|
| Spørsmål om slalom. | |
|
+5Nina (Kennel Dijontoma) Blomst Camilla Anita.K Lex 9 posters | |
Av | Innlegg |
---|
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. Fre Jun 19 2009, 11:28 | |
| - Marita skrev:
- Da må noen andre trene han opp (jeg synes lydighet er så kjedelig - får ikke til... )
Nei, jeg får heller prøve å plukke av han "mammadalteriet" hans på AG-banen. han klarer jo å gå spor for egen maskin langt foran meg, så da burde det kunne gå å sende han mot hinder også Enig med deg. Mister piffen når det kommer til LP.. haha.. Hva om du kaster godbitposen over hinderet? Da blir de flinkere til å søke framover, eller å ha godbitskål på enden? Fremadsending er en treningssak som alt annet, og du og Zevs klarer nok den oppgaven også. | |
| | | Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. Fre Jun 19 2009, 19:32 | |
| Vi har hele tiden jobbet med godbitskål i enden. Men mange ganger vil han heller ha kos av meg enn godis, lille raringen Skal prøve å begynne å kaste den godisposen nå for å se om det hjelper. Når hunden nesten løper rett på hinderstøtta fordi den er fokusert på fører må man jo finne på et eller annet, hehe. Nitro er ikke noe problem, han har hindersug så det holder i bøtter og spann! Klarte jo å lage en alvorlig luftetur på vippa her på mandag - han hadde tatt bommen et par ganger i en rasende fart (bommen er GØØØY! hilsen Nitro), så skulle vi trene vippe, da, noe Nitro synes er litt skummelt. Men han glemte seg jo helt bort (vippe og bom kan jo se ganske likt ut i farten) og raste avgårde mot vippa som vi ikke hadde stilt oss ved (for å ta imot). Så skulle jeg liksom være lur, da, og satte foten nederst på vippa for at den ikke skulle deise i bakken, men det resultatet at jeg lagde et spretthopp - og Nitro seilte gjennom lufta og landet på ryggen :affraid: Stakkars gutt... Han peip litt i det han traff bakken selvsagt, men vi tok vippa "babystep-wise" etterpå, og han var om ikke komfortabel, så ikke helt stiv av skrekk når vi avsluttet treningen på vippa. Tok et par ganger over bommen som avslutning og det gikk veldig fint. Så vi får bare fortsette å trene. | |
| | | Garp
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. Lør Jun 20 2009, 09:28 | |
| - Marita skrev:
- Vi har hele tiden jobbet med godbitskål i enden. Men mange ganger vil han heller ha kos av meg enn godis, lille raringen Skal prøve å begynne å kaste den godisposen nå for å se om det hjelper. Når hunden nesten løper rett på hinderstøtta fordi den er fokusert på fører må man jo finne på et eller annet, hehe.
Nitro er ikke noe problem, han har hindersug så det holder i bøtter og spann! Klarte jo å lage en alvorlig luftetur på vippa her på mandag - han hadde tatt bommen et par ganger i en rasende fart (bommen er GØØØY! hilsen Nitro), så skulle vi trene vippe, da, noe Nitro synes er litt skummelt. Men han glemte seg jo helt bort (vippe og bom kan jo se ganske likt ut i farten) og raste avgårde mot vippa som vi ikke hadde stilt oss ved (for å ta imot). Så skulle jeg liksom være lur, da, og satte foten nederst på vippa for at den ikke skulle deise i bakken, men det resultatet at jeg lagde et spretthopp - og Nitro seilte gjennom lufta og landet på ryggen :affraid: Stakkars gutt... Han peip litt i det han traff bakken selvsagt, men vi tok vippa "babystep-wise" etterpå, og han var om ikke komfortabel, så ikke helt stiv av skrekk når vi avsluttet treningen på vippa. Tok et par ganger over bommen som avslutning og det gikk veldig fint. Så vi får bare fortsette å trene. Ja det er vanskelig når hundene ser mer bakover enn framover. Sliter litt med det på slalomen vi og. Men kan du ikke kaste seg selv framover da?? Neida det var en skremt dårlig spøk.. Maja? Har du noen forslag?? Stakkar Nitro. haha. Bra du tok han over vippa noen ganger til etter dette slik at han ikke avslutett med å lande på ryggen.. Vanskelig denne vippa. Garp tok den fint, helt til han fant ut at den var råskummel.. Så nå har vi begynt på nytt og baklengskjeder den. Går greit.. Og Garp er enig med Nitro. Bommen er kul! Og møne og tunnellen. Kan godt belønne seg selv med de elementene noen ganger. :geek: | |
| | | Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. Lør Jun 20 2009, 10:32 | |
| Hvis hunden har mye fokus på fører kan du jobbe med fremadsending for å lære han å få fokus på hinderne (de skal selvsagt ha fokus på fører og - den gylne middelvei...). Start med ett hinder og send han frem mot hinderet når dere står bare ett par meter fra det, og belønn (veksle gjerne mellom ekstern belønner og å belønne selv). Deretter flytter du deg ett lite steg lengre unna hinderet og sender frem. Slik fortsetter du (hele tiden såpass nært hinderet at hunden lykkes) til dere står laaaaangt unna hinderet når du sender han frem. Noen ganger når jeg gjør dette så klikker jeg når Melba hopper over hinderet, men det er kun når jeg benytter ett hinder. Benytter jeg flere hinder, dropper jeg klikkeren. Også må en ikke glemme at dersom hunden har lite fart når en sender frem, og en belønner til tross for dette, så belønner man også dårlig fart.. Greit å huske på det, så en ikke belønner frem noe en ikke vil ha. | |
| | | Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. Lør Jun 20 2009, 12:48 | |
| Fartssirkler fartssirkler fartssirkler! Var det ikke det vi lærte på kurs Anita? Setter opp en lett kombinasjon som man kjører flere ganger for å få hindersug. Feks hinder hinder tunnel hinder hinder. Og så snu | |
| | | Garp
| | | | Sponsored content
| Tema: Re: Spørsmål om slalom. | |
| |
| | | | Spørsmål om slalom. | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |