Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 hvordan er en pinscher?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Robot




Antall Innlegg : 5
Join date : 05.06.2012

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTir Jun 05 2012, 17:27

jeg har lyst på hund, vi har tenkt å kansje kjøpe en hund, jeg vet ikke så mye om hunder og å lese rundt om forskjellige hunder så synes jeg det står forskjllige ting om samme hunden forskjellige steder, jeg har nå egentlig pekt meg inn mot pinscher, manchester terrier, eller en dansk svensk gårdshund.
så det jeg da lurer på er, hvordan er en pinscher i opførselen? er den veldig aktiv og hyper? er den utholden, men også greier å slappe av? biter den mye? bjeffer den mye?

vært fint om dere fortalte litt om rasen, så kansje jeg blir litt klokere om denne rasen. anbefaler dere en annen hund for å begynne med?
Til Toppen Go down
Robot




Antall Innlegg : 5
Join date : 05.06.2012

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyOns Jun 06 2012, 23:27

noe jeg også lurer litt på, hvordan er en pinscher å trene i forhold til andre hunder?
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTor Jun 07 2012, 07:46

Hva ønsker du av en hund? Hva vil du trene? Hvor ofte trener du? Litt enklere å svare om man har litt mer info. Ståår også mange sånn svar her inne på forumet om du søker litt. happy6

Og hva mener du med biter mye??? blink00
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Robot




Antall Innlegg : 5
Join date : 05.06.2012

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTor Jun 07 2012, 12:22

jeg tenkte å gå turer med bikkja sånn 1 kansje 2 ganger om dagen. ca. 15-30 min om dagen. men vil jo også leke med bikkja, trene på forskjellige ting. synes å trene på søk er litt morsomt. vi lha en hund jeg kan gå turer med, kose med, en som kan sitte å slappe av sammen med meg, men likevel kan gå lange turer. det jeg mente med biter mye er at det finnes jo hunder som er veldig glad i å tygge på sko, møbler, eller andre ting. så redd for hvis han er alene så biter han i stykker noe.

men jeg vil ikke ha en hund som går å stresser rundt i huset hele tiden. tenkte å ha en hund som ikke er altfor stor, en som ikke røyter så mye(ikke en med masse hår)
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTor Jun 07 2012, 18:36

Robot skrev:
jeg tenkte å gå turer med bikkja sånn 1 kansje 2 ganger om dagen. ca. 15-30 min om dagen. men vil jo også leke med bikkja, trene på forskjellige ting. synes å trene på søk er litt morsomt. vi lha en hund jeg kan gå turer med, kose med, en som kan sitte å slappe av sammen med meg, men likevel kan gå lange turer. det jeg mente med biter mye er at det finnes jo hunder som er veldig glad i å tygge på sko, møbler, eller andre ting. så redd for hvis han er alene så biter han i stykker noe.

men jeg vil ikke ha en hund som går å stresser rundt i huset hele tiden. tenkte å ha en hund som ikke er altfor stor, en som ikke røyter så mye(ikke en med masse hår)

Dette med biting (på forskjellige saker og ting) kommer jo helt an på hunden som individ. Noen pinschere liker å tygge på ting mer enn andre, mens andre igjen kanskje ikke gjør det i det hele tatt, har ingenting med rasen å gjøre. Det du nevner av aktiviteter som du ønsker å gjøre med hunden kan du gjøre med stortsett alle raser. I tillegg er det maaange raser som også krever MER enn dette, både fysisk og mentalt.
Når det gjelder stress så er jo det også individuelt. Noen har mye stress i kroppen, mens andre har mindre. Og mitt inntrykk av pinschere (sånn generelt sett) er at de lett kan la seg stresse opp, spesielt i "ungdomstiden".
Man må selv jobbe med å holde stressnivået nede og det er ingen som kan garantere at en 8-9 ukers liten valp ikke kommer til å gjøre sånn og sånn når den blir voksen. Her spiller jo flere ting inn, som f.eks gener/arv og miljø.
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Robot




Antall Innlegg : 5
Join date : 05.06.2012

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTor Jun 07 2012, 19:27

ifølge dogs 101 som går på animal planet, så tror jeg det var golden retriever og labrador som de sa at rasen hadde i seg at de likte å bite i ting osv.
og det jeg tenker med på stress er litt border collie, jeg tenker på, for den har jeg hørt kan bli veldig stresset og vet ikke hva den skal gjøre hvis den ikke blir trent nok, og ifølge nettsider trenger den veeldig mye trening.
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyTor Jun 07 2012, 20:57

Alle hunder (uavhengig av rase) kan bli stresset hvis de er understimulert. At border collie er en rase som krever mye mosjon og mental stimuli er helt riktig, men igjen, en hvilken som helst hund kan utvikle stress av for lite (eller for mye) mosjon.
Jeg ville nok tatt veldig mange "rasebeskrivelser" med en klype salt. Veldig ofte stemmer ikke beskrivelsene i det hele tatt og dessuten har de helt andre linjer i USA enn hva vi har her i norden (annerledes eksteriør/type og annerledes gemytt).
Jeg kjenner ikke til retrieverrasene, så jeg aner ikke om de liker å tygge/bite mer enn andre raser (de er jo apporterende hunder, så det kan være de liker å bære/ha ting i munnen). Men, pinschere kan også være sånn. Min valp smaker, tygger/biter på ALT, også når han er ute. Han bærer på alt mulig rart som han finner: Pinner, flasker, papir, etc. Noen er bare sånn og poenget mitt er at du like gjerne kan få en "tyggeglad" pinscher som en "tyggeglad" golden retriever.

Vil anbefale deg å kontakte forskjellige oppdrettere og evt. reise på f.eks utstillinger for å treffe både pinschere og eierne deres. Jo flere forskjellige individer du møter jo bedre er det for din egen del. Ingen hunder er like happy6
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Robot




Antall Innlegg : 5
Join date : 05.06.2012

hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? EmptyFre Jun 08 2012, 18:29

kan noen si hvordan du opplever din(e) pinscher?
Til Toppen Go down
Sponsored content





hvordan er en pinscher? Empty
PosteTema: Re: hvordan er en pinscher?   hvordan er en pinscher? Empty

Til Toppen Go down
 
hvordan er en pinscher?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?
» Kjøp av pinscher
» Vaksinasjonsreaksjoner hos Pinscher
» Fly med pinscher.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: