Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pinscher i en students hverdag?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
dtoon91




Antall Innlegg : 2
Join date : 21.12.2011
Age : 32
Bosted : Bergen, Minde

Pinscher i en students hverdag? Empty
PosteTema: Pinscher i en students hverdag?   Pinscher i en students hverdag? EmptyOns Des 21 2011, 18:21

Jeg har nå i det siste sett litt rundt på forskjellige nettsider, tatt en rekke tester og lest mye på lignende forum. Har kommet fram til at en tysk pinscher ville vært midt i blinken for meg og kjæresten. Litt om meg: studerer for tiden i Bergen, bor sammen med kjæresten. Er opprinnelig fra Voss, ca 1 1/2 fra Bergen. Etter at jeg tok ferie den 15. har jeg igjen satt igang å se etter min type hund. Er glad i å gå på turer (alt fra overnattingsturer til fjells og kortere gåturer/trasketurer i byen), generelt glad i natur og friluft. Fruen var ikke slik før, men har selvfølgelig klart å omvende henne happy6 Er "bare" 20 år, men både moden og barnslig for alderen. Tenker helst at jeg vil skaffe meg en hund fra og med våren (april/mai).

Det jeg lurer på da er om noen av dere har erfaringen fra en lignende hverdag (student/samboer/liten leilighet/ liten økonomi), og hvilke utfordringer jeg bør by meg på. Har også en søster og svoger i Oslo som venter sin andre unge, og når jeg og damen da reiser for å besøke folk på den kanten av landet bruker vi å overnatte hos familien hennes på Strand (Stabekk). Vet absolutt ikke hvordan de forholder seg til hunder og dyr.

Jeg har ikke hatt hund før, bare en hel haug med katter (for mine eldre søstre). Det jeg ser etter i en hund er en hund som er et godt familiemedlem, glad i mosjon og turer (fra tid til annen), være rundt andre dyr som katter og hunder. Ble fasinert av å lese om Pinschere som intelligente, glade og sterke individ. Høres ut som noe for meg og damen happy3

Og hvordan burde jeg forberede meg med informasjon og trening ift oppdragelse og slikt? Ser det allerede er en aktiv gruppe i Bergen for pinschere. Og det passer jo meg ypperlig. Nei, nå får det holde. Håper noen ikke gikk lei all infoen tidligere. Tror jeg fikk med det meste Pinscher i en students hverdag? 222595


Sist endret av dtoon91 den Tor Des 22 2011, 00:35, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
http://	https://facebook.com/d.toon91
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Pinscher i en students hverdag? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i en students hverdag?   Pinscher i en students hverdag? EmptyTor Des 22 2011, 21:20

Jeg er 21 år, student, og bor sammen med samboer i en liten leilighet i Oslo, og har nå hatt pinscher i 1,5 år. Han er også min første hund happy3
Hvorvidt pinscheren er en rase for deg er det bare du selv som kan finne ut av, men du finner masse spørsmål og svar her på forumet der du helt sikkert kan få svar på noe av det du lurer på. Jeg hadde i allefall stor nytte av å snoke rundt her før jeg fikk min pinscher. Ellers kan du jo kontakte eiere/oppdrettere av pinschere i nærområdet og spør om du kan få hilse på, så får du et enda bedre inntrykk happy6

Skulle du finne ut at pinscheren er noe for deg, kan jeg i allefall si at Ares (min pinscher) passer ypperlig inn i min hverdag på alle måter biggrin Pinscheren trenger en del aktivisering, men kan fint tilpasse seg livet i en leilighet i byen. Men det skal sies at Ares ikke bare er hunden min, han er også hobbyen min, jeg bruker mye tid på han. Å ha hund som student betyr som oftest at man må oppgi litt av det sosiale livet rundt seg. Det er vanskelig å kombinere det å være flittig student, være supersosial, jobbe OG være en god hundeeier. Men det meste går litt lettere når man er to om det happy3

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men det er i allefall min erfaring happy6
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
dtoon91




Antall Innlegg : 2
Join date : 21.12.2011
Age : 32
Bosted : Bergen, Minde

Pinscher i en students hverdag? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i en students hverdag?   Pinscher i en students hverdag? EmptyFre Des 23 2011, 13:18

IdaC skrev:
Jeg er 21 år, student, og bor sammen med samboer i en liten leilighet i Oslo, og har nå hatt pinscher i 1,5 år. Han er også min første hund happy3
Hvorvidt pinscheren er en rase for deg er det bare du selv som kan finne ut av, men du finner masse spørsmål og svar her på forumet der du helt sikkert kan få svar på noe av det du lurer på. Jeg hadde i allefall stor nytte av å snoke rundt her før jeg fikk min pinscher. Ellers kan du jo kontakte eiere/oppdrettere av pinschere i nærområdet og spør om du kan få hilse på, så får du et enda bedre inntrykk happy6

Skulle du finne ut at pinscheren er noe for deg, kan jeg i allefall si at Ares (min pinscher) passer ypperlig inn i min hverdag på alle måter biggrin Pinscheren trenger en del aktivisering, men kan fint tilpasse seg livet i en leilighet i byen. Men det skal sies at Ares ikke bare er hunden min, han er også hobbyen min, jeg bruker mye tid på han. Å ha hund som student betyr som oftest at man må oppgi litt av det sosiale livet rundt seg. Det er vanskelig å kombinere det å være flittig student, være supersosial, jobbe OG være en god hundeeier. Men det meste går litt lettere når man er to om det happy3

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men det er i allefall min erfaring happy6


Det var akkurat et sånt svar jeg trengte, Ida! happy6 Kjekt å høre at det går så fint med dere. Har lest i timevis her på forumet, og blir vel egentlig bare mer og mer overbevist om at Pinscher er den rette hund. happy4 Takk for et godt svar. Det er akkurat det der å kombinere studier, det sosiale livet og en jobb. Men klarer andre det, så skal jeg også klare det!
Til Toppen Go down
http://	https://facebook.com/d.toon91
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Pinscher i en students hverdag? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i en students hverdag?   Pinscher i en students hverdag? EmptyLør Des 24 2011, 21:46

Hei

Jeg bor i Bergen og har en pinschertispe på snart 8 mnd. Noticeable's A Child's Lullaby ( Tequila).
Vi går rett som det er tur ved Myrdalsvannet på Totland. Om dere har anleding en formiddag så er dere hjertelig velkommen til og slå følge med oss. happy4
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pinscher i en students hverdag? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i en students hverdag?   Pinscher i en students hverdag? Empty

Til Toppen Go down
 
Pinscher i en students hverdag?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Jonas sin hverdag.... (Oppdatert 02/12, s.2)
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Fly med pinscher.
» Pinscher?
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: