Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 hvordan få valpen min husren??

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Lillan




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.01.2010

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 11:33

Hei, har en 15uker dvergpinscher tispe som ikke viser noen tegn på at hun vil ut når hun må gjøre fra seg. Hun kan tisse inne 8-10 ganger inne på en time!! Sette seg ned rett foran oss og tisse. vi prøver å gå ut med henne en gang i halvtimen, og selvfølgelig etter å ha sovet,spist.... vi har tenkt at pga den kulda som er for tiden kan ha noe å si men er litt rådvill... noen gode råd?
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 12:40

Om hun tisser så mye som 8-10 ganger inne på en time, så ville jeg har undersøkt om hun kanskje har en urinveisinfeksjon slik at hun ikke klarer å holde seg. Det er ikke normalt for selv en så ung valp å tisse så hyppig.
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Lillan




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.01.2010

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 13:11

Har vært inne på den tanken jeg også. Har fulgt med på om hun er rød og irritert nnoe hun ikke er.
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 13:28

Behøver ikke bli rød og irritert om hun ikke slikker seg så mye.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Lillan




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.01.2010

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 13:49

Har time hos vetrinær førstkommende onsdag så da får vi sjekket det. Takk for svarene:-)
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyMan Jan 11 2010, 16:27

Som Fly sier så trenger de ikke å være røde eller irriterte...vanligvis ser man ingen ting wink3 Om infeksjonen sitter i de øvre urinveien vil man heller ikke se noen ytre symptomer.

Det har jo vært veldig kaldt i de siste så det er fort gjort for en valp å "fryse på seg" en blærekatarr.

Flott at du har fått time til vet. happy6
Om du får til å ta med en urinprøve til vet så blir han/hun sikkert glad for det happy3 (da må du gå etter henne når hun skal til å tisse og samle urin i en eller annen (steril) egnet beholder.)

Krysser fingrene for at dere finner ut av det wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? EmptyFre Mar 19 2010, 03:44

Fant dere ut hva det var for noe med den lille??
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





hvordan få valpen min husren?? Empty
PosteTema: Re: hvordan få valpen min husren??   hvordan få valpen min husren?? Empty

Til Toppen Go down
 
hvordan få valpen min husren??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvordan trene valpen "riktig"?
» Da var valpen i hus :)
» Valpen - 04. mai 2011 kl 18:00
» hvordan overtale til å få DP
» Hvordan bli Champion?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: