Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvorfor melder folk seg ut av npk?

Go down 
+13
Garp
AH
Linn
Ann-Helen
fjose
KristinC
Fanny
Tor M
Maria
Else H.
Monica
Kaja
Marian
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 10:07

Ved årsskiftet vil npk merke en nedgang i medlemstallet sitt. Altså hvis alle meldinger jeg har mottatt stemmer. Nye medlemmer kommer nok også inn, men en del snakker om å IKKE fornye sitt medlemskap i npk for 2014.

Jeg håper dette er noe npk tar alvorlig, og forsøker å finne ut av hva som er årsaken til dette. Hva har gått galt, -og hvorfor?
Og jeg håper at npk vil prøve å gjøre endringer slik at dette ikke forsetter.

Jeg kan ikke lenger anbefale NPK til mine valpekjøpere. Dessverre har jeg fått skuffende tilbakemeldinger om det dårlige miljøet.
Har lenge tenkt å ta opp dette, og nå passet det egentlig greit.
En lokal hundeklubb vil da være et sunnere alternativ for både hund og eier. Jeg føler meg nødt til å skåne mine valpekjøpere for miljøet. Er det slik vi vil ha det?

Håper NPK tar seg selv i nakken og prøver å snu dette som KAN være begynnelsen på noe virkelig uheldig. sad3
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 10:43

Jeg forstår ikke helt hva som menes med "det dårlige miljøet", jeg opplever det absolutt ikke slik. Mulig jeg ikke er like "inn" i miljøet lenger da jeg har nok å bruke tiden på ellers også, men de gangene jeg er en del av miljøet så opplever jeg det alltid som positivt og givende.

Vi kan aldri være enige om alt, men om man melder seg ut, så får man heller ikke forandret noe på det man selv ev. mener er feil.

Jeg er ikke enig i alt som blir gjort, sagt eller avgjort bestandig, MEN jeg ser at klubbens styremedlemmer gjør en veldig god jobb på svært mange områder, og jeg velger å ikke henge meg opp i bagateller. Jeg har mine meninger, og om det er ting jeg brenner for, vil jeg forsøke å komme med et forslag om å endre, feks ved en generalforsamling/årsmøtet. Jeg mener det er rette veien å gå.

Å melde seg ut, synes jeg er en meget spesiell vei å gå . Vi burde verne om våre raser og tilhørende raseklubb istedenfor å "helle bensin på bålet", og noen ganger når man synes ting er urettferdig og feil, kanskje gå litt i seg selv, se ting fra flere sider, og kanskje også oppsøke noen med andre synspunkter slik at man kan få belyst den siden også om man ikke greier å se det selv.

Og til syvende og sist, bør man, som voksen, i veldig mange situasjoner, være enige om å være uenige uten å henge med geipen. Det kommer vi mye lenger med i et ellers oppegående samfunn wink3 happy6 

Jeg kommer til å fortsette mitt medlemsskap som jeg har hatt de siste 10 årene, og vil fortsette å anbefale andre raseentusiaster til å melde seg inn og å gjøre det samme. For jeg kan ikke se hva det gagner å melde seg ut. JEg vil ha mer innnflytelse ved å fortsatt være medlem.

Hva skulle vi gjort uten raseklubb? Sammen står vi sterkere, så jeg anbefaler å bruke sin stemme klokt og gjennomtenkt og handle deretter, som medlem Smile
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 10:50

Din glansbildeoppfattning av klubben/miljøet stemmer ikke med alle andre sin oppfattning av klubben/miljøet, Kaja.

Jeg håper på innspill fra både fornøyde og misfornøyde.

Noe er galt, og noe må gjøres. wink3 

Og det må bli slutt på at det alltid skal tas "på mail", for dette er virkelig noe som berører ALLE medlemmene på en eller annen måte. Og det ligger i styrets hender å gjøre noe med det. happy3 
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Monica

Monica


Antall Innlegg : 146
Join date : 11.06.2009
Age : 37
Bosted : Bergen

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 12:05

Eg kan heller ikkje se dette såkalte dårlige miljøet... Så eg er jo litt nyskjerrig på hvem "alle andre" er.
Men nå bor vi i Bergen, så mulig vi bor på "feil plass", ikkje vet eg. Her har vi et utrolig godt Pinscher miljø slik eg kan se det. Og vi har trivelige treff og har det hyggelig på utstillinger. Og de gangene vi reiser rundt på utstillinger er det alltid kjekt rundt ringen.

Nå har vi vårt første valpekull og det er klart vi kommer til å anbefale valpekjøpere å melde seg inn i klubben! Beklager, men eg synes det blir for dumt å melde seg ut av raseklubben hver gang man er uenig med noe. Vi har nå vert medlem i snart 8 år og kommer til å forsette med det.
Synes det er utrolig trist at oppdrettere ikkje vil være med i raseklubben og heller ikkje valpekjøperene. Valpekjøperene hører jo som oftest på oppdretterne når det kommer til slike anbefalinger.
Eg personlig hadde nok hatt mine reservasjoner dersom en oppdretter ikkje ville være medlem av raseklubben, viss eg var valpekjøper.

Selvfølgelig er det umulig at man er enige hele tiden, og så lenge vi har forskjellige meninger vil det være sånn. Men vi er da alle voksene mennesker og må kunne tåle at man ikke "alltid får viljen sin".
Eg synes klubben gjør en flott jobb og håper folk forsetter å støtte opp under raseklubben vår!
Til Toppen Go down
http://www.morias.org
Else H.




Antall Innlegg : 43
Join date : 05.06.2013

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 12:29

Jeg skrev et innlegg her for litt siden, men har nok rotet det til, for det er ikke kommet inn - kanskje havnet det et annet sted. Prøver igjen.

En av ”truslene” jeg kom med da vi skilte oss fra schnauzerne i Vikingskipet i november 2.000 og dannet egen klubb, var: Hvis jeg hører krangel og dritt fra dere når jeg en dag ligger under torva, kommer jeg og tar dere”. Dette kom over meg nå. Da jeg ikke er på fb og heller ikke driver oppdrett lenger, kjenner jeg ikke til hvordan stemningen blant våre medlemmer er, men det forskrekker meg om det er tilfelle at vi mister medlemmer. Hvor mange medlemmer har vi pr. dags dato, forresten?

Det jeg savner er medlemsmøter hvor vi kanskje kunne ha en konstruktiv og velmenende diskusjonskveld om saker og ting.

Else
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 12:30

Kaja skrev:
Jeg forstår ikke helt hva som menes med "det dårlige miljøet", jeg opplever det absolutt ikke slik. Mulig jeg ikke er like "inn" i miljøet lenger da jeg har nok å bruke tiden på ellers også, men de gangene jeg er en del av miljøet så opplever jeg det alltid som positivt og givende.

Vi kan aldri være enige om alt, men om man melder seg ut, så får man heller ikke forandret noe på det man selv ev. mener er feil.

Jeg er ikke enig i alt som blir gjort, sagt eller avgjort bestandig, MEN jeg ser at klubbens styremedlemmer gjør en veldig god jobb på svært mange områder, og jeg velger å ikke henge meg opp i bagateller. Jeg har mine meninger, og om det er ting jeg brenner for, vil jeg forsøke å komme med et forslag om å endre, feks ved en generalforsamling/årsmøtet. Jeg mener det er rette veien å gå.

Å melde seg ut, synes jeg er en meget spesiell vei å gå . Vi burde verne om våre raser og tilhørende raseklubb istedenfor å "helle bensin på bålet", og noen ganger når man synes ting er urettferdig og feil, kanskje gå litt i seg selv, se ting fra flere sider, og kanskje også oppsøke noen med andre synspunkter slik at man kan få belyst den siden også om man ikke greier å se det selv.

Og til syvende og sist, bør man, som voksen, i veldig mange situasjoner, være enige om å være uenige uten å henge med geipen. Det kommer vi mye lenger med i et ellers oppegående samfunn wink3 happy6 

Jeg kommer til å fortsette mitt medlemsskap som jeg har hatt de siste 10 årene, og vil fortsette å anbefale andre raseentusiaster til å melde seg inn og å gjøre det samme. For jeg kan ikke se hva det gagner å melde seg ut. JEg vil ha mer innnflytelse ved å fortsatt være medlem.

Hva skulle vi gjort uten raseklubb? Sammen står vi sterkere, så jeg anbefaler å bruke sin stemme klokt og gjennomtenkt og handle deretter, som medlem Smile
Siterer bare denne, jeg, for jeg er fullstendig enig. happy3 

Nå har jeg bare vært medlem i litt over fem år, men det jeg har merket meg opp gjennom disse årene er at det er noen få som skriker ut når de er uenige i ting og det er enkelte i miljøet man vet hvem er bare pga denne skrikinga. Det er helt greit at man er uenig i ting, men jeg syns ikke måten enkelte uttrykker seg på er særlig elegant eller høflig. Opptrår folk på samme måte på en arbeidsplass, så tør jeg ikke tenke på hvordan arbeidsmiljøet på de arbeidsplassene er! blink00 Ikke en arbeidsplass jeg ville trivdes på i alle fall og jeg hadde nok latt meg skremme bort fra den ganske så kjapt. Og kanskje det er det som gjør at enkelte melder seg ut av NPK? Ikke pga hva klubben gjør eller står for, men fordi de blir skremt bort av enkelte medlemmer som gjennom sine utbrudd får klubben til å fremstå som mindre bra? Ikke vet jeg, bare en tanke.

I forhold til miljøet i klubben så har jeg bare møtt noen av pinscherfolket på utstillinger i ny og ne, men det har alltid vært hyggelige folk å møte på. Jeg var også på helse/atferdsseminaret til NPK i Oslo tidligere i år, og det var superkoselige folk å omgås med, de var inkluderende ovenfor meg som kom fra "langtvekkistan" og vi koste oss både på seminar og på middag på kvelden.

En annen ting er at man sjelden og aldri vil være enig i alle avgjørelsene i en organisasjon, uavhengig om det er en arbeidsplass, en raseklubb, ett idrettslag, et politisk parti etc. Men man kan jo ikke la vær å gå på jobb, være medlem i en klubb eller stemme ved valg bare fordi man ikke er enig i alt? I alle fall ikke i mitt hode. Da må man jo nesten melde seg ut av hele samfunnet, da, for det er umulig å være enig med alt og alle. wink3 

Avslutningsvis så vil jeg si at det er det vi medlemmer som "gjør" klubben, så dersom vi syns noe er fryktelig galt, så burde vi ta fatt i det og gjøre noe med det på en konstruktiv og ordentlig måte. Man kommer langt med å skape god stemning, stille til valg i styre og stell (der har man jo veldig stor påvirkningskraft), delta på mdlemsmøter og årsmøter (enda en viktig arena hvis man vil påvirke), arrangere hyggelige sammenkomster, gi tilbakemeldinger til de som sliter og strever for klubben, la vær å snakke stygt om alt og alle og generelt se positivt på ting. happy3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Tor M

Tor M


Antall Innlegg : 4
Join date : 05.10.2013
Age : 43
Bosted : Bergen

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 13:30

Jeg er ny i styret fra året av. Som et ledd i dette har jeg brukt mitt tidligere verv som distriktskontakt for å åpne en kanal inn i styre og stell i hvertfall for medlemmer på vestlandet. Blir veldig skuffet når jeg leser om dette, og syns det er synd at det blir slike diskusjoner i utgangspunktet. Når dette er sagt har ingen av medlemmene på vestlandet uttrykt noe misnøye med miljøet i Norsk Pinscherklubb til meg, det har vært noen saker eller snarere ønsker, og dette har jeg tatt opp fortløpende. Selv som medlem i flere år, før verv og slikt ble aktuelt, har jeg hatt et inntrykk av at miljøet i NPK er særdeles bra i sammenligning med andre raseklubber. Folk er omgjengelige og hyggelige, men som i de fleste organisasjoner med mange medlemmer, vil det alltid være noen som ikke er 100% fornøyd.

Vil oppfordre medlemmer om å bruke distriktskontakter og styremedlemmer mer aktivt for at saker skal fremmes i styret. Det er derfor styret er til stede, for å jobbe med henvendelser fra flertallet av medlemmene for å skape et best mulig miljø og rettferdige avgjørelser. Noen vil dermed alltid være uenig eller misfornøyd. Jeg har vært i styret til forskjellige bedrifter og organisasjoner de siste årene, og det er alltid mye arbeid for at saker skal bli oppklart og gjennomført på best mulig måte for flertallet - slik fungerer det også i NPK etter min oppfatning.
Til Toppen Go down
http://www.moria4dogs.no
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 13:36

Marian Aas skrev:
Din glansbildeoppfattning av klubben/miljøet stemmer ikke med alle andre sin oppfattning av klubben/miljøet, Kaja.

Jeg håper på innspill fra både fornøyde og misfornøyde.

Noe er galt, og noe må gjøres. wink3 

Og det må bli slutt på at det alltid skal tas "på mail", for dette er virkelig noe som berører ALLE medlemmene på en eller annen måte. Og det ligger i styrets hender å gjøre noe med det. happy3 
Glansbildeoppfatning??

Det beste du kan gjøre er jo å melde deg til verv i styret så kan du være med på å få flere gjennomslag der du mener ting er alvorlig galt happy3 
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 13:39

Maria skrev:


Nå har jeg bare vært medlem i litt over fem år, men det jeg har merket meg opp gjennom disse årene er at det er noen få som skriker ut når de er uenige i ting og det er enkelte i miljøet man vet hvem er bare pga denne skrikinga. Det er helt greit at man er uenig i ting, men jeg syns ikke måten enkelte uttrykker seg på er særlig elegant eller høflig. Opptrår folk på samme måte på en arbeidsplass, så tør jeg ikke tenke på hvordan arbeidsmiljøet på de arbeidsplassene er! blink00 Ikke en arbeidsplass jeg ville trivdes på i alle fall og jeg hadde nok latt meg skremme bort fra den ganske så kjapt. Og kanskje det er det som gjør at enkelte melder seg ut av NPK? Ikke pga hva klubben gjør eller står for, men fordi de blir skremt bort av enkelte medlemmer som gjennom sine utbrudd får klubben til å fremstå som mindre bra? Ikke vet jeg, bare en tanke.

I forhold til miljøet i klubben så har jeg bare møtt noen av pinscherfolket på utstillinger i ny og ne, men det har alltid vært hyggelige folk å møte på. Jeg var også på helse/atferdsseminaret til NPK i Oslo tidligere i år, og det var superkoselige folk å omgås med, de var inkluderende ovenfor meg som kom fra "langtvekkistan" og vi koste oss både på seminar og på middag på kvelden.

En annen ting er at man sjelden og aldri vil være enig i alle avgjørelsene i en organisasjon, uavhengig om det er en arbeidsplass, en raseklubb, ett idrettslag, et politisk parti etc. Men man kan jo ikke la vær å gå på jobb, være medlem i en klubb eller stemme ved valg bare fordi man ikke er enig i alt? I alle fall ikke i mitt hode. Da må man jo nesten melde seg ut av hele samfunnet, da, for det er umulig å være enig med alt og alle. wink3 

Avslutningsvis så vil jeg si at det er det vi medlemmer som "gjør" klubben, så dersom vi syns noe er fryktelig galt, så burde vi ta fatt i det og gjøre noe med det på en konstruktiv og ordentlig måte. Man kommer langt med å skape god stemning, stille til valg i styre og stell (der har man jo veldig stor påvirkningskraft), delta på mdlemsmøter og årsmøter (enda en viktig arena hvis man vil påvirke), arrangere hyggelige sammenkomster, gi tilbakemeldinger til de som sliter og strever for klubben, la vær å snakke stygt om alt og alle og generelt se positivt på ting. happy3
Godt skrevet Maria, jeg er så hjertens enig.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 13:42

Synes akkurat dette her er ganske vanskelig...
Jeg hverken kan eller vil uttale meg for mye om det som er sagt over (fra topp til bunn).
Det er selvfølgelig aller enklest å bare smile og ta alt man måtte være uenig i etc. som en bagatell, og bare la alt være som det er, alltid.
Rom for forbedringer? Det bør det være.
Behov for forbedringer? Det er det nesten alltid.
Spørsmålet er bare om man skal engasjere seg eller ikke.
Man skal helst engasjere seg i stillhet.
Hvordan vet man om man er den eneste som tenker på en spesifikk ting om man aldri spør?
Det aller største problemet er at ting alltid ser ut til å bli tatt personlig.
All kritikk blir tatt som om man er ute etter å ødelegge for klubben, eller personer.
Å ønske å endre en fremgangsmåte (f.eks.) er da slettes ikke det samme som å ønske å endre en eller flere personer.
Hva med å heller se potensialet i det som kritiseres?
Se om det er noe man kan gjøre noe med?
Jeg tenkte faktisk at det var lettere å engasjere seg som medlem enn å engasjere seg i et verv.
Det er tanker jeg har gjort meg etter å ha sittet i verv.
Å sitte i et verv innebærer å alltid være lojal til det vervet man er i.
Uansett hvor uenig man måtte være.
Utad skal man ikke åpne gapet ifht ting man reagerer på.
Og det er helt greit. Sånn bør det være.
Jeg har brukt mail for å si fra om ting, for å spørre om ting og for å foreslå ting.
Og forumet.
Jeg synes det er helt greit å både bruke mail, og å "skrike høyt".
Det som egentlig er verst er at noen få "skriker", mens andre sitter i kulissene og nikker uten å si noe som helst.
Folk snakker og diskuterer, stort sett i stillhet, helt til en bestemmer seg for å si fra.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyLør Okt 05 2013, 18:57

Siterer bare det jeg skrev over, og håper at npk kan vurdere tiltak HVIS de meldinger jeg har mottatt stemmer:

Jeg håper dette er noe npk tar alvorlig, og forsøker å finne ut av hva som er årsaken til dette. Hva har gått galt, -og hvorfor?
Og jeg håper at npk vil prøve å gjøre endringer slik at dette ikke forsetter.

Jeg kan ikke lenger anbefale NPK til mine valpekjøpere.
sad3 


Trolig blir jeg en av dem som forlater klubben. Om jeg noen gang kommer tilbake som medlem vil avhenge av om klubben slutter med sin ekskluderende eksistens.

Og alt som feies under teppet i klubben skal jeg ikke orke å gå inn på. Klubben er IKKE lenger det den var. no0 

Dere får legge ut en avstemming i forumet da, om hvor fornøyde medlemmene er av styret, miljøet, inkludering etc...

Det er ikke bare meg, kjære dere, men det er ikke så mange som tør å si ifra.

I dag har jeg besøkt de 3 pinschervalpene som gamlemor Madonna er amme for. Jeg skal love dere at i den valpekassen er det intet annet enn godhet. plain3 
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 06:16

Jeg er en som har meldt meg ut. Det har absolutt ingenting med dårlig miljø å gjøre.
Det er rett og slett fordi jeg ikke driver med utstillinger eller lignende, og ikke helt så hva som var poenget for meg med å være medlem i NKK. (Og derfor heller ikke NPK).
Meldte meg ut og ble heller medlem av Norske redningshunder.
Til Toppen Go down
fjose

fjose


Antall Innlegg : 82
Join date : 20.08.2009

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 10:41

Nå har jeg lest gjennom tråden her.
Sitter og kjenner og tenker etter hva jeg selv synes og føler om emnet.
Føler jeg meg inkludert av klubben?
Både og.
Sammen med noen medlemmer føler jeg meg inkludert og inkluderende og sammen med andre føler jeg meg ekskludert og blir selv ekskluderende.

Må innrømme at da jeg leste KristinC sitt innlegg om at hun hadde meldt seg ut og meldt seg inn i Norske redningshunder - fordi hun ikke driver med utstilling eller lignende, da kjente jeg meg igjen.

Jeg har også vurdert å melde meg ut fordi jeg ikke "driver med utstillinger" og fordi jeg ikke konkurrerer i andre sammenhenger heller.

Jeg vet ikke om klubben har spesielt stort fokus på utstillinger og konkurranser, men jeg har kjente på det flere ganger når jeg er her inne på forumet og når jeg er på facebook og når jeg ser rekken av titler enkelte hunder har - og at resultatene presenteres i forumene - med mengden gratulasjoner (og det er selvfølgelig hyggelig med støtte og gratulasjoner, jeg er bare redd at jeg ikke gratulerer nok - for da er jeg redd for å havne utenfor).
Og årets hund blir man bare hvis man har beste premiering!

Kanskje er det meg, at hunden min "bare" har 2 små cert (og at da jeg fikk det ene certet, kom kommentaren fra en annen deltager som ikke gjorde det så bra, at det var en dårlig dommer), at jeg ikke føler meg flink nok uten alle titler og premieringer. Kanskje jeg føler meg litt lite flink fordi jeg ikke er aktiv nok med hunden min, ikke sykler nok med ham, så han bygger de "riktige" brystmusklene.

Er det sånn NPKs medlemmer vil ha det?

For meg er hund - kos i hverdagen, å se at han har det bra, gleden over hans iver på tur og de fine naturopplevelsene vi får sammen.

Det håper jeg nok gjelder for de fleste av NPKs medlemmer også og jeg er veldig takknemlig for dere som stiller til verv og som på alle måter stiller opp for klubben.

Regner med at jeg beholder medlemsskapet mitt i 2014 også.
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 11:26

fjose skrev:
Nå har jeg lest gjennom tråden her.
Sitter og kjenner og tenker etter hva jeg selv synes og føler om emnet.
Føler jeg meg inkludert av klubben?
Både og.
Sammen med noen medlemmer føler jeg meg inkludert og inkluderende og sammen med andre føler jeg meg ekskludert og blir selv ekskluderende.

Må innrømme at da jeg leste KristinC sitt innlegg om at hun hadde meldt seg ut og meldt seg inn i Norske redningshunder - fordi hun ikke driver med utstilling eller lignende, da kjente jeg meg igjen.

Jeg har også vurdert å melde meg ut fordi jeg ikke "driver med utstillinger" og fordi jeg ikke konkurrerer i andre sammenhenger heller.

Jeg vet ikke om klubben har spesielt stort fokus på utstillinger og konkurranser, men jeg har kjente på det flere ganger når jeg er her inne på forumet og når jeg er på facebook og når jeg ser rekken av titler enkelte hunder har - og at resultatene presenteres i forumene - med mengden gratulasjoner (og det er selvfølgelig hyggelig med støtte og gratulasjoner, jeg er bare redd at jeg ikke gratulerer nok - for da er jeg redd for å havne utenfor).
Og årets hund blir man bare hvis man har beste premiering!

Kanskje er det meg, at hunden min "bare" har 2 små cert (og at da jeg fikk det ene certet, kom kommentaren fra en annen deltager som ikke gjorde det så bra, at det var en dårlig dommer), at jeg ikke føler meg flink nok uten alle titler og premieringer. Kanskje jeg føler meg litt lite flink fordi jeg ikke er aktiv nok med hunden min, ikke sykler nok med ham, så han bygger de "riktige" brystmusklene.

Er det sånn NPKs medlemmer vil ha det?

For meg er hund - kos i hverdagen, å se at han har det bra, gleden over hans iver på tur og de fine naturopplevelsene vi får sammen.

Det håper jeg nok gjelder for de fleste av NPKs medlemmer også og jeg er veldig takknemlig for dere som stiller til verv og som på alle måter stiller opp for klubben.

Regner med at jeg beholder medlemsskapet mitt i 2014 også.
Jeg bare.... sidehug 
Tusen takk for et utrolig godt innlegg!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
fjose

fjose


Antall Innlegg : 82
Join date : 20.08.2009

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 11:29

Tusen takk Fanny, kjenner at jeg blir rørt.
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 12:01

Innlegget traff meg virkelig.
Og jeg kjenner meg igjen i en del ting.
Det aller meste faktisk.
Jeg tror bare ikke jeg noensinne har vært så rett frem i måten å legge frem ting på.
(Shame on me)
Fordi jeg faktisk finner det litt vanskelig å formulere.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 13:50

Jeg kjenner meg også igjen i det Fjose skriver, og i det du Fanny skriver. Tror nok det er gjengs for de fleste, untatt for de ekstremt utstillingsinterriserte som faktisk er et fåtall av medlemmene, men som tar mye plass i klubben happy3 . Men bare så det er sakt så gleder jeg meg på deres vegne, så misforstå meg rett wink3 happy6 
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 16:09

Leste dette på NPK sin facebookside i dag.
(vet ikke om jeg får lov å kopiere, men gjør det uansett)
Dette bekrefter også det jeg forsøker å få frem: VÆR EN MER INKLUDERENDE KLUBB!

"Jeg forlater med dette NPK sin facebook gruppe.
Dette etter lang vurdering frem og tilbake, men gjør dette pga "sytingen" her inne.
Det er alltid noen som kan bedre og jeg får en følelse av at folk med spørsmål blir flådd av "sånn må du i hvertfall ikke gjøre" og "du er dum som i det hele tatt stiller det spørsmålet her"
Må innrømme at det var saken om Whiskey & Kaisas valper som var den avgjørende faktoren.

Når en fanside av en hunderase skal begynne og skille mellom registrert, godkjent, akseptert eller ikke så holder det med firkanthet for min del.
Jeg vil bare ønske Mona lykke til med valpene. De var nydelige. Fantastisk bra at du fikk hjelp i nøden. Også lykke til til "Madonna" og matmor. Sånne som dere skulle det vært flere av. Bra ikke alle er like opptatt av regler og papirer.
Stå på videre.

Til sist vil jeg bare si god høst til alle Pinscher eiere, store og små.
Dette er noen fantastisk flotte hunder, bare synd det er så mange sære eiere.
Kommer til og savne alle de nydelige bildene som kommer opp på news feeden min."
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyMan Okt 07 2013, 20:22

For noen år tilbake er jeg enig i at det var veldig fokus på utstilling, men samtidig var det også veldig mange koselige bilder og alt ble behørig kommentert happy3 

Utstilling er jo veldig gøy og engasjerende for dem som driver med det og de skal få lov til å skryte og være glade. Glede og hundeglede er jo det som gjør at man gidder å engasjere seg, uansett hvilken uttrykksform det får i hverdagen.

På et eller annet tidspunkt skjedde det en endring jeg syns var hyggelig å se. Ikke fordi jeg ikke unner folk å engasjere seg i utstilling, men fordi jeg vet at det er ekstremt kjedelig å lese utstillingsresultater om det ikke er noen man ser etter og kjenner og heier på.

Jeg tror kanskje det begynte med agilitylaget?! Etterhvert kom det flere og flere ulike kurs, distriktskontaktene er kjempeflinke til å holde treff (noe de har vært hele tiden, bare så det er sagt) og tar mye initiativ, historiene som kommer inn til PP er veldig forskjellige og det liker vi! Bladet er for alle medlemmene og det skal vise at vi er ulike, men samtidig er vi jo veldig like. Vi går alle turer, vi koser med dem, vi trener på litt enkle ting (og noen veldig kompliserte ting) og vi er veldig glad i våre firbeinte wub3 

Så for min egen del syns jeg det har endret seg mye og det er jeg glad for, da det gjør at mange kjenner seg igjen og mange kan inspireres til å finne på enda mer morsomt med hundene sine. Eller bare nyte det livet de selv velger å ha happy3 
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 04:34

Det Linn skriver er jo helt riktig.

Og det blir for dumt å skylde på NPK fordi enkelte svarer litt dumt og arrogant på enkelte innlegg på FB siden til klubben. Siden er ingen fanside for rasene, men Norsk pinscherklubb sin facebookside.
Jeg merker meg at noen få personer prøver å lage splid i klubben. Er man så misfornøyd kan man jo for eksempel sende forslag til GF ... eller klage til styret..... Hvis man har noe saklig å komme med.
Reglene på facebooksiden er enkle og forstå. Det jeg ikke forstår er at enkelte skal lage så mye kvalm om dette.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 08:00

AH skrev:
Det Linn skriver er jo helt riktig.

Og det blir for dumt å  skylde på NPK fordi enkelte svarer litt dumt og arrogant på enkelte innlegg på FB siden til klubben. Siden er ingen fanside for rasene, men Norsk pinscherklubb sin facebookside.
Jeg merker meg at noen få personer prøver å lage splid i klubben. Er man så misfornøyd  kan man jo for eksempel sende forslag til GF ... eller klage til styret..... Hvis man har noe saklig å komme med.
Reglene på facebooksiden er enkle og forstå. Det jeg ikke forstår er at enkelte skal lage så mye kvalm om dette.
happy6 Jeg er helt enig med dere, Linn og Aud.
Ja, kanskje det kan bli enda mindre fokus på utstilling og mer fokus på annet, men vi er i riktig retning både mtp aktiviteter, kurs og aktivitetsgruppen. Jeg er veldig glad i utstillinger, men jeg er enda mer glad i det å ha hund. Så for meg er det også "ja takk, begge deler" happy3 (og ingen utmelding fra klubben her ihvertfall)
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 08:14

Jeg er ikke medlem av NPK nå, heller ikke NKK. Kun av min egne sløvhet som grunn. Flyttet for ca tre år siden og glemte å melde fra om adresseendring. Så nå skal jeg endelig få ut fingeren og melde meg inn igjen. Også i NPK. Er ikke den mest aktive i klubben lengre, men er aktiv med hund. Og vil gjerne få med meg hva det er som skjer. happy6 

Håper at alle vil bidra til spennende bidrag, ikke bare kritisere de som faktisk legger inn resultater og bidrar til fellesskapet. Dette er ikke myntet på noen spesielle, kun en oppfordring til alle å bidra. Også meg selv inkludert. Smile
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 08:17

Garp skrev:
Jeg er ikke medlem av NPK nå, heller ikke NKK. Kun av min egne sløvhet som grunn. Flyttet for ca tre år siden og glemte å melde fra om adresseendring. Så nå skal jeg endelig få ut fingeren og melde meg inn igjen. Også i NPK. Er ikke den mest aktive i klubben lengre, men er aktiv med hund. Og vil gjerne få med meg hva det er som skjer. happy6 

Håper at alle vil bidra til spennende bidrag, ikke bare kritisere de som faktisk legger inn resultater og bidrar til fellesskapet. Dette er ikke myntet på noen spesielle, kun en oppfordring til alle å bidra. Også meg selv inkludert. Smile
Meld deg inn nå før 1. november, så får du også PPs julenummer Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 08:34

Linn skrev:
Garp skrev:
Jeg er ikke medlem av NPK nå, heller ikke NKK. Kun av min egne sløvhet som grunn. Flyttet for ca tre år siden og glemte å melde fra om adresseendring. Så nå skal jeg endelig få ut fingeren og melde meg inn igjen. Også i NPK. Er ikke den mest aktive i klubben lengre, men er aktiv med hund. Og vil gjerne få med meg hva det er som skjer. happy6 

Håper at alle vil bidra til spennende bidrag, ikke bare kritisere de som faktisk legger inn resultater og bidrar til fellesskapet. Dette er ikke myntet på noen spesielle, kun en oppfordring til alle å bidra. Også meg selv inkludert. Smile
Meld deg inn nå før 1. november, så får du også PPs julenummer Smile
Det skal jeg gjøre! Gleder meg! Merker jeg har savnet pincherposten!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? EmptyTir Okt 08 2013, 08:50

Else H. skrev:
Jeg skrev et innlegg her for litt siden, men har nok rotet det til, for det er ikke kommet inn - kanskje havnet det et annet sted. Prøver igjen.

En av ”truslene” jeg kom med da vi skilte oss fra schnauzerne i Vikingskipet i november 2.000 og dannet egen klubb, var: Hvis jeg hører krangel og dritt fra dere når jeg en dag ligger under torva, kommer jeg og tar dere”. Dette kom over meg nå. Da jeg ikke er på fb og heller ikke driver oppdrett lenger, kjenner jeg ikke til hvordan stemningen blant våre medlemmer er, men det forskrekker meg om det er tilfelle at vi mister medlemmer. Hvor mange medlemmer har vi pr. dags dato, forresten?

Det jeg savner er medlemsmøter hvor vi kanskje kunne ha en konstruktiv og velmenende diskusjonskveld om saker og ting.

Else
Jeg vil også vite medlemstall pr dags dato.

Her ser man hvordan det har utviklet seg:

2005- 174 medlemmer.
2006- 291 medlemmer.
2007- 340 medlemmer.
2008- 424 medlemmer.
2009- 521 medlemmer.
2010- 696 medlemmer.

2011- 625 medlemmer.
2012- 598 medlemmer.
2013- ???

Frem til 2010 har medlemtallet økt, men fra 2010 til 2012 er det en nedgang på 100 medlemmer...

På klubbens hjemmeside står det følgende:

"Norsk Pinscherklubb har siden den spede begynnelse i 2000 hatt et jevnt og godt tilsig av nye medlemmer." Dette stemmer vel ikke lenger...

Hvorfor snudde dette i 2010?
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Sponsored content





Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty
PosteTema: Re: Hvorfor melder folk seg ut av npk?   Hvorfor melder folk seg ut av npk? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvorfor melder folk seg ut av npk?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tog-folk
» Hva er det med folk?!?
» Heihei Pinscher folk!
» Er det rart folk stiller syke hunder?
» Mye bjeffing og reaksjoner når folk kommer på døra

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Klubben :: Spørsmål og svar-
Gå Til: