Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 hvordan overtale til å få DP

Go down 
+2
Fly
Melina---
6 posters
AvInnlegg
Melina---




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.07.2012
Age : 26

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyFre Jul 20 2012, 23:24

Hei, er en jente på 14 år som lurte på om dere kunne gi meg noen tips til hvordan overtale
foreldrene mine til å kjøpe en dvergpincher?
Vi har altså en Bichon Havanais på 1 år fra før, men føler at han kjeder seg, og trenger en ny venn, jeg også. noe som de ikke skjønner.

Det de har sagt frem til nå er;
- du har allerede en hund
- vi har ikke plass (men det har vi)
- vi må kjøpe større bil (det har de sagt i snart 15 år, og fortsatt ikke funnet en)
- du gidder ikke å være med dem

Syns nå det er litt dårlige grunner jeg da men ja, tips?
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 10:08

Om ikke dine foreldre ønsker seg en dvergpinscher, så finnes det ingen metode du kan bruke for å endre på det happy5 Kos deg med hunden du har, grunnen til at den kjeder seg er nok heller at den kanskje begynner å bli voksen.

Ofte så tror vi at hundene kjeder seg når de ligger og sover, men det er helt feil. De ligger på ladning som mobilen og venter på at eieren skal ta den med ut på en ny jakt tur. Så jeg syntes du skulle prøve å finne en hundeklubb i ditt nærmiljø og begynne å trene litt lydighet, triks, spor og agiliti, da vil du se at han ikke kjeder seg.

Har man to hunder, så vil man ofte ha to hunder som ligger på ladning som mobilen og venter på at eieren skal ta de med på jakt tur.

Så vi som eiere må passe på å bruke opp den energien hundene har, det er dumt å la de ligge til lading om de aldri får gått på jakt excited
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Melina---




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.07.2012
Age : 26

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 12:34

Altså de sa det samme med den hunden vi har nå også, og jeg ser virkelig ikke hvorfor vi ikke skal ha en til, bortsett fra at det er ekstra jobb med en ny valp i huset, men som vi kommer til å klare hvis vi gjør litt alle sammen. Nå er det mamma som da vil lufte han mesteparten av tida, og bade osv, men hun vil liksom gjøre alt selv. Og hunden er jo faktisk min.

Ja, nå er ikke hunden min en jakthund, men jeg går på turer med han, og er på en hundepark i drammen 1-3 ganger i uka. Men fortsatt vil jeg ha en liten lekekamerat til han i huset også.
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 13:42

Nei ingen av mine dvergpinschere er jakthunder heller, men de ønsker at menneskene i familien skal finne på noe hver dag. Og har man en hund som kjeder seg, så vil man få to hunder som kjeder seg når man skaffer seg to hunder. Og skaffer du deg 3 hunder så vil du ha 3 hunder som kjeder seg, når du ikke klarer å finne på noe å gjøre. Mitt råd til deg er å begynne med den hunden du har nå. Når du ser at han IKKE kjeder seg lengre, så går det å begynne å tenke på hund nr 2. Om om du ikke klarer å lage en gøyal dag for 1 hund, så klarer du heller ikke å lage en gøyal dag for 2 hunder.

Å ha hund betyr å ha hund 7 dager i uka, å gå i en park 1 til 3 ganger i uka er alt for lite, bade og børste en hund er ikke nok aktivitet. De vil lære noe, så lag et skoleopplegg til hunden din slik at den slipper å kjede seg.

Gå på tur i nabolaget og finn venner til hunden din, å kjøpe venner er aldri lurt
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Melina---




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.07.2012
Age : 26

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 16:20

jaha.
Til Toppen Go down
Hilde & Jack

Hilde & Jack


Antall Innlegg : 52
Join date : 18.09.2010
Age : 50
Bosted : Nord Hordaland

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 17:56

Det er jo også en kostnad med å ha en hund til, den skal ha mat, utstyr, forsikring, vaksiner/dyrlege besøk, kan være derfor de ikke ønsker å ha en hund til.
Du får kose deg med den hunden du har idag, og når du er blitt voksen og flyttet for deg selv så kan du heller bestemme selv om du vil ha en hund til eller ikke. Det å ha hund er hele familien sitt ansvar, og ikke noe man overtaler andre til å skaffe.
Til Toppen Go down
Melina---




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.07.2012
Age : 26

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyLør Jul 21 2012, 18:28

over; jeg vet alt det der, er tross alt vokst opp med hunder, og andre dyr.
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptySøn Jul 22 2012, 18:10

Synes du har fått noen gode svar over her.
Første pri er den hunden man har. Det finnes utrolig mange gode hundeklubber og supre aktiviteter man kan begi seg ut på.
Og om/når foreldrene dine ev ser at du er superaktiv med den hunden du allerede har, så vil det være lettere å ev. få innpass til en til omsider.
Og så lenge man bor hjemme må man pent respektere foreldrenens avgjørelser. bruk heller tiden din klokt fremover så har du gjort deg mye dyrebar research på rasen når du flytter hjemmefra happy3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Melina---




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.07.2012
Age : 26

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyMan Jul 23 2012, 19:07

over; nå skal vi jo kanskje få en til neste sommer. vente til jeg flytter ut blir nok lenge til, så nei.
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyTir Jul 24 2012, 08:49

Jeg ville tenkt over hva du ville brukt hunden til utover å være kamerat til hunden. En dvergpinscher er ikke nødvendigvis den mest egnede til å bare være maskot. De krever dedikerte eiere som kan legge ned mye tid i sosialisering og trening utover korte gåturer. De er lettstressede på mange måter og kan være sky mot folk som ikke tilhører familien. Håper du har truffet en del dvergpinschere før dere går til anskaffelse av en. Har desverre sett en del grelle tilfeller av folk som kjøper dvergpinschere fordi de er så "små og søte". Dette kan raskt gå feil da de får mye mer hund enn det de hadde tenkt. Ville du hatt en dobermann? Hvis nei, så vil kanskje ikke en dvergpinscher passe heller. De har en del fellestrekk.
Nå sier jeg ikke at du ikke har tenkt på disse tingene, men bedre å gå en ekstra runde enn å mått eomplassere en hund fordi den ikke var som du tenkte deg. Dvergpinschere er langt fra noen havanaise i mentalitet.

Når det er sagt er dvergpinscheren en fantastisk hund for de rette eierne. wub4
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Haze




Antall Innlegg : 8
Join date : 28.02.2012

hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP EmptyOns Sep 26 2012, 00:55

Nå må du ikke ta deg vann over hode. En DP er mer ansvar enn man skulle tro, spesielt hvis du har en hund fra før.skjønnerne dine siden du kun er 14.
Jeg ville nok ventet til jeg var ute av hus om jeg var i din situasjon, men siden den andre hunden er din også, så tenk deg litt om.
Da blir du plutselig sittende med 2 hunder som du skal passe på/lufte/ta vare på alene.
Skjønner hvis foreldrene dine ikke er interisert i å ta vare på to hunder, sm skal være dine. For alt man vet så har du mistet interessen når du fyller 17. Du sier kansje nå at du ikke gjør det, men du skal ALDRI si aldri...!

Til Toppen Go down
Sponsored content





hvordan overtale til å få DP Empty
PosteTema: Re: hvordan overtale til å få DP   hvordan overtale til å få DP Empty

Til Toppen Go down
 
hvordan overtale til å få DP
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvordan slite ut en dp
» Hvordan bli Champion?
» Hvordan få ro inne??
» hvordan få valpen min husren??
» Hvordan leker en Pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: