jeg øvde mye på det med godbiter og hun tok det ganske kjapt. Det var en dag og to øving så gikk det fint.

På mandag og tirsdag bæsjet hun inne, men det har hun ikke gjort etter det. Hun klarer å si mer i fra, og med en gang hun begynner å klore og snuse går vi ut. Går også ut etter måltid/søvn/leking selvsagt. Når vi da går ut går vi ikke inn igjen før hun har gjort fra seg. Høyt gress ser ut til å funke Smile Hun har tisset inne alle dagene, men mandag og tirsdag hadde hun jo null kontroll på blæren. Tisset ute for så å tisse inne igjen. Nå har det bare vært fordi vi ikke har trodd hun må (hun har jo ikke sovet sååå lenge/spist sååå mye osv), og da har hun faktisk klart å tisset på samme stedet. Og der har vi tisselaken, så det er jo forsåvidt "greit".

Har sluttet å si nei også, slik som Gry Elena foreslo. Men når vi sa nei var det bare av typen "ååå neeei nå tisset hun inne!" ikke "fy deg! nei!!". Hun har ikke fått kjeft av oss for å ha tisset inne, vi vet jo at det er vår egen feil og ikke hennes.

Tennene hennes klør noe sinnsykt. Spesielt de bakerste. Skal tygge på alt, så nå har vi funnet en ok metode å hjelpe henne med kløingen; vi holder et tyggebein fast og så tygger hun faktisk kun med de bakerste tennene.

Det eneste som ser ut til å være litt vanskelig nå, er å venne henne til å ikke sove sammen med meg om natta... Jeg prøvde å sove ved siden av hulen hennes på madrass, da endte hun selvsagt med å krype bort til meg. Gjorde dette to netter. Så flyttet jeg meg til sofaen, da kom hun bort og peip og ville opp. Og tydeligvis klarer ikke jeg å få med meg hva jeg gjør i søvne, hehe... Hun har klart å være alene i buret i ca. 15 minutter, men denne hulen er det verre med. Det vi nå har bestemt oss for er å ta med buret inn på soverommet og legge henne der når jeg skal legge meg. Forhåpentligvis funker det. Jeg føler hun er tryggere i buret fremfor hulen; hun blir mer søkende og letende når hun kan gå fritt rundt.

Og så har jeg et spørsmål: Når kan jeg/bør jeg bade henne? Har kjøpt hundeshampo.

Til Toppen Go down
Nemi&Ninja

Nemi&Ninja


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.06.2009
Bosted : Drammen

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyLør Aug 14 2010, 19:29

Ja.. det stemmer.. Smile Jeg har to DP og mine ligger i bur om natten og når jeg er på jobb.. de stortrives sammen... og de legger seg
automatisk i buret hvis de er trøtte... Jeg har ett stort bur så de har god plass.. Jeg har alltid vært litt motstander av hunder og bur
men så lenge jeg ser de trives og føler seg trygge der syns jeg også det er topp. Du kan jo feks legge hulen inne i buret også..
DP er kjempe sosiale dyr og vil være der det skjer, og så lenge hun blir vant med å "sove" med deg er det vannskelig å avvenne henne.

Jeg dusjer mine rundt en gang i uken, noen ganger går det lenger og noen ganger må de bade hvis de har vært i søla.. wink3 men jeg vet ikke
fasit svar på hvor ofte. happy6
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyLør Aug 14 2010, 19:35

Så flott at det meste går bra Smile

Å ha henne i bur ved siden av dere om natten de første 2 ukene mener jeg er en kjempebra metode, ikke bare for å gjøre henne trygg, men også til å venne henne til å sove i "huset" sitt. Smile

Hundene trenger egentlig ikke dusjes så ofte om ikke de har rullet seg i skitt. Hunden har fettstoffer i pelsen som hjelper de å holde seg varme, og om man dusjer de med shampoo for ofte så fjernes disse fettstoffene som kan resultere i at hunden kanskje blir avkjølt litt lettere. Så jeg vil anbefale at dere kun brukes shampoo om hun har rullet seg i skitt eller noe illeluktende (som da den ene hunden min rullet seg i menneskebæsk Shocked ) Dere kan og vaske labbene med shampoo da valper har en tendens til å tråkke i avføringe/tisset sitt men skylle resten av hunden i bare vann. happy3
Til Toppen Go down
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: En liten oppdatering!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTor Aug 19 2010, 18:00

Da er jenta vår faktisk blitt 9 uker og to dager. Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan det går!

Tissetrening: Hun begynner å få mer og mer blærekontroll, men tisser litt inne enda. I dag var det både nr 1 og nr 2, men det er stort sett fordi vi er for treige, ikke fordi hun vil (tror jeg, hehe). Mange ganger har vi vært på vei ut dørene når hun setter seg ned. Hun er på do en gang om natten.

Soving: Hun sover mindre og mindre om dagen, og har begynt å ligge i sofaen våken. Det er jo koselig. Ellers har vi henne i bur om natten, vi prøvde dette en natt og merket at hun ble veldig mye roligere når hun fikk sove på et mindre område som var lukket. Kanskje fordi hun da slipper å tro hun må vokte hele huset?

Sosialisering: Vi begynte på valpesosialisering i går! Har møtt en del hunder i nabolaget også, favoritten er til nå en Chinese Crested hannhund - men han synes Bobby er kjeeeempeteit hehe. Hun har bjeffa på svært få mennesker! Møtte mine foreldre og min søster på søndag. Min mor har jo hund som er fryktelig snill og lydig, så hun burde jo vite bedre - men det er tydeligvis noen år siden hun hadde valp, hehe. Hun plukka opp Bobby uten at Bobby hadde fått hilst på henne når hun selv ville. Jeg måtte faktisk si til min egen mor at dette var min hund og hun måtte høre på meg som eier, og ikke kjøre sitt eget løp. Det endte jo med at Bobby ikke ville gå bort til henne i det hele og syntes hun var skummel hver gang min mor prøvde å nærme seg. Hun plukka henne ikke opp flere ganger da, etter at jeg sa fra. Med min far og min søster gikk det mye bedre, for de hilste på hennes premisser. Min søster spurte meg til og med om hun kunne få holde henne, og da svarte jeg at det kunne hun gjøre - når Bobby var klar for å holdes. Dette respekterte hun, og Bobby likte søstra mi veldig godt.
På valpesosialiseringen ville hun opp til mange andre voksne, dette var litt gøy for meg å se. Hun sprang rundt til de andre hundene og var en skikkelig tøffing!

Kommandoer:
Har lært seg å sitte på kommando. I tillegg øver vi på "Stå!" og "Dekk!" eller "Legg deg ned!". Hun har så vidt begynt å skjønne disse også. Men merker at hun bruker sitt veldig mye selv, spesieeeelt når hun vil noe hehe...

Samboeren min og jeg: Hun blir hoppende glad når vi kommer hjem fra arbeid! Til nå har han ventet med å gå på jobb til jeg kommer hjem fra jobb, så det har gått veldig fint. Vi må ha henne alene litt også selvsagt, men prøver å ta det i små doser. Jeg får ikke satt fra meg tingene en gang hehe.

Klør: Klippet klørne hennes på forlabbene i går (og jeg har aldri gjort det før. Har spurt noen andre DP-eiere som har sett henne, om hvor mye jeg skal ta osv.) og det gikk veldig fint. Hun brydde seg ikke en gang! Ingen blod og ingen tårer, altså.

Tenner: Åh herregud hvor de klør!! Vi har noen tyggebein som vi holder fast som hun tygger på. Det er spesielt bakerst det klør. Det at vi holder de fast funker veldig bra, men hun er blitt mer og mer flink til å holde de selv. I begynnelsen var det litt vanskelig, nemlig.

Jeg vet ikke hva mer jeg har å si, annet enn vi er veldig fornøyd med jenta vår. Synes hun har en fin utvikling jeg! Da har jo ikke jeg hatt hund før, men det virker som det går veldig bra i alle fall. Eneste som mangler nå føler jeg er dette regnværet, hehe... Gleder meg til hun blir voksenstørrelse (når blir det cirka?), så noen DP-er på sosialiseringen som var kjempefine når de var voksenstørrelse. Hun er selvsagt HELT nydelig nå også! Misforstå meg rett Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTor Aug 19 2010, 19:09

Om et halvt år er hun nok så høy som hun kommer til å bli, men voksne er de ikke før de er 2 år (breddevekst kan fortsette etter det også).

Regn..? Et kjent fenomen for de fleste wink3

Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTor Aug 19 2010, 21:57

regn e det største minuset med dem,regn og kulde,gggggrrrr
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
serathi

serathi


Antall Innlegg : 32
Join date : 25.07.2010
Bosted : Rogaland

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Aug 31 2010, 05:06

Nå er jenta vår elleve uker, og har bodd hos oss i tre av de. Hun er krevende, men stort sett er det bare kos og moro.

Regnet har hun blitt mer og mer vant til, men det er vel de raskeste doturene vi har! Hun må jo bare bli vant til det her på vestlandet Smile

Hun har allerede lært seg kommandoene stå, sitt, gi labb, dekk og kom!

Det vi sliter med nå er to ting: Få henne til å ikke pipe når det er inn i buret om natta, og til å ikke gjøre fra seg inne. Hun er flinkere og flinkere til å si fra, men i går var en helvetesdag! Biting og napping og vill lek hele dagen, sov bare to timer selv om vi oppfordret henne til mer, gjorde en nr. 2 tidlig om morgenen og deretter ikke før sent om kvelden... Sukk... Tror hun hadde forstoppelse eller noe i går. Men det gikk da bra til slutt. Buret piper hun bare i, men vi har vært flink å ikke gi oss og rost henne veldig når hun blir stille. Problemet oppstår når det er tidlig på morgenen og hun har vært ute for å tisse. Da er det piping igjen, og vi er litt redde for å få klage på henne fra naboene.

Noen som har noen gode tips? Spesielt om dette med burtilvenning!
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 EmptyTir Aug 31 2010, 05:30

Trening trening trening cool Tror alle mine har brukt ca 1 mnd på å bli helt stille i buret sitt om natta/morgenen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!   Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher! - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
Jeg har maaange spørsmål om dvergpinscher!
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !
» Dvergpinscher Hanne 1 år og Dvergpinscher Tispe 6 mnd til omplassering
» vi får valp i mai, men har en del spørsmål:)
» Noen spørsmål
» Fikk et spørsmål i dag....

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: