Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)

Go down 
+3
Julie
Marte
MiraHedda
7 posters
AvInnlegg
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 20:03

Må innrømme at dette burde jeg kunnet så jeg blir litt flau, men håper noen her kan svare på noen spørsmål lalala2

- Hva betyr BIM ? Vet hva BIR, BIS og BIG er men BIM får jeg ikke helt til å stemme.
- Hva slags resultater må man ha for å få tittelen NUCH ? (altså hvormange CERT, CACIB, BIR osv.)
- Hva er akk og HP?
- Hvor gammel må man være for å kunne handle/stille en hund ?
- Jeg regner med at andre kan stille andres hunder ?
- Hvordan få hunden til å stå pent og stille ? *kremt* Mira er veldig utolmodig og klarer nesten ikke stå stille i en stilling dry
- Noen som vet hvor reglene på utstillinger osv. befinner seg ?
- Noen tips til meg som nybegynner ?

Muligens kommer det flere etterhvert men det er disse jeg kommer på...

Jeg har litt lyst til å få stilt Mira bare for morroskyld, men jeg regner med at ikke selv kan gjøre det. Har ingen erfaring og har aldri drevet noe med utstilling men har litt lyst til å sette meg litt inn i det nå, for så muligens å begynne å stille min egen hund (som jeg får når jeg blir større). Jeg er 14 nå snart altså. Jeg regner ikke med at Mira skal få noe skikkelig utstillingskarriere men det hadde vært gøy å bare få prøvd seg litt happy3 Har planer om å kanskje begynne med ringertrening på et kurs snart men må bare finne et kurs. Noen vet noen ting om kurs e.l. i nærheten av Son (Vestby) ?


Sist endret av MiraHedda den Man Mai 24 2010, 17:52, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 20:22

MiraHedda skrev:
Må innrømme at dette burde jeg kunnet så jeg blir litt flau, men håper noen her kan svare på noen spørsmål lalala2

- Hva betyr BIM ? Vet hva BIR, BIS og BIG er men BIM får jeg ikke helt til å stemme.
BIM står for Best I Motsatt kjønn - det er en tispe og en hannhund som går mot hverandre om å bli Best i Rasen, den som ikke blir det, blir BIM happy6
- Hva slags resultater må man ha for å få tittelen NUCH ? (altså hvormange CERT, CACIB, BIR osv.)
Man må ha 3 CERT, hvor av 1 av dem må være tatt på NKK utstilling eller rasens spesial utstilling ( Stor-cert ), et av CERT'ene må vinnes etter at hunden har fyllt 2 år.
- Hva er akk og HP?
AK står for åpen klasse ( klassene er delt opp etter alder ) og når man har fått en første premie i bedømmelsen, går man videre i konkurranseklasse AKK.. HP står for hederspris happy3
- Hvor gammel må man være for å kunne handle/stille en hund ?
Det er ingen alders grense for å stille ut hunden din biggrin
- Jeg regner med at andre kan stille andres hunder ?
Ja, dette er det ingen regler på biggrin
- Hvordan få hunden til å stå pent og stille ? *kremt* Mira er veldig utolmodig og klarer nesten ikke stå stille i en stilling dry
Her må man trene, trene, trene happy3
- Noen som vet hvor reglene på utstillinger osv. befinner seg ?
Alt om utstilling finner du på NKK sine sider www.nkk.no happy3
- Noen tips til meg som nybegynner ?
Dra på en utstilling å se en gang, da får man med seg mer og skjønner litt mer hvordan det foregår happy6

Lykke til med mere utforsking på verdens morsomste hobby happy6


Muligens kommer det flere etterhvert men det er disse jeg kommer på...

Jeg har litt lyst til å få stilt Mira bare for morroskyld, men jeg regner med at ikke selv kan gjøre det. Har ingen erfaring og har aldri drevet noe med utstilling men har litt lyst til å sette meg litt inn i det nå, for så muligens å begynne å stille min egen hund (som jeg får når jeg blir større). Jeg er 14 nå snart altså. Jeg regner ikke med at Mira skal få noe skikkelig utstillingskarriere men det hadde vært gøy å bare få prøvd seg litt happy3 Har planer om å kanskje begynne med ringertrening på et kurs snart men må bare finne et kurs. Noen vet noen ting om kurs e.l. i nærheten av Son (Vestby) ?
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 20:24

MiraHedda skrev:
Må innrømme at dette burde jeg kunnet så jeg blir litt flau, men håper noen her kan svare på noen spørsmål lalala2

- Hva betyr BIM ? Vet hva BIR, BIS og BIG er men BIM får jeg ikke helt til å stemme.
BIM betyr Best i motsatt kjønn.
- Hva slags resultater må man ha for å få tittelen NUCH ? (altså hvormange CERT, CACIB, BIR osv.)
For å bli NUCH må man ha tre Cert for tre forskjellige dommere. Ett av de tre må være et stor-Cert. Det får man kun på NKK- utstillinger. Hunden må også være fyllt to år når siste Certet tas. -
Hva er akk og HP?
AK er Åpen klasse. HP er Hederspris -
Hvor gammel må man være for å kunne handle/stille en hund ?
Du må kunne gå Laughing Det er ingen aldersgrense på å stille hund
- Jeg regner med at andre kan stille andres hunder ?
Det kan du!
- Hvordan få hunden til å stå pent og stille ? *kremt* Mira er veldig utolmodig og klarer nesten ikke stå stille i en stilling dry
Kan være lurt å trene litt. Gjerne organisert trening der du vil få hjelp fra andre. Hundeklubb?-
Noen som vet hvor reglene på utstillinger osv. befinner seg ?
På NKK sine nettsider står reglene. Under utstilling
- Noen tips til meg som nybegynner ?
Få hjelp av noen som kan, å hopp i det!

Muligens kommer det flere etterhvert men det er disse jeg kommer på...

Jeg har litt lyst til å få stilt Mira bare for morroskyld, men jeg regner med at ikke selv kan gjøre det. Har ingen erfaring og har aldri drevet noe med utstilling men har litt lyst til å sette meg litt inn i det nå, for så muligens å begynne å stille min egen hund (som jeg får når jeg blir større). Jeg er 14 nå snart altså. Jeg regner ikke med at Mira skal få noe skikkelig utstillingskarriere men det hadde vært gøy å bare få prøvd seg litt happy3 Har planer om å kanskje begynne med ringertrening på et kurs snart men må bare finne et kurs. Noen vet noen ting om kurs e.l. i nærheten av Son (Vestby) ?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 20:25

Haha, der fikk du to svar! happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 21:02

Da fikk du jo dobbelt opp med svar på spørsmålene dine, så da trenger jeg jo ikke svare på det...men du må gjerne ta toget inn til oss på Skøyen og trene litt ringtrening med oss om du vil, alltid enklere å vise sånt enn å skrive det ned, for hvordan man trener avhenger helt av hunden...! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 21:05

Ang. kurs e.l. i nærheten av Vestby: Mener Steinar Balken har utstillingstrening ved Rygge på onsdager, men det tror jeg "Fly" her på forumet vet mer om enn meg wink3 Tror Moss Og Omegn hundeklubb også arrangerer ringtrening fra tid til annen.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 21:41

Takk for svar og nyttige tips ! biggrin Skal nok sjekke ut noen av tipsene i løpet av morgendagen happy6
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptySøn Mai 23 2010, 22:16

Ser du har fått flere svar her.
Vil også anbefale deg å dra på en utstilling og se litt hvordan det gjøres. Da ser du hvordan hundene går og står, og du ser litt på hva dommeren gjør osv. Litt lettere å skjønne hva som foregår når man ser det selv. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 00:23

Hei Hedda.

Jeg kan anbefale deg ring treningen hos Ellinor.
Der er det alltid masse hyggelige hundemennesker
du kan spørre og grave om al mellom himmel og jord.

Sitat :

Hei.

Tenkte jeg skulle minne om at Ellinor Gustafson har ringtrening på Skedsmokorset
hver Mandag kl 18.30.

Adresse: Industriveien 25, 2020 Skedsmokorset.

Link til stedet treningen er.

GPS:
Koordinater
WGS 84:N 60° 0.763', E 11° 2.411'
WGS 84 - desimal:60.01272, 11.04018

Hilsen
Odd Egil
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 10:15

Et spørsmål til :
I reglemanget står det:

Hund under et års alder: Hunden må være minumum 12 uker ved siste vaksinasjon.

Er det 10-ukers vaksinen som Mira reagerte på ? Ellers skjønner jeg ikke hvilken vaksine huh3
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 10:36

MiraHedda skrev:
Et spørsmål til :
I reglemanget står det:

Hund under et års alder: Hunden må være minumum 12 uker ved siste vaksinasjon.

Er det 10-ukers vaksinen som Mira reagerte på ? Ellers skjønner jeg ikke hvilken vaksine huh3

De fleste hunder vaksineres ved 12 ukers alder, og mange er da også vaksinert ved 7-8 ukers alder. Vet ikke om det var noen spesiell grunn til at hun ble vaksinert allerede ved 10 ukers alder istedet for 12 uker, men tror neppe noen gidder å stå og telle uker hvis det blir kontroll av vaksinasjonskort wink3 Så lenge den vaksinen som ble gitt ved 10 ukers alder inneholder det samme som den som skulle blitt gitt ved 12 ukers alder er det neppe noe problem.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 10:49

Hunden skal være minst 12 uker ved vaksinering fordi antistoffer fra morsmelka, som enda kan være i kroppen til valpen, bryter ned vaksinen. Min veterinær nekter å sette 12- ukersvaksinen en dag for tidlig.

Hærregud for en knotete setning. blink00 Jaja, håper poenget kom fram..
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 11:43

Nei, nå måtte jeg gå å sjekke vaksinasjonskortet til Mira og jammen har jeg ikke husket feil leer3 Hun fikk den 12/02 -10 og siden hun er født 02/11 -09 var hun helt klart over 12 uker. Fjoh justcuz*

Men jeg oppdaget en annen feil..I helseboka hennes har vetrinæren skrevet at hun er en DP enda vi sa klart at hun var en Pinscher og ikke DP. Hun må nok ha begynt å lure for det er vel ikke mange DP'er som veier 9,3 kg som 3-4 mnd gammel? :P
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 17:51

Har enda et spørsmål til jeg idea9

Hva slags halsbånd bruker dere i ringen ? Noen dere vil anbeale eller noen linker til noen bra halsbånd ?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 19:05

Jeg bruker tynt halvstruphalsbånd i gull. Det ser sånn ut, og du får kjøpt det på de fleste utstillinger og noen få butikker og nettbutikker...:

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) N791750592_4855558_5552


Ellers så finnes det jo masse andre alternativer også, på forrige utstilling valgte jeg å bytte halsbånd på Otto siden han har vært så utstillingslei i det siste, og da brukte jeg et halsbånd og bånd i ett som som er halvstrup i flettet nylon, laget av Norsk Hundeutstyr... Det ser sånn ut...:

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) 023
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) EmptyMan Mai 24 2010, 19:13

Jeg bruker også nylonbånd på Azarel, sånn som er halsbånd og kobbel i ett (som Nina beskriver).
Har prøvd med halvstrup-lenke, men Azarel likte ikke den "kjettingen" noe særlig.
På de fleste utstillinger er det salgsboder som bl.a. selger forskjellige typer utstillingsbånd, så hvis du har mulighet kan du jo ta med Mira og prøve noen forskjellige typer. Ellers så pleier ikke utstillingsbånd å koste allverden heller, så tror ikke det er noen krise om du ender opp med å kjøpe 2-3 stk (selv har vi 3 stk for øyeblikket). wink3
Og det er flere butikker og nettbutikker som selger det også, så det er bare å titte litt rundt. Bare husk at du bør ha svart bånd, siden Mira er svart. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty
PosteTema: Re: Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)   Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål) Empty

Til Toppen Go down
 
Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nytt spørsmål om bur - denne gangen Herkules ;)
» Fikk et spørsmål i dag....
» Spørsmål om slalom.
» LP klasse 1 spørsmål
» Noen spørsmål

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Utstillinger :: Utstillinger-
Gå Til: