Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)

Go down 
5 posters
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Aug 28 2012, 17:09

Jeg skal kjøpe nytt dobbeltbur til bilen nå, og det står mellom Kela og Schmidt.
Prisforskjellen er enorm, 4000 i forskjell (6000 i forskjell om Schmidt skal spesialtilpasses).. blink00


Det jeg ikke liker med Kela buret er at det er netting hele veien rundt. Ser for meg at det blir mye bøss og dritt i bilen, som ellers ville lagt seg i buret.
Til nå har jeg hatt Atlas Car buret, og er veldig fornøyd med det. Men nå skal vi ha større hund i tillegg til DP,
og da blir Atlas Car 80 for lite, og 100 passer ikke i Toyota Auris dessverre. Og da blir det heller nytt bur enn ny bil laughs


Jeg har fått prisoverslag på 2800 fra Kela, og da er det med vanntett stålbunn (viktig, da lille Nano-frøkna kan tisse i buret dry ).
Jeg har også spurt om det er mulig å få bakveggen + halve sideveggene i stål, men har ikke fått svar tilbake fra han.


Men sett at det ikke går. Hva er deres erfaring med Kelaburene eller andre åpne nettingbur? Blir det mye bøss og dritt i bilen?

Det negative med Schmidt (utenom prisen) er jeg tror plassen til den store hunden (pinscherstørrelse) blir litt lite, 60 x 63.
Det positivet er at det ser mye finere ut, er lettere og jeg liker bedre at det er vegger på sidene fremfor netting hele veien ned.
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Aug 28 2012, 19:14

Jeg har Kela-bur og valgte det av to årsaker; jeg fikk de målene jeg ville ha (dobbeltbur) og det var netting hele veien rundt. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 723324 Jeg ville ha netting i og med at jeg ofte legger teppe over buret, og da gjør nettingen at det blir luftig nede og det blir dermed ikke for tett selv om det er teppe "på toppen".

Nå skal det sies at jeg har en røytefri hund og en dp som også er så godt som røytefri i praksis, så det blir ikke hår i eller rundt buret. Jeg er også nøye med å holde det rent i burene (ikke pga rusk rundt buret, men fordi jeg vil at det skal være rent der hundene ligger) så jeg tørker av hundene med håndduk før de legges i buret dersom det er sand/rusk på bena og jeg bytter ofte tepper i buret samt tar dem ut og rister dem. Men det hadde jeg jo gjort med tett bur også. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 723324 Fungerer veldig bra og selv jeg som er ganske nøye på å ha det rent og ryddig har ikke merket noe til at det blir rusk i bilen på tross av netting. Jeg er superfornøyd med buret. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 557338

Forøvrig; vi har to biler og det hender derfor at vi må flytte buret frem og tilbake mellom bilene, men buret er såpass lett at det ikke er noen sak å flytte på det. Hender også at jeg tar det ut av bilen og har det på treningsplassen når vi er på trening for å slippe å ta hundene inn og ut av bilen, og det hadde jeg ikke gidda om buret veide så mye som endel av de andre jeg så på gjorde.

Pent er det også. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 103536

(Nysgjerrig; hvilken rase skal du ha??)
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Aug 28 2012, 19:47

Ok, det høres jo veldig bra ut Smile

Må jeg levere nøyaktige mål? Eller holder det å nevne biltypen?


Fikk svar fra burmannen for litt siden, og han lager med stål bunn, stål bakvegg, halve sideveggene i stål, pluss stål under dørene. Så da ordnet det seg i alle fall.
Da blir det vanntett bur, som er superenkelt å vaske.
Kan tenke meg at det blir en del tyngre enn om jeg kun hadde hatt treplate i bunn og resten i nett da. Men det får bare være.


Lurt å tørke av hundene, det har jeg faktisk aldri gjort før jeg har puttet dem i bilen. Det buret jeg brukte før er jo superenkelt å bare ta inn i huset og vaske, men nå har jeg flyttet til 4 etg uten heis, så nå ser jeg for meg at det ikke blir gjort med et tungt stålbur. Da er det greit å ha et bur som kan vaskes mens det står i bilen, pluss tørke av hundene er jo smart. happy3



Det blir Whippet på oss. Veldig tomt med kun en hund i hus nå no0 , så gleder meg til å få valp igjen. wub4 Blir en stund til da, valpen er ikke en gang laget enda (hehe), men greit å ha alt på plass.
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Aug 28 2012, 20:24

Jeg oppga høyde og vekt på hundene og ba om å få forslag på størrelse samt at jeg oppga biltype på begge bilene (siden det skulle passe i begge). Han kom med forslag til minimum og maksimum mål også tok jeg de største målene. Begge hundene har god plass (minsten er ikke ferdigutvokst "i bredden", men han har nok nådd makshøyden sin) og buret passer perfekt i min bil (sa at buret fortrinnsvis skulle stå der), den er tilpasset seteryggen og utnytter derfor plassen maksimalt.

Hehe, jeg har til og med våtservietter i bilen og tørker av potene med dem før jeg tar over med håndduk eller Pluto-duken (den er genial hvis det er vått). Liiiiitt pertentlig, kanskje, Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 230235 men sparer hundene fra å ligge i skitne tepper. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 557338

Whippet er en herlig rase!! Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 297527 Har mange whippet-venner både jeg og hundene. Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 723324
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Aug 28 2012, 20:31

Ok, da holder det sikkert det jeg har skrevet. Biltype + at jeg ønsker buret så stort som mulig, altså fylle hele bagasjerommet.
I tillegg har jeg skrevet at jeg vil ha buret 65 cm høyt, altså ikke til taket.
Veldig spent på hvordan det blir, aldri spesialbestilt bur før.


Hehe, det er jo faktisk smart. Må nok begynne med noe sånt jeg også.



Rundt her vi bor nå kryr det at whippeter, virker som rasen begynner å bli ganske populær.
Vi gleder oss veldig, tror det er en rase som passer supert sammen med DP også.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 11:01

Vi har Kelabur og er veldig fornøyde. En gang iblant tar vi buret ut og støvsuger, men vi har jo også to større hunder enn du har/kommer til å ha. Det er ikke akkurat ofte vi gjør det heller. Ikke nødvendig, rett og slett.

Lykke til med bur og ny valp biggrin Whippeter er herlige wub3



Ser jeg har gått glipp av hva som har skjedd med de andre hundene dine... dååårlig samvittighet, gitt... sad3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 11:10

Det høres jo bra ut Smile Vi blir nok fornøyde vi også.
Veldig spent på hvordan det blir når vi skal ha stålvegger da. Blir nok ikke så pent som helt nettingbur, men får så være. Jeg vet ikke en gang om vi får sortmalte stålplater, eller stålfarget. happy4

I den lille delen blir det jo også plass til flere dverger enn en. Greit når vi har de andre på besøk, eller evt skal utvide flokken igjen. cool3


Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg har vært dårlig til å oppdatere. Milli og Kali bor hjemme i Bergen. Kali er jo min far sin hund, og så har han Milli nå fordi hun er litt sprekere og han trenger tur kompis som kan være med på alt. Kali klarer det meste, men hun er så liten at hun blir raskere sliten. wink3 I tillegg så trived Kali og Milli godt sammen, så det er greit sånn sett også.
Så det er bare Lille My som ikke er mer. sad3
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 14:58

Jeg har Kelabur som jeg bestilte til VW Passat, med trebunn og gitter rundt hele, og jeg er kjempefornøyd! Det eneste jeg har å utsette er at trebunnen er ubehandlet, så den blir fort litt flekkete. Eriva skal helst ligge rett på plata med teppet over seg(selv om jeg legger inn flere tepper..merkelig), så da hun hadde løpetid laget hun en "fin" flekk på sin side. Men jeg må si at jeg syns det veier nok med bare gitter, jeg. Mulig jeg er pinglete, haha.

Uansett, så syns jeg det blir en del hår rundt buret på gulvet, men nå røyter Eriva en del mer enn Mia. Jeg kjøpte meg en Toyota Avensis, og hurra for at buret faktisk passet perfekt i den! Der har jeg attpå til plastplate på gulvet som kan tas ut, så det er bare å riste og tørke av den. Du har ikke det i din Toyota, Helle?

Ellers er jeg sikker på at du vil bli fornøyd med buret fra Kela! Smile
Leit å høre om Lille My trøst*

Gratulerer og lykke til med nytt valg av rase, jeg elsker Whippet! happy5
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 15:15

Ok, da er det sikkert like greit at jeg har stålplate i bunn. Tenkte å ha madrasser oppå, som de ikke får gravd vekk. Ikke noe særlig om de blir liggende rett på stålplaten.

Hehe, du er nok ikke pingle. Har hørt mange klage over vekten på kelaburene. laughs Så jeg er veldig spent på å se hvordan det blir med stålplater.
Legger ut bilde når jeg har fått buret. Han har ikke svart på den siste mailen, men han svarer vel i kveld. Håper det ikke er så lang leveringstid.


Nei, ikke noe plastplate i toyotaen (auris). Er sånn filtlignende underlag i hele bagasjerommet, så det tiltrekker seg jo hår og skitt lett, og hårene sitter godt fast i det.
Whippetene røyter nok en del mer enn DP, og det er jo sånne små hår som lett setter seg fast.
Kanskje det er mulig å få kjøpt en sånn plastplate til aurisen også. Det må jeg undersøke. Er jo greit å ha uansett.



Takk, vi savner henne masse. sad3
Var å besøkte en oppdretter, og jeg ble jo helt rørt for flere av whippetene hennes minnet meg sånn om lille my i oppførselen i forhold til mennesker.
Sånn de oppførte seg mot meg, og når de fikk besøk av oss, måten de oppførte seg på når de ville ha kos, osv. Skikkelig koselig.
Nano er jo ikke noen kosehund, så merket jeg har savnet det masse. Håper vi får en liten kose-whippet.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 15:38

Jeg har Kela dobbeltbur (med uttagbar skillevegg), og er superfornøyd! happy3 Spør du meg om hvorvidt det blir mye dritt i bilen, på utsiden av buret, så er svaret NEI...spør du samboeren min så tror jeg ikke svaret blir det samme, men for han er det jo mye skitt bare han ser ett lite hår eller ett sandkorn eller no sånt... happy4 Jeg har jo for øvrig 4 pinschere og er megasløv på alt som har med å tørke av dem å gjøre, så det tror jeg nesten aldri jeg har gjort noen sinne... lalala2 For et normalt menneske er det hvert fall ikke mye møkk som havner på utsiden, de røyter jo inmari lite, men jeg vil tro at det fort vil bli annerledes med en whippet dersom du får deg en lys en, for sånne hvite hår stikker seg jo inn over alt og synes veldig mye bedre syns jeg... dry

Gratulerer og lykke til med ny hund, elsker den rasen jeg også, så kjør på med bilder når den kommer da! wub4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 15:43

Å, glemte jo å skrive noe av det viktigste... Jeg sa bare hvilken bil, modell og årgang vi hadde og at jeg ville ha et bur som fylte ut hele plassen mest mulig sånn at de fikk så stor plass som mulig. Han laget da et bur som egentlig passet perfekt, men så hadde jeg glemt å si at vi hadde en sånn sportsmodell på bilen som hadde en bittebitte liten sånn lastekant, bare en sånn liten forhøying på 1 cm eller no sånt liksom, og da gikk ikke buret inn siden det var laget for å fylle hele bagasjerommet og da gikk oppi taket da vi prøvde å skyve det inn over den lille kanten...men da tok han det bare med seg igjen og la bunden på innsiden av bure istedet for utsiden og da gikk det inn... happy3 Som regel så klarer de å lage det riktig om man sier nøyaktig hvordan bil og modell man har og om det skal fylle hele eller om man vil ha det så og så høyt hvis man vil ha det lavere... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 19:14

Blir nok en stund til det blir valp, men skal legge ut bilder når den tid kommer biggrin


Ja, da holder det nok det jeg har sakt. Merke, modell, årgang, antall seter. Og at jeg vil ha buret så stort som mulig, men 65 i høyden.
Har ikke fått svar fra han i dag, men regner med at han har fått den siste mailen likevel.
Gleder meg til å få nytt bur, nå er det liksom sånn halvløsning. Og så er jeg spent på hvordan det blir.


Imponert over prisen de skal ha også. happy3
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyOns Aug 29 2012, 20:17

Glemte å si at jeg har netting i bunn, så mitt bur blir nok lettere enn de burene som har plate. (Det er altså ikke jeg som er usedvanlig sterk... Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 222595 )
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyTir Sep 04 2012, 19:56

Maria skrev:
Glemte å si at jeg har netting i bunn, så mitt bur blir nok lettere enn de burene som har plate. (Det er altså ikke jeg som er usedvanlig sterk... Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 222595 )

leer3
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyLør Sep 08 2012, 20:23

Da har jeg hentet buret, ble veldig fint. Og veeldig tungt med alle de platene, hehe.. Men buret er helt vanntett.


DP siden ble 30 x 70, og whippetsiden 60 x 70. Så nå mister nano 10 cm på bredden av buret, får mer i dybden da. Men er jo stor nok plass til henne uansett da Smile


Her er bilder, om enn noe dårlige. Mobilkamera og dårlig lys. :P

Ser at fronten og litt av sideveggene er tette, samt hele bakveggen.
Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 20120908_172950

Fått inn madrassene, mangler bare dynen til nano og teppe..
Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) 20120908_215655
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyLør Sep 08 2012, 21:22

Så flott det ble! biggrin Hvor mye endte dere med å måtte betale med ekstraveggene...?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) EmptyLør Sep 08 2012, 22:11

Takk, veldig fornøyd. Smile

Det ble 2700. Så ble ikke noe tillegg for sidevegger i stål (nå spurte jeg jo i utgangspunktet om å få vanntett bunn, så om det hadde blitt noe billigere med standard bunn vet jeg ikke.). Buret er 95 x 75 utvendige mål.


Jeg ville ikke ha det høyere da jeg gjerne ville beholde sikten bak. Syns det er dårlig ryggesikt i aurisen, så greit å beholde det jeg hadde. laughs
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty
PosteTema: Re: Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)   Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre) Empty

Til Toppen Go down
 
Dere som har sprinkel/nettingbur i bilen (Kela eller andre)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvilken bil har dere med 2 eller flere pinschere og barn?
» Denne mannen burde ikke hatt hund, eller PC, eller vindu!
» Rasenavn skal skrives med liten forbokstav på norsk
» Holde hunden varm i bilen.
» Andre resultattråder

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Utstyr-
Gå Til: