| Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) | |
|
+14Siri Mette CamillaB Lene Gry Elena Torstein Eva helle Linn Kennel Mirenzo Anita.K Maria Bettan -linda- *Cathrina* 18 posters |
|
Hvilket merke liker dere best | Nikon | | 45% | [ 14 ] | Canon | | 45% | [ 14 ] | Annet | | 10% | [ 3 ] |
| Antall stemmer : 31 | | Poll closed |
|
Av | Innlegg |
---|
*Cathrina*
Antall Innlegg : 359 Join date : 11.06.2009 Age : 33 Bosted : Trondheim
| Tema: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 18:45 | |
| Hei. Jeg har bursdag nå om 3 uker eller noe å ''vet'' delvis hva jeg får (håper på det). Mamma og Pappa vil splesie på et spelrefleks kamera til meg. så nå kommer det jeg lurer på. Hvilket merke / modell liker dere best?? pris messig billigst mulig med skal være bra!. rundt 5-10 tusen tenker jeg. Jeg elsker å ta bilder men har aldri hatt et bra kamera. kameraet skal brukest mest til å ta bilder av hunder/chinchillaer. stå bilder osv. blir vel med på utstilling av å til også. Har dere noen å ambefale? / tips:P? klems
Sist endret av *Cathrina* den Man Feb 08 2010, 21:03, endret 1 gang | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 18:53 | |
| De fleste speilrefleksene er bra nok for hobbybruk nå.. Så det kommer ann på hva slags objektiv du skal ha til.. Det er der du må legge pengene i | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 19:41 | |
| ok.. hva sytes du er bra der? skal nå brukes til hoppy Hvilket merke er best? | |
|
| |
Bettan
Antall Innlegg : 108 Join date : 18.06.2009 Age : 40 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 20:23 | |
| canon | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 20:49 | |
| Nikon | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| |
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 21:04 | |
| laget så folk kan stemme. blir spenende å se hva som får flest stemmer. Dere må gjærne begrunne hvorfår dere syntes det merke er best også | |
|
| |
Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| |
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 21:47 | |
| Nikon her også gitt | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 21:47 | |
| Canon og Nikon går for det samme, spør du meg. Noen liker den og andre liker den. Begge er gode merker og har gode kameraer Jeg har Canon og liker den veldig godt, men jeg kunne like gjerne hatt Nikon | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Man Feb 08 2010, 22:25 | |
| Er nok enig med linn her..
Jeg valgte canon fordi det er kjent for å ha en litt enklere meny, slik at det blir enklere å sette seg inn bruken av kameraet. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 00:29 | |
| Hmm Tusen takk får masse svar så langt... | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 08:06 | |
| - helle skrev:
- Er nok enig med linn her..
Jeg valgte canon fordi det er kjent for å ha en litt enklere meny, slik at det blir enklere å sette seg inn bruken av kameraet. Enig med Linn og Helle | |
|
| |
Torstein
Antall Innlegg : 46 Join date : 12.07.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 09:45 | |
| Om du velger Nikon eller Canon spiller nok fint liten rolle for kvaliteten på bildene, men det kan hende at du finner et kamerahus i det ene eller andre merket som ligger bedre i hånden din. Stikk innom en fotosjappe og prøv noen forskjellige kamerahus så finner du nok fort ut hva som passer deg best. Både Nikon og Canon har gode objektiver i alle prisklasser så her er det bare lommeboka som setter grenser. Beveger man seg litt opp fra innstegsmodellen så får man gjerne litt flere funksjoner, bedre byggekvalitet og kanskje et kamera man har litt lengre. Hvis du ser for deg å bytte ut kit-objektivet med en gang kan det være mer lønnsomt å kjøpe hus og objektiv hver for seg, så slipper du å sitte med et objektiv som ikke blir brukt. Selv har jeg Canon og er fornøyd med det. Husk å sette av penger til minnekort og evt blits Mvh Torstein Edit: Det at avstemningen i skrivende stund viser dødt løp mellom Nikon og Canon sier vel kanskje sitt | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 10:23 | |
| Ett fett om du veldger Canon eller Nikon, selv har jeg Canon med det er vel fordi jeg har hatt forskjellige Caonon de siste 25 årene tenker jeg hihi | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 10:36 | |
| - helle skrev:
- Er nok enig med linn her..
Jeg valgte canon fordi det er kjent for å ha en litt enklere meny, slik at det blir enklere å sette seg inn bruken av kameraet. Det var grunnen til at jeg valgte Canon også, og jeg er veldig fornøyd med mitt kamera (var jo det Nick likte så godt også). Men tror ikke det spiller så stor rolle om du velger Canon eller Nikon. Er jo kvalitetsmerker begge to, og det finnes MASSE objektiver å velge i til begge merkene. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 10:51 | |
| Jeg valgte Nikon fordi det kameraet ligger bedre i hånda mi. Skulle ha Canon, men selgeren ba meg holde i ulike kamera, og da endte jeg opp med Nikon. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 14:38 | |
| Åj så ''likt'' det er.. hehe.. Lene du har Canon du.. hmm Nick sier TA DET LENE HAR Men skjønner det ikke har den største betydningen da ja. Da skal jeg dra å se selv nå, å prøve ut di litt å se hva som havner i min hånd:P Er det sån at Canon hadde ''enklere'' innstillinger osv? det er litt lurt får meg jallefall. Jeg har et 'veske' kamera som jeg kaller det, liker det kjempe godt, men ikke bra nok til å ta stå bilder osv med, det er også canon da.. hmmm... | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 15:24 | |
| - *Cathrina* skrev:
Lene du har Canon du.. hmm Nick sier TA DET LENE HAR Hehe. Ja, jeg vet han likte mitt kamera. - *Cathrina* skrev:
Er det sån at Canon hadde ''enklere'' innstillinger osv? det er litt lurt får meg jallefall.
Etter det jeg har hørt så er Canon kjent for å ha litt enklere innstillinger, men jeg har ingen erfaring med Nikon så jeg skal ikke garantere det. Men stikk innom en butikk og forhør deg litt du, og prøv hvordan kameraene er å holde i. | |
|
| |
CamillaB
Antall Innlegg : 295 Join date : 11.06.2009 Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Tir Feb 09 2010, 17:51 | |
| gå i butikken og prøv kameraet. Velg det som passer best i hånda | |
|
| |
Siri Mette
Antall Innlegg : 32 Join date : 03.08.2009 Bosted : Fredrikstad
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Ons Feb 10 2010, 08:24 | |
| Nikon er klart best! Har hatt begge slag, samt Sony, men det er Nikon som viser klar seier hos oss. Viktig med et godt objektiv, god blits og bra minnekort !!
Tenk over hvilke typer hobby bilder du skal ta og finn et objektiv som passer til deg. Det er mange å velge blandt !!
Lykke til!! | |
|
| |
-Malin-
Antall Innlegg : 204 Join date : 13.06.2009 Age : 35 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Ons Feb 10 2010, 16:15 | |
| Jeg er kjempefornøyd med mitt Sony A330! veldig lett å bruke | |
|
| |
Camilla
Antall Innlegg : 801 Join date : 10.06.2009 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Ons Feb 10 2010, 17:17 | |
| Jeg har Canon 500D. Jeg syntes det var lett å sette seg inn i og er godt fornøyd med kameraet. Syntes også at det er kjekt at det går ann å filme med det, artig å ha på trening | |
|
| |
Torkil
Antall Innlegg : 48 Join date : 13.06.2009 Bosted : I et hus med snart inngjerdet hage:-)
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Ons Feb 10 2010, 22:14 | |
| | |
|
| |
Torkil
Antall Innlegg : 48 Join date : 13.06.2009 Bosted : I et hus med snart inngjerdet hage:-)
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) Ons Feb 10 2010, 22:31 | |
| Her er fra en brukererfaring i foto.no : Positivt - RAW og RAW/JPG, ƒ2 objektivet, skarphet, glimrende LCD, ISO 800 er godkjent, gode s/h bilder på iso 1600, bra batteritid, mange innstillingsmulighter, uvanlig lite vinjettering vid 24mm ƒ2.0 ! - Objektivet er i en klasse for seg, og med 24 mm ƒ2 objektiv (til 60 mm ƒ2. - så kan du fotografere i de flesta situasjoner - og 24 mm gir deg en herlig bildevinkel. - Kan velge innstingene på fomatet fra 4:3, 3:2 og 16:9 - Kan videofilme i HD. For meg er ikke det særlig interessant, men om det er det for deg er jo det ett pluss. - Bildestabilisator Negativt Det må bli at lengste tele stopper på 60mm. Ellers er objektivet laget i hardplast. Om det er et minus vet jeg sannelig ikke. Gode bilder tar det allikevel. - Displayet kan være leit å bruke i sterkt sollys. Jeg må da montere på en søker. - Dyrt tilleggsutstyr. Konklusjon Detta er et fantastisk kompaktkamera, og uten tvil ett av de aller besta på markedet i dag, spesiellt om du liker Lumix LX serien. Løp og kjøp .......Karakterkommentar Gir det 5+ | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) | |
| |
|
| |
| Kamera! Håper noen kan hjelpe ;) | |
|