Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Cesar Millan kommer til Norge

Go down 
+18
-linda-
Hera
Garp
Antamina
Marion G
Hilde-pin
Katharina
Maria
Marianne
Fixa
Anne&Denniz
Tine
Marte
Gry Elena
Fly
Maiken
Kaja
ElinK
22 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTir Jan 04 2011, 09:16

Marte skrev:
Marianne skrev:
Jeg kommer ikke til å gå på showet hans. Vil ikke under noen omstendigheter støtte det han driver med.

Jeg har lest uttalelser fra adferdsspesialister i områdene der CM har vert "på oppdrag". De har fått mer enn nok å rydde opp i etter at hunder som han har hatt til behandling er blitt mye verre i sin adferd i ettertid.
Mange av hundene han har hatt som klienter har måtte få veterinærbehandling for bl.a ødelagt strupehode, wipplash skader og brukkne ribbein.
Det er bare å søke på you tube så dukker det opp det ene klippet etter det andre der CM bruker strømhalsbånd, strupehalsbånd, tvangsunderkastelse, trussler og andre straffebaserte metoder.
For dem som kan noe om hundens språk og signaler er det hjerteskjærende å se på. I Norge er det også av hensyn til dyrs velferd forbud mot bruk av vold i trening av dyr.

Tviler på at det er dette showet hans kommer til å bestå av..

Jeg gleder meg fortsatt happy6

Enig, gleder meg masse og drittsnakk og propaganda er d om alle som gjør suksess eller får til noe, uansett hva d er, det er lett å få folk til å tro på ting, om de er sanne eller usanne happy3 derfor vil jeg gjøre meg opp min egen mening istedet for å høre på alle som har hørt eller har sett etc etc happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTir Jan 04 2011, 10:48

Gry Elena skrev:
Marte skrev:
Marianne skrev:
Jeg kommer ikke til å gå på showet hans. Vil ikke under noen omstendigheter støtte det han driver med.

Jeg har lest uttalelser fra adferdsspesialister i områdene der CM har vert "på oppdrag". De har fått mer enn nok å rydde opp i etter at hunder som han har hatt til behandling er blitt mye verre i sin adferd i ettertid.
Mange av hundene han har hatt som klienter har måtte få veterinærbehandling for bl.a ødelagt strupehode, wipplash skader og brukkne ribbein.
Det er bare å søke på you tube så dukker det opp det ene klippet etter det andre der CM bruker strømhalsbånd, strupehalsbånd, tvangsunderkastelse, trussler og andre straffebaserte metoder.
For dem som kan noe om hundens språk og signaler er det hjerteskjærende å se på. I Norge er det også av hensyn til dyrs velferd forbud mot bruk av vold i trening av dyr.

Tviler på at det er dette showet hans kommer til å bestå av..

Jeg gleder meg fortsatt happy6

Enig, gleder meg masse og drittsnakk og propaganda er d om alle som gjør suksess eller får til noe, uansett hva d er, det er lett å få folk til å tro på ting, om de er sanne eller usanne happy3 derfor vil jeg gjøre meg opp min egen mening istedet for å høre på alle som har hørt eller har sett etc etc happy3

happy6
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Monica P

Monica P

Antall Innlegg : 410

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTir Jan 04 2011, 12:22

Jeg også gleder meg til showet hans happy5 Samboeren fikk billettene i julegave av meg biggrin
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
siv

siv

Antall Innlegg : 35

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 06 2011, 10:04

CM kommer på God Morgen Norge i morgen ;-)
Til Toppen Go down
http://www.lockwerin.com
Gjest
Gjest

PosteTema: DKK advarer mot Cesar Millan   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyFre Jan 07 2011, 14:52

Fant denne saken i den danske avisen Ekstrabladet.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1483023.ece

Så kanskje er ikke fyren den store helten alikevel....................
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyLør Jan 08 2011, 15:18

SKK og DKK har også skrevet en uttalelse på sine sider, (orker ikke å hente linker da jeg er på vei ut døren) men jeg har fortsatt lyst til å dra å se showet. Mest for og oppleve den hardt omtalte mannen å se ting med egne øyne, lese hunden språk å se det live. Men jeg kommer ikke til å gå ut derfra å være heeelt CM gal, jeg har mine (positive) trenings metoder på hundene mine som fungerer hjemme hos oss, så jeg trenger ikke å gjøre det på noen andre måter. Jeg gjør mitt, han gjør hans tshh greie. Fortsatt interessant å få med seg mener jeg wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Antamina

Antamina

Antall Innlegg : 412

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyLør Jan 08 2011, 17:06

Maria skrev:

Og det at CM kan ha mange hunder velfungerende i flokk er for meg ikke noe imponerende i seg selv. Har vært på hundetreff med Melba hvor vi har hatt opptil 15 hunder av ulike raser i ulike aldre sammen, og det går helt fint. Selv uten hundehviskere tilstede. Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 723324 På kennelsamling har vi vært 20 hunder sammen, og heller ikke det har vært noe problem.

Håper dette tilfredsstiller kravene til en god diskusjon, da.... Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 723324

Tja.. Mener å ha lest at disse hundene er "problem"hunder han har tatt til seg. Om han ikke hadde kunnet lest hundespråk, dempende signaler og i tillegg mishandlet hunder, så hadde det ikke vært så enkelt å fått en velfungerende flokk. Dessuten er det jo forskjell når en flokk bor sammen, enn når man går på hundetreff :-)

Også synes jeg det er rart at folk synes det er kjempefælt at hunder viser dempende signaler. Slike problemhunder er vant med å leve slik, også kommer det noen og ENDRER dette totalt, det er jo klart at hundene må få lovt til å reagere. Det er jo tross alt hundens språk. Man kan ikke forvente å trene en problemhund, i slike alvorlige tilfeller som de hundene CM trener, med KUN godbiter og ros. Skulle gjerne likt å sett hvordan en slik hundetrener får kontakt med en hund som blokkerer hele verden ute når den går amokk på forbipasserende hunder.

Hilsen hun som bare har sett noen få episoder av CM happy4
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyLør Jan 08 2011, 17:42

Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe som helst her, men her kommer et lite innlegg likevel...

- Kritikken mot Milan er ikke såkalt drittslenging. Det er velbegrunnet, saklig og faglig, basert på hva han gjør overfor hundene og formidler til omverdenen.

- Den måten han behandler og trener hunder på er i mange tilfeller ulovlig iht norsk dyrevernslov. Den samme loven som mange av oss i andre sammenhenger syns er for slapp til å ta vare på hundenes rettigheter.

- Milan kan ikke lese hundespråk og kan lite eller ingenting om dempende signaler. Det viser han hver eneste gang, så det er ikke noe å lure på. Det hender han slumper til å gjøre noe som er rimelig ok, men så underbygges det med en forklaring som ikke henger på greip i det hele tatt. Å se at han har en hund foran seg som er paralysert av skrekk og bare prøver å forsvinne, for så å fornøyd snakke om at den nå er så fornøyd og på bedringens vei er trist.

- Dempende signaler er en stor del av hundenes språk. Det som er fælt er å se mennesker som ikke ser signalene, ikke respekterer dem og presser frem de sterkeste signalene hundene har i fortvilelse over at ingen tar hensyn eller ser dem. DET er det man reagerer på, ikke at hundene har språk.

- I utgangspunktet kan alle hunder og hunderaser trenes med hundevennlige og milde metoder. Det er bevist gang på gang i mange år nå. Heldigvis er det flere og flere som ser at dette er viktig og riktig, noe stadig flere forskningsresultater støtter opp om. Å se effekten av hundevennlige metoder på en problemhund er direkte rørende. Når du ser at de begynner å våkne litt, skjønner at ingen skal gjøre dem noe vondt og begynner å oppføre seg som en normal hund.

Jeg har aldri vært noe annet enn ærlig om at jeg er veldig imot det han formidler og gjør. Andre får ha sine meninger og jeg har mine. At jeg ikke liker ham gir meg ihvertfall ingen grunn til å gi ham penger. Han har mer enn nok wink3 Jeg er lei av å diskutere mannen, så jeg tenker at vi som står for noe annet bare får fortsette å spre det budskapet vi har. Rundt neste hushjørne er det en annen å være uenig med happy4 That's life cool3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Antamina

Antamina

Antall Innlegg : 412

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyLør Jan 08 2011, 18:41

Vi kan ikke alltid være enige. Og jeg burde vel egentlig ikke skrive så mye om dette, fordi jeg har sett såpass lite av CM. Men hittil synes jeg det har vært spennendes og lærerikt. Men jeg har aldri prøvd noe selv, men så har jeg ingen problemhund heller :-)

Til Toppen Go down
Marianne

Antall Innlegg : 237

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptySøn Jan 09 2011, 22:11

Linn skrev:
Jeg hadde ikke tenkt til å skrive noe som helst her, men her kommer et lite innlegg likevel...

- Kritikken mot Milan er ikke såkalt drittslenging. Det er velbegrunnet, saklig og faglig, basert på hva han gjør overfor hundene og formidler til omverdenen.

- Den måten han behandler og trener hunder på er i mange tilfeller ulovlig iht norsk dyrevernslov. Den samme loven som mange av oss i andre sammenhenger syns er for slapp til å ta vare på hundenes rettigheter.

- Milan kan ikke lese hundespråk og kan lite eller ingenting om dempende signaler. Det viser han hver eneste gang, så det er ikke noe å lure på. Det hender han slumper til å gjøre noe som er rimelig ok, men så underbygges det med en forklaring som ikke henger på greip i det hele tatt. Å se at han har en hund foran seg som er paralysert av skrekk og bare prøver å forsvinne, for så å fornøyd snakke om at den nå er så fornøyd og på bedringens vei er trist.

- Dempende signaler er en stor del av hundenes språk. Det som er fælt er å se mennesker som ikke ser signalene, ikke respekterer dem og presser frem de sterkeste signalene hundene har i fortvilelse over at ingen tar hensyn eller ser dem. DET er det man reagerer på, ikke at hundene har språk.

- I utgangspunktet kan alle hunder og hunderaser trenes med hundevennlige og milde metoder. Det er bevist gang på gang i mange år nå. Heldigvis er det flere og flere som ser at dette er viktig og riktig, noe stadig flere forskningsresultater støtter opp om. Å se effekten av hundevennlige metoder på en problemhund er direkte rørende. Når du ser at de begynner å våkne litt, skjønner at ingen skal gjøre dem noe vondt og begynner å oppføre seg som en normal hund.

Jeg har aldri vært noe annet enn ærlig om at jeg er veldig imot det han formidler og gjør. Andre får ha sine meninger og jeg har mine. At jeg ikke liker ham gir meg ihvertfall ingen grunn til å gi ham penger. Han har mer enn nok wink3 Jeg er lei av å diskutere mannen, så jeg tenker at vi som står for noe annet bare får fortsette å spre det budskapet vi har. Rundt neste hushjørne er det en annen å være uenig med happy4 That's life cool3

Jeg er så fullstendig enig i det du skriver her, veldig godt skrevet. happy5

Til Toppen Go down
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyMan Jan 10 2011, 10:24

Marianne skrev:
Linn skrev:

Jeg er så fullstendig enig i det du skriver her, veldig godt skrevet. happy5

Enig jeg også (kom vel ikke som en bombe, det! wink3 )

Også må jeg bare si at jeg ikke kan se at alle hundene han "kurerer"/"behandler" er problemhunder. Jeg ser tvert om mange problemeiere. Hundene er ofte normale hunder som har fått en skjev start pga eiere som i større eller mindre grad ikke skjønner at hunder trenger mosjon, sosialisering, miljøtrening osv.

Og nå melder jeg meg ut av diskusjonen. Ikke bare Linn som er lei av å diskutere mannen...
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Anne&Denniz

Anne&Denniz

Antall Innlegg : 197

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyOns Jan 26 2011, 19:13

Syns dette burde nevnes her.....
Denne uken startet jeg en utdanning innen hundeadferd og trening ved The Cambridge Institute of Dog Behaviour and Training hvor jeg satser på å ta bachelorgraden etter hvert. Blandt lærerne finner finner man navn som Colin Tennant, Lez Graham og David Sands. Min lærer heter Jo Clarricoates og hun jobber mye med å trene opp bl.a. krefthunder og er også spesialist innen hundeaggressivitet.

Leser så pensumlisten og finner bøker som The Dogs Mind – Understanding your Dogs Behaviour by Bruce Fogle, On Talking Terms with your Dog: Calming Signals by Turid Rugaas (på talefot med hunden) og.......ojsann....Cesar’s Way by Cesar Millan(!?!?!?!??!). Dette er en av verdens fremste skoler innen hundeadferd....
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyOns Jan 26 2011, 20:21

Anne&Denniz skrev:
Syns dette burde nevnes her.....
Denne uken startet jeg en utdanning innen hundeadferd og trening ved The Cambridge Institute of Dog Behaviour and Training hvor jeg satser på å ta bachelorgraden etter hvert. Blandt lærerne finner finner man navn som Colin Tennant, Lez Graham og David Sands. Min lærer heter Jo Clarricoates og hun jobber mye med å trene opp bl.a. krefthunder og er også spesialist innen hundeaggressivitet.

Leser så pensumlisten og finner bøker som The Dogs Mind – Understanding your Dogs Behaviour by Bruce Fogle, On Talking Terms with your Dog: Calming Signals by Turid Rugaas (på talefot med hunden) og.......ojsann....Cesar’s Way by Cesar Millan(!?!?!?!??!). Dette er en av verdens fremste skoler innen hundeadferd....

Jeg synes faktisk det er helt saklig å kunne analysere metodene til mr. Milan når man skal utdanne seg innen adferd. Bare de ikke påstår det er gode metoder. :P

Er det nettstudium, eller bor du i Cambridge? Bodde i Oxford i fjor, og lengter sååå tilbake, gleder meg som et barn til å reise på besøk om bare 3 uker!
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Anne&Denniz

Anne&Denniz

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyOns Jan 26 2011, 22:35

Simira skrev:
Jeg synes faktisk det er helt saklig å kunne analysere metodene til mr. Milan når man skal utdanne seg innen adferd. Bare de ikke påstår det er gode metoder. :P

Er det nettstudium, eller bor du i Cambridge? Bodde i Oxford i fjor, og lengter sååå tilbake, gleder meg som et barn til å reise på besøk om bare 3 uker!

Det er et fjernstudium med kontakt via mail og telefon og bøker og DVD'er. Blir utrolig spennende å komme i gang happy5 Tviler litt på at de oppfordrer studenter til å kjøpe dyre bøker for å lese om ting man ikke bør gjøre blink00 Men det skal bli intressant å se hva deres syn på hans metoder er happy3 God tur til Oxford! Er litt misunnelig rolleyes3
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 27 2011, 12:08

Haha, må le litt av kombinasjonen av bøker, da. Turid Rugaas og Millan. Innholdet i de to bøkene er jo temmelig motstridende. blink00
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 27 2011, 12:40

Maria skrev:
Haha, må le litt av kombinasjonen av bøker, da. Turid Rugaas og Millan. Innholdet i de to bøkene er jo temmelig motstridende. blink00

Jepp wink3 Må tilføye at vi hadde oppgaver der vi skulle plukke ut gode og dårlige ting i bøker vi leste og lære å være bevisste på hva som faktisk står der og hva det gjør med den aktuelle hunden. Det er viktig å se på folk man er uenige med også og vite HVORFOR man er uenig happy6 Lærer mye av det.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Garp

Garp

Antall Innlegg : 664

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 27 2011, 14:11

Linn skrev:
Maria skrev:

Jepp wink3 Må tilføye at vi hadde oppgaver der vi skulle plukke ut gode og dårlige ting i bøker vi leste og lære å være bevisste på hva som faktisk står der og hva det gjør med den aktuelle hunden. Det er viktig å se på folk man er uenige med også og vite HVORFOR man er uenig happy6 Lærer mye av det.

Helt enig med Linn. Man må vite hva andre gjør for å lage sitt eget syn på ting. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Anne&Denniz

Anne&Denniz

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 27 2011, 17:49

Linn skrev:

Dette er et utklipp fra FAQ listen til CIDBT;

Q: How do you choose the reading material and why?

A: Contrary to popular myth, there is a shortage of genuine canine behaviour books in the UK and the world market that explain behaviour from a front-line expert’s view and even less with information based on the author’s own substantial work, most are written by part time hobbyists at best or are simply plagiarised, out of date and inaccurate speculative information endlessly analysing because that’s easier to write than solutions. We prevent you wasting money on those books. There are certainly more good dog training books that have a strong psychological approach combined with behaviour.
The books we recommend are written by front-line experts or writers who we know are qualified and who write from quantitative experience.
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G

Antall Innlegg : 995

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Jan 27 2011, 21:31

Linn skrev:
Maria skrev:

Det måtte vi også der jeg tok min instruktørutdannelse happy6
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Marianne

Antall Innlegg : 237

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTir Apr 05 2011, 23:19

Ennå en video av sparke og kvelningseksperten Cecar Milan. Kjenner jeg blir kvalm.

Hundesparkeren Cesar Millan
www.youtube.com Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 102597
Til Toppen Go down
Maria

Maria

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Apr 07 2011, 06:27

Evil or Very Mad mad2 puke3 Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 EmptyTor Apr 07 2011, 12:05

mad1 puke3 no0 what3 Crying or Very sad

https://www.youtube.com/watch?v=eQUegRGo0kw&feature=share

Man ser tydelig at hunden grefser til han pga at han strammer båndet rundt halsen på stakkars hunden :¨(. Hadde noen gjort dette mot meg, sier det jo i seg selv at man reagerer instinktivt og vill slått etter og prøvd å gjøre alt for å komme seg løs fra noe slikt. Cesar Millan er og blir en horribel voldsutøvende inhuman vesen (vil ikke kalle han for et menneske engang, det er han ikke verdt blitt kaldt ... vil ikke bli sammenlignet med en slik vesen som han rett og slett)!!!
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Cesar Millan kommer til Norge   Cesar Millan kommer til Norge - Page 3 Empty

Til Toppen Go down

Cesar Millan kommer til Norge
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Cesar Millan i spektrum!!
» Greg Derrett kommer til Norge og Tromsø!
» Hvor kommer hunden på OSL fra UK?
» Typisk Norge
» PM for Norsk Pinscherklubbs spesialutstilling 25.06.2011