| Cesar Millan kommer til Norge | |
|
+18-linda- Hera Garp Antamina Marion G Hilde-pin Katharina Maria Marianne Fixa Anne&Denniz Tine Marte Gry Elena Fly Maiken Kaja ElinK 22 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| |
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tir Jan 04 2011, 10:48 | |
| | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tir Jan 04 2011, 12:22 | |
| Jeg også gleder meg til showet hans Samboeren fikk billettene i julegave av meg | |
|
| |
siv
Antall Innlegg : 35 Join date : 05.11.2009 Age : 61 Bosted : BODØ
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tor Jan 06 2011, 10:04 | |
| CM kommer på God Morgen Norge i morgen ;-) | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: DKK advarer mot Cesar Millan Fre Jan 07 2011, 14:52 | |
| |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Lør Jan 08 2011, 15:18 | |
| SKK og DKK har også skrevet en uttalelse på sine sider, (orker ikke å hente linker da jeg er på vei ut døren) men jeg har fortsatt lyst til å dra å se showet. Mest for og oppleve den hardt omtalte mannen å se ting med egne øyne, lese hunden språk å se det live. Men jeg kommer ikke til å gå ut derfra å være heeelt CM gal, jeg har mine (positive) trenings metoder på hundene mine som fungerer hjemme hos oss, så jeg trenger ikke å gjøre det på noen andre måter. Jeg gjør mitt, han gjør hans tshh greie. Fortsatt interessant å få med seg mener jeg | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Lør Jan 08 2011, 17:06 | |
| - Maria skrev:
Og det at CM kan ha mange hunder velfungerende i flokk er for meg ikke noe imponerende i seg selv. Har vært på hundetreff med Melba hvor vi har hatt opptil 15 hunder av ulike raser i ulike aldre sammen, og det går helt fint. Selv uten hundehviskere tilstede. På kennelsamling har vi vært 20 hunder sammen, og heller ikke det har vært noe problem.
Håper dette tilfredsstiller kravene til en god diskusjon, da.... Tja.. Mener å ha lest at disse hundene er "problem"hunder han har tatt til seg. Om han ikke hadde kunnet lest hundespråk, dempende signaler og i tillegg mishandlet hunder, så hadde det ikke vært så enkelt å fått en velfungerende flokk. Dessuten er det jo forskjell når en flokk bor sammen, enn når man går på hundetreff :-) Også synes jeg det er rart at folk synes det er kjempefælt at hunder viser dempende signaler. Slike problemhunder er vant med å leve slik, også kommer det noen og ENDRER dette totalt, det er jo klart at hundene må få lovt til å reagere. Det er jo tross alt hundens språk. Man kan ikke forvente å trene en problemhund, i slike alvorlige tilfeller som de hundene CM trener, med KUN godbiter og ros. Skulle gjerne likt å sett hvordan en slik hundetrener får kontakt med en hund som blokkerer hele verden ute når den går amokk på forbipasserende hunder. Hilsen hun som bare har sett noen få episoder av CM | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Lør Jan 08 2011, 17:42 | |
| Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe som helst her, men her kommer et lite innlegg likevel... - Kritikken mot Milan er ikke såkalt drittslenging. Det er velbegrunnet, saklig og faglig, basert på hva han gjør overfor hundene og formidler til omverdenen. - Den måten han behandler og trener hunder på er i mange tilfeller ulovlig iht norsk dyrevernslov. Den samme loven som mange av oss i andre sammenhenger syns er for slapp til å ta vare på hundenes rettigheter. - Milan kan ikke lese hundespråk og kan lite eller ingenting om dempende signaler. Det viser han hver eneste gang, så det er ikke noe å lure på. Det hender han slumper til å gjøre noe som er rimelig ok, men så underbygges det med en forklaring som ikke henger på greip i det hele tatt. Å se at han har en hund foran seg som er paralysert av skrekk og bare prøver å forsvinne, for så å fornøyd snakke om at den nå er så fornøyd og på bedringens vei er trist. - Dempende signaler er en stor del av hundenes språk. Det som er fælt er å se mennesker som ikke ser signalene, ikke respekterer dem og presser frem de sterkeste signalene hundene har i fortvilelse over at ingen tar hensyn eller ser dem. DET er det man reagerer på, ikke at hundene har språk. - I utgangspunktet kan alle hunder og hunderaser trenes med hundevennlige og milde metoder. Det er bevist gang på gang i mange år nå. Heldigvis er det flere og flere som ser at dette er viktig og riktig, noe stadig flere forskningsresultater støtter opp om. Å se effekten av hundevennlige metoder på en problemhund er direkte rørende. Når du ser at de begynner å våkne litt, skjønner at ingen skal gjøre dem noe vondt og begynner å oppføre seg som en normal hund. Jeg har aldri vært noe annet enn ærlig om at jeg er veldig imot det han formidler og gjør. Andre får ha sine meninger og jeg har mine. At jeg ikke liker ham gir meg ihvertfall ingen grunn til å gi ham penger. Han har mer enn nok Jeg er lei av å diskutere mannen, så jeg tenker at vi som står for noe annet bare får fortsette å spre det budskapet vi har. Rundt neste hushjørne er det en annen å være uenig med That's life | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Lør Jan 08 2011, 18:41 | |
| Vi kan ikke alltid være enige. Og jeg burde vel egentlig ikke skrive så mye om dette, fordi jeg har sett såpass lite av CM. Men hittil synes jeg det har vært spennendes og lærerikt. Men jeg har aldri prøvd noe selv, men så har jeg ingen problemhund heller :-)
| |
|
| |
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Søn Jan 09 2011, 22:11 | |
| - Linn skrev:
- Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe som helst her, men her kommer et lite innlegg likevel...
- Kritikken mot Milan er ikke såkalt drittslenging. Det er velbegrunnet, saklig og faglig, basert på hva han gjør overfor hundene og formidler til omverdenen.
- Den måten han behandler og trener hunder på er i mange tilfeller ulovlig iht norsk dyrevernslov. Den samme loven som mange av oss i andre sammenhenger syns er for slapp til å ta vare på hundenes rettigheter.
- Milan kan ikke lese hundespråk og kan lite eller ingenting om dempende signaler. Det viser han hver eneste gang, så det er ikke noe å lure på. Det hender han slumper til å gjøre noe som er rimelig ok, men så underbygges det med en forklaring som ikke henger på greip i det hele tatt. Å se at han har en hund foran seg som er paralysert av skrekk og bare prøver å forsvinne, for så å fornøyd snakke om at den nå er så fornøyd og på bedringens vei er trist.
- Dempende signaler er en stor del av hundenes språk. Det som er fælt er å se mennesker som ikke ser signalene, ikke respekterer dem og presser frem de sterkeste signalene hundene har i fortvilelse over at ingen tar hensyn eller ser dem. DET er det man reagerer på, ikke at hundene har språk.
- I utgangspunktet kan alle hunder og hunderaser trenes med hundevennlige og milde metoder. Det er bevist gang på gang i mange år nå. Heldigvis er det flere og flere som ser at dette er viktig og riktig, noe stadig flere forskningsresultater støtter opp om. Å se effekten av hundevennlige metoder på en problemhund er direkte rørende. Når du ser at de begynner å våkne litt, skjønner at ingen skal gjøre dem noe vondt og begynner å oppføre seg som en normal hund.
Jeg har aldri vært noe annet enn ærlig om at jeg er veldig imot det han formidler og gjør. Andre får ha sine meninger og jeg har mine. At jeg ikke liker ham gir meg ihvertfall ingen grunn til å gi ham penger. Han har mer enn nok Jeg er lei av å diskutere mannen, så jeg tenker at vi som står for noe annet bare får fortsette å spre det budskapet vi har. Rundt neste hushjørne er det en annen å være uenig med That's life Jeg er så fullstendig enig i det du skriver her, veldig godt skrevet. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Man Jan 10 2011, 10:24 | |
| - Marianne skrev:
- Linn skrev:
- Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe som helst her, men her kommer et lite innlegg likevel...
- Kritikken mot Milan er ikke såkalt drittslenging. Det er velbegrunnet, saklig og faglig, basert på hva han gjør overfor hundene og formidler til omverdenen.
- Den måten han behandler og trener hunder på er i mange tilfeller ulovlig iht norsk dyrevernslov. Den samme loven som mange av oss i andre sammenhenger syns er for slapp til å ta vare på hundenes rettigheter.
- Milan kan ikke lese hundespråk og kan lite eller ingenting om dempende signaler. Det viser han hver eneste gang, så det er ikke noe å lure på. Det hender han slumper til å gjøre noe som er rimelig ok, men så underbygges det med en forklaring som ikke henger på greip i det hele tatt. Å se at han har en hund foran seg som er paralysert av skrekk og bare prøver å forsvinne, for så å fornøyd snakke om at den nå er så fornøyd og på bedringens vei er trist.
- Dempende signaler er en stor del av hundenes språk. Det som er fælt er å se mennesker som ikke ser signalene, ikke respekterer dem og presser frem de sterkeste signalene hundene har i fortvilelse over at ingen tar hensyn eller ser dem. DET er det man reagerer på, ikke at hundene har språk.
- I utgangspunktet kan alle hunder og hunderaser trenes med hundevennlige og milde metoder. Det er bevist gang på gang i mange år nå. Heldigvis er det flere og flere som ser at dette er viktig og riktig, noe stadig flere forskningsresultater støtter opp om. Å se effekten av hundevennlige metoder på en problemhund er direkte rørende. Når du ser at de begynner å våkne litt, skjønner at ingen skal gjøre dem noe vondt og begynner å oppføre seg som en normal hund.
Jeg har aldri vært noe annet enn ærlig om at jeg er veldig imot det han formidler og gjør. Andre får ha sine meninger og jeg har mine. At jeg ikke liker ham gir meg ihvertfall ingen grunn til å gi ham penger. Han har mer enn nok Jeg er lei av å diskutere mannen, så jeg tenker at vi som står for noe annet bare får fortsette å spre det budskapet vi har. Rundt neste hushjørne er det en annen å være uenig med That's life Jeg er så fullstendig enig i det du skriver her, veldig godt skrevet.
Enig jeg også (kom vel ikke som en bombe, det! ) Også må jeg bare si at jeg ikke kan se at alle hundene han "kurerer"/"behandler" er problemhunder. Jeg ser tvert om mange problem eiere. Hundene er ofte normale hunder som har fått en skjev start pga eiere som i større eller mindre grad ikke skjønner at hunder trenger mosjon, sosialisering, miljøtrening osv. Og nå melder jeg meg ut av diskusjonen. Ikke bare Linn som er lei av å diskutere mannen... | |
|
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Ons Jan 26 2011, 19:13 | |
| Syns dette burde nevnes her..... Denne uken startet jeg en utdanning innen hundeadferd og trening ved The Cambridge Institute of Dog Behaviour and Training hvor jeg satser på å ta bachelorgraden etter hvert. Blandt lærerne finner finner man navn som Colin Tennant, Lez Graham og David Sands. Min lærer heter Jo Clarricoates og hun jobber mye med å trene opp bl.a. krefthunder og er også spesialist innen hundeaggressivitet.
Leser så pensumlisten og finner bøker som The Dogs Mind – Understanding your Dogs Behaviour by Bruce Fogle, On Talking Terms with your Dog: Calming Signals by Turid Rugaas (på talefot med hunden) og.......ojsann....Cesar’s Way by Cesar Millan(!?!?!?!??!). Dette er en av verdens fremste skoler innen hundeadferd.... | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Ons Jan 26 2011, 20:21 | |
| - Anne&Denniz skrev:
- Syns dette burde nevnes her.....
Denne uken startet jeg en utdanning innen hundeadferd og trening ved The Cambridge Institute of Dog Behaviour and Training hvor jeg satser på å ta bachelorgraden etter hvert. Blandt lærerne finner finner man navn som Colin Tennant, Lez Graham og David Sands. Min lærer heter Jo Clarricoates og hun jobber mye med å trene opp bl.a. krefthunder og er også spesialist innen hundeaggressivitet.
Leser så pensumlisten og finner bøker som The Dogs Mind – Understanding your Dogs Behaviour by Bruce Fogle, On Talking Terms with your Dog: Calming Signals by Turid Rugaas (på talefot med hunden) og.......ojsann....Cesar’s Way by Cesar Millan(!?!?!?!??!). Dette er en av verdens fremste skoler innen hundeadferd.... Jeg synes faktisk det er helt saklig å kunne analysere metodene til mr. Milan når man skal utdanne seg innen adferd. Bare de ikke påstår det er gode metoder. :P Er det nettstudium, eller bor du i Cambridge? Bodde i Oxford i fjor, og lengter sååå tilbake, gleder meg som et barn til å reise på besøk om bare 3 uker! | |
|
| |
Anne&Denniz
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Ons Jan 26 2011, 22:35 | |
| - Simira skrev:
- Jeg synes faktisk det er helt saklig å kunne analysere metodene til mr. Milan når man skal utdanne seg innen adferd. Bare de ikke påstår det er gode metoder. :P
Er det nettstudium, eller bor du i Cambridge? Bodde i Oxford i fjor, og lengter sååå tilbake, gleder meg som et barn til å reise på besøk om bare 3 uker! Det er et fjernstudium med kontakt via mail og telefon og bøker og DVD'er. Blir utrolig spennende å komme i gang Tviler litt på at de oppfordrer studenter til å kjøpe dyre bøker for å lese om ting man ikke bør gjøre Men det skal bli intressant å se hva deres syn på hans metoder er God tur til Oxford! Er litt misunnelig | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tor Jan 27 2011, 12:08 | |
| Haha, må le litt av kombinasjonen av bøker, da. Turid Rugaas og Millan. Innholdet i de to bøkene er jo temmelig motstridende. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tor Jan 27 2011, 12:40 | |
| - Maria skrev:
- Haha, må le litt av kombinasjonen av bøker, da. Turid Rugaas og Millan. Innholdet i de to bøkene er jo temmelig motstridende.
Jepp Må tilføye at vi hadde oppgaver der vi skulle plukke ut gode og dårlige ting i bøker vi leste og lære å være bevisste på hva som faktisk står der og hva det gjør med den aktuelle hunden. Det er viktig å se på folk man er uenige med også og vite HVORFOR man er uenig Lærer mye av det. | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Cesar Millan kommer til Norge Tor Jan 27 2011, 14:11 | |
| | |
|
| |
Anne&Denniz
| |
| |