| Bytte fôr | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 16:46 | |
| Luke røyter noe så vanvittig så jeg har bestemt meg for å prøve et annet fôr for å se om det hjelper. Spørsmålet mitt er hvor lang tid det tar før man kan se noen endring? (Hvis det faktisk skulle fungere). | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 18:14 | |
| Man bør ihvertfall bruke en uke på å gå over til nytt fòr, altså gradvis tilvenning. Og deretter et par uker for å se endring. Men det varierer såklart med individ og fòrtype (og hvem du spør). | |
|
| |
Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 18:34 | |
| Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. Håper det funker... | |
|
| |
Tine
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 18:36 | |
| | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 20:30 | |
| | |
|
| |
Tine
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 20:55 | |
| | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 22:06 | |
| - Tine skrev:
- Monica P skrev:
- Tine skrev:
- Katharina skrev:
- Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. Håper det funker...
Det var noe sånt jeg forestilte meg ja. Og tusen takk, det håper jeg også Gibson røyter hele året og vi har prøvd mange typer for, olje, biorion (eller hva de nå heter de vitamintablettene). Så nå har jeg i grunnen gitt opp det prosjektet og tenkt at jeg bare må holde ut den røytingen.
Men for all del det er jo verdt å prøve, kan jo være du finner noe som hjelper for Luke. Lykke til Hehe ja... Jeg håper det. De røyter vel hele året, men jeg har aldri møtt en pinscher (eller en annen hund for den saks skyld) som røyter så mye. Så jeg krysser fingrene for at det går å gjøre noe med. Jeg hadde ikke trodd Gibson skulle røyte så mye som han gjør, og merker ikke så stor forskjell på røyteperiode og ikke. Håper du finner noe som hjelper, krysser fingrene for deg | |
|
| |
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Bytte fôr Ons Mar 23 2011, 22:25 | |
| Jeg leste en artikkel for en tid tilbake (husker dessverre ikke hvor) at det kunne hjelpe mye å børste korthårshunder som røyter mye hver dag med en naturhårsbørste Har ikke fått testet det ut siden min hund har lang pels, men det er jo verdt å prøve. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Bytte fôr | |
| |
|
| |
| Bytte fôr | |
|