| Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
|
+24Kaja Kennel Mirenzo Kinkade jeanette Susanne Hera Aino MU-TI-LA Ann-Helen Nina (Kennel Dijontoma) _Ronja_ IdaCharlotte KristinC -linda- Gry Elena Fixa Cesilie Caroline Marita Lex Benedicte Camilla Antamina helle 28 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 12:11 | |
| Du MÅ ikke tilsette vann... Det er bare det at hvis du tilsetter lunkent vann blir det en slags saus som skal gjøre maten mer fristende for hundene. Jeg gir det tørt uten problemer Jeg har den du egentlig hadde bestilt, men det er samme prinsippet på den - om du tilsetter vann blir det saus på krokettene. Men det er mer fett og protein i dette fôret enn det du har fått. | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 12:26 | |
| Leverer de på døra i hele Norge? | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 12:31 | |
| - Antamina skrev:
- Leverer de på døra i hele Norge?
Regner med det. De sender det med transportbyråer. Men bor man et sted der de ikke har forhandlere kan det ta noen dager ekstra. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 12:33 | |
| Nå har jeg bestilt ¨fòr prøver fra handlers, dette må prøves. Hvordan er det med pelsen Marita? Har du merket noe forskjell? |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 14:26 | |
| blodprøven til Nitro var helt fin når vi tok den nå etter å ha gitt han markkur og sluttet med RC (så vet jo ikke om det var fôret han reagerte på eller om han hadde innvollsorm). Men det tyder i allefall på at han ikke reagerer på dette fôret. (belcando) Det tar gjerne et par måneder før man får full effekt etter et fôrbytte, så litt vanskelig å si ennå. Kjøpte en sånn "Furminator" som er kjempefin å fjerne døde hår med, og brukte den på Nitro her om dagen. Fikk av en STOR håndfull med hår. Og nå røyter han mye mindre Men den er ikke noe morsom å bruke på Zeus, for han røyter ikke | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 19:01 | |
| Her falt Bellcando foret i smak (Naboene våre skamklippet halen til collien sin v et uhell med Furminator nå i vår, rett før utstillingsesongen. Helt tragisk som han ble seende ut, har ikke vokst ut enda. Lo så jeg grein når jeg så han . Heldigvis hadde fortvilelsen gått over til latter hos dem også. Man må tydeligvis vite hvordan man skal bruke den før man gyver løs...) | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 20:08 | |
| Produsentene av Furminator sier at den ikke skal kutte pelsen, men bare fjerne de hårene som allerede er døde. Men den Collie-episoden kan vel tyde på noe annet I dag var det nesten ikke noe hår som kom i den børsten, så tyder på at den har fått av det som var løst | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 20:13 | |
| Har brukt furminator mye på Luna (golden retriever), og det kutter ikke pelsen hennes.. Kanskje pelskvaliteten på den collien ikke var helt bra? | |
|
| |
MU-TI-LA
Antall Innlegg : 145 Join date : 03.08.2009 Age : 54 Bosted : Ålesund
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 20:16 | |
| Tror nok heller det var teknikken til de som brukte den det var noe i veien med. Jeg bruker den, og har aldri ødelagt pelsen på hverken den ene sller andre rasen | |
|
| |
Aino
Antall Innlegg : 76 Join date : 17.08.2009 Age : 38 Bosted : sandefjord
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Man Sep 21 2009, 17:07 | |
| - Marita skrev:
- Hm... la meg tenke... Vi fôrer nå med "Belcando Finest Croch rich in Duck and Rice" og da betaler jeg 329 kr for 7,5 kg, og det holder ca i 2 måneder. Dvs ca 82 kr i måneden per DP
Er veldig fornøyd med det fôret. Har gitt RC før, men her om dagen ga jeg først Zeus bare RC, og da så han bare dumt på meg. Puttet oppi litt Belcando-kuler, og han kastet seg over maten... Har fått beskjed av veterinæren min å ikke gi RC til Nitro siden han hadde litt "problemer" med blodprøvene han tok her forleden, og fikk beskjed om at om at som regel var det enten Labb eller RC hundene reagerte på... (fôrallergi) Har vært veldig fornøyd med RC på Zeus, men Nitro fungerer ikke bra på det, så vi har som sagt gått over til Belcando. For oss et supert fôr, billig, bra og de leverer rett på døra :-) Da er det bestilt, får håpe det faller i smak | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Man Sep 21 2009, 17:32 | |
| Lurer litt på noe her .. litt utenom akkurat dette emnet. Hvordan oppbevarer dere fór hos dere? Er så usikker på hvordan man skal oppbevare den for best mulig oppbevaring med tanke på smak osv... | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| |
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Man Sep 21 2009, 19:34 | |
| Jeg forer med hill's, og der er det zip-lås på posen. Så jeg har foret i posen det kommer i, siden den kan lukkes | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| |
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tir Sep 22 2009, 08:20 | |
| Om du har en dvergpinscher du fôrer og du har kjøpt stor sekk så er det lurt å dele opp i mindre poser og legge i fryseren, kjekt da har du alltid ferskt fôr | |
|
| |
jeanette
Antall Innlegg : 478 Join date : 16.06.2009 Age : 46
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tir Sep 22 2009, 08:59 | |
| | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tir Sep 22 2009, 09:58 | |
| | |
|
| |
Kinkade
Antall Innlegg : 2402 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tir Sep 22 2009, 10:22 | |
| | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tir Sep 22 2009, 10:50 | |
| Tror nok ikke det er noen fare nei. Største delen av staffene i Norge fòres kun på V&H, og hadde det vært en stort problem med E-coli hadde det nok kommet ut ja. | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Fre Sep 25 2009, 09:16 | |
| Mia er superfornøyd med Belcando-fôret sitt Her er det jul og nyttår og alt på én gang, hun hopper og spretter ved matskåla, og det første hun gjør når vi våkner om morgenen er å løpe ut til matskåla. Og SÅ glad har hun aldri vært i mat før, hehe. Jeg er meget fornøyd med service og pris, og ikke minst leveringstiden! Hadde maten på døra to dager etter jeg bestilte | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Fre Sep 25 2009, 09:42 | |
| - Kinkade skrev:
- helle skrev:
- Syns ikke akkurat det er så rart at det inneholder forskjellig mengde vitaminer fra bit til bit. Det er jo rått kjøtt som blir malt sammen til en kjøttdeig, så naturlig nok vil også vitamininnholdet være ulikt i de forskjellige bitene. Jevnt over får hunden i seg det den trenger, det er jo det viktigste.
Slik jeg har forstått det tilsetter man vitaminer til blandingen, og hvis man ikke blander dette sammen grundig nok vil fordelingen av vit pulveret være ulik i ulike deler av pølsen. Jeg synes ikke det virker usannsynlig at de kan få slike prøvesvar.
Ja, de tilsetter vitaminer og mineraler. Så er nok det som er grunnen | |
|
| |
Ann-Helen
| |
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Fre Sep 25 2009, 20:50 | |
| Lex røyter som en tulling om dagen.. Det er så ille at det nesten drysser rundt han når han står stille.. Men pelsen er tett og blank allikevel. Han får nå V&H + fiskeolje + biorion, og har fått det nå i nesten en mnd. Han har gått på V&H før uten noe røyteproblem, så jeg prøver litt til før jeg gir meg.. Skylder på kastrering og ubalanse i hormonene jeg tenker jeg! | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Fre Sep 25 2009, 20:52 | |
| Blaze får nå V&H, Biorion og hvetekimolje, og den nye pelsen som vokser ut på han er skinnende blank og fin! Begynner å komme seg igjen nå! | |
|
| |
Ann-Helen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Fre Sep 25 2009, 21:50 | |
| Satser på at det bare er vanlig sesongrøyting da. Flott at Blaze er på bedringens vei . | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
| |
|
| |
| Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
|