Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 tisper og hannhunder i samme hus

Go down 
+5
ElinK
Eva
Marion G
Marianne
Hilde-pin
9 posters
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 21:28

Hvordan er det egentlig å ha tisper og hannhunder i samme hus?
Hva er positive og negative sider? Det er jo mange som sier at det er et mareritt med hanner i samme hus som løpe-tisper... Men er det alltid et stort problem? Og hvordan løser dere evt. de problemene?
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 21:43

Jeg vet ingenting om hvordan det er å ha tispe og hannhund boende fast i samme hus, men kan forestille meg at det må være et styr når det er løpetid. Derimot vet jeg hvordan det er å ha hannhund på besøk her i huset som det er bare tispe. Oppdaget nettopp at hannhunden jeg hadde på besøk forige uke har tisset oppover gardinen foran terrassedøren...Og jeg som skal ha huset fullt av folk i morgen.... what3
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 22:06

De må skilles når det er løpetid,mangen hannhunder stresser så enormt når det er løpetid at de slutter å spise.Jeg for min del har satt ut mine hannhunder på for,fordi jeg synes det ble for mye styr.Man må holde dem atskilt i ca tre uker og når man har flere tisper som løper etter hverandere,så kan det bli noen uker,og når man i tillegg går på jobb,så blir det ganske liten tid på hver av dem,og det er som regel hannhunden dette går utover,da det er han og tispen som løper man stort sett må dele oppmerksomheten med.
Og så har man kansje unger som ikke helt tenker eller kommer på at det er løpetid,så det kan fort skje uhell.Heldigvis har vi sluppet det.
Og så om de aldri markerer inne ellers,kan de bli helt forferdelige til dette under løpetiden,og det stinker
Men bortsett fra løpetiden er det ingen problem i det hele tatt. Og har man noen man kan plasere hundene bort hos under løpetiden,er det jo ingen problem.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 22:27

Løpetid sa du? mad2

Måtte la Whiskey ligge i bilen om nettene når det var på sitt værste, han skreik så sinnsykt. blink00 Hørte han fra bilen også, så ble til at han bodde litt hos mamma.

Ellers gikk det fint! happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 22:33

At de må skilles mens tispen har løpetid er greit, men hvor mye må de skilles med? (skjønner jo at det er individuelle forskjeller her..) Er det godt nok at den ene er i bur, eller må man ha dem i forskjellige rom?

Jeg spør mest av nysgjerrighet hvordan dere gjør det, siden Thinko innimellom deler hus med mine foreldres labrador-tispe wink3
Til Toppen Go down
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 22:35

Eva skrev:
Løpetid sa du? mad2

Måtte la Whiskey ligge i bilen om nettene når det var på sitt værste, han skreik så sinnsykt. blink00 Hørte han fra bilen også, så ble til at han bodde litt hos mamma.

Ellers gikk det fint! happy4

Huffda.. synes jeg hører gaulinga ja happy4 Thinko har heldigvis aldri gaulet slik, men han er fryktelig rastløs... Om de hadde vært i samme rom gaula han da også? unsure3
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyFre Okt 15 2010, 22:56

Hilde-pin skrev:
Eva skrev:
Løpetid sa du? mad2

Måtte la Whiskey ligge i bilen om nettene når det var på sitt værste, han skreik så sinnsykt. blink00 Hørte han fra bilen også, så ble til at han bodde litt hos mamma.

Ellers gikk det fint! happy4

Huffda.. synes jeg hører gaulinga ja happy4 Thinko har heldigvis aldri gaulet slik, men han er fryktelig rastløs... Om de hadde vært i samme rom gaula han da også? unsure3

Da måtte de sitte i hvert sitt bur dersom tispa står ( da må man ikke passe på som en hauk, men plutselig har en av de åpnet buret selv happy5 ).
Det er da det er værst, de dagene. Ellers ingen problem å ha det i samme hus syntes jeg.
Dersom du har pass til en av hundene i si en uke er du berget for mye styr. happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyLør Okt 16 2010, 07:16

Scot blir rastløs og spiser lite når det er løpetispe flere hus borte i veien, så her er det uaktuelt med en tispe, da tror jeg vi hadde blitt gale alle mann mad2
Men det er jo flere som har tisper og hanner i samme hus, men da tror jeg man må ha egne rom til de når det er løpetid på gang.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Anne Cecilie

Anne Cecilie


Antall Innlegg : 119
Join date : 13.01.2010
Age : 50
Bosted : Indre Østfold

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyLør Okt 16 2010, 09:10

Jeg tror det er veldig individuelt på hvordan hannene reagerer . Jeg har hannhund og tisper, skiller de de dagene tispene står. Min hannne bruker ikke energi på de løpne tispene før den dagen de står. Da skiller jeg de bare i forskjellige rom. Klart det er et høyere stress hos han i de dagene, men helt overkommelig.Kan sikkert være forskjell på raser, mine er golden og ser ikke på det som noe problem.
Nå har jeg jo også en Affen hanne og en tispe, det nærmer seg løpetis på Lotta nå så det blir spennende å se hvordan han oppfører seg
lalala2

Jeg synes det er fordeler med hannhunder i hus, synes flokken blir roligere wub4

Anne , Lotta og Bobby

www.smutics.no
Til Toppen Go down
http://www.smutics.no
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyLør Okt 16 2010, 09:13

Mine var roligest om de var i samme rom,tispene eksemplevis løse og hannene i bur.Satte jeg dem i forskjellige rom ble det uling og enda mer stressing,men det kan også komme av at reten av flokken var i stua og dem til side satt. Om nettene tok jeg ingen sjanser på dette.Så da var dem plasert i hver sine rom,også når vi var på jobb.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptyLør Okt 16 2010, 10:30

Vi har heller aldri hatt noe problemer med hannhundene som har vært her i huset, de har ikke brukt energi på tispa før hun står, da har vi vært obs på at hannhundene har fått mer alene tid og får være oppe i huset om natta, mens tispene har vært i buret sitt. Vi har oxo vært så heldige at tispene har stått så og si samtidig, og det er oxo veldig greit happy6
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 37
Bosted : Hokksund

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptySøn Okt 17 2010, 08:28

Jeg har passet tisper med løpetid flere ganger - har aldri vært noe problem happy3
Eneste er akkurat de dagene tispa står, da er han veldig ivri happy4
De sover på hvert sitt rom om natten, men om dagen er de løse om jeg har de noegenlunde i synsfeltet (når hun ikke står).. Trayan er ganske rolig rundt løpetid, og det er veldig deilig! Han ble slik etter han ble avelshund faktisk huh3

På treninger bryr han seg ikke om tispen i fellesdekk ved siden av han har løpetid eller om hunden forran han på ag-banen har hatt det - og det er jeg veldig glad for!!

Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus EmptySøn Okt 17 2010, 20:56

Hadde ikke gjort d frivillig om jeg hadde valg kan du si, jeg har kun tisper hjemme, hanner bor hos fôrverter happy4
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content





tisper og hannhunder i samme hus Empty
PosteTema: Re: tisper og hannhunder i samme hus   tisper og hannhunder i samme hus Empty

Til Toppen Go down
 
tisper og hannhunder i samme hus
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen som har gode råd i forhold til 2 jevngamle tisper i samme hus?
» Agressiv mot hannhunder
» To hanner i samme hus!
» Hund og Baby sovende i på samme rom?
» Manisk jukking på tisper

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: