Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hvordan få ro inne??

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi

Antall Innlegg : 457

Hvordan få ro inne?? Empty
PosteTema: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyTir Sep 27 2011, 19:45

Ettersom Disco nå blir eldre så har Jazzi og ho begynt å herje mye mer inne. Hender også at de kamper litt om dominans også.

Jeg har egentlig ikke noe imot at de leker inne. Men nå begynner det å bli mer enn hva jeg ønsker.

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med dette. Akkurat nå så setter jeg den ene i buret når det blir for ille og det synes jeg ikke er helt riktig egentlig.
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyTir Sep 27 2011, 20:43

I forbindelse med dette lurer jeg også på hvordan dere andre lærer inn ro-kommando inne?
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyTir Sep 27 2011, 20:46

Cesilie skrev:
I forbindelse med dette lurer jeg også på hvordan dere andre lærer inn ro-kommando inne?

Godt å høre at det ikke er bare meg Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyTir Sep 27 2011, 20:52

Sett opp noen stengsler, som du kan bruke til å skille dem når du ser at det snart kan gå over i herjing. Det er viktig å skille dem før helsike er løs happy6 La dem så være på hver sin side, gjerne med tyggebein da dette er beroligende, til de har vært rolige en stund. Så kan du åpne igjen når de er rolige. I begynnelsen/perioder må du kanskje bruke det mye og andre ganger lite. Når de har fått inn vanen og roen har senket seg ordentlig, vil det til slutt bli unødvendig.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyTir Sep 27 2011, 21:16

Linn skrev:
Sett opp noen stengsler, som du kan bruke til å skille dem når du ser at det snart kan gå over i herjing. Det er viktig å skille dem før helsike er løs happy6 La dem så være på hver sin side, gjerne med tyggebein da dette er beroligende, til de har vært rolige en stund. Så kan du åpne igjen når de er rolige. I begynnelsen/perioder må du kanskje bruke det mye og andre ganger lite. Når de har fått inn vanen og roen har senket seg ordentlig, vil det til slutt bli unødvendig.

Takk! Det var et godt tips! happy4 Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for den ene happy3
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyOns Sep 28 2011, 05:30

Vi har barnegrinder som skiller midt i huset, på den måten kan vi dele av om det skulle bli for heftig..
Nå har vi to godt voksne damer i heimen, men vi har også to valper for tiden, så det er veldig greit å ha muligheten til å skille av uten å måtte bruke bur hele tiden. happy3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyOns Sep 28 2011, 07:12

Gode tips. Men for oss som har en relativt liten leilighet, der stue og kjøkken har åpen løsning og er det rommet vi er i stort sett når vi er hjemme, så er det ikke så enkelt å dele opp uten at det skulle blitt urettferdig for den ene eller andre.

Og hva gjør dere som kun har én hund? Da Mia var liten satte jeg henne bare på fanget og strøk henne på brystet til hun roet seg. Det funker ikke nå lenger... dry
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? EmptyOns Sep 28 2011, 08:18

Cesilie skrev:
Gode tips. Men for oss som har en relativt liten leilighet, der stue og kjøkken har åpen løsning og er det rommet vi er i stort sett når vi er hjemme, så er det ikke så enkelt å dele opp uten at det skulle blitt urettferdig for den ene eller andre.

Og hva gjør dere som kun har én hund? Da Mia var liten satte jeg henne bare på fanget og strøk henne på brystet til hun roet seg. Det funker ikke nå lenger... dry

Sett på bånd og sele, sett deg i sofaen m hunden ved siden av deg, ingen oppmerksomhet og så belager du deg på å sitte stille lenge happy6 DVD, tv eller data... hva som enn funker for at du skal klare å sitte der til hun er helt rolig og litt til (ofte sovner de jo når roen senker seg skikkelig, men er hunden veldig stresset våkner de lett). Har man en veldig stresset hund blir det mye stillesitting en priode, for å få ned stresset.

Å stryke rolig på siden og brystet til hunden (lange, roooolige tak) hjelper godt for å roe ned. Da bare stryker man helt til de legger seg og helst sovner. For å roe ned kan man gjøre det eks 20 minutter hver dag. I begynnelsen hviler du hånden lett på pelsen til det kjennes ut som om hånden blir litt ett med hunden. Kan ikke forklare det på noen annen måte, men når du når dit skjønner du hva jeg mener wink3 Så begynner du å stryke.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvordan få ro inne??   Hvordan få ro inne?? Empty

Til Toppen Go down

Hvordan få ro inne??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tisser inne