Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?

Go down 
+4
Ane
Linn
Fly
VegardTerumi
8 posters
AvInnlegg
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTir Sep 06 2011, 12:06



Hei.

Ja, nå ønsker vi oss hund. Kona og jeg.
Men, hun har ikke hatt hund før, så er noe undrende til rasen. Jeg har også ikke hat rasen får, men har erfaring med elg hund, rottweiler og irsk seter.
Så, hvordan er pinscher`n som familie hund? VAkt hund når hun er hjemme alene?
Krever den mye dressur? Lettdressert?

Ha en fin dag.
All hjelp og informasjon er bra.

Til Toppen Go down
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 11:14



Jo...Har nå lest noe mer her på forumet, og jo mer jeg leser, jo mer ønsker jeg/vi oss en Pinscher happy6

Det ser ut til å være en morsom og snil familie hund, som også passer på. Det er jo bra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 11:22

Jeg skulle akkurat til å svare at det er allerede skrevet en del på forumet som passer til ditt spørsmål, men det har du visst funnet ut på egenhånd Smile
Til Toppen Go down
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 11:38



Jo takk happy3

Har det ja. Men mer kan læres....Er en Pinscher noe lik en rottweiler? Det har jeg hatt 2 av.
Kona er ute etter en hund som holder vakt, hjelper henne med å holde seg trygg når jeg er borte. Men, ikke bare en vakt hund, også en venn, til turer osv. Det var da tanken på en Pinscher kom.
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 13:08

Jeg tror ikke pinscheren er lik rottweiler i det hele tatt. Du vil få en mye mykere hund i en pinscher. Og om dere trenger vakt, så tror jeg nok at dere bør ta kontakt med et vaktselskap ang montering av alarm.

Men en god venn og en ypperlig turkamerat, det får dere i en pinscher:) happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 13:18

lalala2 , ja, ok. Tar den med vaktselskap og alarm...Hehe.
Det vi, hun, er ute etter er en hund som varsler, ikke en vakthund. Beklager.

Men, en god venn og turkamerat er også en hund som gjør en trygg Smile , så det blir Pinscher på oss happy6
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 13:58

Pinscherne varsler når det kommer noen, så her kommer ingen ubemerket inn og det er veldig deilig når man er alene hjemme iblant happy6 Det er heller det at det er greit å dempe det litt (mine begynte å varsle når de var rundt 6 md et sted), så de ikke går helt bananas i bjeffing og hilsing happy4

Trening går fint og de lærer fort, men det bør gjøres i korte økter og variert, siden pinscherne fort kjeder seg og lurer på hvorfor i granskauen man skal drive med det samme hele tiden... "Dette har vi jo gjort før, så nå kan vi gjøre noe annet... med eller uten deg." cool3 Pinscheren er også en selvstendig hund, som fra gammelt av er avlet for å tenke selv og ta egne beslutninger. Det kan være utfordrende å trene en hund som instinktivt finner egne løsninger, men det er jo noe av sjarmen da wub4 Man må jo bare le av en hund som finner en bedre løsning enn det mamma/pappa har klart happy4 lalala2

Passer pinscher for dere så er de utrolig artige å ha i hus og noen kosete sjarmtroll med STOR personlighet wub3 Vi har nettopp fått baby og det var litt spennende siden våre ikke er så vant til barn, men de er bare supersøte og såååå opptatt av og forsiktige med minsten wub3 Må jo bli sjarmert med så søte storebrødre plain3

Lykke til med valget biggrin
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 19:59

Bare så det er sagt, så varsler ikke alle pinschere. Det kommer ikke et knyst fra vår Albin. Men nå er han kanskje ikke typisk på det området. Jeg håper han har vett til å bjeffe hvis det en gang virkelig gjelder. Men vi stoler ikke på han, så vi har kjøpt alarm. Men hvis man ønsker at hunden skal varsle så er fordelen med pinscher at de høres mye større og farligere ut enn det de egentlig er Smile Vår forrige pinscher, ei tispe, bjeffet som en diger kjøter Smile
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 21:15

Individuelle forskjeller er det alltids, men at man er litt glad i klovnestreker tror jeg er lurt biggrin Forøvrig veldig enig med det Linn skriver.
Også syns jeg det er viktig å tenke på ikke bare hva pinscheren kan tilby en, mens også hva man kan tilby den. De trives nok best i harmoniske hjem hvor man kan tilby de både hjernetrim og tur, og at de får være en del av familien og bli med på det meste happy6
Kanskje det kunne vært en idé å hilse på noen eksemplarer av rasen? Kommer jo litt an på hvor dere bor hen i landet, men fins da noen rundtomkring.
Lykke til videre med å finne rette hunden for dere, om det blir pinscher eller ei happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyOns Sep 07 2011, 22:39

Må si meg mye enig i de svarene du allerede har fått. happy3

Ang. varsling så har jeg inntrykk av at dette kan være veldig individuelt. Men pinscher er jo en vakthund, så litt lyd må man nok regne med. Selv har jeg en med ganske mye vaktinnstinkt, så her har vi trent på å ikke varsle fullt så mye. Men det er ingen som kommer inn porten her hjemme uten at Azarel får det med seg. happy6

Sånn generelt er også pinscheren kjent for å ikke være spesielt glad i dårlig vær. Det finnes selvfølgelig unntak her også, men min liker ikke når det regner veldig mye eller hvis det er veldig kaldt (under -10 grader). Da blir det helst bare ut for å gjøre det aller nødvendigste. Men så lenge været er ok så kan han gjerne være ute i flere timer.

Og som det blir sagt så bør man ha litt tålmodighet og en smule humor når man trener med en pinscher, da det er en rase med mye personlighet. biggrin

Lykke til med valg av hund. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Gjest
Gjest




Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 00:38

Arne skrev:
Bare så det er sagt, så varsler ikke alle pinschere. Det kommer ikke et knyst fra vår Albin. Men nå er han kanskje ikke typisk på det området. Jeg håper han har vett til å bjeffe hvis det en gang virkelig gjelder. Men vi stoler ikke på han, så vi har kjøpt alarm. Men hvis man ønsker at hunden skal varsle så er fordelen med pinscher at de høres mye større og farligere ut enn det de egentlig er Smile Vår forrige pinscher, ei tispe, bjeffet som en diger kjøter Smile

Da kan jeg melde følgene, Junior gir heller ingen avmeldinger uten at jeg gir beskjed. Men Rottå....................

Perkele. Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? 429255
Til Toppen Go down
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 02:23

happy3 happy3
Takk for masse hjelp og tips.
Joda, hunden skal være en av oss, med på turer i skog og mark, turer i by og land, dressur kurs, fiske og fot turer osv. Vi ønsker oss en venn.
Så, med tanke på det tenkte vi på pinschere`n. Jo mer vi leser, jo mer tenker vi, JO, det er den for oss.
Så, det med vakt og varsling. Da jeg jobber offshore, så ønsker kona en hund, så hun ikke er så ensom, men som også gir en følelse av trygghet. Om "vår" åinscher varsler eller ei, er joveldig individuelt. Som det blir sagt her. Så det må bli det det blir.
Men, det at rasen har sin egen personlighet er bra.

Har lært masse her, mange supre bloger happy6 å lese. Takker så mye happy5
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 12:42

Våre varslet ikke så mye før Kayla kom og viste dem hvordan wink3 Det var likevel noe varsling fra Zorro, mindre fra Knøttet. Når Knøttet er alene her så varsler han minimalt. Er vi på besøk så varsler han ikke i det hele tatt. Zorro varsler også borte hvis han føler seg hjemme nok eller er sammen med Knøttet. Jeg ser også tydelig forskjell i hvordan de varsler. Zorro sier fra og undersøker om de er ok å godta i hjemmet. Knøttet varsler at det kommer noen som kan koses med... wink3 Rare er de begge to happy4
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 12:57

Junior skrev:
Arne skrev:
Bare så det er sagt, så varsler ikke alle pinschere. Det kommer ikke et knyst fra vår Albin. Men nå er han kanskje ikke typisk på det området. Jeg håper han har vett til å bjeffe hvis det en gang virkelig gjelder. Men vi stoler ikke på han, så vi har kjøpt alarm. Men hvis man ønsker at hunden skal varsle så er fordelen med pinscher at de høres mye større og farligere ut enn det de egentlig er Smile Vår forrige pinscher, ei tispe, bjeffet som en diger kjøter Smile

Da kan jeg melde følgene, Junior gir heller ingen avmeldinger uten at jeg gir beskjed. Men Rottå....................

Perkele. Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? 429255

Rottå ligner sin bror med andre ord. Ingen kan snike seg ubemerket rundt huset vårt ihvertfall, og jo senere/mørkere det er, jo grovere blir han i målet.
Jeg ville han en hund som varslet, og det har jeg fått, men han er overhodet ingen gneldrebikkje som bjeffer på hver minste lyd. Men kan skrive under på at pinscheren vår høres mye større ut enn sine 15,5 kilo happy4 Han har skremt vekk både loddselgere og utenlandske grusleggere med stort hell lalala2
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 17:02

Viggoen min blir overlykkelig og slår krøll excited på seg om noen kommer på besøk, så han varsler ikke
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 19:24

Hos oss kommer ikke andre inn enn oss og noen få venner hundene kjenner godt hvis ikke vi er hjemme selv. Helt ok, tiggere og dørselgere er sjelden vare her. Eller bjeffer de ikke, kun når det er noen på døren.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gjest
Gjest




Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTor Sep 08 2011, 19:41

Irene skrev:
Hos oss kommer ikke andre inn enn oss og noen få venner hundene kjenner godt hvis ikke vi er hjemme selv. Helt ok, tiggere og dørselgere er sjelden vare her. Eller bjeffer de ikke, kun når det er noen på døren.

Jeg har to ulike hunder.

Junior, tar livet med ro. Bjeffer ikke. Markerer når det er folk på døren. Dvs han står klar for å være med når jeg åpner.

Rottå, Bjeffer på alt. Fugler i hagen. Rådyra. Når det ringer på. Men det kom godt med når han "såkalte" døve polaken førskte å presse seg inn hos gamlingen. Ingen har sett han etterpå! happy5

Til Toppen Go down
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyFre Sep 09 2011, 14:28



Takker så mye for god hjelp og informasjon.

Detta skal bli hyggelig happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyFre Sep 09 2011, 14:33

VegardTerumi skrev:


Takker så mye for god hjelp og informasjon.

Detta skal bli hyggelig happy6

Lykke til med valget av hund. Hvor holder dere til i Norge? Er jo ymse pinschertreff rundt om i Norge dere kan bli med på.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyFre Sep 09 2011, 14:37



Takk for det.
Vi bor på Elverum.
Hadde vært fint å dra til et Pinschertreff da...Nær eller "litt" fjernt.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyFre Sep 09 2011, 14:44

VegardTerumi skrev:


Takk for det.
Vi bor på Elverum.
Hadde vært fint å dra til et Pinschertreff da...Nær eller "litt" fjernt.

Det blir annonsert treff under "treff og treninger" her på forumet. Man kan jo også ta seg turen på en utstilling om man vil.
Dere er hjertlig velkommen på treffene våre i Oslo/Akershus, men det blir kanskje litt for langt for dere.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyFre Sep 09 2011, 14:50



Oslo/Akershus, langt? Nei da.
Skal ta en titt på "treff og trenninger". Vi kommer.
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyLør Sep 10 2011, 11:11

Det går fint å besøke oppdrettere selv om de ikke har valper. Er veldig lurt å hilse på voksne hunder uten å bli forvirret av supersøte sukkerklumper også kjent som valper happy5
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
mb

mb


Antall Innlegg : 300
Join date : 10.04.2010
Bosted : Lofoten

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyLør Sep 10 2011, 12:44

Ser at mange har svart allerede, men jeg kan jo legge ut erfaringen med vår pinscher også -som relativt fersk pinschereier. Egentlig er vår hund veldig lik det som Linn (og flere)har svart: Mamba varsler med mørk og "tydelig" stemme når det kommer folk hun ikke kjenner/kjenner bare litt. Hun roer seg relativt fort når vi gir beskjed om at "dette er greit", men jeg er ganske sikker på at hun ville ha forsvart både oss og hjemmet vårt til siste åndedrag om noen fremmede hadde blitt for nærgående. I begynnelsen var voktingen uvant (vi har en breton som aldri varlser og som elsker alle uten forbehold), men nå har jeg definitivt lært meg å sette pris på dette. Føles egentlig veldig trygt happy3 Foruten varlsingen bjeffer hun veldig sjeldent.

Noe Mamba reagerer på, er hvis fremmede vi møter på tur kommer for nær innpå vår "intimsone". Dvs: Hvis vi møter fremmede (f.eks noen som spør etter veien, noen naboer som slår av en prat o.l) er det ingen reaksjon, da er hun knekkende likegyldig, kan gjerne snuse litt på personene, men er ellers helt rolig. En gang nå i sommer opplevde jeg imidlertid å møte ei venninne jeg ikke hadde sett på leeeenge (Mamba hadde aldri møtt henne). Venninna kom rett mot oss med armene utstrakt, klar til å gi meg en klem... Da hun var kommet nesten fram til meg, reagerte Mamba: Hun bjeffet fra dypet av halsen så dama skvatt etpar meter fra meg, stakkar!! Det samme opplevde jeg da en mann med kart skulle spørre meg om veien.(Han skvatt også grundig, stakkars) Straks personene var utenfor "intimsonen" min, var det greit igjen, da brydde hun seg ikke mer. Kan kanskje hende Mamba ble redd, men tror egentlig ikke det - det virket mer som hun skulle si fra at "Hit, men ikke lengre".

Forøvrig er jeg enig med det meste av det som er skrevet av andre her: Klovnestreker, tenkende og kjærlig hund,aktiv og med på det meste- jeg er i hvert fall kjempefornøyd med min raserepresentant - hun gjør hverdagen min mye rikere wub4

Lykke til med valg av hund happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/stromrist
VegardTerumi




Antall Innlegg : 9
Join date : 06.09.2011

Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? EmptyTir Sep 13 2011, 10:16



Takk for svar. Høres supert ut. Gleder oss til å reise på treff.
happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty
PosteTema: Re: Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?   Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n? Empty

Til Toppen Go down
 
Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ønsker en omplasserings hund
» Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.
» Pinschern Zacco söker nytt hem! OMPLASSERT!
» Hund reddet påkjørt hund!
» Ønsker bilder av øreteiping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: