| Dekken OG sele | |
|
+6Marita Maria Fanny Linn Nina (Kennel Dijontoma) Fox 10 posters |
Av | Innlegg |
---|
Fox
Antall Innlegg : 27 Join date : 17.01.2012
| Tema: Dekken OG sele Lør Jan 21 2012, 23:22 | |
| Bruker dere sele over dekkenet ? Synes det er så knøvlete men liker ikke å måtte velge mellom varm hund eller sele. | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Dekken OG sele Lør Jan 21 2012, 23:41 | |
| Velger du en H-sele så er de somregel innstillbare over alt og sitter like fint over dekken som uten... | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Lør Jan 21 2012, 23:46 | |
| - Nina skrev:
- Velger du en H-sele så er de somregel innstillbare over alt og sitter like fint over dekken som uten...
Bilde/link ? Har en sele, type Y-sele. Kjekk den men upraktisk å drive å justere. Kanskje jeg behøver mer enn en... (oh, no... Må jeg kanskje shoppe ??? Hehe huff da) | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Dekken OG sele Lør Jan 21 2012, 23:53 | |
| - Fox skrev:
- Nina skrev:
- Velger du en H-sele så er de somregel innstillbare over alt og sitter like fint over dekken som uten...
Bilde/link ? Har en sele, type Y-sele. Kjekk den men upraktisk å drive å justere. Kanskje jeg behøver mer enn en... (oh, no... Må jeg kanskje shoppe ??? Hehe huff da) Ja, jeg ville investert i en god H-sele...gode Y-seler som sitter riktig er helt supert, men funker dårlig med dekken...da må man i så fall ha èn som er større og ment til å brukes kun over dekken og èn som er mindre som er ment til å bruke uten for å få dem til å sitte godt både når man bruker dekken og ikke... Det er mange merker som har H-seler, men jeg ville hvert fall valgt en som har ring i nakken også, ikke bare på brystet, for å få den til å ligge riktigst mulig... Denne typen finner du både fra Hunter, Buster, Rogz og Haqihana f.eks...Linn som er på forumet her selger sistnevnte, så det er jo veldig enkelt og greit å bestille fra henne, og det er en veldig myk og god sele som ligger flott og kommer i masse fine farger... http://www.amor-siempre.com/haqihanaseler.html | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 00:26 | |
| Da skal jeg rooope på Linn | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 00:28 | |
| Åkei, sjekket link og det er det jeg kaller Y-sele (muligens litt farget av hesteverden) men jeg trenger nok kanskje en større til å ha over dekken, da den remmen mellom beina blir litt kort når dekkenet er på. (min sele er ikke regulerbar mellom frambeina mao) | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 08:37 | |
| - Fox skrev:
- Åkei, sjekket link og det er det jeg kaller Y-sele (muligens litt farget av hesteverden) men jeg trenger nok kanskje en større til å ha over dekken, da den remmen mellom beina blir litt kort når dekkenet er på.
(min sele er ikke regulerbar mellom frambeina mao) Haqihanaselen er regulerbar på alle kanter bortsett fra ryggstolpen, så mellom frembena kan du også forlenge det du trenger Godt mulig du kan det på andre, liknende seler, men de kjenner jeg ikke så godt. | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 11:10 | |
| [img] [/img] Smulen med dress og Haqihana-sele utenpå (ikke strammet selen tilstrekkelig på bildet...) | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 11:35 | |
| - Fanny skrev:
Smulen med dress og Haqihana-sele utenpå (ikke strammet selen tilstrekkelig på bildet...) Sånn dress hadde vært noe for Foxen også Smidigere enn bobledekken... Selen jeg har er ganske lik de selene dere viser bilder av bortsett fra reguleringen mellom frembeina. Skal kjøpe noe fleece og prøve å få sydd et smidig fleecedekken om ikke annet. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 11:35 | |
| | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 12:09 | |
| [quote="Fox Sånn dress hadde vært noe for Foxen også Smidigere enn bobledekken... Selen jeg har er ganske lik de selene dere viser bilder av bortsett fra reguleringen mellom frembeina. Skal kjøpe noe fleece og prøve å få sydd et smidig fleecedekken om ikke annet. [/quote] Skrik ut hvis du vil kjøpe dressen... Smulen HATER den! Jeg synes den er fantastisk, men det hjelper fint lite Og den passer ikke Smurfen (hun har en annen, og har null problemer med å bruke dress ) | |
|
| |
Fox
| |
| |
Fanny
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 13:02 | |
| Smulen er en smule Hun er 27 cm. Dressen er str. 281 | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Jan 22 2012, 17:46 | |
| Synes det fungerer ganske greit å ha selen under dekkenet også, jeg. Så lenge hunden stort sett går foran meg uansett, så er det ikke noe problem at båndet stikker ut under dekkenet. Ellers er jo den selen som Linn nevner fin å ha både utenpå og under | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Lør Jan 28 2012, 17:58 | |
| Jah, da blir det sele fra Linn på Foxen min snart | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| |
| |
Elisabeth & Pepsi
Antall Innlegg : 11 Join date : 18.09.2011
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Feb 05 2012, 19:25 | |
| Jeg syns den Haqiana selen så veldig fin ut! Bruker selv en litt større og enkel "sykkelsele" over dekkener og Y-sele fra Hurrta uten klær, men jeg kunne kanskje tenke meg en sånn regulerbar som ikke er så stiv, men litt myk? Kunne mann få kjøpt de via deg, Linn?? Hva koster en slik sele? Og til Fanny: Jeg vurderer å bestille en slik Hurrta fleecedress som Smulen ikke likte å gå med. Pepsi har den enklere varianten fra Hurrta i fleece, men den er så åpen i halsen og litt lang i bena....kjekk under vinterdekkenet da. Men jeg er det man kan kalle relativt talentløs til å måle riktig på denne snuppa, men hun bruker 30 i vinterdekkenet fra Hurrta og det passer fint, men tenker kanskje 281 kan passe i fleece..så hvis du ikke har solgt det - ha skal du i så fall ha for det? Om smulen er liten og det passer så er det kanskje litt lite...men jeg kan jo selge det videre i så fall. Pepsi er ca 28-30 lang alt ettersom jeg måler og hvilken vinkel hun titter..og ca like høy kanskje, 5,5 kilos.. Hva tror du? Jeg må snart slutte å shoppe hundeklær og ting altså...er ikke akkurt slik at hun trenger verken flere seler eller dekkener.... Elisabeth | |
|
| |
Fanny
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Feb 05 2012, 19:47 | |
| | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Feb 05 2012, 21:02 | |
| Selen fra Linn kom allerede i går (lørdag) etter under et døgn i posten Den er kjempe myk og spennene er enkle å regulere. | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Feb 05 2012, 21:52 | |
| hvor sterke sømmer er det i de Haqiana selene? Cocos og herren i huset virker til å ha drakamper på tur, så buster selen ryker på toppen hvor båndet er festet... | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Dekken OG sele Man Feb 06 2012, 09:04 | |
| - Benedicte skrev:
- hvor sterke sømmer er det i de Haqiana selene? Cocos og herren i huset virker til å ha drakamper på tur, så buster selen ryker på toppen hvor båndet er festet...
Hmmm... tja... Ingen her i huset har klart å slite dem ut (andre har røket før), men jeg vet jo ikke hvor sterk Cocos liker å være. Noen ryker jo alt Det er ikke en trekksele, men en tursele, som sitter godt og er behagelig for hunden Kanskje trene mann og hund til å klare å gå tur litt mer avslappet Men vet det ikke er så enkelt å endre andre. | |
|
| |
Benedicte
Antall Innlegg : 531 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Dekken OG sele Ons Feb 08 2012, 20:55 | |
| | |
|
| |
Marianne (Kaos)
Antall Innlegg : 11 Join date : 22.03.2012 Age : 41 Bosted : Elverum
| Tema: Re: Dekken OG sele Fre Mar 30 2012, 00:57 | |
| hva er prisen på en Haqihana-sele egentlig? Og hva er ca str man burde ha? | |
|
| |
Fox
| Tema: Re: Dekken OG sele Søn Apr 01 2012, 16:13 | |
| - Marianne (Kaos) skrev:
- hva er prisen på en Haqihana-sele egentlig? Og hva er ca str man burde ha?
Prisen får du vite om du kontakter Linn, jeg husker ikke akkurat hva jeg betalte. Min dp tispe har xs, da er den ca på midten på alle innstillinger. Men Linn har måletabell å gå etter tror jeg | |
|
| |
Marianne (Kaos)
Antall Innlegg : 11 Join date : 22.03.2012 Age : 41 Bosted : Elverum
| Tema: Re: Dekken OG sele Ons Apr 04 2012, 22:38 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Dekken OG sele | |
| |
|