Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Pinschervalp og barn (knurring)

Go down 
+9
Monica P
wrangler
ElinK
Garp
Linn
Fly
Anne&Denniz
Maria
LeneogLuna
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Monica P

Monica P

Antall Innlegg : 410

Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyMan Jul 11 2011, 19:13

Er enig med de andre her at det virker som du gir hunden din altfor mye. 4 timer hver dag for en 8 måneder gammel hund høres jo helt vannvittig ut what3

Forrsten må jeg si jeg blir overrasket over at du skriver dette : Kom fra et hjem i Sverige hvor ho aldri i sitt liv hadde vært utenfor kassa før ho kom til oss og har enda ikke fått forståelse for dette med å holde seg eller si ifra når ho må tisse.

Du og jeg har hund fra samme kennel og vi har vært der noen ganger. Dette stemmer overhodet ikke. Jeg har vært der når de har hatt valper og vet at det ikke er sant!!!!
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Irene

Antall Innlegg : 990

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyMan Jul 11 2011, 20:22

Enig med mange andre her. Du kan f.eks. se at når du tar hunden til en utstilling, der den løper ett par runder i ringen, men tilbringer dagen ellers til venting på området (spesielt innendørs), så er hunden helt ferdig etter dagen. Det er ikke fysisk trim som gjelder men å bruke sanseorganene sine.

Jeg har en valp på 11 uker hjemme nå. En god tur i skogen der hun løper løs og hun leker litt hjemme med sine leketøy, det skal fortsette en stund fremover. Neste skritt blir trening en gang i uken, type sosialtrening for å lære å ikke bry seg om andre hunder. Slik har det vært med de andre, har fungert alldeles utmerket og satser på at det går bra med Sissi også.

Uten å være spydig så vil jeg spørre om hvordan kan du være så sikker på at hunden ikke er stresset ? Fordi slik høres hun ut å være. Spør det når du også blander det å rulle seg i møkka med renslighet, noe som andre her har påpekt har ikke noe med hverandre å gjøre

Du skrev også "Ikke så ille som før, men ho er veldig ille til å knurre når ho for eks finner ting ute eller har fått et bitebein og oppsøker dattera vår hvor en stund leiker,for så å plutselig legge seg ned, gjerne rett foran beina på Julia og så knurre. " Det er vel ganske så innlysende at med barn i huset så får hunden et tyggebein å tygge på et annet rom eller i sitt bur ?

Tenk nok en gang til om pinscher er en riktig rase for dere ! Det er ingen skam å finne ut at det funker ikke, det er det som er best for hunden og eieren som teller. Jeg hadde nok heller ikke vært en god eier til mange andre raser som er vel så fine som kan være, men ikke det som jeg kan tilby det beste omsorg for.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi

Antall Innlegg : 457

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyMan Jul 11 2011, 23:04

Du nevner at dere har erfaring med stresset hund fra tidligere. Men hunder viser som regel stress på forskjellige måter.
Det å rive i stykker ting, tisse problemer, knurring og hyperaktivitet er tegn på en stresset hund, men kan lett misforstås som at hunden trenger mer mosjon osv.

Jeg tror nok helt sikkert at dere klarer dette! Du virker på meg som du er dedikert og ønsker å gjøre jobben som trengs for å løse problemet.
Ta kontakt med en god hundetrener, minsk mosjonen. Selv om ho elsker å løpe foran bilen så øker det stress nivået. Rolige korte turer burde være på dagsplanen frem til hun har roet seg.

Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Marianne

Antall Innlegg : 237

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyTir Jul 12 2011, 09:42

Jeg er enig med de andre her. Det virker som om hunden din er veldig stresset. 4 timer mosjon er veldig mye for en så ung hund. Det er veldig mye for en voksen hund også! Selv de som er veldig aktiv innen agility, lydighet og spor gir sjelden sine hunder så mye.

Jeg har selv en hund (sheltie) som lett blir stresset. dette gir utslag når vi leker ball, kasteleker og agility. Hun er 16 måneder og jager biler, syklister og fugler. Hun blir lett oppkavet når det skjer og det er ikke tvil om at det er stress. vi sørger for at hun sjelden får anledning til å gjøre slikt.
Det vi gjør nå er å fokusere på kontakt, og rolige oppgaver som lydighetsøvelser og godbitsøk. Å roe ned hunden før en aktivitet hjelper henne til og fokusere på oppgaven. På agilitybanen tar vi det veldig rolig og fokuserer også der på kontakt og samarbeid.

Som de andre sier her så kan stress vises på så mange måter og det er ikke alltid en ser det selv. Agilityinstruktøren på treningsbanen så heller ikke at min hund var stresset. De to instruktørene gav meg bare positive tilbakemeldinger på hvor motivert og arbeidsvillig min hund var. wink3
Jeg så det selv og spurte også her på forumet. Det fikk meg bare til å se ting litt klarere.
Så jeg ville hørt på rådene du får her inne. Det er erfarne pinschereiere, og rådene kan iallefall ikke gjøre noen skade.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyTir Jul 12 2011, 14:10

Monica P skrev:
Forresten må jeg si jeg blir overrasket over at du skriver dette : Kom fra et hjem i Sverige hvor ho aldri i sitt liv hadde vært utenfor kassa før ho kom til oss og har enda ikke fått forståelse for dette med å holde seg eller si ifra når ho må tisse.

Såvidt jeg husker så overtok vel dere denne valpen ved vanlig tid også og det er jo ingen som forventer at valpen er renslig da. Om den så har begynt litt med renslighetstrening, så vil den ikke klare å holde seg og de glemmer jo fortere enn de snur seg på den alderen. Det er det nye hjemmet som skal sørge for at valpen på en god måte forstår forskjellen på inne og ute.

Samtidig vil en stresset hund ikke klare å holde seg noe særlig, siden alt renner rett gjennom kroppen. Vannbalansen blir så forstyrret at de knapt merker at de må tisse før det renner ut. De får rett og slett ikke tid til å si fra før det går galt. Det er ikke hundens feil i det hele tatt, men bare sånn det er når kroppen er i ubalanse.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
HeidiM

HeidiM

Antall Innlegg : 89

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 EmptyTor Jul 14 2011, 11:31

Er såå enig med mye som e sagt her happy6 mange flinke folk og gode svar. sjøl har æ slitt med min første Pincher i forhold til ressursforsvar. metoden va å ikke ha leke rundt omkring som han kunne forsvare..tyggebein va av den sorten som ble spist opp fort og ikke kunne gjemmes eller forsvares.

når han fikk nåt godt fikk han være i fred, og da som regel i buret sitt.
Da han starta med å forsvare sengeplassen sin på soverommet vårt, flytta æ den ut i gangen.

Trente ingenting anna enn sosialisering.
tok han med til byen og satt på en benk i parken der det var mye folk, voksne og barn.

I dag e han verdens herligste hund happy4
men det krevde mye arbeid og en god dose tålmodighet..mye prøving og absolutt feiling fra mi sia.

Så når vi fikk Pinscher nr 2 va det midt på vintern (han e nu 8 mnd) iskaldt og umulig å dra med sæ til byen..
det gikk selvsagt ut over sosialiseringa i forhold til menneska.

Lovde mæ sjøl at den hær gangen skal æ gjøre alt rett..meldte mæ på valpekurs! har gått kurs før da vi hadde shafer hund, men såå mye som e oppdatert og så mye som va glemt..

I dag har æ to harmoniske Pinscher gutta og selvsagt hende det at det brake litt i krokan, men det e kjapt å rydde opp i når man vet hva man skal gjøre wink3 litt små tissing, ødelagte ting og tang høre med laaangt opp i valpe perioden! lykke til videre og håpe alt ordne sæ for dæ og din firbeinte valp happy6
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Pinschervalp og barn (knurring)   Pinschervalp og barn (knurring) - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Pinschervalp og barn (knurring)
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?
» DP og små barn
» kansje det finnes en Pinschervalp? :)
» Hvor mye mosjon til pinschervalp?
» Svart ullgenser til pinschervalp (SOLGT!)