Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.

Go down 
+8
Irene
Simira
Linn
Ann-Helen
Anita.K
Susanne
helle
Tonje
12 posters
AvInnlegg
Tonje

Tonje


Antall Innlegg : 86
Join date : 28.10.2009
Bosted : Kr.sand

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 17:11

Utdannelsen er toårig skole, der de har 9 samlinger i året, der en samling er på to dager, i helgene.
Så jeg kan fint greie å kombinere skole/jobb barn og dyr.

Første året koster 15.000
andre året koser 18.000


Første året er vi innom blandt annet:
- utvikling av den 6. sans/telepati
- dyretolkning
- healing Reiki 1
- healing Reiki 2
- kanalisering
- meditasjon
- innføring i hjelpemidler blandt annet englekort og pendel
- førstehjelp i homeopati til hjemmebruk
- hypnoterapi
- auralesing
- reading av mennesker
- mediumskap
- håndanalyse
- drømmetolkning

Dette er ikke noe jeg kommer til å leve av, men jeg vil ha det som en tileggsutdannelse.

Noen som vet om det er noe marked for det? Selv hadde jeg tenkt å gå til dyrebeskyttelsen, dyrlegene, dyreparken, politi, hundeklubber osv for å infomere om at jeg fantes (om jeg hadde utdannelsen da)

www.dyretolksenteret.no

Hva syntes dere?
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 17:27

Jeg syns det er vås.. lalala2

Sorry for min negativitet, men jeg har ikke spesielt tro på dette nei. I alle fall ikke at det er noe alle kan lære...


Jeg tror f.eks dyrebeskyttelsen vil ha mye større nytte av å motta de 33000 kronene som gave..
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 17:32

Jeg er enig med Helle.. Har heller ingen tro på det i det hele tatt.
Men har hørt om en del som har prøvd og sier at dyretolken sa ting som de aldri kunne visst. Også er det bare et trykk på nettet så finner man mye informasjon om hunden lalala2
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Anita.K

Anita.K


Antall Innlegg : 1449
Join date : 10.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 17:34

Susanne skrev:
Jeg er enig med Helle.. Har heller ingen tro på det i det hele tatt.
Men har hørt om en del som har prøvd og sier at dyretolken sa ting som de aldri kunne visst. Også er det bare et trykk på nettet så finner man mye informasjon om hunden lalala2

At man kan finne ting om hunden den skjønner jeg ,men når det kommer opp ting om personer/familier som ikke står på nette så kan man faktisk få et annet syn på det. happy4

Jeg trur ikke alle *har* det i seg å kan bli *tolk* men det er no min mening .... happy4

Men jeg syns det er mye penger som man kunne brukt på andre ting,
Til Toppen Go down
http://anitakrognes.com
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 18:04

Anita.K skrev:
Susanne skrev:
Jeg er enig med Helle.. Har heller ingen tro på det i det hele tatt.
Men har hørt om en del som har prøvd og sier at dyretolken sa ting som de aldri kunne visst. Også er det bare et trykk på nettet så finner man mye informasjon om hunden lalala2

At man kan finne ting om hunden den skjønner jeg ,men når det kommer opp ting om personer/familier som ikke står på nette så kan man faktisk få et annet syn på det. happy4

Jeg trur ikke alle *har* det i seg å kan bli *tolk* men det er no min mening .... happy4

Men jeg syns det er mye penger som man kunne brukt på andre ting,

Har du prøvd, fikk du eksakte navn? Eller fikk du bare noe som kunne passe. Slikt som sånt som står i horoskop, der alt kan passe om man legger godviljen til og vil at det skal passe happy4
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 18:13

Jeg syns ofte at det folk selv tolker som veldig personlig, slettes ikke er ting som faktisk er så personlig.. Folk legger lett godviljen til, tolker i hytt og vær, og klarer ikke være objektive når de vurdrer tjenesten de har mottat.
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 18:23

Kan gå med på at noen kanskje har denne evnen. Kanskje. Men at det er noe som kan læres er jeg enda mer tvilende til....
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 18:48

Jeg tror du er nødt til å finne ut om dette er noe du virkelig har lyst til, noe du brenner for og ønsker å være med på Smile Alle har sine meninger og bakgrunn for det, men bare du vet hva som er rett for deg. Smile Slik har ihvertfall jeg tenkt i forhold til min utdannelse og det har fungert bra for min del wink3 Jeg har fått en utdannelse jeg virkelig brenner for og som engasjerer meg langt inn i hjerterota biggrin Jeg har bruk for den hver eneste dag og kjenner at det går ganske så automatisk. Med tiden vil jeg også bli langt bedre enn jeg er i dag og det er utrolig spennende og givende happy6

Lykke til, uansett hva du velger Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 18:59

Hva får du ut av det?
Hva får andre ut av det?
Hva får hundene ut av det?
Er det verdt pengene?
Hva ville alternativet vært?
Hva ville pengene ellers gått til?
Har du råd til det?

Jeg er redd markedet begynner å bli mettet for den slags folk nå, men om du har virkelig lyst så kan det jo være greit for din egen del.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 20:22

Personlig har jeg ikke akkurat tro på slike ting, men det må ikke være noen hindre for andre. På Dog4All messen fikk jeg reklame fra en som driver med sånt, adressen dit er www.sigra.no og synes at kursingen dems virket mer omfattende (og innebær mer "vanlige" ting enn bare krysstallkuler).
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Anita.K

Anita.K


Antall Innlegg : 1449
Join date : 10.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyFre Des 04 2009, 23:50

Susanne skrev:
Anita.K skrev:
Susanne skrev:
Jeg er enig med Helle.. Har heller ingen tro på det i det hele tatt.
Men har hørt om en del som har prøvd og sier at dyretolken sa ting som de aldri kunne visst. Også er det bare et trykk på nettet så finner man mye informasjon om hunden lalala2

At man kan finne ting om hunden den skjønner jeg ,men når det kommer opp ting om personer/familier som ikke står på nette så kan man faktisk få et annet syn på det. happy4

Jeg trur ikke alle *har* det i seg å kan bli *tolk* men det er no min mening .... happy4

Men jeg syns det er mye penger som man kunne brukt på andre ting,

Har du prøvd, fikk du eksakte navn? Eller fikk du bare noe som kunne passe. Slikt som sånt som står i horoskop, der alt kan passe om man legger godviljen til og vil at det skal passe happy4

Vi fikk ikke noe navn, men vi fikk beskrivelser av personer & plasser pluss årstall .. Var ikke snakk om vår familie men noen andres.
Å det som kom fram var ikke akkurat ting som *står el som man finner i horoskop*..

Men skjønner folk er skeptisk til det for det var jeg også ,men damen var dyktig happy4
Til Toppen Go down
http://anitakrognes.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyLør Des 05 2009, 00:47

Jeg er veldig skeptisk til dette, akkurat som jeg er skeptisk til horoskop, engleskoler og tarot. MEN, jeg mener at det er viktig å følge sin egen drøm og gjøre det man har lyst til!! Det viktigste er å stå opp om morningen og glede seg over livet sitt. Livet er for kort til å ikke ta sjanser, og jeg er en av de som mener at det er bedre å angre på det man har gjort istedet for som gammel å angre på alt det man ikke gjorde.

Og du kan jo bruke utdannelsen din til noe mer, f.eks ta noen oppdrag gratis for f.eks dyrevernet. Det kan jo fungere begge veier, at du gjør noe veldedig samtidig som du bygger på karrieren din.

Stol på magefølelsen, følg hjertet og lykke til med avgjørelsen happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyMan Des 07 2009, 20:16

Ei bekjent av meg er lærling i dyretolk og har nå fått på seg oppgaven om å tolke min lille Aino.

Hun fortalte om en katt hun tolket, damen som eide katten hadde kontaktet henne fordi katten heletiden tisset i sengen.
uten å vite noe mere spurte linda/tolken om katten kun tisset på venstre side ? Det stemte.
Litt kritisk fortalte linda til eieren at det hun fikk opp var at mannen var utro og at katten tisset på venstre side (altså mannens side) for å gi en advarsel, katten ville ikke ha han der.

Damen som eide katten ble nok ikke særlig blid og sa dette ikke stemte, men hun ringte opp igjen en liten stund senere, og mannen hadde vært utro.

Hun sier hundene hun har tolket aldri har sagt negative ting om eierene sine, de er så trofaste, alle sammen Smile
Jeg er ikke overbevist før noe jeg aldri har fortalt kommer frem i tolkingen av min. Men synes det er et veldig spennende tema Smile
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyMan Des 07 2009, 20:22

Aino skrev:
Ei bekjent av meg er lærling i dyretolk og har nå fått på seg oppgaven om å tolke min lille Aino.

Hun fortalte om en katt hun tolket, damen som eide katten hadde kontaktet henne fordi katten heletiden tisset i sengen.
uten å vite noe mere spurte linda/tolken om katten kun tisset på venstre side ? Det stemte.
Litt kritisk fortalte linda til eieren at det hun fikk opp var at mannen var utro og at katten tisset på venstre side (altså mannens side) for å gi en advarsel, katten ville ikke ha han der.

Damen som eide katten ble nok ikke særlig blid og sa dette ikke stemte, men hun ringte opp igjen en liten stund senere, og mannen hadde vært utro.

Hun sier hundene hun har tolket aldri har sagt negative ting om eierene sine, de er så trofaste, alle sammen Smile
Jeg er ikke overbevist før noe jeg aldri har fortalt kommer frem i tolkingen av min. Men synes det er et veldig spennende tema Smile

Spesiell historie! Så om Sara noen gang tisser i senga så kaster jeg mannen på dør!! happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyMan Des 07 2009, 20:24

Jeg tror ikke slik tolking kan læres men at noen har denne "gaven", akkurat som synske mennesker.

Jeg har sett/hørt så mye om mennesker som kan "se" at jeg tror på det.. Men jeg tror ikke en kan gå skole for å lære seg det..

Hvis det hadde stått på en side at vedkommende hadde gått på den og den skolen/utdanningen for å bli dyretolk i stede for å være født med det, hadde jeg valgt en annen..

Men jeg er enig i at du må følge drømmene dine, og er dette noe du virkelig brenner for, ja, så er det kun du som kan avgjøre om du bør gå eller ikke happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyTir Des 08 2009, 09:38

Det kan godt være at man kan lære seg det. Som hun fortalte, så komuniserte ikke mennesker med språk for LANGE tider tilbake, At man skal stole på magefølelsen, for magefølelsen prøve faktiskt fortelle deg noe, Har du noen gang følt noe har skjedd, så har det faktikst skjedd noe isamme øyeblikk ?

Hun fortalte også at det man må lære seg er å blokkere ut ALLE andre tanker, det er det som er kunsten. Hun hører på en spesiell musikk i en god stund, må koble HELT ut, Så prøve å nå hunden, (I mitt tilfelle ved bilder) og da vil det første som dukker opp være det som "stemmer". Hunden kan selv fortelle, eller det kan stilles spørsmål. Noen hunder er vist VELDIG pratesjuke, andre gir enkelt blaffen og sier minimalt.
Ikke aner jeg, men når hun snakket om dette, så virket alt ganske logiskt, men mulig ikke alle har det i seg/har evnen til å finne det.

Men hvorfor ikke prøve, Er det skole for slikt, så er det vel neppe uten grunn ?! Smile
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. EmptyTir Des 08 2009, 10:40

Jeg tror det finnes mennesker som kan kommunisere med dyr men det jeg ikke tror på er at du kan gå å lære det et sted, derfor er jeg skeptisk til slike dyretolker men hadde jeg vist at h*n hadde evner og at h*n ikke måtte gå å lære seg å tolke, da hadde jeg ikke vært i tvil happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content





Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty
PosteTema: Re: Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.   Jeg vurderer dyretolk utdannelsen. Empty

Til Toppen Go down
 
Jeg vurderer dyretolk utdannelsen.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» vurderer pinscher som rase
» Dyretolk
» dyretolk
» Vurderer å omplassere vår Pinscher tispe
» Dyretolk,helt utrolig!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: