| Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
|
+24Kaja Kennel Mirenzo Kinkade jeanette Susanne Hera Aino MU-TI-LA Ann-Helen Nina (Kennel Dijontoma) _Ronja_ IdaCharlotte KristinC -linda- Gry Elena Fixa Cesilie Caroline Marita Lex Benedicte Camilla Antamina helle 28 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 14:36 | |
| Satt å regnet på det, og jeg bruker på V&H ca 100 kr i mnd på hver hund. Da får de 4-5 % av kroppsvekten sin per dag. I tillegg har de fri tilgang på tørrfor, men det er svært lite tørrfor vi bruker. Vil tro det blir maks 80 kr i mnd per hund. Tørrforet blir jo for det meste spist av Border Collien, så om jeg regner med henne også på den forsekken, så blir det jo enda mindre per DP, vil tro hun spiser i alle fall 70% av tørrforet.
Så jeg bruker maks 180 kr på hver dvergpinscher i mat i mnd, det syns jeg var forbausende lite. Blir jo bare 6 kr dagen i mat.
Men hvordan ligger jeg i forhold til dere andre? Hva bruker dere i mnd per hund? Vet for eksempel at V&H er billigere på østlandet enn det er her i bergen. | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 14:45 | |
| Tror det blir ca. 1000 kr i mnd med NP. Jeg bestiller jo da, så da blir det en del dyrere. De får ikke tørrfôr i tillegg lengre. | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 15:32 | |
| Jeg gir Dennis tørrforet Hill's Science Plan Canine Adult Mini with Chicken. En sekk på 3 kg holder i en mnd, og koster kr 320,- Så gir jeg hermetiset Hill's Science Plan Canine Adult (En liten posjon til frokost hver dag) Bruker 4 bokser i mnd og den koster kr 25,- pr boks. Så jeg bruker kr 420,- i mnd på hundemat Så kommer jo griseører/haler og div godbiteri tillegg
Sist endret av Camilla den Ons Jul 22 2009, 15:38, endret 2 ganger (Reason for editing : skrivefeil) | |
|
| |
Camilla
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 15:36 | |
| - Antamina skrev:
- Tror det blir ca. 1000 kr i mnd med NP. Jeg bestiller jo da, så da blir det en del dyrere. De får ikke tørrfôr i tillegg lengre.
Hva er NP? | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 15:57 | |
| - Camilla skrev:
- Antamina skrev:
- Tror det blir ca. 1000 kr i mnd med NP. Jeg bestiller jo da, så da blir det en del dyrere. De får ikke tørrfôr i tillegg lengre.
Hva er NP? http://www.norwegian-polar.com/ | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 16:22 | |
| Hvor mye jeg bruker om dagen nå som jeg forer tørrfor vet jeg ikke eksakt, men da jeg foret med V&H så spiste ham for ca 7.50 kr om dagen. Tror jeg fant ut når jeg regnet på det at det ble omtrent det samme med tørrfor. | |
|
| |
Antamina
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 16:59 | |
| - Benedicte skrev:
- Camilla skrev:
- Antamina skrev:
Hva er NP? http://www.norwegian-polar.com/ Burde kanskje nevne at jeg har en grand danois og da, hihi! | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 17:48 | |
| Husk at jeg spurte per DP da.. så ingen vits i å si at man forer for 1000 kr dersom kun en liten del av det er til hver DP. :P Det blir jo helt feil i forhold til resten. | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 18:02 | |
| Hm... la meg tenke... Vi fôrer nå med "Belcando Finest Croch rich in Duck and Rice" og da betaler jeg 329 kr for 7,5 kg, og det holder ca i 2 måneder. Dvs ca 82 kr i måneden per DP Er veldig fornøyd med det fôret. Har gitt RC før, men her om dagen ga jeg først Zeus bare RC, og da så han bare dumt på meg. Puttet oppi litt Belcando-kuler, og han kastet seg over maten... Har fått beskjed av veterinæren min å ikke gi RC til Nitro siden han hadde litt "problemer" med blodprøvene han tok her forleden, og fikk beskjed om at om at som regel var det enten Labb eller RC hundene reagerte på... (fôrallergi) Har vært veldig fornøyd med RC på Zeus, men Nitro fungerer ikke bra på det, så vi har som sagt gått over til Belcando. For oss et supert fôr, billig, bra og de leverer rett på døra :-) | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 18:40 | |
| Jeg betaler ingenting Det er fordelen med å jobbe i dyrebutikk | |
|
| |
Antamina
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 19:06 | |
| - helle skrev:
- Husk at jeg spurte per DP da.. så ingen vits i å si at man forer for 1000 kr dersom kun en liten del av det er til hver DP. :P Det blir jo helt feil i forhold til resten.
Sorry... leste for fort. | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Ons Jul 22 2009, 23:18 | |
| Jeg tror Mia spiser ca en 2,5 kilos sekk i måneden,og det blir 230 kr ca. Men etter å ha fått målebeger nå, så ser det ut til at hun får for mye mat. Derfor blir det vel kanskje litt mindre enn det på riktig mengde. - Marita skrev:
- Hm... la meg tenke... Vi fôrer nå med "Belcando Finest Croch rich in Duck and Rice" og da betaler jeg 329 kr for 7,5 kg, og det holder ca i 2 måneder. Dvs ca 82 kr i måneden per DP
Er veldig fornøyd med det fôret. Har gitt RC før, men her om dagen ga jeg først Zeus bare RC, og da så han bare dumt på meg. Puttet oppi litt Belcando-kuler, og han kastet seg over maten... Har fått beskjed av veterinæren min å ikke gi RC til Nitro siden han hadde litt "problemer" med blodprøvene han tok her forleden, og fikk beskjed om at om at som regel var det enten Labb eller RC hundene reagerte på... (fôrallergi) Har vært veldig fornøyd med RC på Zeus, men Nitro fungerer ikke bra på det, så vi har som sagt gått over til Belcando. For oss et supert fôr, billig, bra og de leverer rett på døra :-) Hvor bestiller du dette fra? Det hørtes jo helt supert ut | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 01:03 | |
| Til våre to jenter kjøper vi en 7 kg sekk i gangen, og kjøper en sekk sikkert rundt hver 3 måned. så vi bruker rundt 2000 kr i året på for. Vi forer bare med tørrfor av typen Hills science plan - lam og ris. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 07:26 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 09:24 | |
| Cecilie: Kjøper fra www.handlers.no Handler man for over 200 kr (og hvor vansklig er det? ) så får du det fraktfritt. og de kjører det som sagt rett hjem til deg | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 09:57 | |
| Cesilie: Jeg pleier å fore Blaze ut ifra hvordan han ser ut.. Er han veeeldig tynn så får han mer mat noen dager, og er han på grensa til å bli tykk, så får han mindre mat. De målebegrene er bare sånn ca mål, men om du har gitt Mia mer enn de annbefaler, så er det ikke rart hun er i litt godt hold *host* hehe | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 10:22 | |
| | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 11:31 | |
| Her er det godt under 100 kr i mnd. Kjøpte en Eukanuba 15 kg sekk i begunnelsen av mars til ca 500 kr. Den er det masse igjen av! Sikker minst 2 mnd til.. | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 13:24 | |
| Ha, ha... Syntes jeg ser Lex spise de siste 10 kg av en 15 kg sekk.. Han sliter med å å få i seg den siste halvkiloen av en 3 kg. Og ja jeg vet at jeg må oppbevare foret riktig for at smakligheten skal holde seg. jeg har desverre ikke stor fryser, og det er det eneste som er bra nok for ham.. Er sekken åpnet, så er den det.. | |
|
| |
IdaCharlotte
Antall Innlegg : 228 Join date : 23.06.2009 Age : 29 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Jul 23 2009, 15:23 | |
| Vi kjøpete en 8.5 kg av royal canin junior til små hunder. den kostet ca600 kr, og den har vi i ca 85 dager. så da blir det ca 210 kr i mnd på tørfor. Men så får hun enten renskåret kyllig, leverpostei, eller noe annet godt blandet sammen med Litt bortskjemt kanskje? | |
|
| |
_Ronja_
Antall Innlegg : 24 Join date : 13.07.2009 Age : 37 Bosted : Asker
| Tema: Hundemar i mnd Lør Jul 25 2009, 21:35 | |
| Hei hei Siden jeg har en valp kjøper jeg eukanuba valpefor som koster 215 kr for 3 kg som holder i nesten en mnd. Ronja får to måltider om dagen. Nå for øyeblikket skal hun ha 110 g, s¨å da får hun litt over 50 gram i hvert måltid. Har også noe våtfor på lur som jeg pleier å blande i maten hennes. KJøper Cæsar 4 pakk som koster 50 kr om jeg iikke husker helt feil. Også kommer tyggebein og godis i tillegg.så i mnd bruker jeg kanskje 300-350 kr. Tenkte kanskje begynne å blande ølgjær i foret for har hørt at pelsen blir så fin av det, og at det inneholde mye vitaminer. Noen som har noe erfaring med dette,eller noen tips til noe annet vi kan bruke? Hilsen Tone L og Ronja | |
|
| |
Camilla
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Lør Jul 25 2009, 22:03 | |
| Jeg bruker litt selolje i maten til Dennis en gang i uken. Er godt for ledd, pels m.m. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Lør Jul 25 2009, 22:12 | |
| - _Ronja_ skrev:
- Tenkte kanskje begynne å blande ølgjær i foret for har hørt at pelsen blir så fin av det, og at det inneholde mye vitaminer. Noen som har noe erfaring med dette,eller noen tips til noe annet vi kan bruke?
Du kan f.eks bruke Aptus Biorion tabletter og omega-3 olje av et slag (Viacutan, Dr. Baddaky, Salmopet e.l.) | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| |
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? Tor Aug 20 2009, 11:51 | |
| Tok å bestillte denne, men fikk Belcando finest croc rich in duck and sause, istedenfor rich in duck and rice som jeg bestillte og som det står i fraktbrevet at jeg har fått . Litt dumt det da siden jeg må tilsette vann på denne. Blir spenende å se om de liker det, skal vere for kresne små hunder og det har vi jo . Utrolig lettvint å få hundematen levert på døra da. Kjapt og billig. Takk for tips | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
| |
|
| |
| Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund? | |
|