Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vurderer pinscher som rase

Go down 
AvInnlegg
acschjenken




Antall Innlegg : 3
Join date : 20.11.2011
Age : 44
Bosted : bergen

vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase EmptySøn Nov 20 2011, 19:27

vi har nå nylig mistet vår kjære grand danois nr 2. selv om vi har en menneskevalp på et halvt år, så mangler det alikavel noe vesentlig. vi skal ha flere barn etterhverdt og ser nå etter en litt mindre rase.
har sett på mange, men en pinscher ser ut til å være den rette. valp passer nå for jeg skal enda være i permisjon frem til halve mai i 2012. den vil få minst tre turer for dagen, og i helgene kan den få 2-300 mål terreng å boltre seg i, da vi reiser på hytta. reiser vi på danmarksferie oel, så blir selvfølgelig hunden med.

men å bytte rase er jo ikke bare bare, vi er jo vandt til en 92 cm høy hanhund på vel 75 kilo. så det blir jo en overgang. ønsker en hund som gjerne kan være aktiv ute, men rolig inne, går godt sammen med barn og andre dyr.
vi har lest mye om rasen på nett, men har aldri hilst på en ekte pinscher. dverg p. og dobbermann er uaktuell.
hadde hverdt morro om det var noen som har rasen i området bergen, så kunne vi fått hilst på noen individer.internett er en ting men et ekte individ, noe helt annet.
Til Toppen Go down
http://www.acschjenken.com
Gjest
Gjest




vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: Re: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase EmptyTir Nov 22 2011, 09:46

Joda, det er noen i Bergen. Får satse på at de ser innlegget Smile
Til Toppen Go down
acschjenken




Antall Innlegg : 3
Join date : 20.11.2011
Age : 44
Bosted : bergen

vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: Re: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase EmptyTir Nov 22 2011, 15:09

har nå hørt om en del agressive pinschere, hvordan er dine i forhold til andre dyr og mennesker, vokter de maten, eller er de så snill som det høres ut som når en leser på nettet? innocent3
Til Toppen Go down
http://www.acschjenken.com
Gjest
Gjest




vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: Re: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase EmptyTor Nov 24 2011, 09:26

Jeg foreslår du leser gjennom noe av det som allerede er skrevet https://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/f5-pinscher (men det har du kanskje allerede gjort Smile )

Jeg tror ikke det er mer agressjon hos pinscher enn andre raser og jeg tror heller ikke de vokter maten mer enn andre raser. De pinscherene jeg kjenner går også godt sammen med andre dyr og mennesker. Men en pinscher har mye egenvilje og er en aktiv rase. Man må regne med at man må jobbe mer med en pinscher enn med en "mildere" rase. Jeg tror sosialisering er veldig viktig.
Til Toppen Go down
acschjenken




Antall Innlegg : 3
Join date : 20.11.2011
Age : 44
Bosted : bergen

vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: Re: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase EmptySøn Nov 27 2011, 18:18

da er det avgjort, det blir ingen pinscher. vi syntes det er forlite hund og formye energi. så nå blir det rhodesian ridge back i stedet. =) og etter det blir det nok en grand danois igjen. jump3
Til Toppen Go down
http://www.acschjenken.com
Sponsored content





vurderer pinscher som rase Empty
PosteTema: Re: vurderer pinscher som rase   vurderer pinscher som rase Empty

Til Toppen Go down
 
vurderer pinscher som rase
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vurderer å omplassere vår Pinscher tispe
» Pinscher, en rase for meg?
» Pinscher - en stressa rase...
» Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Presentasjoner-
Gå Til: