Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?

Go down 
+3
Irene
Linn
MiraHedda
7 posters
AvInnlegg
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 12:08

Mira har dager hun er sæskilt hyper. excited Da funker liksom ingen ting samtidig som jeg er redd for å være for hard mot henne - hun er nå 10 uker. Har ikke fått alle valpetennene enda - kan det være kløing? Hun vil veldig gjerne tygge på aaaaaaaaaaalt...Og blir helt hyper om når hun ikke får lov. Har prøvd alt fra frosne bein til tyggeleker..

Andre dager er hun rolig som et lam og sover, koser seg og samarbeider som bare det...
Minner meg mistenkelig om babyer og små barn new1

Fint med noen "begynne å gå pent i bånd " tips også... Smile


Lise
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 12:23

Småbarn og valper er ganske like wink3 Alt skal smakes på og undersøkes med munnen... enten det er en god idè eller ikke happy4

Gjem bort alt som valpen ikke kan tygge på (særlig ting som er farlige) og ta det med ro. Valpen din er enda veldig ung. Du kan lese mer om valpen her: valpeutvikling
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 12:52

Foreløpig har jeg ikke møtt en eneste pinscher som ikke hadde fått godt av "ro seg ned" trening. Rasen er jo kjent å være hyper hvertfall første året, og trene det å kunne roe seg ned å svært verdifullt senere også.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 15:48

Enig med Irene. Nå har jeg ikke pinscher, men gårdshunden er nært beslektet, og jeg er både stolt av og glad for rotreningen vi har gjort med Odin fra ung alder. Han har lært at når det ikke skjer noe, så skjer det ikke noe. Da sover han (ihvertfall hjemme hos seg selv lalala2 ).
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 19:04

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at Pinscheren er så veldig hyper, ikke når det gjelder Nadira hvertfall. unsure3 Altså, hun er som ei lita loppe når hun først setter i gang, og mangler ikke energi sånnsett laughs Men jeg mener, hun har ingen problemer med å legge seg ned å slappe av heller, finner fint roen. Hun er 6 måneder nå. Har jeg hatt bare veldig flaks som har fått en Pinscher med velfungerende av/på knapp?! :P Eller hva menes med hyper, egentlig?
Nå skal det sies at jeg hadde Border Collie tidligere da, er kanskje derfor jeg synes at alt annet virker bedagelig i forhold? rolleyes3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 19:27

Jeg for min del har mest problemer med at Luke girer seg så veldig opp når vi kommer hjem til andre, da er det 120 og ingen av knapp å finne, så jeg pleier å ha han i bånd så han ikke har noe annet valg enn å legge seg å slappe av. Merker stor forskjell på han og valper av andre raser sånn sett. Hjemme går han stort sett og legger seg når det ikke skjer noe. Har vært litt bekymra angående "hyper-tilstander" selv, så jeg forstår godt hva du mener. Ro-trening er nok som de andre her sier, utrolig viktig.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptySøn Jan 10 2010, 21:53

Gry skrev:
Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at Pinscheren er så veldig hyper, ikke når det gjelder Nadira hvertfall. unsure3 Altså, hun er som ei lita loppe når hun først setter i gang, og mangler ikke energi sånnsett laughs Men jeg mener, hun har ingen problemer med å legge seg ned å slappe av heller, finner fint roen. Hun er 6 måneder nå. Har jeg hatt bare veldig flaks som har fått en Pinscher med velfungerende av/på knapp?! :P Eller hva menes med hyper, egentlig?
Nå skal det sies at jeg hadde Border Collie tidligere da, er kanskje derfor jeg synes at alt annet virker bedagelig i forhold? rolleyes3

Hehe. Sånn er Azarel også, og han har vært sånn siden han var liten. Jeg pleier bare å si at han er veldig bedagelig anlagt. happy4 Han kan være hyper og har masse energi ute, men hjemme er han veldig flink til å slappe av.
Jeg visste før jeg kjøpte pinscher at de kan vær en hyper/"lettstresset" rase, så jeg var forberedt på å jobbe litt med ro-trening. Men det har vi heldigvis sluppet. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: hyper og litt knurring...   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? EmptyLør Jan 16 2010, 10:54

Føler at hun absolutt er mye rolig også...og vi prøver å være veldig bevist på det at det ikke skal skje noe hele tiden...hun ligger mye rolig sammen med oss ..og når hun blir hyper prøver vi å overse det og ikke gi henne oppmerksomhet eller bli stressa av det selv...

Renslighetstreningen går fremover nå- det er deilig Smile Hun reagere positivt på vår begynnende klikkertrening.I går fikk hun leke med en 7.mnd settervalp...det gikk veldig fint!

Men det er mye som skal læres og vanskelig å finne en balansegang på mellom å aktivisere og det å roen henne...vanskelig å vite hvor mye man skal reager og hvordan samt forstå hva hundene faktisk prøver å si eller hva som er behovet hennes. En liten utfordring er at vi ikke kan brenne ut litt krutt ute - hun fryser veldig fort!

Hun har oså fått et nytt lite særtrekk: Om vi gjør noe hun ikke liker..som å løfte henne vekk fra der hun biter eller tar fra henne ting...har hun begynt å knurre litt...dette liker vi jo ikke og er usikker på hva vi skal gjøre...

Lise
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty
PosteTema: Re: "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?   "Hyper-dager..  :) "   Noen som hjar gode tips? Empty

Til Toppen Go down
 
"Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny Dp eier, trenger gode tips og forslag
» For oss gale er det nå bare noen fåååå dager igjen...
» Noen som har gode ideer ang omlasseringshund!
» Noen tips
» Noen som har tips til flåttmiddel som virker?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: