Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Dårlig matlyst eller hva kan det være?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

Dårlig matlyst eller hva kan det være? Empty
PosteTema: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? EmptyFre Des 17 2010, 12:19

Lurer bare på om noen veit hvorfor det kan ha seg at hunden kan ha dårlig matlyst. Hera har nå i 3 dager nesten ikke spist noe, og da mener jeg så og si ingenting. Hun er seg selv, aktiv og virker ikke dårlig på noen måte. Det eneste jeg merker er jo at hun er mer trøtt enn normalt, men det er jo ikke rart når hun ikke spiser da mener jeg. Hvis hun blir tilbydd noe annet, spiser hun alt i en fei, så veit egentlig at det ikke er noe feil med matlysten da, tror jeg huh3 . Hva kan det så være? Noen som har noen gode råd å komme med?
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? EmptyFre Des 17 2010, 15:45

Fôrer du med det samme som vanlig, slik at du vet hun liker maten? Jeg har opplevd å bytte fôr et par ganger og da har de sluttet å spise etter noen dager fordi de ikke likte det. Hver gang jeg har prøvd meg på Hills for eksempel.

Ellers kan det hende hun er kvalm eller brygger på noe. Da skal det gjerne litt ekstra til å ha lyst til å spise, men isåfall er det bare å observere og ta det med ro. Hvis hun fortsatt drikker og virker rimelig ok, pleier det jo å være bare noe lite på gang. Hvis hun skulle endre atferd radikalt, brått bli veldig slapp, ha feber, gi uttrykk for smerter eller andre snodigheter, så ville jeg tatt meg en tur til veterinæren.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? EmptyFre Des 17 2010, 21:13

Løpetid? Endringer i daglige rutiner eller forhold? Det skjer jo gjerne mye forskjellig nå fram mot jul.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Hera

Hera

PosteTema: Re: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? EmptyOns Des 29 2010, 16:53

Linn skrev:
Fôrer du med det samme som vanlig, slik at du vet hun liker maten? Jeg har opplevd å bytte fôr et par ganger og da har de sluttet å spise etter noen dager fordi de ikke likte det. Hver gang jeg har prøvd meg på Hills for eksempel.

Ellers kan det hende hun er kvalm eller brygger på noe. Da skal det gjerne litt ekstra til å ha lyst til å spise, men isåfall er det bare å observere og ta det med ro. Hvis hun fortsatt drikker og virker rimelig ok, pleier det jo å være bare noe lite på gang. Hvis hun skulle endre atferd radikalt, brått bli veldig slapp, ha feber, gi uttrykk for smerter eller andre snodigheter, så ville jeg tatt meg en tur til veterinæren.

Det föret vi har gitt henne har hun spist. Vi har vekselsvis endret försmak for å la henne få litt variasjon. Så er som regel den RC Sensible og RC Chi og begge har hun spist med god iver. Men nå plutselig ville hun absolutt ikke smake på førstnevnte dry . Vi gav den bort og kjøpte inn RC Chi istede i tilfelle det kunne være noe galt med selveste föret. Nå spiser hun igjen, men dog ikke så godt som før. Men regner kanskje med hun bare er/har vært litt matlei. Hun spiser nå bra nå da, ivertfall til forhold til siste uken. Så håper det bedrer seg. Hun mangler absolutt ikke noe energi, men jeg synes bare så synd på henne når hun ikke får i seg nok næring unsure3 .
Til Toppen Go down
Hera

Hera

PosteTema: Re: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? EmptyOns Des 29 2010, 16:55

Simira skrev:
Løpetid? Endringer i daglige rutiner eller forhold? Det skjer jo gjerne mye forskjellig nå fram mot jul.

Nei, hun ble ferdig med løpetiden 3.uken i november. Kan det sitte i så lenge? Da hadde hun stor matlyst og også lenge etter den var ferdig. Regner med og håper det bare har vært og er fortsatt litt stress som forårsaker dette. Hun spiser noe godt nå da, så er ikke like beskymret lenger. Men hun blir jo bare så mager og tynn.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig matlyst eller hva kan det være?   Dårlig matlyst eller hva kan det være? Empty

Til Toppen Go down

Dårlig matlyst eller hva kan det være?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hunden min vil ikke være ute i dårlig vær???
» valpebiting eller bare en dårlig vane?
» Dempe forventningsstress (eller kan det være noe annet?)
» Denne mannen burde ikke hatt hund, eller PC, eller vindu!
» Rasenavn skal skrives med liten forbokstav på norsk