Du har egentlig mange muligheter når det kommer til fôring
Du kan tyne gjennom at han skal spise det han får i dag, du kan bytte/fjerne noe av det du fôrer med, og du kan tilsette nye ting.
Om han har "sterk mage", så trenger du sikkert ikke holde på med å blande de to typene tørt så veldig lenge.
Noen reagerer veldig på fôrbytte, andre ikke
Ifht. V&H ville jeg prøvd å variere også her (regner med at han har fått nr. 25?), og prøvd f.eks. nr. 33 (det eneste 33 mangler er tilsatt omega3.
Mine vil ikke ha nr. 25 (men spiser gjerne nr. 33), antageligvis er laksen syndebukken.
Mye greiere å gi det de liker, og heller tilsette omega3 via olje (f.eks. Baddaky), eller hvalkjøtt om du har tilgang på dette.
Du kan også gi et stykke kjøtt (f.eks. en kotelett) som et måltid.
Jeg aner ikke om hunden din taper seg i vekt pga. dette, for hvis det er en bekymring, så er det mye "moro" man kan gjøre for å få opp matlysten (sliter med det motsatte her :p ).
ProVit (?) har begynt å produsere vitaminisert kjøtt, rått, selges frossent.
Jeg har sett oksekjøtt og kylling, mulig de har flere varianter.
Oksekjøttet har jeg gitt mine, da det blir betraktelig billigere enn å gå på butikken for å kjøpe biff til dem
.
Jeg fôrer hovedsakelig på rått kjøtt (+ bein og organer/innmat) og bruker V&H som tilleggsfôr.
Ifht. B-vitaminer, så skal de visst gis ved behov.
Men det er visst ikke farlig å gi for mye av det siden det vil bli utskilt med urinen.
Dog er det vel ikke anbefalt å gi masse tilskudd uten at behovet er tilstede, så jeg ville forhørt meg med veterinær, eller noen som er kjempeflinke ifht. fôring