Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? EmptyTir Okt 11 2011, 13:39

Er det noen her som har varmtvannsbereder uten tank?
Vi har en liten bereder pga. liten plass, men jeg begynner å bli lei av å gå tom for varmtvann.
Hadde også vært kjekt å kunne frigjort plass for en tørketrommel.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? EmptyTir Okt 11 2011, 17:00

Jeg har lest endel om de og har vurdert det her hjemme.
Men litt skeptisk da..

Etter hve de skriver om det så skal det være veldig økonomisk å bruke i forhold til vanlig breder.
Men jeg vet ikke hva de koster og hva det koster å instalere dem. I tillegg må man gjerne
ha 2-3 stk alt ettersom hvor bad og kjøkken ligger i forhold til hverandre.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? EmptyTor Okt 13 2011, 07:37

Vi har et så lite hus at jeg tror det hadde holdt med én.
Er visst ikke så vanlig i Norge enda, så sikkert ikke så mange som har det hjemme.
Om det både sparer strøm (da vil det jo lønne seg på sikt) og er plassbesparende så skjønner jeg ikke vitsen med en stor (liten), dum tank som bare tar masse plass og går tom bare jeg tenker på å ta en dusj.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? EmptyTor Okt 13 2011, 08:34

ElinK skrev:
Vi har et så lite hus at jeg tror det hadde holdt med én.
Er visst ikke så vanlig i Norge enda, så sikkert ikke så mange som har det hjemme.
Om det både sparer strøm (da vil det jo lønne seg på sikt) og er plassbesparende så skjønner jeg ikke vitsen med en stor (liten), dum tank som bare tar masse plass og går tom bare jeg tenker på å ta en dusj.
Det holder med en om kjøkken og bad ligger vegg i vegg.
Man sparer strøm pga at med vanlig breder står det på strøm hele tiden og man
bruker somregel bare en brøkdel av varmtvannet i brederen.
Vi har selv en breder ¨på 300 liter og er kunn 3 stk som bor her.
Så for vår del hadde det nok lønt seg å bytte.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? EmptyTor Okt 13 2011, 19:07

Den eneste erfaringen jeg har med det er at jeg ikke fikk den på. Det var en gang jeg var i England. De som bodde der var ikke hjemme akkurat da, og resultatet ble at jeg måtte dusje i kaldt vann. Derfor liker jeg dem ikke... brr0
Til Toppen Go down
Sponsored content





Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty
PosteTema: Re: Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?   Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer? Empty

Til Toppen Go down
 
Varmtvannsbereder uten tank - erfaringer?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hund uten forben
» Oppskriftshjørnet
» Erfaringer med bilsyke hos hund?
» Canon EF 100 mm f2.8 USM MACRO - erfaringer?
» Dobermann i forhold til Pinscher? Erfaringer?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: