Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Norwegian polar vs vom & hundemat

Go down 
5 posters
AvInnlegg
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyOns Jul 22 2009, 21:02

Noen som kan noen tips om disse?
Hva passer best til dp, og hvordan er det i pris?
Forskjeller på typene o.l..
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyOns Jul 22 2009, 21:08

Hovedforskjellen er at det ene er våtfor og det andre er råfor.. Begge forene er fullverdige, dvs du kan bruke det som hovedfor.


V&H er rått kjøtt. nr 25, valp og sprint er fullverdig, nr 33 kan også brukes som fullverdig men der er det noen hunder som trenger at man gir olje i tillegg (det ser du kjapt på pelsen og om den begynner å røyte). De har også en som heter kylling og en som heter vom, men disse er ikke fullverdige, og skal bare brukes som tillegg.


NP er varmebehandlet, og derfor går det innunder våtfor.


Begge deler er bra for, og de ligger på ca samme i pris. Jeg har prøvd NP på mine, og de likte det ikke, derfor sluttet jeg med det.


Jeg forer med V&H til vanlig. Jeg veksler mellom nr 33, valpefor og kylling. Kylling får de i perioder de er lei det andre, eller på varmere dager fordi mine hunder liker kyllingen best.


Det koster ca 5-8 kroner dagen å fore med V&H for Dvergpinscher.
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyTor Jul 23 2009, 13:49

Jeg har brukt begge deler. Mine hunder funker like bra på begge deler.
NP var litt mer komlete siden den kun kom i 20kg frossen blokk, så man må ha god fryserplass. biggrin
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyLør Jul 25 2009, 13:17

Hvor mye NP skal de ha? Ca vekt på hundene er 3 kg..
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyLør Jul 25 2009, 15:22

Man får NP i pølser også...
Til Toppen Go down
Tepe




Antall Innlegg : 18
Join date : 13.07.2009

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyTor Aug 13 2009, 20:46

Jeg har prøvd begge deler og synes vom gir den beste pelsen, pluss at hunden min aldri blir lei av NP, har fått mye gratis V&H da venner av meg har kjøpt mye men at hundene har blitt dårlige av det. Begge forene er sikkert like bra i kvalitet men er det bare jeg som blir kvalm av lukten når jeg åpner en pølse med V&H? blink00
Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyTor Aug 13 2009, 21:45

Antamina skrev:
Man får NP i pølser også...

Ikke når man bor i Bodø wink3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest




Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyTor Aug 13 2009, 21:50

Jeg bruker begge deler ig det fungerer helt greit biggrin
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyFre Aug 14 2009, 20:49

Tepe skrev:
Jeg har prøvd begge deler og synes vom gir den beste pelsen, pluss at hunden min aldri blir lei av NP, har fått mye gratis V&H da venner av meg har kjøpt mye men at hundene har blitt dårlige av det. Begge forene er sikkert like bra i kvalitet men er det bare jeg som blir kvalm av lukten når jeg åpner en pølse med V&H? blink00

Serverer det kaldt, så lukter ingenting. En pølse har jeg i kjøleskapet i ca 2-3 dager.
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat EmptyFre Aug 14 2009, 21:10

Julie skrev:
Antamina skrev:
Man får NP i pølser også...

Ikke når man bor i Bodø wink3

Jeg bestiller og får i posten =)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Norwegian polar vs vom & hundemat Empty
PosteTema: Re: Norwegian polar vs vom & hundemat   Norwegian polar vs vom & hundemat Empty

Til Toppen Go down
 
Norwegian polar vs vom & hundemat
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vom & hundemat
» Vom & hundemat+ Royal Canin
» Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?
» Priskrigen har gjort ribba så billig at den brukes til hundemat

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: