Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte fôr

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 16:46

Luke røyter noe så vanvittig så jeg har bestemt meg for å prøve et annet fôr for å se om det hjelper. Spørsmålet mitt er hvor lang tid det tar før man kan se noen endring? (Hvis det faktisk skulle fungere).
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 18:14

Man bør ihvertfall bruke en uke på å gå over til nytt fòr, altså gradvis tilvenning. Og deretter et par uker for å se endring. Men det varierer såklart med individ og fòrtype (og hvem du spør). wink3
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 18:34

Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. happy6 Håper det funker... happy3
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 18:36

Katharina skrev:
Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. happy6 Håper det funker... happy3

Det var noe sånt jeg forestilte meg ja. Og tusen takk, det håper jeg også wink3
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 20:30

Tine skrev:
Katharina skrev:
Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. happy6 Håper det funker... happy3

Det var noe sånt jeg forestilte meg ja. Og tusen takk, det håper jeg også wink3

Gibson røyter hele året og vi har prøvd mange typer for, olje, biorion (eller hva de nå heter de vitamintablettene). Så nå har jeg i grunnen gitt opp det prosjektet og tenkt at jeg bare må holde ut den røytingen.

Men for all del det er jo verdt å prøve, kan jo være du finner noe som hjelper for Luke. Lykke til happy6
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 20:55

Monica P skrev:
Tine skrev:
Katharina skrev:
Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. happy6 Håper det funker... happy3

Det var noe sånt jeg forestilte meg ja. Og tusen takk, det håper jeg også wink3

Gibson røyter hele året og vi har prøvd mange typer for, olje, biorion (eller hva de nå heter de vitamintablettene). Så nå har jeg i grunnen gitt opp det prosjektet og tenkt at jeg bare må holde ut den røytingen.

Men for all del det er jo verdt å prøve, kan jo være du finner noe som hjelper for Luke. Lykke til happy6

Hehe ja... Jeg håper det. De røyter vel hele året, men jeg har aldri møtt en pinscher (eller en annen hund for den saks skyld) som røyter så mye. Så jeg krysser fingrene for at det går å gjøre noe med.
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 22:06

Tine skrev:
Monica P skrev:
Tine skrev:
Katharina skrev:
Når det gjelder endring i pels (bl.a. røyting, som din har problemer med) må du faktisk regne 6-8 uker før du ser den fulle effekten. (Tar tid med pels). Kan jo selvsagt ha noe effekt før det, er jo individuelt, men det er tommelfingerregelen. happy6 Håper det funker... happy3

Det var noe sånt jeg forestilte meg ja. Og tusen takk, det håper jeg også wink3

Gibson røyter hele året og vi har prøvd mange typer for, olje, biorion (eller hva de nå heter de vitamintablettene). Så nå har jeg i grunnen gitt opp det prosjektet og tenkt at jeg bare må holde ut den røytingen.

Men for all del det er jo verdt å prøve, kan jo være du finner noe som hjelper for Luke. Lykke til happy6

Hehe ja... Jeg håper det. De røyter vel hele året, men jeg har aldri møtt en pinscher (eller en annen hund for den saks skyld) som røyter så mye. Så jeg krysser fingrene for at det går å gjøre noe med.

Jeg hadde ikke trodd Gibson skulle røyte så mye som han gjør, og merker ikke så stor forskjell på røyteperiode og ikke.
Håper du finner noe som hjelper, krysser fingrene for deg wink3
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  EmptyOns Mar 23 2011, 22:25

Jeg leste en artikkel for en tid tilbake (husker dessverre ikke hvor) at det kunne hjelpe mye å børste korthårshunder som røyter mye hver dag med en naturhårsbørste

Har ikke fått testet det ut siden min hund har lang pels, men det er jo verdt å prøve. Bytte fôr  83137
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte fôr  Empty
PosteTema: Re: Bytte fôr    Bytte fôr  Empty

Til Toppen Go down
 
Bytte fôr
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte av for
» Hundepass / bytting av hundepass i Oslo
» Bytte tørrfôr.
» Bytte handler underveis?
» My Alter Ego's Come As You Are (Charlie)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: