Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9

Go down 
+37
Gry Elena
Gerd-Marit
MU-TI-LA
Camilla J
CamillaB
Marte
CAMALIS
Anne
Benedicte
Tiny Amigo
Nina (Kennel Dijontoma)
Magdalena
Nero-Noir
Marion G
Bente
helle
Camilla
Lex
Kennel Mirenzo
Kristin
Maria
Garp
Fixa
Fly
Christina
Caroline
Ann-Helen
Kinkade
Susanne
Cesilie
Julie
camillahoel
Marita
chester
Blomst
ElinK
-linda-
41 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AvInnlegg
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 EmptyFre Sep 18 2009, 22:24

Nei, har brukt expot i to behandlinger i fjor..

Grunnen til at jeg tror det kan være den nå, er fordi at han fikk en behandling tidlig i sommer for å forhindre flott, men så begynte jeg å misstenke lus på Luna noen få uker etter den første behandlingen til Blaze, så de begge fikk en behandling til.. Tror det rett og slett ble for mye for han, og at det er derfor han reagerte.. Men vet jo ikke om det ER expot'n han reagerte på, men er ganske sikker egentlig..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 EmptyFre Sep 18 2009, 22:27

-linda- skrev:
Nei, har brukt expot i to behandlinger i fjor..

Grunnen til at jeg tror det kan være den nå, er fordi at han fikk en behandling tidlig i sommer for å forhindre flott, men så begynte jeg å misstenke lus på Luna noen få uker etter den første behandlingen til Blaze, så de begge fikk en behandling til.. Tror det rett og slett ble for mye for han, og at det er derfor han reagerte.. Men vet jo ikke om det ER expot'n han reagerte på, men er ganske sikker egentlig..

Vet du om de har endret noe av innholdet, siden det er så mange som har reagert akkurat i år?

Nei, er jo ikke sikkert det er det med Blaze.. Men jeg håper det, så det går fort over happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 EmptyLør Sep 19 2009, 08:12

Exspot er jo egentlig noe dritt da. En gift som vi drypper rundt på hunden våres, og så bruker den noen uker for å spre seg ned i fettlaget i huden, syntes ikke det er noe rart i det hele tatt jeg, at mange hunder reagerer på dette.

Men så er det den helsikkes ekkle flåtten da, man må neste velge et av to onder. Plukke flått eller dryppe gift på hunden.

Man kan jo vaksinere hunden mot flåttbåren sykdom og da er det kanskje enklere å plukke vekk flåtten, enn å peppre hunden med exspot.

Men de hundene som tåler exspot bør fortsette med dette syntes jeg. Men det finnes vel alternativer til exspot som man kan prøve ut (tror jeg)
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 EmptyLør Sep 19 2009, 20:18

Oppdatering i dag:

Blaze klør nesten ikke i dag da!! Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 738600
Har bare klødd seg 2-3 ganger som jeg har fått med meg Smile

Håper det er antibiotikaen han reagerer så bra på, og sjampoen vi har brukt 1 gang har god effekt!
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 EmptyLør Sep 19 2009, 20:20

Så bra at han hvert fall føler seg bedre da! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9   Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9 - Page 7 Empty

Til Toppen Go down
 
Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9
Til Toppen 
Side 7 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» Plutselig, kraftig røyting, pelsløse flekker ++
» Photoshop Skole
» Røyting på DP?!
» Røyting hos pinscher?
» Bilder fra pinschertreff i Oslo/Akershus (oppdatert med bilder fra 23. oktober)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: