Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !

Go down 
+7
Blomst
Anne
~ Alphahunden ~
Maria
-linda-
Marita
Charlotte
11 posters
AvInnlegg
Charlotte




Antall Innlegg : 32
Join date : 09.08.2009
Age : 34
Bosted : Kristiansund / Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 09:20

Hei, jeg er ny her på siden, så håper nå at jeg får til dette på riktig vis! wink3

Jeg og min samboer venter da vår første dp gutt, han er leveringsklar i slutten av September og jeg vil gjøre alt klart på best mulig måte til han kommer hos oss! Very Happy

Jeg lurer litt på hvilke mål jeg bør ha på buret jeg skal kjøpe, slik at han kan få vokse i det og ha det når han har blitt stor gutt også.
Gjerne gi meg tips på hvor jeg bør kjøpe, eller hvilket merke som blir anbefalt!

Så tenkte jeg og kjøpe noen fleece dekken/genser el.lignende (vet ikke hva de liker best å ha på seg i kulden?)
- hvilken str bør jeg kjøpe, han er jo 8 uker når vi får han, hva er målene da, bør jeg kjøpe litt for stort så han har noe å vokse i ?



Tusen takk for svar og gjerne sleng på flere tips dersom dere ønsker det biggrin
Til Toppen Go down
http://www.dogblogg.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 10:02

VariKennel burene er de som kanskje blir regnet som de beste. Disse er også flygodkjente.
VariKennel Small vil trolig holde, selv om jeg synes denne størrelsen blir litt snau til en voksen DPhann med litt god størrelse på wink3
Men Medium-buret blir liksom så stort igjen - skulle vært en mellomting mellom de to.

Det kommer litt ann på om du skal ha et bur til transport eller hjemmebruk. Skal en hund være hjemme hele dagen i bur er det greit at de har et bur med litt størrelse på. Jeg har et 3'er stålbur fra Dogman til mine. En DP får god plass i et 2'er bur også.

Når det gjelder klær, så ville jeg ikke brukt så mye penger på dette den første tiden, da valpen vokser ganske raskt. Jeg fikk også den ene hunden min i slutten av september, og da tok jeg bare armen til en gammel genser og klippet hull til frambeina. Funket som bare det :-) Ikke kjøp masse dyre ting som hunden vokser fra raskere enn du aner. En DPhann vil mest sannsynlig legge seg ut en del i bredden fram til den er rundt et par år, og jeg har en del dekken jeg kjøpte til min første hund da den var 6-7 måneder som den ikke får på seg nå...

Lykke til med din kommende valp happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 10:35

Jeg kjøpte et Atlas bur str 3, og det bruker han ennå også! Og Blaze er en stooor gutt.. Har masse plass inni der Smile

Jeg ville heller ikke kjøpt så masse klær til han som valp.. De vokser innmari fort..

Hvis du kjenner noen som kan strikke, er jo det kjempeflott Smile!
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 12:29

Jeg kjøpte ett stort bur til hjemmebruk når jeg hentet Melba. Buret er 87x57x64 (lengdexbreddexhøyde). Får mange dp`er inni der!! Laughing Men så er nok jeg ett "anti-bur-menneske", så når jeg bet i det sure eplet og anskaffet bur, så var det viktig for meg at det var god plass og jeg brukte det kun til alene-hjemme-trening de første fire månedene. Etter det stolte jeg såpass på Melba at jeg begynte å venne henne til å være løs når hun var alene (var trygg på at hun ikke bet eller spiste på farlige ting). Buret er så stort at jeg fikk plass til en iglo inni det, og den er hun kjempeglad i. Så nå er buret pakket bort, og igloen og lammeskinnet er "senga" hennes, i tillegg til sofakroken selvsagt! wink3

Melba er med meg på jobb og der har hun ett mindre bur, Atlas 40 (68x49x45,5), som hun ligger i dersom jeg har behov for å "stenge" henne inne (er løs og går inn og ut av buret som det passer henne). Funker fint det også.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
~ Alphahunden ~

~ Alphahunden ~


Antall Innlegg : 147
Join date : 11.06.2009
Age : 44
Bosted : Suldalsosen, Rogaland

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 12:59

Hei Charlotte happy6

Flott at du fant veien inn til klubbens forum, da finner du fort flere pinscher i traktene du holder til også.

Vi bruker stålbur i str 3, men det er mange fin bur og få tak i.

Vi har ett bur til hver hund inne, også har de hvert sitt bur i bilen. De i bilen er littmindre da det kun er til transport.
Til Toppen Go down
http://www.dindvergpinscher.no
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 14:07

welcome3 og gratulerer med valp happy3 Jeg stemmer også i for varikennel str medium happy6
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 17:09

Maria skrev:
Jeg kjøpte ett stort bur til hjemmebruk når jeg hentet Melba. Buret er 87x57x64 (lengdexbreddexhøyde). Får mange dp`er inni der!! Laughing Men så er nok jeg ett "anti-bur-menneske", så når jeg bet i det sure eplet og anskaffet bur, så var det viktig for meg at det var god plass og jeg brukte det kun til alene-hjemme-trening de første fire månedene. Etter det stolte jeg såpass på Melba at jeg begynte å venne henne til å være løs når hun var alene (var trygg på at hun ikke bet eller spiste på farlige ting). Buret er så stort at jeg fikk plass til en iglo inni det, og den er hun kjempeglad i. Så nå er buret pakket bort, og igloen og lammeskinnet er "senga" hennes, i tillegg til sofakroken selvsagt! wink3

Melba er med meg på jobb og der har hun ett mindre bur, Atlas 40 (68x49x45,5), som hun ligger i dersom jeg har behov for å "stenge" henne inne (er løs og går inn og ut av buret som det passer henne). Funker fint det også.

Siterer denne jeg!
Bruker bur, men med kompostgrind rundt de første månedene. Og så blir de vendt på å være løse. Grunnen til kompostbingen er at jeg er redd for at det blir varmt for dem i buret og med kompostgrind rundt har de muligheten til å legge hodet eller resten av kroppen utenfor buret hvis det blir for varmt. Ser foreksempel at Circus under de varmeste nettene lå rett på gulvet istedet for inni buret. I tillegg kan de da rusle ut for å tisse hvis de trenger det, drikke, eller bare strekke litt på seg. Nå som Circus er 4,5 måneder har hun lært seg å hoppe opp på buret og over grinda så nå er hun løs både på dagtid og på natta. Litt tygging på ting kan det bli, men det er sånt man må regne med når man har valp wink3 Syns også det er greitt at hun nå kan være løs siden jeg hadde veldig dårlig samvittighet når hun lå i bingen sin både natt og på dagtid når jeg var på jobb happy3
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 17:14

welcome
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Charlotte




Antall Innlegg : 32
Join date : 09.08.2009
Age : 34
Bosted : Kristiansund / Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 19:25

Tusen takk for mange gode svar alle sammen! happy6

Jeg tok turen til Tropehagen Zoo i dag, og endte opp med et skikkelig stålbur med to dører : 61x51x58.
Hun på butikken anbefalte dette og mente str ville passe når han blir voksen gutt også!

Endte opp med en hel del foskjellige leker og utstyr, så lot jeg dekken og genser vente.

Ja Merete, nå har jeg endelig klart å tulle meg inn her vettu! :-)
Håper på å komme i kontakt med noen Trøndere så vi kan møte noen andre voffser når lille gutten kommer til Trondheim med oss!

Dager føles som uker nå når vi venter på lille gutten innocent3



Mvh Charlotte Wink
Til Toppen Go down
http://www.dogblogg.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 19:35

Charlotte skrev:
Tusen takk for mange gode svar alle sammen! happy6

Jeg tok turen til Tropehagen Zoo i dag, og endte opp med et skikkelig stålbur med to dører : 61x51x58.
Hun på butikken anbefalte dette og mente str ville passe når han blir voksen gutt også!

Endte opp med en hel del foskjellige leker og utstyr, så lot jeg dekken og genser vente.

Ja Merete, nå har jeg endelig klart å tulle meg inn her vettu! :-)
Håper på å komme i kontakt med noen Trøndere så vi kan møte noen andre voffser når lille gutten kommer til Trondheim med oss!

Dager føles som uker nå når vi venter på lille gutten innocent3



Mvh Charlotte Wink

Her inne florerer det av pinschergale trøndere! så det skulle ikke bli noe problem happy6

Forøvrig har vi fast trening for pinschergjengen hver onsdag kl 20 så du er HJERTLIG velkommen til å være med om du har lyst (litt trening og mest sosialt wink3 )

Send meg gjerne en PM med din e-post adresse om du vil, så skriver jeg deg opp på lista mi slik at du får e-post med info når det er treff og treninger happy3

Hilsen Sylvia (Distriktskontakt for Pinscherklubben i Sør-Trøndelag)
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
~ Alphahunden ~

~ Alphahunden ~


Antall Innlegg : 147
Join date : 11.06.2009
Age : 44
Bosted : Suldalsosen, Rogaland

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyMan Aug 10 2009, 22:10

Hørtes ut som ett bra bur valg Smile

Dere blir nok godt tatt vare på av pinscher venner der oppe happy6
Til Toppen Go down
http://www.dindvergpinscher.no
emiliema

emiliema


Antall Innlegg : 110
Join date : 14.06.2009

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyTir Aug 11 2009, 07:34

Hei, gratulerer med valp =D Hvilken kennel kommer han fra?=)
Til Toppen Go down
Charlotte




Antall Innlegg : 32
Join date : 09.08.2009
Age : 34
Bosted : Kristiansund / Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyTir Aug 11 2009, 08:26

emiliema skrev:
Hei, gratulerer med valp =D Hvilken kennel kommer han fra?=)


Takk så mye!:-D

Han kommer fra Alphahunden kennel v Merete stenseth Smile


www.dindvergpinscher.no



Mvh Charlotte Storvik.
Til Toppen Go down
http://www.dogblogg.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyOns Aug 12 2009, 00:22

Hei Charlotte!! og gratulerer med valp! Mine tips er å vente til valpen kommer før du drar å kjøper "vinter" klær til den. Er så dumt å kjøpe ting på forhånd å så kanskje passer det ikke en gang. og klær til hund er ikke billig, selv til de minste. Mine to jenter har hvert sitt vinter dekken om vinteren, og fixa har en strikka genser under det igjen på de mest kalde dagene da hun er en skikkelig frossen pin, haha. Ellers så har de en regn jakke hver, da de virkelig ikke er glade i regn, da er det som regel rett ut på plena tisse veldig fort å løpe inn døra igjen :P Men igjen så er det stor forskjell på hvordan de små takler dritt vær. Så jeg har villet vente, selv om det kanskje blir vanskelig happy3 Av bur så kjøpte vi to atlas 30 bur (tror jeg de heter) er så lenge siden. Det er både høyt nok å langt nok til at de kan ligge i alle mulige stillinger, mange ganger de deler et bur også, og det går kjemmpe fint. Så har de et stort tøy bur på soverommet, til å bruke når løpetiden kommer, da får de ikke ligge i senga.

Blir morro og hilse på etter hvert. Har vært fast inventar på trondheims treningene siden vi fikk denne rasen i hus, men siden jeg ikke har lappen og min kjære er borte i uke dagene nå, så kommer jeg ikke like ofte lenger. Men håper jeg får hilst på deg snart da, og at vente tiden ikke gjør deg gal biggrin
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyOns Aug 12 2009, 10:46

Blaze er forresten en tøffing når det kommer til regn og snø.. Han kan fint gå tur selv om det småregner litt, men da løper han helst løs for å holde varmen.. Går vi båndtur, får han ha på dekken siden det da fort blir kaldt til han da..

Det samme gjelder på vinteren.. Går "bar" om han løper løs.. Og får ha på dekken når vi går båndtur, evnt når det regner + er snø på bakken, da får han ha på dekken uansett.. Smile

Blaze har sikkert noen ting han ikke vil ha mer.. så får se om din kan arve noe? Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Charlotte




Antall Innlegg : 32
Join date : 09.08.2009
Age : 34
Bosted : Kristiansund / Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyOns Aug 12 2009, 11:47

Fixa skrev:
Hei Charlotte!! og gratulerer med valp! Mine tips er å vente til valpen kommer før du drar å kjøper "vinter" klær til den. Er så dumt å kjøpe ting på forhånd å så kanskje passer det ikke en gang. og klær til hund er ikke billig, selv til de minste. Mine to jenter har hvert sitt vinter dekken om vinteren, og fixa har en strikka genser under det igjen på de mest kalde dagene da hun er en skikkelig frossen pin, haha. Ellers så har de en regn jakke hver, da de virkelig ikke er glade i regn, da er det som regel rett ut på plena tisse veldig fort å løpe inn døra igjen :P Men igjen så er det stor forskjell på hvordan de små takler dritt vær. Så jeg har villet vente, selv om det kanskje blir vanskelig happy3 Av bur så kjøpte vi to atlas 30 bur (tror jeg de heter) er så lenge siden. Det er både høyt nok å langt nok til at de kan ligge i alle mulige stillinger, mange ganger de deler et bur også, og det går kjemmpe fint. Så har de et stort tøy bur på soverommet, til å bruke når løpetiden kommer, da får de ikke ligge i senga.

Blir morro og hilse på etter hvert. Har vært fast inventar på trondheims treningene siden vi fikk denne rasen i hus, men siden jeg ikke har lappen og min kjære er borte i uke dagene nå, så kommer jeg ikke like ofte lenger. Men håper jeg får hilst på deg snart da, og at vente tiden ikke gjør deg gal biggrin

Takk så mye! biggrin

Jeg har tatt til meg råd og ikke kjøpt noe vinter klær, utenom et fleec dekken som jeg ikke klarte å legge fra meg.
(..og ja, for en pris på noe så lite, hehe! Surprised )

Jeg fant et kjempe bra bur som ble anbefalt av de på dyrebutikken, og det kunne brukes til natt bur/ hjemme alene bur, samt bil bur. Men etterhvert går jeg nok for innkjøp av bilbur også tenker jeg:)

Jeg tror ikke jeg bor så langt unna der dere møtes på treningene på onsdager, så jeg blir nok å se frammover (dersom jeg finner fram!) biggrin
Jeg har heller ikke lappen selv, så blir nok litt avgjørende om veien er lang dit eller ikke da!
Vi sees nok om ikke så lenge, jeg flytter oppover i morgen og har maasse å tenke på om dagene nå, blir litt gal da!hehe biggrin
Til Toppen Go down
http://www.dogblogg.com
Charlotte




Antall Innlegg : 32
Join date : 09.08.2009
Age : 34
Bosted : Kristiansund / Trondheim

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyOns Aug 12 2009, 11:58

-linda- skrev:
Blaze er forresten en tøffing når det kommer til regn og snø.. Han kan fint gå tur selv om det småregner litt, men da løper han helst løs for å holde varmen.. Går vi båndtur, får han ha på dekken siden det da fort blir kaldt til han da..

Det samme gjelder på vinteren.. Går "bar" om han løper løs.. Og får ha på dekken når vi går båndtur, evnt når det regner + er snø på bakken, da får han ha på dekken uansett.. Smile

Blaze har sikkert noen ting han ikke vil ha mer.. så får se om din kan arve noe? Smile


Heihei! Very Happy

Jeg regnet med at de var litt forskjellig fra hund til hund ja, kanskje det har noe med hva man venner de til også?
Jeg har bare fått tips om at i Trøndelag er det visst mye kaldere på vinteren enn i Kristiansund (der jeg kommer fra) så det var lurt at vi forberedet oss på det, hehe!

Om Blaze har noe vi kan arve, sier vi JA med en stoor takk !happy6 biggrin

Charlotte.
Til Toppen Go down
http://www.dogblogg.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! EmptyOns Aug 12 2009, 12:48

Blaze bodde sitt første år i Trondheim, så vi kjenner til vinteren der ja Smile..
Jeg tror masse av det går på eieren.. Men noen hunder er bare en frossenpin..

Blaze vasser i søledammer selv når det ikke regner også han da.. Så han er vel litt spesiel til å være dvergpinscher uansett? Hehe
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Sponsored content





Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty
PosteTema: Re: Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !   Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere ! Empty

Til Toppen Go down
 
Venter en liten DvergPinscher gutt og har noen spørsmål til mer erfarne dp eiere !
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dvergpinschergutt! - omplassert
» Noen som vet eiere av disse hundene?
» Rød Dvergpinscher gutt
» Dvergpinscher gutt ..nb!omplassert!!
» Dvergpinscher gutt selges. *SOLGT*

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: