|
|
| Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 | |
|
+37Gry Elena Gerd-Marit MU-TI-LA Camilla J CamillaB Marte CAMALIS Anne Benedicte Tiny Amigo Nina (Kennel Dijontoma) Magdalena Nero-Noir Marion G Bente helle Camilla Lex Kennel Mirenzo Kristin Maria Garp Fixa Fly Christina Caroline Ann-Helen Kinkade Susanne Cesilie Julie camillahoel Marita chester Blomst ElinK -linda- 41 posters | |
Av | Innlegg |
---|
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 Fre Sep 18 2009, 22:24 | |
| Nei, har brukt expot i to behandlinger i fjor..
Grunnen til at jeg tror det kan være den nå, er fordi at han fikk en behandling tidlig i sommer for å forhindre flott, men så begynte jeg å misstenke lus på Luna noen få uker etter den første behandlingen til Blaze, så de begge fikk en behandling til.. Tror det rett og slett ble for mye for han, og at det er derfor han reagerte.. Men vet jo ikke om det ER expot'n han reagerte på, men er ganske sikker egentlig.. | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 Fre Sep 18 2009, 22:27 | |
| - -linda- skrev:
- Nei, har brukt expot i to behandlinger i fjor..
Grunnen til at jeg tror det kan være den nå, er fordi at han fikk en behandling tidlig i sommer for å forhindre flott, men så begynte jeg å misstenke lus på Luna noen få uker etter den første behandlingen til Blaze, så de begge fikk en behandling til.. Tror det rett og slett ble for mye for han, og at det er derfor han reagerte.. Men vet jo ikke om det ER expot'n han reagerte på, men er ganske sikker egentlig.. Vet du om de har endret noe av innholdet, siden det er så mange som har reagert akkurat i år? Nei, er jo ikke sikkert det er det med Blaze.. Men jeg håper det, så det går fort over | |
| | | Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 Lør Sep 19 2009, 08:12 | |
| Exspot er jo egentlig noe dritt da. En gift som vi drypper rundt på hunden våres, og så bruker den noen uker for å spre seg ned i fettlaget i huden, syntes ikke det er noe rart i det hele tatt jeg, at mange hunder reagerer på dette.
Men så er det den helsikkes ekkle flåtten da, man må neste velge et av to onder. Plukke flått eller dryppe gift på hunden.
Man kan jo vaksinere hunden mot flåttbåren sykdom og da er det kanskje enklere å plukke vekk flåtten, enn å peppre hunden med exspot.
Men de hundene som tåler exspot bør fortsette med dette syntes jeg. Men det finnes vel alternativer til exspot som man kan prøve ut (tror jeg) | |
| | | -linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 Lør Sep 19 2009, 20:18 | |
| Oppdatering i dag: Blaze klør nesten ikke i dag da!! Har bare klødd seg 2-3 ganger som jeg har fått med meg Håper det er antibiotikaen han reagerer så bra på, og sjampoen vi har brukt 1 gang har god effekt! | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 Lør Sep 19 2009, 20:20 | |
| Så bra at han hvert fall føler seg bedre da! | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 | |
| |
| | | | Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|