| Fikk et spørsmål i dag.... | |
|
+4Linn Simira Nina (Kennel Dijontoma) CamillaB 8 posters |
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Fikk et spørsmål i dag.... Søn Jan 03 2010, 21:43 | |
| Fikk en melding: "En venninne av meg leter etter en liten hanne til sin blandingstispe. Vil du låne bort Dior? Lovet å spørre!" Altså.... For det første: Gutten er 9 mnd gammel... For det andre: Tror de virkelig at jeg bruker masse penger på rasehund, trener og trener og trener og reiser rundt på utstillinger hvis det var blandingsvalper jeg ville lage?!? For ikke å snakke om at han bare er 9 mnd, ikke øyelyst eller PL sjekka.... ( Dessuten låner jeg ikke bort BABYEN min til sånt griseri!! Han er for liten til å drive med sånt! ) Skal sies at jeg fikk meg en god latter også da.. Svaret???!! "He he, høres artig ut du. Meeeeen, her holder vi oss til samme rase!" Må jo svare pent da! |
|
| |
CamillaB
Antall Innlegg : 295 Join date : 11.06.2009 Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Søn Jan 03 2010, 21:47 | |
| synes du skulle nevnt fakta jeg.. fortalt alder, helsesjekk osv.. samt fortalt din mening om alt sammen | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Søn Jan 03 2010, 21:50 | |
| Du, det skal jeg!! Neste gang vi treffes, så jeg får sagt det rett til henne så jeg er sikker på at hun får med seg alt.. Det rare er at hun har hunder selv... Renrasede begge to!
Sist endret av Anette&Dior den Man Jan 04 2010, 06:27, endret 1 gang |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Søn Jan 03 2010, 22:25 | |
| Vanskelig å vite om man skal le eller gråte av sånt egentlig... Godt du har hodet i behold, men det triste er jo at før eller siden så finner de nok denne hannen sin bare de tilbyr den rette personen riktig sum med penger, og de er jo tydeligvis ikke så opptatt av å sjekke opp helsestatus på de de spør heller... Du får prøve å "opplyse" dem litt neste gang du ser dem, i håp om at de tenker litt mer gjennom hva de gjør... | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Man Jan 04 2010, 07:12 | |
| Et lite søk på finn.no avslører dessverre at miniatyrblandinger stadig er big business. :( Det er utrolig mange chi/yorki/dp/papillon/pomme- og ymse andre blandinger der, til priser som er vanlig for renrasede hunder. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Man Jan 04 2010, 11:43 | |
| | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Man Jan 04 2010, 11:57 | |
| I nabolaget vårt er det 2 med "dvergpinscher"tisper som har spurt om Blaze er tilgjengelig på neste løpetid.. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Man Jan 04 2010, 12:06 | |
| Hehe synes du svarte fint jeg | |
|
| |
Helene
Antall Innlegg : 200 Join date : 21.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Ons Jan 06 2010, 21:16 | |
| fått samme spm selv noen ganger.. særlig av noen som stod på stallen før som har en lita tipse (ikke DP), som de fikk billig av oppdretter pga feil, (lurer på om det var underbitt eller lign?), hunden har PL, som visstnok er plagsomt vondt for hunden, de visste ikke hvilken grad da, men uansett.. Da var ikke min lille tass gamle karen han heller, ikke øyelyst, ikke PL sjekka og ikke syns jeg han har gemytt å avle på uansett... Selv svarte jeg at jeg ikke støtter sånt kjøkkenoppdrett, og ikke ønsket jeg avle gemyttet til hunden min videre.. De svarte med at ikke bikkja dems hadde godt gemytt heller, så det var ikke så farlig jesus... | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Ons Jan 06 2010, 21:18 | |
| - Helene skrev:
- fått samme spm selv noen ganger..
særlig av noen som stod på stallen før som har en lita tipse (ikke DP), som de fikk billig av oppdretter pga feil, (lurer på om det var underbitt eller lign?), hunden har PL, som visstnok er plagsomt vondt for hunden, de visste ikke hvilken grad da, men uansett.. Da var ikke min lille tass gamle karen han heller, ikke øyelyst, ikke PL sjekka og ikke syns jeg han har gemytt å avle på uansett...
Selv svarte jeg at jeg ikke støtter sånt kjøkkenoppdrett, og ikke ønsket jeg avle gemyttet til hunden min videre.. De svarte med at ikke bikkja dems hadde godt gemytt heller, så det var ikke så farlig jesus... :roll: | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... Ons Jan 06 2010, 22:03 | |
| - Helene skrev:
- fått samme spm selv noen ganger..
særlig av noen som stod på stallen før som har en lita tipse (ikke DP), som de fikk billig av oppdretter pga feil, (lurer på om det var underbitt eller lign?), hunden har PL, som visstnok er plagsomt vondt for hunden, de visste ikke hvilken grad da, men uansett.. Da var ikke min lille tass gamle karen han heller, ikke øyelyst, ikke PL sjekka og ikke syns jeg han har gemytt å avle på uansett...
Selv svarte jeg at jeg ikke støtter sånt kjøkkenoppdrett, og ikke ønsket jeg avle gemyttet til hunden min videre.. De svarte med at ikke bikkja dems hadde godt gemytt heller, så det var ikke så farlig jesus... Er det mulig! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Fikk et spørsmål i dag.... | |
| |
|
| |
| Fikk et spørsmål i dag.... | |
|