| Hvorfor melder folk seg ut av npk? | |
|
+13Garp AH Linn Ann-Helen fjose KristinC Fanny Tor M Maria Else H. Monica Kaja Marian 17 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
AH
Antall Innlegg : 314 Join date : 18.06.2009 Bosted : Norge
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 09:01 | |
| - Marian Aas skrev:
- Else H. skrev:
- Jeg skrev et innlegg her for litt siden, men har nok rotet det til, for det er ikke kommet inn - kanskje havnet det et annet sted. Prøver igjen.
En av ”truslene” jeg kom med da vi skilte oss fra schnauzerne i Vikingskipet i november 2.000 og dannet egen klubb, var: Hvis jeg hører krangel og dritt fra dere når jeg en dag ligger under torva, kommer jeg og tar dere”. Dette kom over meg nå. Da jeg ikke er på fb og heller ikke driver oppdrett lenger, kjenner jeg ikke til hvordan stemningen blant våre medlemmer er, men det forskrekker meg om det er tilfelle at vi mister medlemmer. Hvor mange medlemmer har vi pr. dags dato, forresten?
Det jeg savner er medlemsmøter hvor vi kanskje kunne ha en konstruktiv og velmenende diskusjonskveld om saker og ting.
Else Jeg vil også vite medlemstall pr dags dato.
Her ser man hvordan det har utviklet seg:
2005- 174 medlemmer. 2006- 291 medlemmer. 2007- 340 medlemmer. 2008- 424 medlemmer. 2009- 521 medlemmer. 2010- 696 medlemmer.
2011- 625 medlemmer. 2012- 598 medlemmer. 2013- ???
Frem til 2010 har medlemtallet økt, men fra 2010 til 2012 er det en nedgang på 100 medlemmer...
På klubbens hjemmeside står det følgende:
"Norsk Pinscherklubb har siden den spede begynnelse i 2000 hatt et jevnt og godt tilsig av nye medlemmer." Dette stemmer vel ikke lenger...
Hvorfor snudde dette i 2010?
Det hadde vel vært bedre å se fremover enn bakover. | |
|
| |
Marian
Antall Innlegg : 504 Join date : 26.03.2011
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 09:03 | |
| - AH skrev:
- Marian Aas skrev:
- Else H. skrev:
- Jeg skrev et innlegg her for litt siden, men har nok rotet det til, for det er ikke kommet inn - kanskje havnet det et annet sted. Prøver igjen.
En av ”truslene” jeg kom med da vi skilte oss fra schnauzerne i Vikingskipet i november 2.000 og dannet egen klubb, var: Hvis jeg hører krangel og dritt fra dere når jeg en dag ligger under torva, kommer jeg og tar dere”. Dette kom over meg nå. Da jeg ikke er på fb og heller ikke driver oppdrett lenger, kjenner jeg ikke til hvordan stemningen blant våre medlemmer er, men det forskrekker meg om det er tilfelle at vi mister medlemmer. Hvor mange medlemmer har vi pr. dags dato, forresten?
Det jeg savner er medlemsmøter hvor vi kanskje kunne ha en konstruktiv og velmenende diskusjonskveld om saker og ting.
2005- 174 medlemmer. 2006- 291 medlemmer. 2007- 340 medlemmer. 2008- 424 medlemmer. 2009- 521 medlemmer. 2010- 696 medlemmer.
Frem til 2010 har medlemtallet økt, men fra 2010 til 2012 er det en nedgang på 100 medlemmer...
"Norsk Pinscherklubb har siden den spede begynnelse i 2000 hatt et jevnt og godt tilsig av nye medlemmer." Dette stemmer vel ikke lenger...
Det hadde vel vært bedre å se fremover enn bakover. Litt vanskelig når det går nedover. Når skal man uroe seg da? Når medlemstallet er nede i 100 medlemmer? | |
|
| |
AH
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 09:10 | |
| Jeg vet ikke når siste opptelling var. Hvis man teller tidlig på våren, så teller man kun de som har betalt medlemskap (noen er sene) Noen blir eldre og faller fra, andre bytter raser, og noen finner det mere hensiktsmessig å være medlem av den lokale hundeklubben. Ingen big deal. Det vil alltid variere på medlemstallet i hundeklubber, og jeg må si at at det er ikke det som opptar meg mest i NPK. | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 10:04 | |
| - AH skrev:
- Jeg vet ikke når siste opptelling var. Hvis man teller tidlig på våren, så teller man kun de som har betalt medlemskap (noen er sene) Noen blir eldre og faller fra, andre bytter raser, og noen finner det mere hensiktsmessig å være medlem av den lokale hundeklubben. Ingen big deal.
Det vil alltid variere på medlemstallet i hundeklubber, og jeg må si at at det er ikke det som opptar meg mest i NPK. Ingen big deal? Selvfølgelig er det det når klubben mister så mange medlemmer de siste årene! En nedgang på 100 medlemmer fra 2010-2012 er faktisk grunn til bekymring. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 10:28 | |
| Jeg var feks veldig flink før til å melde mine valpekjøpere inn i klubben, men har både hatt færre kull og blitt dårligere på å gjøre det. Mulig det er en trend som har gjort at tallet er lavere?
I tillegg så vil det jo etterhvert vise seg, når mange kjøper rasen for 2 og 3 gang og om reg. antallet går ned.. Man må vel regne med ast antallet går litt i bølgedaler, spesielt etter en meget stor oppgang fra 2004 og fremover. | |
|
| |
AH
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 10:34 | |
| - Kaja skrev:
- Jeg var feks veldig flink før til å melde mine valpekjøpere inn i klubben, men har både hatt færre kull og blitt dårligere på å gjøre det. Mulig det er en trend som har gjort at tallet er lavere?
I tillegg så vil det jo etterhvert vise seg, når mange kjøper rasen for 2 og 3 gang og om reg. antallet går ned.. Man må vel regne med ast antallet går litt i bølgedaler, spesielt etter en meget stor oppgang fra 2004 og fremover. Det tenkte jeg på og. Jeg har ikke melt inn valpekjøpere de siste årene.. Må nok bli flinkere igjen. | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 11:36 | |
| Hentet fra årsmøteprotokollen 2012:
Medlemsantall Det ble rettet spørsmål til styret hvorfor det er nedgang i antallet medlemmer, samtidig som det er økning i antall registrerte hunder. Årsaker til nedgang i antall medlemmer kan blant annet være feil i forbindelse med utsendelse av regninger til medlemmer i fjor, at oppdrettere nå må betale kr 160,- per valp for registrering (før gratis) og at det nesten er 100 færre registrerte valper. Styret håper att økende aktivitet hos medlemmene vil føre til flere medlemmer på sikt.
(Forøvrig ikke ment som svar på spørsmål i tråden, men kanskje litt nyttig info) | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 11:46 | |
| - Ane skrev:
- Hentet fra årsmøteprotokollen 2012:
Medlemsantall Det ble rettet spørsmål til styret hvorfor det er nedgang i antallet medlemmer, samtidig som det er økning i antall registrerte hunder. Årsaker til nedgang i antall medlemmer kan blant annet være feil i forbindelse med utsendelse av regninger til medlemmer i fjor, at oppdrettere nå må betale kr 160,- per valp for registrering (før gratis) og at det nesten er 100 færre registrerte valper. Styret håper att økende aktivitet hos medlemmene vil føre til flere medlemmer på sikt.
(Forøvrig ikke ment som svar på spørsmål i tråden, men kanskje litt nyttig info) "Feilen" pågår vel ikke ennå? Og det ble jo gratis innmelding av valpekøpere igjen. Hvorfor ble det da ikke en oppgang? Hvorfor fortsetter medlemstallene å synke år etter år? Men hva ER medlemstallet pr dags dato? | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 14:00 | |
| Sikkert mange grunner til nedgang, og noen er jo innlysende og forklart som vi kunne lese av innlegget til Ane, men en av grunnene til noe av nedgangen kan jo være at enkelte oppdrettere åpenlyst sier at de vil slutte å anbefale klubben til sine valpekjøpere. Også tror jeg faktisk at all denne drittkastingen, kveruleringen og spekuleringen som har vært de siste dagene skremmer bort noen. Hadde det ikke vært for at jeg har vært med i klubben i noen år og sett slike bølger komme og gå noen ganger tdligere, hadde jeg sikkert blitt skremt bort jeg og. Når ting blir lite konstruktivt og enkelte fokuserer på alt annet enn hund i en hundeklubb, så blir jeg oppgitt! Forøvrig enig med AH og Linn. | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 18:10 | |
| Er det ingen i NPK som kan svare på hvor mange medlemmer det er i klubben pr dags dato? | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 20:03 | |
| - Marian Aas skrev:
- Else H. skrev:
August 2012 er klubben nede i 553 medlemmer, iflg denne siden på npk sin hjemmeside: http://www.norskpinscherklubb.no/uploads/1/2/5/4/12540014/npk_flyer_v1.pdf | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tir Okt 08 2013, 21:29 | |
| Det er vel gratis å melde inn valpekjøpere i den mening at de får PP, men de regnes ikke med som medlemmer i offisielle NKK statistikker tror jeg ? Dette fordi NKK krever grunn kontingent på 160 kr for å være medlem i hundeklubb, og hvem skulle betale det for innmeldt valpekjøper ?
Jeg har veldig travelt nå og har trappet ned alle oppgavene i NPK bortsett vanlig medlemskap. Men håper at jeg kan bli mer aktiv en gang i fremtiden ! Uansett så husker jeg godt fra min tid i styret og avlsrådet at det var ofte kritikk å få i bøtter og spann men svært sjelden konstruktive forslag fra de som kritiserte, og hvertfall aldri et tilbud om å gjøre noe selv. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 06:59 | |
| Det er ikke lenger helt gratis for valpekjøperne. Det kom en endring i reglene for noen år siden (like etter du ga deg, Irene) og da ble det sånn at klubbene ikke har lov til å ha medlemmer som kun er medlemmer i klubben. Det vil si at vi må legge inn valpekjøperne som gratismedlem i klubben MED grunnkontingent til NKK. Dvs at de betaler kr 160,- til NKK og ingenting til NPK i den perioden.
Det var en veldig økning i medlemstallet en periode der det var mange kull (dvergpinscherkull) og oppdretterne meldte inn mange valpekjøpere. Så er det sånn at en del av de valpekjøperne har senere falt ut (ikke fornyet når medlemskapet ble fullt og noen har heller ikke hunden lenger av ulike grunner) og noen gamle har gitt seg. Vi mistet en hel del da NKK slet med faktureringen sin, dessverre.
Det er et jevnt tilsig av medlemmer (også de siste dagene), men samtidig er det jo alltid noen som faller fra også. Noe av det er jeg personlig ikke i tvil om er fordi det er noen som sprer veldig mye dritt om klubben. Når man ser en del som skrives rundt om, så skulle man ikke tro at Norsk Pinscherklubb faktisk har et godt fungerende styre som får til veldig mye. De er veldig flinke og jobber mye for å få til ulike ting for medlemmene. Vi har distriktskontakter og eks aktivitetsavdelingen, som jobber og står på for at medlemmene skal ha hyggelige tilbud og et miljø i sine lokalmiljøer. Og det tror jeg stort sett folk har. Det vil alltid være noen som er misfornøyde til tider, men hvis det er noe hold i det så send inn konstruktive forslag og tilbakemeldinger til styret. Da er det enklere å ta tak i enn når noen tar helt av på nettet. | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 08:40 | |
| Hva anses som konstruktive forslag da? La meg komme med et eksempel, og det er ment bare som et eksempel, og må også ses på på den måten, helst. Jeg syntes det var litt kjipt at Oslo/Akershus ble uten distriktskontakter da først jeg, så Elin trakk oss fra verv. Dette er ganske lenge siden. Da ingen meldte seg på en ganske god stund tilbød jeg meg å kunne dekke Akershus Nord, da jeg uansett er mye ute med hundene mine, og gjerne tar med andre til de stedene jeg har funnet etter noen års trasking i skog og mark. Det er en større bøyge for meg å kjøre over en time for å komme inn til Oslo og stå å henge på ei slette, eller prøve å finne frem til Skraperudtjern (aldri vært der) når jeg har en travel hverdag, men her ute kunne jeg mer enn gjerne arrangere turer. Det jeg prøvde å tilby var på nordsiden av det berømte Sinsenkrysset, fordi jeg tenkte at det kanskje var lettere å finne en som kunne dekke bare Oslo? Det var helt uaktuelt å dele opp Oslo og Akershus, og jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne poste på forumet at folk kunne bli med på tur. Det har jeg gjort Edit: Vil legge til at for MEG er dette et konstruktivt forslag, det var det som var poenget med det jeg skrev. | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 12:08 | |
| Når klubben mister i snitt 1 medlem pr uke, og medlemstallet synker drastisk år for år, vil jeg ikke kalle det et "jevn tilsig" av medlemmer. Det kalles jevnt frafall av medlemmer. Ja, det kommer sikkert inn noen nye også, men da er det skremmende stort antall i de som faktisk går ut. Men det ser penere ut å kun omtale de som kommer inn, vil jeg tro. Å skylde på at det er siste tidens skitsnakk som er årsak, og at enkeltpersoner står bak.... Mener du da det faktum at jeg fraråder mine nye valpekjøpere medlemskap, Linn? La meg da gjøre noen punkter klar: PUNKT 1: JA, jeg fraråder nye valpekjøpere utenfor Oslo medlemsskap. Dette fordi mine valpekjøpere trenger tilhørighet og kurstilbud som klubben ikke kan tilby dem. PUNKT 2: Siste tidens skitsnakk. Hvordan kan det ha ødelagt for medlemstapet de siste 3, snart 4, årene?? PUNKT 3: Skyld ikke på meg for frafallet av medlemmer. Jeg har sittet et par av disse aktuelle årene i verv i klubben og holdt munnen lukket om ting som jeg burde sagt ifra om. Jeg har forsvart min klubb! Jeg har vervet medlemmer og smilt når jeg heller ville grått. Jeg har reiste meg og forsvart medlemmer som har fått en dårlig velkomst i klubben både forum og facebook. Dette er personer som har blitt hetset for sin uerfarenhet og også sin skrivemåte (ved dysleksi) Men det føles godt å ha en syndebukk, gjør det ikke? | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 13:13 | |
| Jeg ser det ikke å være enten eller, man kan være medlem i sin raseklubb OG lokele hundeklubb. Jeg tenker heller slik at jeg er medlem i den lokale hundeklubben fordi jeg trener der, og raseklubben da jeg vil lese om og holde meg orientert om min rase (plus da DP og affen). NKK er jeg medlem i både fordi jeg må og fordi Hundesport tar opp generelle hunderelaterte ting. Men jeg abonnerer jo ingen ukeblad heller, så derfor vil jeg ha flere hundeblad (Hundesport, PP, medlemsbladet til NOHK, Koiramme og Snautseri-Pinseri). | |
|
| |
Antamina
Antall Innlegg : 412 Join date : 10.06.2009 Age : 37
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 13:42 | |
| Jeg kan jo gjerne svare for min egen del. Jeg har jo ramlet ganske ut av pinschermiljøet den siste tiden, og har vel egentlig heller aldri vært "inne". Og siden jeg ikke liker å lese, så leste jeg derfor aldri medlemsblad eller hundesport. Derfor har jeg valgt å bruke pengene mine på andre ting. Det har absolutt ingenting med klubben eller folka i pinschermiljøet å gjøre. Jeg kommer nok sikkert med tid og stunder å melde meg inn igjen, men akkurat nå prioriterer jeg altså andre ting. | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 22:44 | |
| - Marian Aas skrev:
- Ved årsskiftet vil npk merke en nedgang i medlemstallet sitt. Altså hvis alle meldinger jeg har mottatt stemmer. Nye medlemmer kommer nok også inn, men en del snakker om å IKKE fornye sitt medlemskap i npk for 2014.
Jeg håper dette er noe npk tar alvorlig, og forsøker å finne ut av hva som er årsaken til dette. Hva har gått galt, -og hvorfor? Og jeg håper at npk vil prøve å gjøre endringer slik at dette ikke forsetter.
Jeg kan ikke lenger anbefale NPK til mine valpekjøpere. Dessverre har jeg fått skuffende tilbakemeldinger om det dårlige miljøet. Har lenge tenkt å ta opp dette, og nå passet det egentlig greit. En lokal hundeklubb vil da være et sunnere alternativ for både hund og eier. Jeg føler meg nødt til å skåne mine valpekjøpere for miljøet. Er det slik vi vil ha det?
Håper NPK tar seg selv i nakken og prøver å snu dette som KAN være begynnelsen på noe virkelig uheldig. Jeg må bare spørre, Marian: Hvilke meldinger er det du har mottatt som gjør at folk vil melde seg ut? Hva er det som gjør at folk føler det er dårlig miljø i klubben? | |
|
| |
Lene
Antall Innlegg : 2752 Join date : 15.06.2009 Age : 41 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Ons Okt 09 2013, 22:49 | |
| - Linn skrev:
- For noen år tilbake er jeg enig i at det var veldig fokus på utstilling, men samtidig var det også veldig mange koselige bilder og alt ble behørig kommentert
Utstilling er jo veldig gøy og engasjerende for dem som driver med det og de skal få lov til å skryte og være glade. Glede og hundeglede er jo det som gjør at man gidder å engasjere seg, uansett hvilken uttrykksform det får i hverdagen.
På et eller annet tidspunkt skjedde det en endring jeg syns var hyggelig å se. Ikke fordi jeg ikke unner folk å engasjere seg i utstilling, men fordi jeg vet at det er ekstremt kjedelig å lese utstillingsresultater om det ikke er noen man ser etter og kjenner og heier på.
Jeg tror kanskje det begynte med agilitylaget?! Etterhvert kom det flere og flere ulike kurs, distriktskontaktene er kjempeflinke til å holde treff (noe de har vært hele tiden, bare så det er sagt) og tar mye initiativ, historiene som kommer inn til PP er veldig forskjellige og det liker vi! Bladet er for alle medlemmene og det skal vise at vi er ulike, men samtidig er vi jo veldig like. Vi går alle turer, vi koser med dem, vi trener på litt enkle ting (og noen veldig kompliserte ting) og vi er veldig glad i våre firbeinte
Så for min egen del syns jeg det har endret seg mye og det er jeg glad for, da det gjør at mange kjenner seg igjen og mange kan inspireres til å finne på enda mer morsomt med hundene sine. Eller bare nyte det livet de selv velger å ha Må si meg veldig enig med dette! | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tor Okt 10 2013, 19:12 | |
| Det begynner å bli en gjenganger at man ALDRI får svar når man spør styret i NPK om ting. | |
|
| |
Marian
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Man Okt 21 2013, 10:57 | |
| - Else H. skrev:
Else Her ser man hvordan det har utviklet seg: 2005- 174 medlemmer. 2006- 291 medlemmer. 2007- 340 medlemmer. 2008- 424 medlemmer. 2009- 521 medlemmer. 2010- 696 medlemmer. 2011- 625 medlemmer. 2012- 598 medlemmer. 2013- 556 medlemmer. (Pr 21.10.2013) | |
|
| |
Tor M
Antall Innlegg : 4 Join date : 05.10.2013 Age : 43 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tor Okt 31 2013, 14:36 | |
| - fjose skrev:
- Nå har jeg lest gjennom tråden her.
Sitter og kjenner og tenker etter hva jeg selv synes og føler om emnet. Føler jeg meg inkludert av klubben? Både og. Sammen med noen medlemmer føler jeg meg inkludert og inkluderende og sammen med andre føler jeg meg ekskludert og blir selv ekskluderende.
Må innrømme at da jeg leste KristinC sitt innlegg om at hun hadde meldt seg ut og meldt seg inn i Norske redningshunder - fordi hun ikke driver med utstilling eller lignende, da kjente jeg meg igjen.
Jeg har også vurdert å melde meg ut fordi jeg ikke "driver med utstillinger" og fordi jeg ikke konkurrerer i andre sammenhenger heller.
Jeg vet ikke om klubben har spesielt stort fokus på utstillinger og konkurranser, men jeg har kjente på det flere ganger når jeg er her inne på forumet og når jeg er på facebook og når jeg ser rekken av titler enkelte hunder har - og at resultatene presenteres i forumene - med mengden gratulasjoner (og det er selvfølgelig hyggelig med støtte og gratulasjoner, jeg er bare redd at jeg ikke gratulerer nok - for da er jeg redd for å havne utenfor). Og årets hund blir man bare hvis man har beste premiering!
Kanskje er det meg, at hunden min "bare" har 2 små cert (og at da jeg fikk det ene certet, kom kommentaren fra en annen deltager som ikke gjorde det så bra, at det var en dårlig dommer), at jeg ikke føler meg flink nok uten alle titler og premieringer. Kanskje jeg føler meg litt lite flink fordi jeg ikke er aktiv nok med hunden min, ikke sykler nok med ham, så han bygger de "riktige" brystmusklene.
Er det sånn NPKs medlemmer vil ha det?
For meg er hund - kos i hverdagen, å se at han har det bra, gleden over hans iver på tur og de fine naturopplevelsene vi får sammen.
Det håper jeg nok gjelder for de fleste av NPKs medlemmer også og jeg er veldig takknemlig for dere som stiller til verv og som på alle måter stiller opp for klubben.
Regner med at jeg beholder medlemsskapet mitt i 2014 også.
Jeg må personlig innrømme at jeg hadde kost meg veldig om det ble tatt bilder og skrevet en historie om dette i en utgave av PP. Turer og fine naturopplevelser er noe jeg selv setter pris på, så det hadde vært kjekt. Er sant det du sier om at det er mye bilder og historier som er utstillingsrelatert, kanskje spesielt på forumet, men det er jo en gang slik at det ofte er folk som driver med utstilling og trening som er flinkest til å fortelle om det også. Det skulle vært sendt inn mye mer stoff til PP fra hverdagslige aktiviteter, jeg skal prøve å bli flinkere også. Har en pinscher som ikke synes noe særlig om vann i det hele tatt (Mahero). Men i sommer sprengte han alle barrierer da han fikk øye på krabbe i strandlinjen i Øygarden. Det sjokkerte blikket mitt i det han hoppet uti vannet fra 1 meters høyde for å ta krabben i vannet og svømte rundt for å finne den etterpå var nok et såkalt priceless kodak moment. Her snakker vi om en hund som snur i ytterdøren på vei ut dersom det kommer en dråpe fra himmelen. Skulle vært mer aktiv her og lagt denne ut i forrige utgave, men som sagt, vi må bli flinkere til å komme med stoff som ikke bare dreier seg om utstilling. | |
|
| |
fjose
Antall Innlegg : 82 Join date : 20.08.2009
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tor Okt 31 2013, 14:50 | |
| Hei Tor. Jeg sendte inn en artikkel til Pinscherposten for bare et par dager siden, vel og merke ikke om turgåingen vår, men om mentaltesten for terapihunder. Bruker Ruffen sammen med klientene mine - og vi går blant annet på tur Kanskje det kommer en artikkel om det også etterhvert fra meg. Du er forresten en av de som jeg har følt meg inkludert og inkluederende sammen med - på utstilling. En klapp på skulderen og gode råd er gull for en urefaren utstiller. Fristen for artikler til neste PP er jo i morgen - så jeg håper du har sendt inn historien om jaktlysten som overmannet vannskrekken til Mahero - jeg ser ham for mitt indre øye. Det jeg skriver om i innlegget du referer til toucher innom det jeg driver med som terapeut, nemlig behovet for å føle seg flink og liktm og god nok. Det er noe som gjelder mange av oss - og kanskje jeg kan skrive noe om det til et senere nummer. (Forresten så legger jeg ut en liten tekst om emnet på facebooksiden min "egnevalg" i kveld regner jeg med). Riktig god ettermiddag! | |
|
| |
Tor M
Antall Innlegg : 4 Join date : 05.10.2013 Age : 43 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? Tor Okt 31 2013, 16:50 | |
| Tusen takk for komplimentet. Ja, skal se om jeg klarer å få inn litt stoff til PP selv, nå rekker jeg vel ikke fristen i morgen, men skal prøve å holde fokus og tenke på det til neste utgivelse. Etterlyser forøvrig enda mer fra distriktskontaktene rundt om, er kjempekjekt å lese om hva dere gjør på treff andre plasser i landet også, samt bilder m.m. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk? | |
| |
|
| |
| Hvorfor melder folk seg ut av npk? | |
|