Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kamera error

Go down 
+2
helle
Kaja
6 posters
AvInnlegg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Kamera error Empty
PosteTema: Kamera error   Kamera error EmptyMan Jan 04 2010, 21:54

Jeg er forfulgt at tekniske katastrofer om dagen..

Mitt Canon EOS 400 har begynt å krangle

Når jeg tar bilder vil den ofte ikke ta og det kommer opp et bilde som forteller meg error og at jeg ikke kan filme (hallo?! filme!? jeg skal ta bilder... hehe), og at jeg må enten slå kamera av og på eller ta ut og sette inn igjen batteriet.

Hva er det som feiler kameraet mitt.. for noe er det helt tydelig

Noen som vet hav det koster å reparere slike kameraer? Er det noen vitst, eller bør man kjøpe nytt?
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 00:55

Du har vel ikke hatt det så lenge har du? Kan det gå på garantien? I såfall er det jo verdt å høre i alle fall.

Ville tatt det med til butikken, og spurt om de vet hva det er. Kanskje er det noe enkelt som de kan fikse der og da. De kan sikkert fortelle om det er poeng å fikse eller ikke.



Personlig gidder jeg ikke betale for å reparere mitt.. Reperasjon blir jo kjapt noen lapper, så da legger jeg heller på litt flere lapper når jeg har råd, og kjøper ny utgave.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 10:37

Har du forresten prøvd med en annen minnebrikke? De kan også gå i stykker. Det er jo ikke sikkert det er det, men det er i allefall lett å finne ut av.

Kameraet er vel ikke så gammelt at det ikke går på reklamasjonsretten.

Jeg hadde et Canon Powershot Pro1 som var nesten 5 år som ble ødelagt. Jeg hadde kjøpt det på Komplett, og henvendte meg dit og fikk returnummer. Jeg sendte kameraet avgårde og de skulle prøve å fikse det. Det klarte de ikke, og jeg fikk tilbud om et nytt kamera i erstatning. Jeg syntes ikke det kameraet de prøvde å prakke på meg var noe særlig, så jeg argumenterte med at mitt gamle kamera var mye bedre og at jeg heller ville ha penger slik at jeg kunne velge selv. Da tilbød de meg et bedre og dyrere erstatningskamera, men jeg ville ikke ha det heller. Men det kostet nesten det samme som EOS450D som jeg hadde lyst på, så jeg sa at jeg vil ha enten penger eller 450D - og det syntes de var greit. Jeg fikk dem til å legge ved minnekort og veske også! Jeg var fornøyd, og de var antagelig fornøyd med at de slapp å punge ut.
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 10:49

Garantien har gått ut, for den er vel på 2 år? Kameraet er 2.5 år gammelt, og det burde def. holde bedre enn som så. Jeg er ikke uforsiktig med tingene mine og har alt som regel veldig lenge. Og dette som skjer her er jo helt merkelig, har aldri opplevd.
Skal ta det med på Elkjøp, for det er kjøpt der, har kvit. ennå så får vi se.

(jeg får tatt bilder med det, men det fungerer bare 30% av gangene jeg trykker , for resterende ganger så kommer denne errorern.. huh3 )
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 11:43

Jeg hadde samme problemet som deg og dri til butikken jeg hadde kjøpt det og der sa fyren at jeg må formatere minnebrikken innimellom og vips så var det mye bedre, det hender innimellom ennå men ikke så ofte som før. Har EOS 450 happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 15:02

Kaja skrev:
Garantien har gått ut, for den er vel på 2 år? Kameraet er 2.5 år gammelt, og det burde def. holde bedre enn som så. Jeg er ikke uforsiktig med tingene mine og har alt som regel veldig lenge. Og dette som skjer her er jo helt merkelig, har aldri opplevd.
Skal ta det med på Elkjøp, for det er kjøpt der, har kvit. ennå så får vi se.

(jeg får tatt bilder med det, men det fungerer bare 30% av gangene jeg trykker , for resterende ganger så kommer denne errorern.. huh3 )


Jeg tror garantien på sånne ting er på 5 år nå faktisk.. Er jo det på telefoner, så burde være det på kamera og Smile
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 16:24

kinelu skrev:
Kaja skrev:
Garantien har gått ut, for den er vel på 2 år? Kameraet er 2.5 år gammelt, og det burde def. holde bedre enn som så. Jeg er ikke uforsiktig med tingene mine og har alt som regel veldig lenge. Og dette som skjer her er jo helt merkelig, har aldri opplevd.
Skal ta det med på Elkjøp, for det er kjøpt der, har kvit. ennå så får vi se.

(jeg får tatt bilder med det, men det fungerer bare 30% av gangene jeg trykker , for resterende ganger så kommer denne errorern.. huh3 )


Jeg tror garantien på sånne ting er på 5 år nå faktisk.. Er jo det på telefoner, så burde være det på kamera og Smile

Ikke garanti i 5 år men reklamasjonsrett i 5 år happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 20:27

Gry Elena skrev:
Jeg hadde samme problemet som deg og dri til butikken jeg hadde kjøpt det og der sa fyren at jeg må formatere minnebrikken innimellom og vips så var det mye bedre, det hender innimellom ennå men ikke så ofte som før. Har EOS 450 happy6

Men hvordan formaterer man den da?
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 20:35

tilbakestille kamera kan og muligens fungere?
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Gjest
Gjest




Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyTir Jan 05 2010, 20:41

Kaja skrev:
Gry Elena skrev:
Jeg hadde samme problemet som deg og dri til butikken jeg hadde kjøpt det og der sa fyren at jeg må formatere minnebrikken innimellom og vips så var det mye bedre, det hender innimellom ennå men ikke så ofte som før. Har EOS 450 happy6

Men hvordan formaterer man den da?

Hvis du har minnekortleser på pc-en din kan du sette inn minnekortet, og så dukker det opp under "Min datamaskin". Da kan du høyreklikke på det og da tror jeg du får opp alternativet "Formater..." eller noe sånt. Jeg tror du må velge "FAT" filsystem.

(Og som Gry sier så har du 5 års reklamasjonsrett.)
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyOns Jan 06 2010, 19:27

CamillaB skrev:
tilbakestille kamera kan og muligens fungere?
hvordan gjør jeg det da?


Jeg trenger det ofte inn litt med teskje disse tekniske tingene hahaha
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyOns Jan 06 2010, 20:28

Fikk Error melding på mitt gamle canon powershot jeg også. Da hjalp det å formattere kortet.
Gjorde det inne i menyen på kamera, og på card, mener jeg...
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptyOns Jan 06 2010, 23:10

Helene skrev:
Fikk Error melding på mitt gamle canon powershot jeg også. Da hjalp det å formattere kortet.
Gjorde det inne i menyen på kamera, og på card, mener jeg...

Ja du gjør så her: Trykk på MENY så høyre pil 2 hakk til høyre, så piltast nedover til FORMATERE og trykk på den og vips ferdig happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptySøn Jan 10 2010, 18:21

Så ikke ut som formatering av minnekortet hjalp så mye gitt. Ikke tilbakestille alle innstillinger heller sad3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error EmptySøn Jan 10 2010, 21:41

Da hadde jeg tatt det med til der du kjøpte det og reklamert.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kamera error Empty
PosteTema: Re: Kamera error   Kamera error Empty

Til Toppen Go down
 
Kamera error
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kamera/objektivproblemer...
» Film kamera
» Innstilling på kamera ved filming
» Kamera! Håper noen kan hjelpe ;)
» Noen som kan anbefale en bra "kamera-mobil"???

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: