Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer med bilsyke hos hund?

Go down 
+2
Marita
helle
6 posters
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:00

Kali begynnte å bli bilsyk for 3 mnd siden, kjører vi lengre enn 15 min spyr hun. Ellers så liker hun å kjøre bil, er merkelig i grunn. Legger seg til å sove med en gang..


I morgen skal vi jo kjøre langt, så har tenkt å kjøpe bilsyke tabletter til henne. Noen som har erfaring med det? Har fått resept på det fra vet nå, skal hente dem etterpå.


OG kan hun vokse av seg bilsyken? Den kom helt plutselig, og har vart siden. Som oftest kjører vi under et kvarter da, så hun spyr jo ikke hver gang hun er med i bil, men uansett utrolig kjedelig.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:17

Nitro kastet opp litt som valp, men kan nå kjøre bli uten problemer, så de kan vokse det av seg ser det ut som. Blir vel litt som unger som lett blir bilsyke, mens man ikke blir det så ofte som voksen.

Men blir hun bilsyk uansett om hun har spist eller ikke? Fikk råd om å ikke gi noe mat før vi skulle kjøre bil. Tabletter har vi ikke brukt.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:19

De tablettene på resept skal visstnok være ganske dyre så på klinikken hos oss anbefaler vi postafen. Bilssyketing for unger. Men da må man ikke si at det er til hund da cool Følg barnedoseringa!
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:23

Hm, er det samme greiene til unger altså? Kan man kjøpe dem uten resept? Men nå når jeg allerede har bestillt resept dit, kan jeg bare la hver å hente den da?


Hun begynnte jo ikke å bli bilsyk før hun var 5 mnd, nå er hun nesten 8. Det har ingenting å si om hun har spist eller ei. Har hun ikke spist kaster hun opp skum, har hun spist kaster hun opp maten sin. unsure3
Til Toppen Go down
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:28

Kan kjøpe Postafen uten resept ja. Du kan sikkert evt avbestille resepten, men hør med noen av apotekfolkene her inne? wink3
Ellers kan man jo ringe og høre HVOR mye de koster, for jeg vet ikke prisen. Har bare hørt det skal være mye billigere med postafen wink3
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:42

hvilket legemiddel skal du ha på resept? sitter på apoteket nå....så kan sjekke prisen happy6

Ellers så finner du også prisen om du slår det opp på felleskatalogen.no
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 13:46

Hunden til tante og onkel kjørte ikke bil før han kom til dem da han var 1.5 år gammel. Han ble vanvittig bilsyk, og spydde før de kom til postkassen. Men det har gradvis gått over. Men det uventede problemet kom da de byttet bil. Med ny bil ble han like dårlig igjen.. huh3 Så om du har mulighet forsøk å kjøre litt forskjellige biler med henne. happy6


Sist endret av Lex den Ons Aug 12 2009, 14:37, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest




Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 14:06

Rick blir bilsyk, men han spyr bare om han får mat.
Jeg har aldri brukt tabletter, men det går bra nå og hna er 5 mnd. biggrin
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 14:10

For hunder som bli alvorlig bilsyk og må reise over lengre strekning, er Largactil (en antipsykotika) god medisin. Det fjerner kvalmen. Kun med resept fra vet.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 14:31

Hm, jeg vet ikke hvilken medisin jeg har fått, for jeg ringte bare inn og da sa de ikke navnet på den. Kan gjerne ringe til apoteket å høre, de har vel fått inn resepten nå.


Jeg har kjørt med henne i våres to biler, og blir bilsyk i begge dem i alle fall.. Syns bare det er så rart at hun sånn helt plutselig en dag ble bilsyk.. Håper virkelig det går over.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 15:05

helle skrev:
Hm, jeg vet ikke hvilken medisin jeg har fått, for jeg ringte bare inn og da sa de ikke navnet på den. Kan gjerne ringe til apoteket å høre, de har vel fått inn resepten nå.


Jeg har kjørt med henne i våres to biler, og blir bilsyk i begge dem i alle fall.. Syns bare det er så rart at hun sånn helt plutselig en dag ble bilsyk.. Håper virkelig det går over.

Det går over.

Chelsea var bilsyk 2 ganger der hun har spydd, Delhi aldri og Rick ble sånn plutselig, men nå er han helt fin.
Jeg gir aldri mat før vi reiser.
Om hunden er bilsyk hele tiden når den er valp så erd et borte når den er over året
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 17:23

Hvis du ikke skal ha den medisinen på resept tipper jeg apoteket ville sette pris på om du sier ifra. Det er ingen tvang å hente innfaxede resepter, men kan være greit å si ifra om man ikke skal ha medisinen. Hvis dette f.eks er noe som må bestilles, er det jo dumt at de bestiller inn noe du ikke skal ha allikevel. Og om de gjør istand legemiddelet, så slipper det å stå uavhentet i hylla i lang tid. happy3

Her stod det masse nyttig om reisesyke og dosering av Postafen (ikke gi 1 hel tablett til en DP for å si det sånn wink3 )


http://www.petvett.no/node/124
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 18:17

Har ikke ringt enda.. Men stikker ned etterpå og hører. Virket jo nesten som at reisesyke tablettene for mennesker fungerte bedre da.. Hmm.. Apoteket er åpent til 9, stikker ned der å hører hva dem sier.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 19:14

De hadde ikke den jeg hadde fått resept på inne, så jeg kjøpte postafen istedet.


Kali veier 3,5 kg. Så om jeg gir litt under en kvart tablett, høres det greit ut da?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 20:14

Høres veldig greit ut happy3 Var det den Calmivet du hadde fått resept på? (den har ikke vi inne heller, har ikke solgt en eneste pakke de 10 årene jeg har jobbet på apotek faktisk...)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 20:52

Jeg glemte faktisk å spørre hva jeg egentlig hadde fått resept på cool

Men damen ble veldig betenkt da jeg skulle kjøpe bilsykemedisin til mennesker å gi hund da, sa det i såfall var på eget ansvar osv.. Menmen, regner med det går bra når det til og med står på en veterinær sin side at det kan brukes happy3 Da blir det litt under en kvart tablett på kali 2 timer før avreise i morgen.

Kan den gis sammen med mat? Vet du det?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? EmptyOns Aug 12 2009, 21:54

Siden hun blir bilsyk ville jeg jeg unngått mat iallefall. Du får heller gi henne litt ekstra når dere kommer fram. Ellers kan man godt ta Postafen med mat. Vi reagerer ikke når folk vil kjøpe Postafen til sine hunder, men anbefaler dem å ta kontakt med vet. ang dosering.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Sponsored content





Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med bilsyke hos hund?   Erfaringer med bilsyke hos hund? Empty

Til Toppen Go down
 
Erfaringer med bilsyke hos hund?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» erfaringer mht ciklosporin?
» Canon EF 100 mm f2.8 USM MACRO - erfaringer?
» Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?
» Dobermann i forhold til Pinscher? Erfaringer?
» Tørrfôr uten korn. Erfaringer?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: