Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er det rart folk stiller syke hunder?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 14:39

Jeg lærte, desverre, i dag at etter de nye reglene fra 01.01.11 får man ikke refundert noe av påmeldingsavgiften ved sykdom. Eneste grunnen for tilbakebetaling av påmeldingsavgift er ved dommerendringer...

Jeg sitter da i den situasjonen at valpen har fått kennelhoste, hun kan da ikke stilles på 3 uker. Og jeg stiller da heller ikke den voksne før jeg er sikker på at ikke hun bærer smitte (ikke før jeg får klarsignal fra veterinær). Det mener jeg er det minste man kan gjøre for å unngå å smitte andre hunder. Men jeg har da betalt omtrent 2000,- i påmeldingsavgifter de nærmeste 3 ukene (hvor jeg ikke kan stille) som jeg får 0 igjen av! unsure3

Hva er det NKK egentlig skal oppnå med denne nye regelen? Si at man har brukt flere tusen i påmeldingsavgifter og hunden ikke er "synlig" syk, eller andre hunder som kan være smittefarlige, men hvor det ikke har brutt ut enda, da er det jo fryktelig fristende for mange å stille allikevel når man ikke får noe igjen! For meg virker det nesten som en oppfordring til å stille uansett (det var litt på kanten, men håper dere skjønner hva jeg mener mad1 ...)! Det er iallefall ikke en klapp på skulderen "så fint du tar ansvar og trekker deg"...

Oppgitt i dag... ja!
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 14:52

rolleyes3 mad2

Ja...da fikk vi hvert fall svar på hvorfor det var så sinnsykt mange som hadde tatt med seg hunder som hostet slim og brakk seg i Flatebyhallen forrige helg... cool3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 17:46

Det her er faktisk helt håpløst! Om man kan dokumentere at hunden er syk burde man jo få refundert pengene!
Det burde jo være i NKK's beste interesse å hindre smitte av f.eks kennelhoste.

For hver fornuftige ting NKK gjør, så gjør de også minst en ufornuftig ting dry
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 17:53

ElinK skrev:
Det her er faktisk helt håpløst! Om man kan dokumentere at hunden er syk burde man jo få refundert pengene!
Det burde jo være i NKK's beste interesse å hindre smitte av f.eks kennelhoste.

For hver fornuftige ting NKK gjør, så gjør de også minst en ufornuftig ting dry

Helt enig!

Men det er jo bare ÉN ting NKK er opptatt av - og det er å tjene penger mad2

Refundering av påmeldingsavgift (etter veterinærerklæring selvsagt - ellers vil folk bare "utnytte" systemet) burde være en SELVFØLGE!
I Sverige er det 1 mnd karantene etter at hunden har hatt kennelhoste...
I Norge anbefaler veterinærene at hunden holdes unna trening og stevner pga smittefare i 7 dager ETTER at den har blitt bra.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 17:56

Jeg syns det er helt på tryne!!! mad2 Jeg var jo hos veterinær og fikk dokumentasjonen før jeg fant ut det selvfølgelig - så brukte enda mer penger på å finne ut at jeg ikke får noe penger tilbake!!! Veterinæren hadde heller ikke fått det med seg...

Det strider jo mot all fornuft - jeg føler rett og slett det er en "oppfordring" til å bare stille allikevel. Det er som dere sier, det ville jo vært til alles interesse å holde smittsomme hunder unna! Her er jo snakk om en virkelig smittsom sykdom. Skjønner ikke hva som ligger bak denne endringen...! no0
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 17:58

Dette burde jo raseklubbene klage på!!!

Kjenner at jeg blir så urolig provosert! mad1
NKK skal ikke handle om penger, men om hunder og deres velferd!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 18:21

Katharina skrev:
Jeg lærte, desverre, i dag at etter de nye reglene fra 01.01.11 får man ikke refundert noe av påmeldingsavgiften ved sykdom. Eneste grunnen for tilbakebetaling av påmeldingsavgift er ved dommerendringer...

Jeg sitter da i den situasjonen at valpen har fått kennelhoste, hun kan da ikke stilles på 3 uker. Og jeg stiller da heller ikke den voksne før jeg er sikker på at ikke hun bærer smitte (ikke før jeg får klarsignal fra veterinær). Det mener jeg er det minste man kan gjøre for å unngå å smitte andre hunder. Men jeg har da betalt omtrent 2000,- i påmeldingsavgifter de nærmeste 3 ukene (hvor jeg ikke kan stille) som jeg får 0 igjen av! unsure3

Hva er det NKK egentlig skal oppnå med denne nye regelen? Si at man har brukt flere tusen i påmeldingsavgifter og hunden ikke er "synlig" syk, eller andre hunder som kan være smittefarlige, men hvor det ikke har brutt ut enda, da er det jo fryktelig fristende for mange å stille allikevel når man ikke får noe igjen! For meg virker det nesten som en oppfordring til å stille uansett (det var litt på kanten, men håper dere skjønner hva jeg mener mad1 ...)! Det er iallefall ikke en klapp på skulderen "så fint du tar ansvar og trekker deg"...

Oppgitt i dag... ja!
Om det er NKK utstilling pleier de å være greie med å "flytte" hundene over til en annen utstilling.
Til Toppen Go down
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? EmptyTir Feb 01 2011, 18:25

Anne-Mari skrev:
Katharina skrev:
Jeg lærte, desverre, i dag at etter de nye reglene fra 01.01.11 får man ikke refundert noe av påmeldingsavgiften ved sykdom. Eneste grunnen for tilbakebetaling av påmeldingsavgift er ved dommerendringer...

Jeg sitter da i den situasjonen at valpen har fått kennelhoste, hun kan da ikke stilles på 3 uker. Og jeg stiller da heller ikke den voksne før jeg er sikker på at ikke hun bærer smitte (ikke før jeg får klarsignal fra veterinær). Det mener jeg er det minste man kan gjøre for å unngå å smitte andre hunder. Men jeg har da betalt omtrent 2000,- i påmeldingsavgifter de nærmeste 3 ukene (hvor jeg ikke kan stille) som jeg får 0 igjen av! unsure3

Hva er det NKK egentlig skal oppnå med denne nye regelen? Si at man har brukt flere tusen i påmeldingsavgifter og hunden ikke er "synlig" syk, eller andre hunder som kan være smittefarlige, men hvor det ikke har brutt ut enda, da er det jo fryktelig fristende for mange å stille allikevel når man ikke får noe igjen! For meg virker det nesten som en oppfordring til å stille uansett (det var litt på kanten, men håper dere skjønner hva jeg mener mad1 ...)! Det er iallefall ikke en klapp på skulderen "så fint du tar ansvar og trekker deg"...

Oppgitt i dag... ja!
Om det er NKK utstilling pleier de å være greie med å "flytte" hundene over til en annen utstilling.

Takk for tipset - tilfelle jeg heller ikke får stilt i Bø med den voksne så skal jeg huske på det. Resten er "desverre" raseklubber, Letohallen og Hellerudsletta.
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Sponsored content





Er det rart folk stiller syke hunder? Empty
PosteTema: Re: Er det rart folk stiller syke hunder?   Er det rart folk stiller syke hunder? Empty

Til Toppen Go down
 
Er det rart folk stiller syke hunder?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva er det med folk?!?
» Tog-folk
» Hvorfor melder folk seg ut av npk?
» Heihei Pinscher folk!
» Mye bjeffing og reaksjoner når folk kommer på døra

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Utstillinger :: Utstillinger-
Gå Til: