Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Røyting hos pinscher?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 19:30

Hallo alle sammen.

Røyter pinscheren mye? Blir huset fullt av pels?
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 19:34

Alt er relativt wink3 De røyter jo, men ikke all verdens. Likevel varierer det med årstidene, for tisper er det mer i forbindelse med løpetid osv. Hvis du ikke vil ha når noe sted blir det vanskelig å ha hund. Hvis du aksepterer at det er en del og at de dukker opp på de rareste steder, så er du kanskje klar wink3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 19:37

Litt hår er jo klart, men jeg er vant til collie, og da er huset fullt av pels, og det orker jeg bare ikke. Tørker seg etter en dusj, og man får hele kroppen fult av pels ,da føler jeg meg ikke ren akkurat. Men har jo også vært borti korthårete, med litt grovpels. og det er jo hår i huset, men ikke en slik mengde føler jeg.

Så uti ifra det, kan det sammenlignes med noen raser?
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 19:49

Vet ikke helt hva du kan sammenligne med, men pinschere røyter hele tiden i motsetning til "trimmeraser" som f.eks. schnauzer som røyter ikke.

Sammenlignet med langhårete raser som collie er pinscherhåret helt usynlig. Det blir aldri ulldotter på gulvet. Best ser du det på klær, røde hår på sorte klær og sorte hår på lysere klær, da slike korte hår sitter veldig fast i stoffet.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 19:51

Det er overkommelig . Heller det enn disse digre hårballene. wink3
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 20:03

Jeg er vant med japansk spisshund med masse pelsstell og hår OVERALT (til og med i kjøleskapet!!). Og i forhold til det er det en drøm med pinscher!! Litt pels ser man jo, men det er ikke mye! Har en liten korthåret katt og hun røykter MYE mer enn Scot. Er også deilig med null pelsstell overhodet!! happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 20:17

Kan ikke akkurat si meg uenig der altså.. Jeg tror ikke jeg er en person som kan ha en rase som krever masse pelsstell, og det har litt med at jeg ikke vil utvikle allergi. Tror nemlig sjansen er større dersom jeg har en hårball som en collie, kontra en korthårs rase. Og slekta har noen korthårete sprettballer, og fins ikke allergisk, selvom de gjerne skal dele seng, stol, sofa og alt med meg. Og de er veldig lette å holde "rene" om man får si det wink3
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 20:31

Ser pinschern røyter litt hele tiden ja men merker det ikke noe mer enn på klær eller at de stikker i munnen etter odin har hatt nussestunden sin biggrin Er vandt med pelshunder hos min mor og det kan ikke sammelignes en gang happy3 Og godt er det:) Også synes jeg de er veeldig renslige,vasker seg som katten jo.Så pelsstell er ikke akkurat nå bekymringer med pinschern nei happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? EmptyTir Feb 16 2010, 20:35

Tl skrev:
Kan ikke akkurat si meg uenig der altså.. Jeg tror ikke jeg er en person som kan ha en rase som krever masse pelsstell, og det har litt med at jeg ikke vil utvikle allergi. Tror nemlig sjansen er større dersom jeg har en hårball som en collie, kontra en korthårs rase. Og slekta har noen korthårete sprettballer, og fins ikke allergisk, selvom de gjerne skal dele seng, stol, sofa og alt med meg. Og de er veldig lette å holde "rene" om man får si det wink3

Noe av det deiligste med pinscher er at man sjelden trenger å dusje de. Scot har blitt dusjet 3 ganger og han er snart 7 måneder. Bare en gang vasket vi han med shampoo, og da hadde han rullet seg i kattedritt. Og så blir de så fort tørre, er bare å frottere de med en håndkle, og vips så har man en ren hund. Den japanske spisshunden krevde fort 3-4 timer med pelsstell i uka for å unngå floker etc. Bruker nå heller den tiden på trening og kos med Scot, mye bedre happy5
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Sponsored content





Røyting hos pinscher? Empty
PosteTema: Re: Røyting hos pinscher?   Røyting hos pinscher? Empty

Til Toppen Go down
 
Røyting hos pinscher?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Røyting labrador vs pinscher?
» Røyting på DP?!
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Plutselig, kraftig røyting, pelsløse flekker ++
» Hårløseflekker og veldig mye røyting -------> Kraftig hudinfeksjon bilder s. 9

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: