Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Dårlig avel og mentalitet

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hilde

Hilde

Antall Innlegg : 79

Dårlig avel og mentalitet  Empty
PosteTema: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  EmptyOns Jan 18 2012, 20:25

Som kanskje flere har fått med seg så har nok en Pinscher blitt avlivet i Sverige i dag på grunn av dårlig mentalitet. Mulig jeg tar fullstendig feil, men er det et større problem i Sverige med dårlig mentalitet hos Pinscherene enn i Norge? Noen tanker rundt dette?
Til Toppen Go down
Irene

Antall Innlegg : 990

PosteTema: Re: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  EmptyOns Jan 18 2012, 20:35

Jeg kjenner ikke til akkurat denne saken du refererer til, men har ingen oppfatning at pinschere skulle ha mer problemer med mentalitet enn andre raser. Det blir jo alltids avlivet hunder av forskjellige raser pga. mentalitet.

Et av problemene er ofte at folka som skaffer seg en pinscher har helt feil oppfatning av rasen. Dette er en vakthundrase, den egner seg ikke til en som må ha folka kommende og gående da det er helt naturlig at den vokter sitt hjem. Pinscher er også aktiv rase som aktiviserer seg selv hvis eieren ikke gjør det. Pinscher har også en del dominans, og det er på ingen måte selvfølge at den godtar alle på samme kjønn og i hvertfall ikke at den skulle la andre å sjefe over seg.

Det er mange andre eksempel å skrive til, men vil bare si oppsummeringsvis at dersom en synes at en labrador er en fin rase (som den er men i den hensikt at ønsker en slik hund), så vil jeg ikke anbefale pinscher da de er veldig ulike.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Hilde

Hilde

PosteTema: Re: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  EmptyOns Jan 18 2012, 20:41

Som jeg skulle skrevet det selv Irene happy5 men siden vi har en hund fra Sverige også så får vi med oss en del som skjer der og det har vært mye snakk om dårlig mentalitet. Kan ikke si at jeg har hørt om mange Pinschere i Norge som har blitt avlivet på grunn av det?
Til Toppen Go down
Irene

Antall Innlegg : 990

PosteTema: Re: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  EmptyOns Jan 18 2012, 21:38

Husk at det registreres vel rundt 100 valper eller mer i Sverige årlig mens i Norge er reg. tallene (uten importer) 20-30 eller mindre.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Hilde

Hilde

PosteTema: Re: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  EmptyOns Jan 18 2012, 21:56

egentlig bare bra det synes jeg :-) Pinscher er for spesielt intr :-) men sånn som det legges fram på diverse blogger og forumer i Sverige så har de et problem i rasen med dårlig gemytt??????!!!!!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig avel og mentalitet    Dårlig avel og mentalitet  Empty

Til Toppen Go down

Dårlig avel og mentalitet
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Avl og dårlig gemytt
» Hunden min vil ikke være ute i dårlig vær???
» Dårlig matlyst eller hva kan det være?
» valpebiting eller bare en dårlig vane?
» Dvergpinscher og mentalitet