Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vom & hundemat+ Royal Canin

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 17:25

Et lite spørsmål til dere som forer med V&H;
Super har i noen mnd fått V&H kombinert med RC medium junior og for nesten 2 uker siden bestemte jeg meg for å prøve bare RC en periode for å se om det hadde noen innvirkning på stressnivået hans. Han er en litt små stresset hund til tider og V&H er jo et høy energi for. excited
Det som skjedde var jo at han har enda mere energi og mye mere stresset! confused3
Har noen av dere vært borti dette?
Jeg trodde effekten skulle bli helt motsatt av å kutte ut V&H, nemlig at energinivået skulle jevne seg ut (og kanskje i reduseres litt)

Burde jeg prøve han på V&H igjen? Og evt gå over til fullforet dems (han er 11 mnd) men fremdeles i kombinasjon med RC?
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 17:41

Var dette standard RC-fôr, eller dette anti-stress-fôret?

Visstnok skal råfôr gi jevnere energi, jeg må si at jeg ikke merker voldsom forskjell på mine. Kanskje jeg skulle tvinge Odin til å spise V&H...? :P
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 17:52

Det er valpeforet til både RC og V&H

Super gikk ned når jeg begynte med det så det er jo verdt et forsøk til Odin (han er forøvrig ikke såååå tjukk da)
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 18:19

Line & Super skrev:
Det er valpeforet til både RC og V&H

Super gikk ned når jeg begynte med det så det er jo verdt et forsøk til Odin (han er forøvrig ikke såååå tjukk da)

Neida, han er ikke skrekkelig tjukk. Men nå blir det slankis uansett, ballene ryker i morra, så da er det bare å passe vekta. Lightfôr for småtten heretter.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 18:33

Det kommer an på hva fôret inneholder. Vom og hundemat er jo et fôr som inneholder mye rent kjøtt. Dermed inneholder det mye proteiner og fett, og lite karbohydrater.

Vet ikke hvor mye karbohydrater det tørrfôret du bruker inneholder, men jeg gjetter at det inneholder ganske mye mer karbohydrater enn våtfôret. Vi vet jo alle hva sukker kan gjøre med energinivået hos folk og dyr. Vom & hundemat+ Royal Canin 222595

Så HVIS det er fôret som utgjør forskjellen på energi/stressnivå, så KAN dette være en årsak. Uten at jeg skal si noe sikkert...

Fett gir energi ja, men mer gjevn energi enn karbohydratene som gir den litt mer eksplosive og plagsomme energien. laughs

Hadde jeg hatt en hund som stresser mye ville jeg heller valgt å fôre på et fôr med mer fett og proteiner enn ett med mye karbo. happy3

At han stresser er altså ingen grunn for å kutte ut Vom og hundemat. Tvert imot ville jeg gått tilbake til vom og hundemat, og gitt mindre tørrfôr!
Og du kan godt gi voksenfôr nå ja etter min mening. Smile
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyOns Okt 12 2011, 19:21

Ved stress er f^ret en ting man kan se på, men tenk helhetlig. Det er for å tenke litt mye på en faktor, selv om det gjerne er flere ting som påvirker. happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin EmptyTor Okt 13 2011, 06:54

Min erfaring er at energi rik mat gjør individet fet, ikke at det får mere energi. For ellers så hadde jeg proppet meg med sjokolade dagen lang happy5 til jeg ble puke3
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Sponsored content





Vom & hundemat+ Royal Canin Empty
PosteTema: Re: Vom & hundemat+ Royal Canin   Vom & hundemat+ Royal Canin Empty

Til Toppen Go down
 
Vom & hundemat+ Royal Canin
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Royal Canin Calm
» Royal Canin Medium Junior
» Vom & hundemat
» Norwegian polar vs vom & hundemat
» ACE - Little Kings Royal Flush

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: