| Holde hunden varm i bilen. | |
|
+10Eva Gry Elena Garp KristinC Anne&Denniz Marita Linn Maria Benedicte helle 14 posters |
Av | Innlegg |
---|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 21:29 | |
| Jeg er avhengig av å ha hundene mine med meg i bilen når jeg er på skolen. Det blir ofte lange dager, og jeg vet som oftest ikke hvor lenge jeg blir på skolen.
På det kaldeste tar jeg bare hundene med meg inn i forelesningen, men det er bedre for dem å ligge i bilen.
Det jeg gjør er at jeg fyller fire 1,5liters flasker med glovarmt vann (akkurat så varmt vann at jeg ikke brenner meg om jeg holder på flasken). Så legger jeg dem i bunnen på buret. På den måten kan hundene ligge i bilen i 3 timer ved ca -2 grader. Dette vet jeg fordi hundene da ligger langflate på toppen av alle pleddene, fremfor å ligge krøllet sammen under pleddene når jeg kommer tilbake. I tilleg har de på seg fleecedress.
Noen som har andre gode tips til hvordan man kan holde det varmt for dem i bilen? | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 21:34 | |
| kanskje du kan prøve å isolere rundt buret? om de ligger i bur? | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 21:46 | |
| Jeg bruker sånne håndvarmere som man knekker også holder de varmen i så og så lang tid. Fins jo mange ulike typer og størrelser. Noen holder varmen i opptil 6 timer, men av de som holder varmen så lenge har jeg ikke funnet slike som man kan koke og bruke på nytt igjen. Ellers så hjelper det jo at man har ett teppe over buret (men med en glippe til luftehull selvsagt). Varmeflasker er jo også ett alternativ til vanlige brusflasker. Denne er vel bedre enn de man fyller med vann siden den holder i 5 timer (dyr, men er sikkert verdt investeringen dersom man er avhengig av å ha hundene i bilen over lang tid): KooZzzi varmeflaske | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 22:24 | |
| Jeg varmer bilen godt på forhånd. Samtidig har vi tykke madrasser + tepper + barnedyner i burene (bruker 140 x 100 til mine og har brukt en størrelse mindre til miniatyrene tidligere). Har det vært ille har jeg lagt et tykt teppe oppå buret i tillegg. Våre hunder ligger ikke så lenge (da har jeg dem heller hjemme, siden jeg har mulighet til det), men de har ligget en god stund når jeg ikke har hatt noe annet valg. | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 22:35 | |
| Takk for tips! Skal se på en type varmeflaske ja, som kan holde litt lengre. Teppe over buret var lurt, da blir det isolert litt (som en annen nevnte). Masse pledd og dyne har de. Og oppvarmet bil som det blir nevnt. Tykk madrass har de ikke, men de ligger på en tjukk dyne, så det blir kanskje noe av det samme? Sjekker dem ofte, de ligger som oftest som slakt. Reagerer ikke når jeg setter meg i bilen for å kjøre hjem (det gjør de ikke uansett temperatur), så heldigvis slapper de godt av og koser seg i bilen, hvis ikke hadde jeg måttet finne en annen løsning. Når jeg har dem med i timen så ligger de i et mye mindre bur, og det er litt stress fordi jeg må ta med meg buret over alt om jeg skal bevege meg rundt i bygget. Som oftest så ligger de i bilen til forelesningene er over, og går vi en kort tur før de får være med inn. Har likevel ikke turd å ha dem ute i bilen når det har vært kaldere enn -2. Hva er det kaldeste dere har hundene i bilen på? Og hvor lenge? Selv har jeg maks 3 timer, med varmeflaskene. Men jeg syns egentlig det er for lenge, har bare skjedd 2-3 ganger. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 22:52 | |
| Madrassen vår er 9 cm og isolerer mer enn en dyne. Jeg har skåret opp en gammel madrass og sydd trekk til hver del. Så har jeg alt ustyret oppå der igjen Jeg har hatt en eller flere i bilen i i hvert fall 10 blå. Lengste perioden er jeg ikke sikker på, men lenger enn deg og det har gått helt fint. Ikke at jeg gjør det frivillig eller ofte, men i krisetilfeller har det hendt. | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Man Feb 21 2011, 23:39 | |
| Smart, da skal jeg se om jeg får tak i en gammel madrass jeg kan klippe i!
Ok, da har jeg nok en god del lengre å gå på, det er fint å vite! | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 06:27 | |
| -2 er jo ingenting mot de temperaturene som har vært her på østlandet Med tepper over buret og varmeflasker, fleecedresser etc ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å ha hundene i bilen i 3 timer. Iallefall ikke om bilen er god og varm når man stopper. Jeg trente AG i -16 her om dagen. Da ble hunden liggende i bilen i rundt 2 timer (med et par turer ut i kulda), og da hadde jeg BOT sommerdekken under vanlig Hurtta-vinterdekken, "hundeteppe" som var brettet dobbelt i bunnen, et vanlig fleecepledd inni buret samt et fleecepledd over. Det skal legges til at jeg startet bilen en gang underveis, men det var først etter vel 1 1/2 time. De tåler mer enn vi tror, og er de i tillegg to stk i buret kan de bruke hverandre til å holde varmen | |
|
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| |
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 08:54 | |
| | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 09:37 | |
| Garp har 5 cm madrass, saueskinn og fleecepledd som han legger seg under. Over buret har jeg fleeceteppe og evt sovepose på kalde dager. Han er varm og god når han kommer ut. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 10:00 | |
| I den største bilen vår har vi dieselvarmer som kan stilles inn på tid, genialt men klart dyrt | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 10:35 | |
| | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Tir Feb 22 2011, 22:33 | |
| | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 06:27 | |
| Da er B.O.T-madrassen bestilt! Den minste typen passer akkurat inn i buret jeg har i bilen | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 09:56 | |
| | |
|
| |
Unn
Antall Innlegg : 398 Join date : 12.06.2009 Bosted : Lier
| |
| |
Anne&Denniz
Antall Innlegg : 197 Join date : 29.07.2010 Age : 45 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 11:06 | |
| | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 11:29 | |
| | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 15:11 | |
| | |
|
| |
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Ons Feb 23 2011, 15:16 | |
| Jeg bruker saueskin i bilburet jeg også. Nå er min hund riktignok en sheltie med masse pels, men hun ligger litt på vent i bilen når vi er på agilitytrening, og det er varmt og godt og hun slapper godt av. | |
|
| |
tulalula
Antall Innlegg : 273 Join date : 16.08.2009 Age : 48 Bosted : Årnes
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. Lør Apr 30 2011, 06:48 | |
| Jeg har stort sett hundene med meg hele tiden når jeg er på trav, jeg bor alene og er ofte borte mange timer.
Jeg har godt med avispapir i bånn av buret, tykt teppe og deretter har jeg pakket inn buret med pledd. Begge ligger i samme bur. Tula som er nakenhund har fleece dekken under og et tykt vinterdekken over, mens Dida har et tykt vinterekken.
Jeg fyrer på spreng i bilen siste biten før jeg er framme, og har opplevd at varmen holder seg i ca tre timer i bilen ned mot -20, skulle det bli lenger starter jeg bilen den siste tiden. Men tre timer er bankers, da har de en god tempratur i buret.
| |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Holde hunden varm i bilen. | |
| |
|
| |
| Holde hunden varm i bilen. | |
|