Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?

Go down 
+24
Kaja
Kennel Mirenzo
Kinkade
jeanette
Susanne
Hera
Aino
MU-TI-LA
Ann-Helen
Nina (Kennel Dijontoma)
_Ronja_
IdaCharlotte
KristinC
-linda-
Gry Elena
Fixa
Cesilie
Caroline
Marita
Lex
Benedicte
Camilla
Antamina
helle
28 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 12:11

Du MÅ ikke tilsette vann... Det er bare det at hvis du tilsetter lunkent vann blir det en slags saus som skal gjøre maten mer fristende for hundene. Jeg gir det tørt uten problemer happy6 Jeg har den du egentlig hadde bestilt, men det er samme prinsippet på den - om du tilsetter vann blir det saus på krokettene. Men det er mer fett og protein i dette fôret enn det du har fått.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Antamina

Antamina

Antall Innlegg : 412

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 12:26

Leverer de på døra i hele Norge?
Til Toppen Go down
Marita

Marita

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 12:31

Antamina skrev:
Leverer de på døra i hele Norge?

Regner med det. De sender det med transportbyråer. Men bor man et sted der de ikke har forhandlere kan det ta noen dager ekstra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 12:33

Nå har jeg bestilt ¨fòr prøver fra handlers, dette må prøves.
Hvordan er det med pelsen Marita?
Har du merket noe forskjell?
Til Toppen Go down
Marita

Marita

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 14:26

blodprøven til Nitro var helt fin når vi tok den nå etter å ha gitt han markkur og sluttet med RC (så vet jo ikke om det var fôret han reagerte på eller om han hadde innvollsorm). Men det tyder i allefall på at han ikke reagerer på dette fôret. (belcando)
Det tar gjerne et par måneder før man får full effekt etter et fôrbytte, så litt vanskelig å si ennå.
Kjøpte en sånn "Furminator" som er kjempefin å fjerne døde hår med, og brukte den på Nitro her om dagen. Fikk av en STOR håndfull med hår. Og nå røyter han mye mindre happy6 Men den er ikke noe morsom å bruke på Zeus, for han røyter ikke cool
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 19:01

Her falt Bellcando foret i smak Very Happy Very Happy

(Naboene våre skamklippet halen til collien sin v et uhell med Furminator nå i vår, rett før utstillingsesongen. Helt tragisk som han ble seende ut, har ikke vokst ut enda. Lo så jeg grein når jeg så han Laughing . Heldigvis hadde fortvilelsen gått over til latter hos dem også. Man må tydeligvis vite hvordan man skal bruke den før man gyver løs...)
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marita

Marita

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 20:08

Produsentene av Furminator sier at den ikke skal kutte pelsen, men bare fjerne de hårene som allerede er døde. Men den Collie-episoden kan vel tyde på noe annet happy4

I dag var det nesten ikke noe hår som kom i den børsten, så tyder på at den har fått av det som var løst happy6
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 20:13

Har brukt furminator mye på Luna (golden retriever), og det kutter ikke pelsen hennes.. Smile

Kanskje pelskvaliteten på den collien ikke var helt bra?
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
MU-TI-LA

MU-TI-LA

Antall Innlegg : 145

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTor Aug 20 2009, 20:16

Tror nok heller det var teknikken til de som brukte den det var noe i veien med. happy4

Jeg bruker den, og har aldri ødelagt pelsen på hverken den ene sller andre rasen wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelmutila.com
Aino

Aino

Antall Innlegg : 76

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyMan Sep 21 2009, 17:07

Marita skrev:
Hm... la meg tenke... Vi fôrer nå med "Belcando Finest Croch rich in Duck and Rice" og da betaler jeg 329 kr for 7,5 kg, og det holder ca i 2 måneder. Dvs ca 82 kr i måneden per DP happy6

Er veldig fornøyd med det fôret. Har gitt RC før, men her om dagen ga jeg først Zeus bare RC, og da så han bare dumt på meg. Puttet oppi litt Belcando-kuler, og han kastet seg over maten...
Har fått beskjed av veterinæren min å ikke gi RC til Nitro siden han hadde litt "problemer" med blodprøvene han tok her forleden, og fikk beskjed om at om at som regel var det enten Labb eller RC hundene reagerte på... (fôrallergi) Har vært veldig fornøyd med RC på Zeus, men Nitro fungerer ikke bra på det, så vi har som sagt gått over til Belcando. For oss et supert fôr, billig, bra og de leverer rett på døra :-)

Da er det bestilt, får håpe det faller i smak Very Happy
Til Toppen Go down
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyMan Sep 21 2009, 17:32

Lurer litt på noe her .. litt utenom akkurat dette emnet.
Hvordan oppbevarer dere fór hos dere? Er så usikker på hvordan man skal oppbevare den for best mulig oppbevaring med tanke på smak osv... innocent3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyMan Sep 21 2009, 17:42

Hera skrev:
Lurer litt på noe her .. litt utenom akkurat dette emnet.
Hvordan oppbevarer dere fór hos dere? Er så usikker på hvordan man skal oppbevare den for best mulig oppbevaring med tanke på smak osv... innocent3

Jeg oppbevarer foret i forboksen fra RC. En plasttønne med lokk cool
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Camilla

Camilla

Antall Innlegg : 801

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyMan Sep 21 2009, 19:34

Jeg forer med hill's, og der er det zip-lås på posen. Så jeg har foret i posen det kommer i, siden den kan lukkes happy3
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyMan Sep 21 2009, 20:36

bare husk på om dere heller foret oppe i dunken- vask alltid dunken i mellom hver ny pose dere heller i, og bruk opp alle forkulene.... fettet som blir igjen på sidene i fordunken blir harskt.... og ikke minst ødelegger det nye hundeforet dere heller oppe i.Hundene kan bli veldig dårlige av det.

anbefaler å la posen være med oppe i for dunken happy6 happy6 happy6
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTir Sep 22 2009, 08:20

Om du har en dvergpinscher du fôrer og du har kjøpt stor sekk så er det lurt å dele opp i mindre poser og legge i fryseren, kjekt da har du alltid ferskt fôr happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
jeanette

jeanette

Antall Innlegg : 478

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTir Sep 22 2009, 08:59

ja dewt er aller best Gry happy6 happy6

Jeg fikk beskjed fra en dyrebutikk om at det ikke bør fores med vom og hundemat om dagen... prøver er tatt av 3 hunder, de har fått både e-coli og samonella av dette foret. i tillegg har mattilsynet vært og tatt prøver av maten, og forprøvene inneholder forskjellig mengde vitaminer(fra bit til bit) blink00 blink00 blink00
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTir Sep 22 2009, 09:58

jeanette skrev:

Jeg fikk beskjed fra en dyrebutikk om at det ikke bør fores med vom og hundemat om dagen... prøver er tatt av 3 hunder, de har fått både e-coli og samonella av dette foret. i tillegg har mattilsynet vært og tatt prøver av maten, og forprøvene inneholder forskjellig mengde vitaminer(fra bit til bit) blink00 blink00 blink00

Syns ikke akkurat det er så rart at det inneholder forskjellig mengde vitaminer fra bit til bit. Det er jo rått kjøtt som blir malt sammen til en kjøttdeig, så naturlig nok vil også vitamininnholdet være ulikt i de forskjellige bitene. Jevnt over får hunden i seg det den trenger, det er jo det viktigste.

Å ta prøver av 3 hunder og da bevise at de har fått ecoli og salmonella av dette foret er nok helt umulig. De kan ha fått det fra alt mulig annet de spiser. Dessuten hørtes det ut som et idiotisk rykte satt ut av folk rolleyes3

Dersom mattilsynet hadde vært å tatt prøver å funnet grusomme resultater på foret, så hadde det nok kommet ut rapport på det.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTir Sep 22 2009, 10:22

helle skrev:
jeanette skrev:

Syns ikke akkurat det er så rart at det inneholder forskjellig mengde vitaminer fra bit til bit. Det er jo rått kjøtt som blir malt sammen til en kjøttdeig, så naturlig nok vil også vitamininnholdet være ulikt i de forskjellige bitene. Jevnt over får hunden i seg det den trenger, det er jo det viktigste.

Å ta prøver av 3 hunder og da bevise at de har fått ecoli og salmonella av dette foret er nok helt umulig. De kan ha fått det fra alt mulig annet de spiser. Dessuten hørtes det ut som et idiotisk rykte satt ut av folk rolleyes3

Dersom mattilsynet hadde vært å tatt prøver å funnet grusomme resultater på foret, så hadde det nok kommet ut rapport på det.

Slik jeg har forstått det tilsetter man vitaminer til blandingen, og hvis man ikke blander dette sammen grundig nok vil fordelingen av vit pulveret være ulik i ulike deler av pølsen. Jeg synes ikke det virker usannsynlig at de kan få slike prøvesvar.

Når det gjelder e.coli synes jeg heller ikke det er noen "bombe" om man kan gjennfinne dette i foret. E.coli er jo en helt vanlig tarmbakterie, og vom og hundemat innholder jo...ja nettopp VOM (GI-trakten til storfe). Om slakteavfallet ikke er vasket godt nok så er det jo veldig lett at det kan dukke opp en og annen E.coli i ny og ne.....

Forøvrig har jeg selv "flesket opp" en hund på Vom og hundemat (i kombinasjon med tørrfor) sist uke, noe som fungerte utmerket uten noen som helst problemer happy6 Hunden er fremdeles frisk som en fisk og synes selvsagt at V&H smaker himmelsk (selv om hunden spiser alt som havner i matskåla da happy4 ).

Jeg tror som Helle at om det var fare for en E.coli epidemi så ville vi kanskje hørt om det? Forøvrig er det ikke noen problemer med å finne en kilde til E.coli selv om man kun har 3 prøver å gå ut fra. Om man finner en fellesnevner hos de 3 individene går man selvsagt tilbake og sjekker den nevnte kilden for å bekrefte/avkrefte funn.....jmf Gilde kjøttdeig episoden for et par år siden wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo

Antall Innlegg : 1083

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyTir Sep 22 2009, 10:50

Tror nok ikke det er noen fare nei. Største delen av staffene i Norge fòres kun på V&H, og hadde det vært en stort problem med E-coli hadde det nok kommet ut ja.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 09:16

Mia er superfornøyd med Belcando-fôret sitt happy5 Her er det jul og nyttår og alt på én gang, hun hopper og spretter ved matskåla, og det første hun gjør når vi våkner om morgenen er å løpe ut til matskåla. Og SÅ glad har hun aldri vært i mat før, hehe. Jeg er meget fornøyd med service og pris, og ikke minst leveringstiden! Hadde maten på døra to dager etter jeg bestilte happy6
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 09:42

Kinkade skrev:
helle skrev:

Slik jeg har forstått det tilsetter man vitaminer til blandingen, og hvis man ikke blander dette sammen grundig nok vil fordelingen av vit pulveret være ulik i ulike deler av pølsen. Jeg synes ikke det virker usannsynlig at de kan få slike prøvesvar.

Ja, de tilsetter vitaminer og mineraler. Så er nok det som er grunnen happy3
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 19:56

Cesilie skrev:
Mia er superfornøyd med Belcando-fôret sitt happy5 Her er det jul og nyttår og alt på én gang, hun hopper og spretter ved matskåla, og det første hun gjør når vi våkner om morgenen er å løpe ut til matskåla. Og SÅ glad har hun aldri vært i mat før, hehe. Jeg er meget fornøyd med service og pris, og ikke minst leveringstiden! Hadde maten på døra to dager etter jeg bestilte happy6

Veldig glade for dette fret mine og. Men syns de har begynt å røyte litt nå, så jeg har gått tilbake til V&H og RC-beauty. Vet ikke om jeg kan skylde på foret eller om det er naturlig røyting pga årstiden, men tar ingen tjangs. Andre som røyter litt nå ?
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 20:50

Lex røyter som en tulling om dagen.. Det er så ille at det nesten drysser rundt han når han står stille.. what3 Men pelsen er tett og blank allikevel.

Han får nå V&H + fiskeolje + biorion, og har fått det nå i nesten en mnd. Han har gått på V&H før uten noe røyteproblem, så jeg prøver litt til før jeg gir meg.. Skylder på kastrering og ubalanse i hormonene jeg tenker jeg! happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 20:52

Blaze får nå V&H, Biorion og hvetekimolje, og den nye pelsen som vokser ut på han er skinnende blank og fin! Very Happy Begynner å komme seg igjen nå! Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 738600
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Ann-Helen

Ann-Helen

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 EmptyFre Sep 25 2009, 21:50

Satser på at det bare er vanlig sesongrøyting da.
Flott at Blaze er på bedringens vei happy6.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?   Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Vom & hundemat
» Dere som har flydd til England med hund
» Hvor mye sover deres hund?
» Hvor såver deres hund?
» Fødselen - hvor mye blander man seg inn og hvor mye får tispen gjøre selv?