Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Strømhalsbånd eller avliving

Go down 
+3
marit-p
Linn
Line & Super
7 posters
AvInnlegg
Line & Super

Line & Super

Antall Innlegg : 118

Strømhalsbånd eller avliving Empty
PosteTema: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyFre Mar 16 2012, 23:56

Arrghhh, nå er jeg sint! mad2

En jeg kjenner dro til veterinæren med sin 3 år gamle tispe på grunn av en kul som hun syntes virket øm. Veterinæren så på kulen, kalte den en svulst og sa den var godartet ( kan han virkelig si det uten noen form for prøver eller bilder?), kom tilbake om noen måneder om den vokser.
Jaja, tenker hundeeieren og nevner i samme slengen at hunden har blitt litt utagerende mot andre hunder i det siste. Hun ble angrepet av en større hund og den nevnte kulen dukket også opp på omtrent samme tiden som denne adferden begynte.
Veterinæren presterer da og si at hun skal prøve STRØMHALSBÅND og om ikke det hjelper så er det best og avlive henne!!!

Jeg har sett disse utfallene hennes, og de er kun stress og iver, hun er en veldig energisk hund og det går kun i bjeffing når hun begynner. Man ser absolutt ingen tegn til aggresjon i disse situasjonene og jeg ser vel egentlig ikke noen usikkerhet heller.
Hun er en flott hund og har ALDRI angrepet eller bitt noen, hverken mennesker eller dyr...

Men tilbake til poenget; At en veterinær kan sitte å si noe sånt! Den stakkars hundeeieren var jo fullstendig knust etterpå!
Og han sa det ikke bare en gang heller, neida, han spesifiserte at hun bare måtte spørre etter han så skulle han gjøre det selv han!

Jeg vil ikke navngi han her, men han har et noe frynsete rykte og er visstnok en "katte-veterinær". At han kan holde på sånn er for meg helt uforståelig. Han har visst ved flere tilfeller kommet med slike anbefalinger så jeg vil i hvert fall aldri sette mine ben på den klinikken og kommer til å fraråde alle jeg kjenner mot å dra dit med hundene sine.

Jeg bare måtte få det ut for sånne ting provoserer meg skikkelig. Aner ikke hva jeg hadde gjort om det hadde vært min hund, men det hadde ikke vært pent i alle fall. Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 07:38

Folk stoler jo veldig lett på en veterinær, så dette må da være mulig å anmelde et eller annet sted!? mad3

Jeg ville gått til en annen veterinær med kulen, for det kan være at hunden har fått en rift eller noe da den ble angrepet og nå har betennelse. Pusset må da ut (Zorro hadde en sånn kul for litt siden og måtte snitte for å få ut all skiten + gå på medisiner noen dager for å bli kvitt det helt). Det er ikke noe artig om den sprekker hjemme og de da har blod og puss overalt PLUSS må dra til veterinæren for å fikse det (det skjedde her, siden jeg oppdaget kulen kl 20 og den sprakk kl 24 samme dag...).

Utageringen... Hallo i luken. Hunden har blitt angrepet, har sikkert vondt i kulen, samt er litt engstelig etter angrepet. Dermed blir det en masse stress i møtesituasjoner. Ikke akkurat noe hokus pokus. Håper du har fått beroliget eieren hennes litt. Bor hun i Oslo? I så fall er det flere som kan stress i nærheten, så si fra om du trenger en anbefaling på noen hun kan kontakte. Det tar nok ikke så lang tid å ordne dette med rett veiledning, men hun må som sagt også til veterinæren for å få ordnet den kulen. happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
marit-p

marit-p

Antall Innlegg : 106

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 09:40

omg,hadde ivertfall ikke brukt den dyrlegen igjen!!
Kulen burde jo dyrlegen ha tatt bort å sendt den til labratoriet for undersøkelse.
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 10:04

Nå ble jeg først virkelig bekymret for hva Super hadde foretatt seg i det siste! Hvis det å strømme ham eller avlive var de eneste alternativene...
Veterinæren har anbefalt å bryte loven, så det må vel gå an å anmelde? Håper hundeeieren kan få ordentlig hjelp, de må ihvertfall komme seg til en ordentlig dyrlege!
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Katharina

Katharina

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 13:18

mad2 what3

Veterinæren har her anbefalt å bryte loven ja! Det er ikke tillatt å bruke strømhalsbånd uten å være "godkjent" for det! Men det blir det fort ord mot ord, og ikke lett å bevise hva som ble sagt!

MEN! Jeg hadde ikke vært i tvil, BYTT VETERINÆR!!! mad1
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 16:39

Er jo mulig at dyrlegen faktisk har den godkjenningen da.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Simira

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 18:15

Fly skrev:
Det er fortsatt ikke lov til å bruke strømhalsbånd til annen trening enn på sau, såvidt jeg vet?
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 18:56

Simira skrev:
Fly skrev:
Det er fortsatt ikke lov til å bruke strømhalsbånd til annen trening enn på sau, såvidt jeg vet?

Uansett hva han måtte ha av godkjenninger, så er det horribelt å foreslå å strømme en hund som (naturlig nok) utagerer litt etter å ha blitt angrepet. Snakker om å skyte spurv med kanoner... mad2
Til Toppen Go down
Simira

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptyLør Mar 17 2012, 19:14

Linn skrev:
Simira skrev:
Fly skrev:

Uansett hva han måtte ha av godkjenninger, så er det horribelt å foreslå å strømme en hund som (naturlig nok) utagerer litt etter å ha blitt angrepet. Snakker om å skyte spurv med kanoner... mad2

Horribelt er dessverre ikke ensbetydende med ulovlig alltid. :(
Til Toppen Go down
Line & Super

Line & Super

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptySøn Mar 18 2012, 15:20

Når det gjelder strømhalsbåndet så er det vel noen regler på at man må være kvalifisert til å bruke det, ikke det at det forsvarer bruk av strøm i noen tilfeller men...

På toppen av det hele sa også veterinæren at hun burde ta en prat med oppdretter, for dette var helt feil avl fra dennes side. Han var drittlei av at folk avlet slik som dette what3
Jeg kjenner godt til oppdretteren av hunden, og de er kjempeseriøse. Har sett mange hunder fra dem som er helt fantastiske, det er både utstillingschampioner og hunder med gode plasseringer i både AG, spor og diverse annet. De har avlet rasen i årevis og vet hva de driver med....

Historien er helt hårreisende, men jeg har heldigvis fått roet eieren så hun vil aldri vurdere noen av alternativene fra veterinæren, og heller ikke gå til han igjen happy5

Lurer på hva denne veterinæren hadde sagt om min hund jeg? Han er jo en sprettball og superstressa når vi er hos veterinær. Jeg hadde vel ikke fått ta han med meg ut derfra igjen...
Og jeg som faktisk har vurdert å gå til han med Super for enkelhets skyld...Takk og pris at jeg ikke gjorde det.
Til Toppen Go down
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptySøn Mar 18 2012, 15:27

At det går an sad3 mad2
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Linn
Admin
Linn

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving EmptySøn Mar 18 2012, 16:55

Line & Super skrev:
På toppen av det hele sa også veterinæren at hun burde ta en prat med oppdretter, for dette var helt feil avl fra dennes side. Han var drittlei av at folk avlet slik som dette what3

Fantastisk... dry Virker jo ikke helt riktig klok.

Kan du sende meg navnewt på PM, siden det kanskje er i området jeg kunne funnet på å dra til veterinær? Har en liten liste helt for meg selv med gode og dårlige.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Strømhalsbånd eller avliving   Strømhalsbånd eller avliving Empty

Til Toppen Go down

Strømhalsbånd eller avliving
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Denne mannen burde ikke hatt hund, eller PC, eller vindu!
» Rasenavn skal skrives med liten forbokstav på norsk
» Bur ? Bur Eller bur?
» PC eller MAC?
» Er det en dp under der eller?