| Skravletråd | |
|
+43Hege&Arco tintin CAMALIS Vinnie Anita.K Tine Anne&Denniz Gerd-Marit Marion G Kinkade NinaM Caroline Rune Monsen Cathrine&Jazzi Kaja Kennel Mirenzo Maiken Hilde-pin Camilla J Marte gøril Maria Ane Garp Lene jeanette ElinK Linn Eva Nina (Kennel Dijontoma) Julie Bente Benedicte Lex Ann-Helen Fixa Gry Elena Marita turid Hera Antamina Fanny -linda- 47 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 14:29 | |
| - Rune Monsen skrev:
- Bente skrev:
- Marion skrev:
- Kaja skrev:
- Kjenner at jeg er litt lei denne heksejakten vedr mentalitet og gemytt på dvergpinscheren... puh...
Så snart tror jeg det blir det en gedigen forumpause for min del, for det virker som det er hakk i plata på enkelte temaer her..
Ellers farter vi til DK i helgen en herlig samlet liten gjeng med dp entusiaster og Maiken ... Æ glær mæ! Øsker dere en flott tur
Heksejakt? Skjønner ikke helt denne. Når folk er opptatt av mentalitet så er ikke det en heksejakt, kan ikke se at noen nevner navn på hunder i den tråden. Må si meg enig med Kaja her,at det er vel snart nok med mentalitet og gemytt for en stund,da ingen blir enige uansett.Bare krangling og man kommer ingen vei uansett !!!
Siden vi ikke blir enige så skal vi la være å bry oss om mentalitet. Er det det du mener ? Hjelpe meg,er det ingen som bryr seg om rasen vår eller ? Er det bare å avle fritt ? Jeg har nettopp hvert på oppdretterskolen del 2,og der var det ikke mange av oppdretterne rundt dp ringen som var tilstede. Mange av Dere som synser på denne og den andre tråden burde lese litt om oppdrett og avl før dere uttaler dere.
Jeg har ikke drevet med oppdrett lenge,men lenge nok til å skjønne at jeg må gjøre mitt for å bevare rasen slik den skal være. Og ikke avle i øst og vest. For å klare dette så må ,skal og bør jeg følge med på alle dp'er jeg ser i og utenfor ringen. I tillegg leser jeg om rasen,og andres erfaringer om rasen. Så en mentalitetstråd er absolut en fin ting. De som ikke takler at noen diskuterer viktige ting får holde seg unna slike diskusjoner og ikke stikke frem nesa i alt som de er uenige i.
Vi er som det ble nevnt i den andre tråden"VOKSNE" så barnslige utsagn bør vi være for gode til.
Jeg er sjokert over enkeltes måte å takle diskusjoner på.
Jeg har ikke sett ett innelgg fra deg i den andre tråden!? Og selvfølgelig bryr vi oss om mentalitet!! Det er jo derfor man bryr seg i utgangspuntet! Og ingen oppdretter er ute etter å ødelegge gemyttet til dvergpinscheren. Men når man er uenig i selve grunnlaget for hvor denne mentalitet og de påståtte gemytt "feilene" blir hentet fra, da kommer man ikke særlig langt! Og jeg syntes at å begynne å krysse av og fotografere andre sine hunder etter hvordan de har dagen på bordet og oppfører seg i utstillingsringen for så å utlegge det på et forum ikke har noe med vosenhet å gjøre ihvertfall! Min mening! Og om det er her man skal hente sine mentalitetkunnskaper om andre sine hunder fra ser jeg ingen grunn i å diskutere med de for jeg er uenig allerde der.. Ikke alle er intressert i å legge ut om sine avelsplanene på et forum heller, og om de ikke skriver noe bryr de seg ikke!? - skjønner de godt jeg, så mange usakelig innspill som kommer frem. Men for all del lag en annen tråd hvor dere først kan bli enige om hva godt gemytt for dere er og hvor dere henter det fra - for det er MEGET forskjellig. Det hadde nok blitt en mye mer intressant tråd enn krangling over om hundens adferden på et utstillingsbord.. Men dette er ingen diskusjon å ta her, jeg har lagt fram mitt synspunkt - men skriv heller i den tråden som allerde er laget | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 14:35 | |
| | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| |
| |
Maiken
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 14:41 | |
| | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 14:43 | |
| | |
|
| |
Rune Monsen
Antall Innlegg : 204 Join date : 17.06.2009
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 14:49 | |
| - Maiken skrev:
- Rune Monsen skrev:
- Bente skrev:
- Marion skrev:
- Kaja skrev:
- Kjenner at jeg er litt lei denne heksejakten vedr mentalitet og gemytt på dvergpinscheren... puh...
Så snart tror jeg det blir det en gedigen forumpause for min del, for det virker som det er hakk i plata på enkelte temaer her..
Ellers farter vi til DK i helgen en herlig samlet liten gjeng med dp entusiaster og Maiken ... Æ glær mæ! Øsker dere en flott tur
Heksejakt? Skjønner ikke helt denne. Når folk er opptatt av mentalitet så er ikke det en heksejakt, kan ikke se at noen nevner navn på hunder i den tråden. Må si meg enig med Kaja her,at det er vel snart nok med mentalitet og gemytt for en stund,da ingen blir enige uansett.Bare krangling og man kommer ingen vei uansett !!!
Siden vi ikke blir enige så skal vi la være å bry oss om mentalitet. Er det det du mener ? Hjelpe meg,er det ingen som bryr seg om rasen vår eller ? Er det bare å avle fritt ? Jeg har nettopp hvert på oppdretterskolen del 2,og der var det ikke mange av oppdretterne rundt dp ringen som var tilstede. Mange av Dere som synser på denne og den andre tråden burde lese litt om oppdrett og avl før dere uttaler dere.
Jeg har ikke drevet med oppdrett lenge,men lenge nok til å skjønne at jeg må gjøre mitt for å bevare rasen slik den skal være. Og ikke avle i øst og vest. For å klare dette så må ,skal og bør jeg følge med på alle dp'er jeg ser i og utenfor ringen. I tillegg leser jeg om rasen,og andres erfaringer om rasen. Så en mentalitetstråd er absolut en fin ting. De som ikke takler at noen diskuterer viktige ting får holde seg unna slike diskusjoner og ikke stikke frem nesa i alt som de er uenige i.
Vi er som det ble nevnt i den andre tråden"VOKSNE" så barnslige utsagn bør vi være for gode til.
Jeg har ikke sett ett innelgg fra deg i den andre tråden!?
Og selvfølgelig bryr vi oss om mentalitet!! Det er jo derfor man bryr seg i utgangspuntet! Og ingen oppdretter er ute etter å ødelegge gemyttet til dvergpinscheren. Men når man er uenig i selve grunnlaget for hvor denne mentalitet og de påståtte gemytt "feilene" blir hentet fra, da kommer man ikke særlig langt! Og jeg syntes at å begynne å krysse av og fotografere andre sine hunder etter hvordan de har dagen på bordet og oppfører seg i utstillingsringen for så å utlegge det på et forum ikke har noe med vosenhet å gjøre ihvertfall! Min mening! Og om det er her man skal hente sine mentalitetkunnskaper om andre sine hunder fra ser jeg ingen grunn i å diskutere med de for jeg er uenig allerde der.. Ikke alle er intressert i å legge ut om sine avelsplanene på et forum heller, og om de ikke skriver noe bryr de seg ikke!? - skjønner de godt jeg, så mange usakelig innspill som kommer frem. Men for all del lag en annen tråd hvor dere først kan bli enige om hva godt gemytt for dere er og hvor dere henter det fra - for det er MEGET forskjellig. Det hadde nok blitt en mye mer intressant tråd enn krangling over om hundens adferden på et utstillingsbord..
Men dette er ingen diskusjon å ta her, jeg har lagt fram mitt synspunkt - men skriv heller i den tråden som allerde er laget Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke har lagt inn noe på den andre tråden ??? Hvis dere bryr dere om mentalitet så er det masse lesestoff om saken. Bla. boken til Astrid indrebø:Genetikk,avl og oppdrett. | |
|
| |
Maiken
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 15:49 | |
| - Rune Monsen skrev:
- Maiken skrev:
- Rune Monsen skrev:
- Bente skrev:
- Marion skrev:
- Kaja skrev:
Jeg har ikke sett ett innelgg fra deg i den andre tråden!?
Og selvfølgelig bryr vi oss om mentalitet!! Det er jo derfor man bryr seg i utgangspuntet! Og ingen oppdretter er ute etter å ødelegge gemyttet til dvergpinscheren. Men når man er uenig i selve grunnlaget for hvor denne mentalitet og de påståtte gemytt "feilene" blir hentet fra, da kommer man ikke særlig langt! Og jeg syntes at å begynne å krysse av og fotografere andre sine hunder etter hvordan de har dagen på bordet og oppfører seg i utstillingsringen for så å utlegge det på et forum ikke har noe med vosenhet å gjøre ihvertfall! Min mening! Og om det er her man skal hente sine mentalitetkunnskaper om andre sine hunder fra ser jeg ingen grunn i å diskutere med de for jeg er uenig allerde der.. Ikke alle er intressert i å legge ut om sine avelsplanene på et forum heller, og om de ikke skriver noe bryr de seg ikke!? - skjønner de godt jeg, så mange usakelig innspill som kommer frem. Men for all del lag en annen tråd hvor dere først kan bli enige om hva godt gemytt for dere er og hvor dere henter det fra - for det er MEGET forskjellig. Det hadde nok blitt en mye mer intressant tråd enn krangling over om hundens adferden på et utstillingsbord..
Men dette er ingen diskusjon å ta her, jeg har lagt fram mitt synspunkt - men skriv heller i den tråden som allerde er laget Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke har lagt inn noe på den andre tråden ???
Hvis dere bryr dere om mentalitet så er det masse lesestoff om saken. Bla. boken til Astrid indrebø:Genetikk,avl og oppdrett.
Har ikke noe med saken å gjøre annet enn at det er der selve diskusjonen ligger, så du får sikkert med respons på spørsmålene dine der Er selvfølgelig veldig intressert i mentaliteten til rasen jeg elser og har lest utallige bøker om emnet. Har også gått mentaltest med tre forskjellige hunder, og det var virkelig intressant hvordan alle de forsjellige hundene har sin egen måte å reagere og avreagre på! Veldig spennende | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| |
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 16:28 | |
| | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 18:16 | |
| Forresten noen som vet om et fint turområde i Sarpsborg? Et sted man trygt kan slippe hundene. Skal besøke svogeren min og familien, og de har hund og barn, så greit om de alle kan få rast fra seg ute | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 18:38 | |
| Irbe sirbe sturbe pirbe... Feilkobling | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 18:43 | |
| | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 18:43 | |
| | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 18:45 | |
| | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:01 | |
| Noen som har gitt hundene sine lungemos noengang ? | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:24 | |
| - Ann-Helen skrev:
- Noen som har gitt hundene sine lungemos noengang ?
Jeg! Melba liker det veldig godt. Jeg pleier å skjære lungemos i terninger og sette de i ovnen i 10-15 minutter for så å la de avkjøles på benken. Da får de en skorpe rundt seg og det blir ikke så grisete å ha i lommene. Gjør det samme med blodpølse, fiskekaker og alt annet som er litt klissete. | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:31 | |
| | |
|
| |
Caroline
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:36 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:44 | |
| | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:46 | |
| pakker som bare det til tur i morgen... egentlig trøtt som en strømpe og trengte en liten pause, så da måtte jge skumme igjennom forumet | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 19:53 | |
| | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 20:01 | |
| | |
|
| |
Hilde-pin
Antall Innlegg : 152 Join date : 24.06.2009 Bosted : Lesund
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 20:03 | |
| - Maria skrev:
- Ann-Helen skrev:
- Noen som har gitt hundene sine lungemos noengang ?
Jeg! Melba liker det veldig godt. Jeg pleier å skjære lungemos i terninger og sette de i ovnen i 10-15 minutter for så å la de avkjøles på benken. Da får de en skorpe rundt seg og det blir ikke så grisete å ha i lommene. Gjør det samme med blodpølse, fiskekaker og alt annet som er litt klissete. Hvor mye setter du gradene på da? Og bruker du varmluft? Jeg har prøvd dette tidligere med blodpølse, og det ble bare griseri i lomma... Kanskje jeg hadde dem for lite i ovnen? | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 20:10 | |
| | |
|
| |
Hilde-pin
Antall Innlegg : 152 Join date : 24.06.2009 Bosted : Lesund
| Tema: Re: Skravletråd Tor Nov 04 2010, 20:11 | |
| | |