Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen som har tips til flåttmiddel som virker?

Go down 
+4
SiriJ
Nina (Kennel Dijontoma)
Simira
Line & Super
8 posters
AvInnlegg
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 10:15

Er det noen som vet om et flåttmiddel virker?

Har brukt Expot før, men det har vært på store, hårete voksne hunder, og jeg har ikke lyst til å bruke det på en valp.

Så på både halsbånd og sånne som ser ut som id brikker, men aner jo ikke om noe av det virker.
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 10:55

Har hørt mye bra om ravhalsbånd. Selv har jeg bestemt meg for å droppe flåttmiddel i år og se an hvor mye de får. Vi har ikke vært så mye i flått-strøk, bare et par dager ved Oslofjorden, og ellers i høyfjellet og Oslomarka. Ingen av hundene har fått flått enda. Så med mindre du skal til steder med mye flått så ville jeg sett det an. De er jo stort sett lette å finne på glatthårede hunder. Smile

Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 11:59

Personlig holder jeg meg helt unna halsbånd og anbefaler ikke dette i butikken heller... Det er et mye større antall som får reaksjoner på disse i forhold til dråpene, og selv om reaksjonen som regel begrenser seg til å være ganske lokal så kan det bli ganske grusomt og se ut som noe som likner på halsene på de hundene man ser med inngrodde halsbånd... sad3 Men, det er jo mange som bruker halsbånd og er fornøyd med det også, så man må nesten bare bestemme seg for hva man vil selv... Jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter med å bruke dråper på en valp som er så gammel som Super er, men om ikke du vil det så blir jo alternativet som du sier å prøve en av disse brikkene. Vi selger ShooTag på butikken hos oss, og selv om det er 3 ukers "angrefrist" på den om ikke man er fornøy så fikk vi kun tilbake et par av det store antallet vi solgte i fjor og mange av de som kjøpte den i fjor har også kommet tilbake og kjøpt i år, så det er verdt å prøve noen av disse typene om du vil ungå dråpene... happy3 Jeg har ikke selv prøvd det, men eieren her prøvde den på seg selv og bikjene på noen av de værste myggstedene i nord i fjor og var veldig fornøyd... happy3

Uansett hva man bruker så er man ikke 100% garantert å ikke få flått, men du kan kanskje få én og slippe 10 andre...brikkene fungerer sånn at hvis flåtten slipper seg ned på hunden, så vil den vekk og setter seg ikke for å suge blod, det samme gjelder med Expot osv, men der vil flåtten i tilleg som regel dø om den først setter seg for å spise...

Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
SiriJ

SiriJ


Antall Innlegg : 117
Join date : 23.06.2011
Age : 36
Bosted : Karmøy

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 12:49

Jeg har noen bond, dråper som heter Pro Care, Spot On.
Disse selges jo i dyrebutikken og ikke som dem man må få på respept gjennom vet.
Spot On er det beste naturlige, urte alternativet, sammenlignet med tradisjonelle, kjemikale produkter, dem
kommer både med dråper og bond, men dråpene er noe det går mest av Smile
Det er jo som alt annet flere meninger og erfaringer med dette, men på kattene til min mor som bor ute i marken har
ikke fått en eneste reasjon eller flått.
Har også fått tilbakemeldinger fra kunene at hundene deres har tålt dette naturlige produktet bedre en det man får på
respet. Det kan kjøpes hos Dyrebutikker Smile
Til Toppen Go down
http://www.dyrisk.net
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 14:26

Nina skrev:
Personlig holder jeg meg helt unna halsbånd og anbefaler ikke dette i butikken heller... Det er et mye større antall som får reaksjoner på disse i forhold til dråpene, og selv om reaksjonen som regel begrenser seg til å være ganske lokal så kan det bli ganske grusomt og se ut som noe som likner på halsene på de hundene man ser med inngrodde halsbånd... sad3 Men, det er jo mange som bruker halsbånd og er fornøyd med det også, så man må nesten bare bestemme seg for hva man vil selv... Jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter med å bruke dråper på en valp som er så gammel som Super er, men om ikke du vil det så blir jo alternativet som du sier å prøve en av disse brikkene. Vi selger ShooTag på butikken hos oss, og selv om det er 3 ukers "angrefrist" på den om ikke man er fornøy så fikk vi kun tilbake et par av det store antallet vi solgte i fjor og mange av de som kjøpte den i fjor har også kommet tilbake og kjøpt i år, så det er verdt å prøve noen av disse typene om du vil ungå dråpene... happy3 Jeg har ikke selv prøvd det, men eieren her prøvde den på seg selv og bikjene på noen av de værste myggstedene i nord i fjor og var veldig fornøyd... happy3

Uansett hva man bruker så er man ikke 100% garantert å ikke få flått, men du kan kanskje få én og slippe 10 andre...brikkene fungerer sånn at hvis flåtten slipper seg ned på hunden, så vil den vekk og setter seg ikke for å suge blod, det samme gjelder med Expot osv, men der vil flåtten i tilleg som regel dø om den først setter seg for å spise...

Med halsbånd mener du da her Scalibor o.l. eller også ravhalsbånd?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 08 2011, 16:08

Simira skrev:
Nina skrev:
Personlig holder jeg meg helt unna halsbånd og anbefaler ikke dette i butikken heller... Det er et mye større antall som får reaksjoner på disse i forhold til dråpene, og selv om reaksjonen som regel begrenser seg til å være ganske lokal så kan det bli ganske grusomt og se ut som noe som likner på halsene på de hundene man ser med inngrodde halsbånd... sad3 Men, det er jo mange som bruker halsbånd og er fornøyd med det også, så man må nesten bare bestemme seg for hva man vil selv... Jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter med å bruke dråper på en valp som er så gammel som Super er, men om ikke du vil det så blir jo alternativet som du sier å prøve en av disse brikkene. Vi selger ShooTag på butikken hos oss, og selv om det er 3 ukers "angrefrist" på den om ikke man er fornøy så fikk vi kun tilbake et par av det store antallet vi solgte i fjor og mange av de som kjøpte den i fjor har også kommet tilbake og kjøpt i år, så det er verdt å prøve noen av disse typene om du vil ungå dråpene... happy3 Jeg har ikke selv prøvd det, men eieren her prøvde den på seg selv og bikjene på noen av de værste myggstedene i nord i fjor og var veldig fornøyd... happy3

Uansett hva man bruker så er man ikke 100% garantert å ikke få flått, men du kan kanskje få én og slippe 10 andre...brikkene fungerer sånn at hvis flåtten slipper seg ned på hunden, så vil den vekk og setter seg ikke for å suge blod, det samme gjelder med Expot osv, men der vil flåtten i tilleg som regel dø om den først setter seg for å spise...

Med halsbånd mener du da her Scalibor o.l. eller også ravhalsbånd?

Nei da mener jeg ikke ravhalsbånd, men de forskjellige typene av de vanlige flotthalsbåndene som fås kjøpt hos vetten, på apotek og i dyrebutikker... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyLør Jul 09 2011, 17:59

Nina skrev:
Personlig holder jeg meg helt unna halsbånd og anbefaler ikke dette i butikken heller... Det er et mye større antall som får reaksjoner på disse i forhold til dråpene, og selv om reaksjonen som regel begrenser seg til å være ganske lokal så kan det bli ganske grusomt og se ut som noe som likner på halsene på de hundene man ser med inngrodde halsbånd... sad3 Men, det er jo mange som bruker halsbånd og er fornøyd med det også, så man må nesten bare bestemme seg for hva man vil selv... Jeg hadde ikke hatt noe betenkligheter med å bruke dråper på en valp som er så gammel som Super er, men om ikke du vil det så blir jo alternativet som du sier å prøve en av disse brikkene.

Vil også fraråde halsbånd da hunden kan få ufine hudreaksjoner.

Bayvantc og Frontline er de to mest brukte middelene som du drypper i nakken på hunden. Og haleroten om hunden er stor nok..

Koster rundt 340-350 kroner så har du venner som skal til Sverige eller skal selv lønner det seg og kjøpe dem reseptfritt der.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyLør Jul 09 2011, 21:08

Vi bruker Biocide spray og pudder (sprayen kan også brukes på mennesker). Fås kjøpt i enkelte dyrebutikker.
Det er flåttmiddel basert på planteoljer, ingen kjemikalier og jeg har aldri hørt om bivirkninger. Og hverken jeg eller Azarel har blitt bitt av flått. happy6
Det finnes også som halsbånd og dråper, men da vi ikke alltid er i de mest utsatte flåttområdene så foretrekker jeg spray og pudder som kan brukes etter behov.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
~Linda~

~Linda~


Antall Innlegg : 79
Join date : 15.06.2009
Bosted : Stockholm Tullinge

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptySøn Jul 10 2011, 08:20

Grönsåpa kör jag med Tacos har haft ca 4 fästingar i år Smile

Men varför använda medel mot fästingar och utsätta hunden
när man inte bor i ett högriskområde alltså fästingar som inte
bär på smitta TBE;BORELIA

Kolla upp i vilket område du bor om det är ett högrisktområde..

//L
Til Toppen Go down
http://pinscher.cybersajt.se/
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptySøn Jul 10 2011, 21:07

Lene skrev:
Vi bruker Biocide spray og pudder (sprayen kan også brukes på mennesker). Fås kjøpt i enkelte dyrebutikker.
Det er flåttmiddel basert på planteoljer, ingen kjemikalier og jeg har aldri hørt om bivirkninger. Og hverken jeg eller Azarel har blitt bitt av flått. happy6
Det finnes også som halsbånd og dråper, men da vi ikke alltid er i de mest utsatte flåttområdene så foretrekker jeg spray og pudder som kan brukes etter behov.

Lene, vet du hvor de selger det i Trondheim?
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptySøn Jul 17 2011, 19:08

Anne&Denniz skrev:
Lene skrev:
Vi bruker Biocide spray og pudder (sprayen kan også brukes på mennesker). Fås kjøpt i enkelte dyrebutikker.
Det er flåttmiddel basert på planteoljer, ingen kjemikalier og jeg har aldri hørt om bivirkninger. Og hverken jeg eller Azarel har blitt bitt av flått. happy6
Det finnes også som halsbånd og dråper, men da vi ikke alltid er i de mest utsatte flåttområdene så foretrekker jeg spray og pudder som kan brukes etter behov.

Lene, vet du hvor de selger det i Trondheim?

Bortsett fra min nettbutikk så vet jeg ikke om noen i Trondheim nei (men jeg har ikke sjekket så nøye da..). Jeg er utsolgt for øyeblikket, men tar ikke lange tiden å bestille nytt. Rop ut hvis du vil ha. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyOns Jul 27 2011, 20:13

Ville ikke bruke expot i år, syns det er for mye kjemikalier i det. Men på hytta trengs det fåttmiddel, det er rådyr og sivland deluxe.
I år ble det testing av shoo-tag. Ingen som har satt seg fast på han, fant en krypende rundt på han de åtte dagene vi var der. I fjor på akkurat samme tid brukte vi expot og da fant vi flått på han ca. annenhver dag. Men nå skal det visst være mindre flått i år.
Men fornøyd med shoo-tag så langt ihvertfall happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? EmptyFre Jul 29 2011, 22:17

Bestemte meg for å ikke bruke noe på han i år, til tross for at andre hunder har hatt med seg hele farmer med flått hjem fra hytta.
Utrolig nok har jeg ikke funnet en eneste på han what3

Flere som synes det har vært lite flått i år?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty
PosteTema: Re: Noen som har tips til flåttmiddel som virker?   Noen som har tips til flåttmiddel som virker? Empty

Til Toppen Go down
 
Noen som har tips til flåttmiddel som virker?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen tips
» "Hyper-dager.. :) " Noen som hjar gode tips?
» Flåttmiddel
» Numerisk tastatur virker ikke
» Har noen prøvd noen av disse?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: