Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 To hanner i samme hus!

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 09 2010, 13:38

Har jo 3 hunder nå.. Angelina på 6 mnd, Pito på 13 mnd og Dior på 17 mnd..

Gikk veldig fint med gutta i starten. Men nå er Pito etter Dior hele tiden..
Dominerer han og knurrer og raser og er helt dust...

Til nå har det bare vært fekting og lyd, men i sted bet faktisk Pito av en liten bit av øret til Dior!!

Såååå, nå trenger jeg hjelp og goooode og konstruktive råd.
For om de ikke går sammen må jo noen bort...

Har en liiiten misstanke om at Pito kanskje har PL.. Skal sjekkes på onsdag..
Om han har det kastrerer jeg han..

Men om ikke, så er han jo en suuuuper hund på alle måter og kanskje et godt avlspotensiale..

HJELP?!
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 09 2010, 14:37

Det er ikke noe løpetid på gang da? Mulig du rett og slett må holde guttene adskilt i perioder. Del huset i to med valpegrinder, e.l
Er vel ganske vanlig at hanner kan knive når damen i huset får løpetid, spesiellt når aldersforskjellen er så liten mellom guttene.

Har samme greia her, to hanner og en tispe. Jeg har testa på forhånd at guttene mine ikke krangler ved løpetid.
Ellers vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen på å få tispe i hus.


Håper det er løpetiden som er på gang, og at det er derfor de krangler.
Lykke til! Og lykke til med PL- undersølkelse!
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 09 2010, 15:38

Mulig det er no løpetid på gang. Alderen er riktig ihvertfall..
Så vi får jo ta litt tid. Vil nødig være uten noen av de!

Men generelt, hva skal til for å ha to hanner i samme hus? Noen gode råd?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 09 2010, 18:37

Det er nok ikke det at du har to hanner som er det store problemet, men det at du har to hunder av samme kjønn, som er så nære i alder som de er, og midt oppi alle de morsomme hormonperriodene de skal gjennom...da er sjansen for å få problemer ganske stor enten det er gutter eller jenter det er snakk om... :| Skaffer man seg hunder som er så tett i alder må man regne med å måtte gjøre en innsats for å få det til å fungere, og av og til fungerer det kanskje ikke allikevel...når man da i tillegg puttet en jente som kommer til å ha løpetid i ny og ne oppi miksen, så gjør det jo ikke akkurat saken noe enklere for de to hormonbombene... no0 Jeg tror nok kastrering vil gjøre jobben du har å gjøre mye enklere, men det er ikke alltid det hjelper å kastrere bare den éne, ofte kan det bare gjøre ting værre om ikke man tar begge...! Det kan godt hende du har så mye flaks at det roer seg når de har diskutert seg imellom og kommet fam til hvem som er sjefen, men jeg tror nok ikke jeg ville belaget meg på det, og siden dere nå allerede har kommet litt skjevt ut ville jeg nok tatt kontakt med en hundetrener/atferdsspesialist, som kan gi deg et treningsprogram med ting du bør gjøre og ikke gjøre framover... happy3

Jeg har jo selv hatt både én hannhund, to hannhunder og to hannhunder og én tispe, og ingen av delene har noen sinne vært noe problem, heller ikke når vi har hatt tisper til paring eller gått tur med høyløpske tisper, så som sagt, så er det nok ikke hva slags kjønn man har, men aldersforskjellen eller mangel på aldersforsell som er problemet... :|

Trist at dere har gått på en liten smell nå, håper det går seg til og at dere får det til å fungere...har jo også vært mye stress for dere den siste tiden med biteepisoden og påfølgende problemer med moren din som du er glad i, og dette er sånt som hunder plukker fort opp og som også kan være en faktor som skaper uballanse i flokken midt oppi alle de andre faktorene... sad3 Føler ikke jeg kan gi deg noe særlig med andre fornuftige tips uten å ha sett hundene og dynamikken dem i mellom, men stressreduksjon er hvert fall noe du må regne med å måtte jobbe en god del med for å skape en ballanse, og jeg ønsker dere masse lykke til...! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 09 2010, 19:39

Akkurat det samme skjedde her for en ukes tid, Rick bet av tuppen på øret til Art, dette var fordi vi har løpetispe i hus, ikke i samme rom, men i huset.
Hold de avskilt en liten stund og følg med om jenta de skal ha løpetid, tror nok det er det, men som Nina sier tett i alder kan gi mye problemer, vi har 2 tisper som overhode ikke går overens og de slåss med nebb og klør så de er ikke sammen i det hele tatt, jeg har prøvd men jeg tar rett og slett ikke sjansen mere.
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyTir Aug 10 2010, 19:21

Derfor det anbefales at det bør være 2 år mellom hunder av samme kjønn,ellers kan de få problemer med å finne rangen seg imellom.Tisper og hanner har ikke samme rangordning,derfor har alder mellom to forskjellige kjønn da ikke noe å bety.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyTir Aug 10 2010, 19:23

Vet det jo godt, men er så glad i denne lille gutten at jeg ikke kunne la han gå uten å prøve.. wub3
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptySøn Aug 29 2010, 21:22

Hvordan går det med guttene? Har det kommet noen løpetid?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 30 2010, 10:52

Gutta boys er alltid fra hverandre.. Vi prøvde en dag, løse i hagen uten tispa.. Da endte det med at Dior ble bitt igjen, denne gangen i foten, med påfølgende betennelse..

Løprtiden lar vente på seg, er vel kanskje begynt å hovne, men er ikke noe blod.. Men gutta er helt ville etter henne, så er mulig det "sniker" seg forbi uten noen stor antydning til klassisk løpetid.. Er jo første gangen.. Smile

Sååå, må vel begynne å tenke litt på alternativer.
Har kontaktet en trener som kommer for å se på forholdene, om det ikke løser seg, så tror jeg Pito må ut på fòr.. sad3

Uansett, kan ikke ha det sånn som det er nå!
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 30 2010, 11:15

Jeg har aldri hatt noe problem med Litro og andre hanner, værken når Miller, Akilles eller andre hanner er her. Men så er ikke han den som bråker i ringen med andre hanner heller...
Når Akilles var her i 3 mnd, så var de beste kamerater, og Litro stod og survet om Akilles ikke fikk være sammen med han happy6 happy6

Men vi har jo hatt tisper ikke har tålt andre tisper, og vi har hatt hunder som har bryti seg igjennom armeringsjernet i hundegården for å ta hverandre... Og det er ikke noe trivelig. Det endte med at vi omplasserte dem,rett og slett fordi det ble for mye styr for oss..
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 30 2010, 11:30

Det er bare 6 mnd mellom mine hanner også, men de er perlevenner heldigvis. De kan selvfølgelig småkrangle om et bein, men aldri noe alvorlig.
Blir jo veldig trasig for dere og hundene å holde de ifra hverandre når de bor i samme hus sad3
Krysser fingrene for at den treneren kommer med noen gode tips happy3 . Lei situasjon.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 30 2010, 15:07

Anette&Dior skrev:
Gutta boys er alltid fra hverandre.. Vi prøvde en dag, løse i hagen uten tispa.. Da endte det med at Dior ble bitt igjen, denne gangen i foten, med påfølgende betennelse..

Løprtiden lar vente på seg, er vel kanskje begynt å hovne, men er ikke noe blod.. Men gutta er helt ville etter henne, så er mulig det "sniker" seg forbi uten noen stor antydning til klassisk løpetid.. Er jo første gangen.. Smile

Sååå, må vel begynne å tenke litt på alternativer.
Har kontaktet en trener som kommer for å se på forholdene, om det ikke løser seg, så tror jeg Pito må ut på fòr.. sad3

Uansett, kan ikke ha det sånn som det er nå!

Huff.. Håper det ordner seg på den ene eller andre måten.
Kjedelig situasjon å havne i. trøst*
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! EmptyMan Aug 30 2010, 20:10

Dior er konfliktsky så det holder... Demper og demper og demper, men Pito gir seg ikke. Akkurat som om Pito "tenner" på at Dior er underlegen... Går rett i fletta på han.. Men ellers er han jo verdens søteste hund, har ikke sett at han holder på sånn med andre hanner... Så det MÅ jo være noe jeg har oversett her!!! Så jeg håper trener'n kan gi meg noe konkret å jobbe med!!

De var perlevenner før Angelina kom på banen, så det MÅ jo være hennes gunst de kjemper om?!?
Til Toppen Go down
Sponsored content





To hanner i samme hus! Empty
PosteTema: Re: To hanner i samme hus!   To hanner i samme hus! Empty

Til Toppen Go down
 
To hanner i samme hus!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stille ut kastrerte hanner
» Noen som har gode råd i forhold til 2 jevngamle tisper i samme hus?
» Er DP hanner ofte samkjønns aggresive?
» tisper og hannhunder i samme hus
» Hund og Baby sovende i på samme rom?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: