Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dekken

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Emma

Emma


Antall Innlegg : 11
Join date : 06.06.2012
Age : 41
Bosted : Gol

Dekken Empty
PosteTema: Dekken   Dekken EmptySøn Jun 24 2012, 21:46


Hei alle sammen:)

Jeg er ny DP eier og har noen spørsmål.
Har søkt litt her inne og lest, men tenkte jeg like gjerne kunne starte en ny tråd (så får vi presentret oss her også Smile )

Jeg lurer litt på hva dere har av dekken evnt. gensere?
Hva synes dere man trenger?
Tenkte at vi kanskje ikke trengte så mye, men når jeg leste litt i en annen tråd her så det ut som om noen av dere har en del...
Kjøpte ett sånn billig regndekken bare sånn at jeg skulle ha noe å ta på han hvis han skulle nekte å gå ut i regnet,
men det har ikke vært noe problem (dessuten er han livredd dekkenet)
Men jeg burde kanskje kjøpe ett ordentlig ett?
Hvis vi skal ut å gå langt og det plaskregner blir han vel kald hvis han blir våt?
Har dere gensere også til deres hunder?
Vi sitter veldig mye ute på kveldene, og det er jo ikke akkurat sommer ennå (hvertfall ikke på Gol)
og når han ligger i ro ute på kvelden begynner han å skjelve, så da burde jeg vel ha en genser til han?
Til vinteren har jeg allerede bestillt ett Hurrta Pro vinterdekken, holder det eller vil han eventuelt trenge fleece eller noe å ha under på veldig kalde dager?

Sånn det var vel det jeg lurte på i første omgang, men det blir sikkert flere spørsmål etterhvert.

Så kan vi jo si litt om hvem vi er Very Happy
Vi overtok for litt over 2 uker siden en DP han på 5 år som ble omplassert, en skikkelig herlig kose gutt.
Fra før har jeg 2 katter, en maine coon hann og en ocicat hokatt.
Jeg er 29 år (hvertfall en liten stund til) har samboer og ei jente som fyller 6 i år.
Vi bor på Gol, men det leste dere sikkert lenger opp.

Bare spørre om det er noe mer dere lurer på, også vil jeg gjerne vite hvem dere er også Smile

Hilsen Anette & Phonix
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Dekken Empty
PosteTema: Re: Dekken   Dekken EmptyMan Jun 25 2012, 04:25

Hei, og velkommen hit welcome

Å ha på klær er en tilvenningssak happy3
Et dekken som sitter godt på kroppen, og ikke hindrer hundens bevegelser, er gull verdt happy6
Både når det regner og når det er kaldt.
Jeg liker produktene til Hurtta best her.
De er dyre, men veldig gode happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Dekken Empty
PosteTema: Re: Dekken   Dekken EmptyMan Jun 25 2012, 15:10

Velkommen hit til forumet, og gratulerer som ny DP-eier welcome

Når det gjelder dekken så er det veldig individuelt. Jeg har en DP-tispe på fire år som fortsatt ikke liker hverken dekken, genser eller sele. Men så går det et par minutter, også syns hun det er helt greit. Også har jeg en pinschertispe på ett år som ikke bryr seg fra eller til. Jeg tror det er lurt å prøve å "ufarliggjøre" det ved å ha det liggende fremme på gulvet o.l. og strø litt godbiter på det i ny og ne for å gjøre plagget til en positiv ting. Kan også prøve å ta noen skikkelig gode godbiter i hånden samtidig som du trer dekkenet over hodet, slik at han får spise noe godt mens han får det på.

Ellers er det veldig forskjellig fra hund til hund hvor kaldt det er før den fryser. Noen kan vente til det er noen få kalde grader før de tar på, om de er i bevegelse, mens andre tar på når det nærmer seg null på gradestokken. Om han skjelver så er sjansen stor for at han fryser, så da kan det jo være deilig med et teppe eller et dekken Smile Jeg synes det er greit å ha et tynnere dekken/genser til sen høst eller tidlig vår, et vinterdekken som er godt foret, og et regndekken(til kjølige regndager eller dager med MYE regn og ikke så mye fri løping osv.). Om man er mye på tur i dyp snø eller ute i kuldegrader uten høy aktivitet kan det kanskje være greit med et tykt dekken med ben også. Som Fanny så er jeg også veldig glad i Hurtta sine produkter, de er solide, har god passform og er av god kvalitet. Verdt de ekstra kronene, synes jeg happy6

Ellers så ville jeg prøvd med litt frem ettersom det blir høst og litt kaldere ute, og kanskje hørt med tidligere eier om hva han er vant med fra før? Det syns godt om de fryser litt. Om dere sitter mye rolig ute så kan du jo alltids tulle han inn i et pledd om han ligger i ro.

Kan jeg spørre hvilken oppdretter den lille karen er fra? Smile
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Dekken Empty
PosteTema: Re: Dekken   Dekken EmptyMan Jun 25 2012, 18:48

Velkommen hit og gratulerer med dp! Very Happy

Så hyggelig å se Phonix her inne (bildet du har på avateren din tok jeg på kennelsamling hos Nero-Noir for ett par år siden Dekken 723324 ). Det er ikke mange dp`er jeg har møtt som er så trygg og tillitsfull ovenfor alt av fremmede mennesker som han er (søsteren hans Love er likedan), så han har satt sine spor hos meg! Dekken 557338 Dekken 576514

Holder med Fanny og Cesilie vedrørende Hurtta sine dekken. De er supre! Very Happy Om han ikke er vant å ha dekken på seg, så syns han nok at det er skummelt å plutselig bli pakket inn i noe. Start med å gi han godis bare for å snuse på dekkenet, deretter gir du godis når du legger det på ryggen hans før du etterhvert kler det på han. Dersom det skjer noe hyggelig hver gang dekkenet kommer frem (og at det hyggelige, altså godisen, forsvinner når dekkenet blir borte igjen), så vil han nok etterhvert få ett annet syn på det enn hva han har nå. Dekken 723324
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Emma

Emma


Antall Innlegg : 11
Join date : 06.06.2012
Age : 41
Bosted : Gol

Dekken Empty
PosteTema: Re: Dekken   Dekken EmptyFre Jun 29 2012, 19:09


Tuuuuuusen takk for tips happy6

Har trålet nettet rundt og funnet litt Hurtta dekken på salg biggrin

Kjøpt både regndekken og vinterdekken.
Selv om "alle" har anbefalt å prøve først så måtte jeg bare bestille.....
Har målt han nøye da.
Har fått de i posten, og begge passet happy6

Ikke var han redd for de heller, så han er nok vandt til å ha på klær happy5
Var nok det billig dekkenet jeg kjøpte så jeg skulle ha hvis det blei krise som knitret litt for mye tenker jeg
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dekken Empty
PosteTema: Re: Dekken   Dekken Empty

Til Toppen Go down
 
Dekken
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» BOT dekken ++
» K9-dekken
» Tilbud på dekken
» Dekken OG sele
» ang dekken til valp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: