| Drømmeaktiviteten for din pinscher? | |
|
+6Maiken Hilde Sofie Ane Asbjørg Fox Chilli 10 posters |
Av | Innlegg |
---|
Chilli
Antall Innlegg : 19 Join date : 25.11.2011 Age : 47 Bosted : Aust-Agder
| Tema: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Lør Jan 28 2012, 23:01 | |
| Jeg er ganske ny her inne, og er pinshereier for første gang. Jeg kommer til og forsøke mange ulike aktiviteter med hunden min for og finne ut hva vi vil gjøre mer av. Foreløpig er alt vi gjør bare helt topp . Lydighet, spor, "agility" har vi snust innom, i dag har han bykset i snøen. Derfor lurer jeg på om dere kan fortelle om hva hunden og dere trives best med i lengden. | |
|
| |
Fox
Antall Innlegg : 27 Join date : 17.01.2012
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Søn Jan 29 2012, 00:33 | |
| Lete etter godbiter, evt. gjøre triks for å få godbiter. Jess, jeg har fått en godteunge | |
|
| |
Asbjørg
Antall Innlegg : 17 Join date : 12.05.2012
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Tir Okt 23 2012, 15:54 | |
| Ikke mange eksempel å lese om her , men du har vel funnet en del gode aktiviteter siden dette innlegget ble postet Her i gården går det mye på godbit-ball. Den er super - fyller den med fór og noen godbiter og da kan han holde på ganske lenge (til og med fóret blir spennende, ser jeg ). Ellers har jeg nettopp kjøpt et spill (http://www.nina-ottosson.com/DogTwister-Plastic-2.php ) som falt i smak. | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Tir Okt 23 2012, 19:21 | |
| Her går det i korte økter med ymse trikse øvelser inne. Ute er det mest rallylydighet og spor når vi skal finne på mer treningsorienterte saker | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Ons Okt 24 2012, 12:26 | |
| Vi trener lydighet, agility (har kun trent helt "forsiktig" iom. at han bare en 11 måneder) og blodspor. Foreløpig trives vi best med lydighet og blodspor, dog er jo sistnevnte noe vi ikke trener med på vinteren (og her oppe i nord har vi en laaang vinter, så det blir naturlignok mindre av det)... | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Ons Okt 24 2012, 14:35 | |
| Jeg trener lydighet og agility med mine ) Har vært innom bruks med Trayan, og det falt i smak hos både hund og eier, men var vanskelig å få tiden til å strekke til. Bruks krever mange timer i skolen, og når man har en malle i tillegg som man driver IPO med så blir det rett og slett ikke tid :P Men vi koser oss masse med AG og LP | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Fre Okt 26 2012, 09:58 | |
| Blodspor (og andre spor) er en klar favoritt, sammen med agility | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| |
| |
ElinK
| |
| |
Asbjørg
Antall Innlegg : 17 Join date : 12.05.2012
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Fre Okt 26 2012, 18:48 | |
| | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Man Okt 29 2012, 08:45 | |
| | |
|
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Tir Okt 30 2012, 21:18 | |
| Yndlingsaktiviteten til Mamba er å være på jakt sammen med sin breton-"søster", Luna. Selv om pinscheren absolutt ikke er noen fuglehund, er Mamba kraftig miljøpåvirket og synes at toppen av lykke er å finne rype og orrfugler - halen hennes går i hundre og hun kan løpe i mange timer, om det skulle være Hun har også lært seg at når Luna har stand, ja, da er fuglen nær - og hvis vi ikke holder henne igjen, løper hun rett forbi Luna, reiser fuglen og jager den langt-pokker-i -vold (Til Lunas store fortvilelse). Ellers liker Mamba å gå blodpor - og finner hun ferskspor av elg suser hun etter med enorm energi | |
|
| |
Chilli
Antall Innlegg : 19 Join date : 25.11.2011 Age : 47 Bosted : Aust-Agder
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Lør Nov 17 2012, 20:35 | |
| Moro og høre om hva dere og hunden liker og gjøre :-) Nå er vi godt i gang med agility, det er så moro! Vi er så heldige at vi får trene i Sørlandets hundehall i vinter, ypperlig for min hormonelle tenåring at det ikke er for mange forstyrrelser rundt oss. Sist trening kunne jeg endelig trene uten halsbånd og uten at han stakk av fra meg :-) Lydigheten skal vi ikke gi oss med, treningen er kjempegøy. Men merketaking er vi ikke helt komfortable med dessverre. Så konkurransestart det venter vi en stund med. (Det og ligge langt fra mor når det er andre mennesker rundt oss, det er bare altfor ubehagelig tydeligvis. Utpå våren håper jeg at vi kan få med oss en utstilling eller fler. | |
|
| |
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? Tir Nov 20 2012, 18:44 | |
| Vi trener Agility, Rallylydighet og litt sportrening i tillegg til vanlig hverdagslydighet. Når det er veldig dårlig vær og vi må finne på noe inne så er disse hånd dukkene fra Ikea super til å putte godbiter inni. Til og med foret blir innteresant når hun får det servert inni der. Det er blitt ødelagt noen hånd dukker etterhvert, men de er billige og Tequila har det helt topp | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Drømmeaktiviteten for din pinscher? | |
| |
|
| |
| Drømmeaktiviteten for din pinscher? | |
|