Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stille ut kastrerte hanner

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptySøn Aug 16 2009, 18:36

Jeg fikk en tanke om at jeg vil melde Albin på til utstilling i veteranklasse når han blir 8 år til neste år. Men han er kastrert og jeg lurer på om jeg må søke NKK om tillatelse til å stille. Man skal jo liksom ha attest på at han hadde begge testiklene etter han var 6 måneder og så søke NKK. Eller holder det at han har stilt før med begge testiklene på plass? Det er jo forsåvidt dokumentert gjennom tidligere resultater tenker nå jeg...

Noen som vet?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptySøn Aug 16 2009, 18:47

Du trenger såvidt jeg har forstått ikke det når hunden er champion!

Jeg stilte Jonas idag uten baller og uten problem... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptySøn Aug 16 2009, 19:19

Ja, det burde jo holde - tenker nå jeg Smile

Nå skal vi bare trimme av en drøy halvkilo eller noe... dog
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptySøn Aug 16 2009, 21:38

Arne skrev:
Ja, det burde jo holde - tenker nå jeg Smile

Nå skal vi bare trimme av en drøy halvkilo eller noe... dog

Jeg kan ha han her på slankeopphold når Luna drar... Hun har tross alt gått ned over 3 kg nå på 1 mnd Very Happy Og hun har ikke fått noe mindre mat akkurat Smile!
Hehe;)
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyMan Aug 17 2009, 08:47

Takk for tilbudet Smile Men jeg har nok godt av å få beveget meg selv også, og uten Albin i hus mister jeg jo motivasjonen...
Til Toppen Go down
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyMan Aug 17 2009, 10:22

På Bichon frisè er det vertfall sånn at du kan ikke stille hunden vist den ikke har vært på utstilling å fått rød sløyfa, men vist den har blitt stilt ut før å har fått rødt, kan du få en vetrinæratestt som at de er blitt fjærnet av medesinske årsaker, sender denne inn til nkk, så får du noe greier til bake. Men ring å spørr nkk wink3
Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyMan Aug 17 2009, 11:42

Så vidt jeg kunne se i regelverket til NKK så står det ingenting om at man må ha rød sløyfe fra før. Det eneste det står er at "...hunden etter 6 mnd alder,
men før operasjon har hatt normalt utviklede tekstikler på normal plass."
. Vel, uansett, rød sløyfe har vi i alle fall.

I vårt tilfelle så er jo Albin champion, og jeg tenker at det burde være tilstrekkelig bevis for at han har hatt ballene i orden (At man har fått rød sløyfe en gang burde også holde.). Den eneste grunnen til at man trenger veterinærattest som jeg klarer å tenke meg frem til er at vi skal bevise at vi ikke har kastrert han selv hjemme på kjøkkenbordet for å si det sånn... Ikke vet jeg.

Men jeg skal sjekke med NKK og høre hva de sier.
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyMan Aug 17 2009, 22:04

Det går greit om han er stilt før han ble rana for ballene happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyMan Aug 17 2009, 23:07

Gjelder dette hele europa eller bare norge??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyOns Aug 19 2009, 08:49

Fikk svar fra NKK i dag. Man skal ha veterinærattest og sende den til NKK for å få utstillingstillatelse. Litt unødvendig, synes jeg, hvis man har vært på utstilling før... Men, men...
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyOns Aug 19 2009, 11:43

Arne skrev:
Fikk svar fra NKK i dag. Man skal ha veterinærattest og sende den til NKK for å få utstillingstillatelse. Litt unødvendig, synes jeg, hvis man har vært på utstilling før... Men, men...

Så merkelig, det er ikke dette jeg har hørt...sa du at han var Champion? Jeg har nemmelig hørt at om hunden er Champion så er ikke dette nødvendig, men kan jo hende det er endret i mellomtiden da... huh3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gjest
Gjest




Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyOns Aug 19 2009, 12:16

Jada, jeg sa at han var champis. Men det har visst ikke noe å si... Det står heller ikke noe om noe unntak fra denne bestemmelsen i reglementet heller, så de har vel rett...
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner EmptyOns Aug 19 2009, 21:22

Hm...merkelig at ikke dommeren eller ringsekretæren reagerte nå i helge da... huh3 Syns bare det var moro at jeg kom drassende med en ballelæus hund med store grå øyner de... Laughing
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Stille ut kastrerte hanner Empty
PosteTema: Re: Stille ut kastrerte hanner   Stille ut kastrerte hanner Empty

Til Toppen Go down
 
Stille ut kastrerte hanner
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» To hanner i samme hus!
» Mest brukte hanner
» Er DP hanner ofte samkjønns aggresive?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Utstillinger :: Utstillinger-
Gå Til: