| Royal Canin Calm | |
|
+6Marita Simira ElinK Garp Julie Cesilie 10 posters |
Av | Innlegg |
---|
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 12:10 | |
| Er det noen av dere som har prøvd det nye fôret til Royal Canin; Calm? En kollega som har brukt det en måneds tid til sin halvt år gamle østerikske pinscher, og hun sier den har veldig god effekt på han. At han har blitt generelt roligere når han er hjemme alene, i forhold til andre mennesker han har bjeffet på før, osv. Hun ble tipset av sin instruktør hos Oslo Hundeskole, som hadde vært hjemme hos dem til en konsultasjon, da hun fryktet at hunden kanskje led av separasjonsangst. Det jeg lurer litt på i forbindelse med dette er effekten over lang tid; om man blir nødt til å bruke dette permanent, eller om hunden lærer seg å håndtere stressende situasjoner på en bedre måte og derfor gjør det også i etterkant når man går over på annet fôr? Jeg forstod det slik at fôret skal ha noe av de samme virkestoffene som finnes i DAP-produktene, altså hormoner som utskilles i feks. morsmelken når valpene er små. Eller tar jeg feil? Noen som har erfaringer med dette? | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 12:46 | |
| Har ikke prøvd det selv, men det er riktig at det inneholder stoffer som reduserer stress. Vet ikke hvordan det funker, men jeg vil tro hunden kanskje vil bli mer mottakelig for trening mens den går på dette fôret, og da muligens vil ha effekt av den grunn hvis man slutter med det?? Hyggelig å se deg her inne igjen Cesilie! Lenge siden! | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 12:51 | |
| | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 12:55 | |
| Har forresten planer om å teste dette ut på Isaac. Spennende å se om det kan ha noe effekt. Det er mulig man kan få samme effekt ved å gi hunden litt melk også, da dette proteinet også finnes i melk. | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:03 | |
| Kanskje dette hadde vært noe å prøve før nyttårsaften? | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:04 | |
| - Julie skrev:
- Har ikke prøvd det selv, men det er riktig at det inneholder stoffer som reduserer stress.
Vet ikke hvordan det funker, men jeg vil tro hunden kanskje vil bli mer mottakelig for trening mens den går på dette fôret, og da muligens vil ha effekt av den grunn hvis man slutter med det??
Hyggelig å se deg her inne igjen Cesilie! Lenge siden!
Ja, jeg har lest litt om det også, og det virker jo veldig fint. Men det er jo ofte sånn at man har litt forskjellige erfaringer i forhold til hva produktbeskrivelsene sier Jeg tenkte å bruke det i forbindelse med flytting snart, derfor jeg spør om noen har erfaringer med det. Jeg kan jo dele mine erfaringer når jeg har fått testet det en liten stund. Jeg tenkte litt sånn at hvis hunden lærer seg å møte ellers litt skremmende situasjoner med mer ro så vil den kunne møte de samme situasjonene litt roligere uten å gå på fôret. Hva tenker dere om det? Sikkert lurt å benytte i forkant og rundt nyttårstider, ja! Takk, Julie, så hyggelig Jeg sitter så lite ved pc'en for tiden, men er innom innimellom og titter litt i ny og ne | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:08 | |
| Synes det er spennende å høre om dere har noen effekt Julie. Kan være greit hvis man trenger å forbygge noe spesielt. Som feks nyttårssaften om man har problemer med slike ting! Genialt at slikt finnes. Skulle gjerne ha visst om dette før vi flyttet forrige gang... Da var ikke lillemann særlig fornøyd... | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:12 | |
| Spent på å høre erfaringer rundt dette fôret. Scot ble jo skikkelig skremt forrige nyttårsaften takket være noen idiotiske mennesker, så bare han hører fyrverkelig på tv'n reagerer han. Og har ikke lyst til å sende han med svigers opp på hytta heller, er mye bedre om vi får trent på å takle det.
Koselig å se deg her inne igjen Cesilie, er jammen lenge siden sist. Hvor skal du flytte hen? | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:21 | |
| - ElinK skrev:
- Spent på å høre erfaringer rundt dette fôret. Scot ble jo skikkelig skremt forrige nyttårsaften takket være noen idiotiske mennesker, så bare han hører fyrverkelig på tv'n reagerer han. Og har ikke lyst til å sende han med svigers opp på hytta heller, er mye bedre om vi får trent på å takle det.
Koselig å se deg her inne igjen Cesilie, er jammen lenge siden sist. Hvor skal du flytte hen? Ja, vi kommer til å prøve det rundt flytting nå, samt en periode etter det for å se hvordan hun er personlighetsmessig. Nå er hun generelt ikke så stresset, men jeg syns det er interessant å se uansett, gjerne i forbindelse med nytt bosted. Takk, Elin, så hyggelig å høre! Vi flytter til Ekeberg, på Simensbråten. Gleder meg som et barn til å komme unna bykjernen og nærmere skogen!! Det blir herlig både for meg og for Mia. Så da er vi klare for turer og sprell på Ekeberg for hvem som måtte være interessert i å leke med oss | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:22 | |
| - Cesilie skrev:
- ElinK skrev:
- Spent på å høre erfaringer rundt dette fôret. Scot ble jo skikkelig skremt forrige nyttårsaften takket være noen idiotiske mennesker, så bare han hører fyrverkelig på tv'n reagerer han. Og har ikke lyst til å sende han med svigers opp på hytta heller, er mye bedre om vi får trent på å takle det.
Koselig å se deg her inne igjen Cesilie, er jammen lenge siden sist. Hvor skal du flytte hen? Ja, vi kommer til å prøve det rundt flytting nå, samt en periode etter det for å se hvordan hun er personlighetsmessig. Nå er hun generelt ikke så stresset, men jeg syns det er interessant å se uansett, gjerne i forbindelse med nytt bosted.
Takk, Elin, så hyggelig å høre! Vi flytter til Ekeberg, på Simensbråten. Gleder meg som et barn til å komme unna bykjernen og nærmere skogen!! Det blir herlig både for meg og for Mia. Så da er vi klare for turer og sprell på Ekeberg for hvem som måtte være interessert i å leke med oss Så moro! Vi er jo på Ekeberg støtt og stadig | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 13:39 | |
| Så bra, da får vi leke litt sammen | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 15:33 | |
| | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 16:13 | |
| Kjøpte dette fôret til Zeus i dag. Hadde tenkt på det en stund, men fant ut at dette fôret fantes akkurat idet jeg hadde kjøpt en ny sekk med RC Sensible. Zeus har tendens til litt stressmage og bæsjer "ørten" ganger om vi går turer som er lengre enn 5-10 minutter. Så jeg er spent på å se om det virker - har forsøkt veldig mange ulike fôrtyper uten å finne noe som er ideelt for magen hans. | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 16:19 | |
| - Marita skrev:
- Kjøpte dette fôret til Zeus i dag. Hadde tenkt på det en stund, men fant ut at dette fôret fantes akkurat idet jeg hadde kjøpt en ny sekk med RC Sensible. Zeus har tendens til litt stressmage og bæsjer "ørten" ganger om vi går turer som er lengre enn 5-10 minutter. Så jeg er spent på å se om det virker - har forsøkt veldig mange ulike fôrtyper uten å finne noe som er ideelt for magen hans.
Har en med samme tendensene her, bare lurer på hvorfor de ikke selger dette foret på vanlige dyrebutikker ? Aldri hørt om dette her tidligere jeg, men uansett så selger de kun Hills hos dyrlegen i Molde så da blir det jo ikke så tilgjengelig for alle.. | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 19:37 | |
| RC har vel valgt å selge det hos veterinærer fordi det er såpass spesielt. Akkurat som at man kun får kjøpt allergifôr og slikt hos veterinæren også. Slikt er det jo med mange andre produkter også. Noen kremer får man kjøpt i dagligvare, mens andre kun selges på apotek og andre igjen på parfymerier. Men sånn for tilgjengelighetens del så hadde det vært mest praktisk om man kunne fått kjøpt ordentlig fôr på Rema | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Royal Canin Calm Ons Nov 10 2010, 23:42 | |
| Jeg håper dere som prøver foret kommer med erfaringer etter hvert. Kunne vært kjekt å høre, med tanke på nyttåras aften f.eks, nå bor vi såpass langt unna folk, at det er ikke mange rakettene som smeller rundt huset her, og ved tidligere erfaringer så har ikke hundene reagert på bråket. Men nå har jeg jo Krona, og aner ikke hvordan hun kommer til å reagere, så da hadde det vært kjekt å kunne forebygge sånn i tilefelle hvertfall. Så ikke glem å oppdatere da jenter, jeg vil veldig gjerne høre hvordan det går | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Lør Nov 13 2010, 09:54 | |
| Jeg skal holde dere oppdatert, også kan sikkert Marita gi en oppdatering også? Er det noen som vet hvor sentralt i Oslo man kan få tak i det? | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Royal Canin Calm Lør Nov 13 2010, 17:50 | |
| - Fixa skrev:
- Jeg håper dere som prøver foret kommer med erfaringer etter hvert. Kunne vært kjekt å høre, med tanke på nyttåras aften f.eks, nå bor vi såpass langt unna folk, at det er ikke mange rakettene som smeller rundt huset her, og ved tidligere erfaringer så har ikke hundene reagert på bråket. Men nå har jeg jo Krona, og aner ikke hvordan hun kommer til å reagere, så da hadde det vært kjekt å kunne forebygge sånn i tilefelle hvertfall.
Så ikke glem å oppdatere da jenter, jeg vil veldig gjerne høre hvordan det går Hvis en hund er redd for fyrverkeri, så hjelper det nok ikke så mye med fôrendring. Det blir mer en medvirkende hjelp enn en løsning. Jeg ville heller belaget meg på krigsfilmer på tv og litt dunkel belysning + å ha GODE godbiter klare til de verste periodene (særlig nyttårsaften). Godbit hver gang det smeller såpass at de oppdager det. Og beholde roen Ikke gjøre noe spesielt ut av det. Godbitene er til positive assossiasjoner. Vi sikret oss med dette da gutta var små og etter det første året har de sovet seg gjennom det hvert år. Smellene kommer jo etter leggetid | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Royal Canin Calm Lør Nov 13 2010, 18:38 | |
| - Linn skrev:
- Fixa skrev:
- Jeg håper dere som prøver foret kommer med erfaringer etter hvert. Kunne vært kjekt å høre, med tanke på nyttåras aften f.eks, nå bor vi såpass langt unna folk, at det er ikke mange rakettene som smeller rundt huset her, og ved tidligere erfaringer så har ikke hundene reagert på bråket. Men nå har jeg jo Krona, og aner ikke hvordan hun kommer til å reagere, så da hadde det vært kjekt å kunne forebygge sånn i tilefelle hvertfall.
Så ikke glem å oppdatere da jenter, jeg vil veldig gjerne høre hvordan det går Hvis en hund er redd for fyrverkeri, så hjelper det nok ikke så mye med fôrendring. Det blir mer en medvirkende hjelp enn en løsning.
Jeg ville heller belaget meg på krigsfilmer på tv og litt dunkel belysning + å ha GODE godbiter klare til de verste periodene (særlig nyttårsaften). Godbit hver gang det smeller såpass at de oppdager det. Og beholde roen Ikke gjøre noe spesielt ut av det. Godbitene er til positive assossiasjoner. Vi sikret oss med dette da gutta var små og etter det første året har de sovet seg gjennom det hvert år. Smellene kommer jo etter leggetid Er spent på nyttårsaften jeg, med alt som smeller og hyler ute. Men hvis hunden sover seg gjennom diverse actionfilmer med skyting og annet bråk på full guffe på suround, så går kanskje nyttårsbråket greit????? (Animal Planet med hunder som bjeffer derimot... ) Har ikke lest hele tråden, så lurer på hva dette fôret egentlig gjør? Er det tilsatt noe beroligende eller noe??? Og er det et fôr hunden skal ha fast, eller er det et "krisefôr" i kortere perioder? EDIT: Har nå lest hele tråden + vært inne på linken og lest forhandlerinfoen, så trenger ikke svar likevel | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Royal Canin Calm Lør Nov 13 2010, 18:59 | |
| Det blir en litt annen effekt med fyrverkeri, men jo mer tullball med bråk og lys de er vant til (og takler med ro...), jo bedre er sjansen for at det går knirkefritt Jeg har vært borti en hund en gang som tok alt piano med lyset på, men syntes det var litt skummelt om lyset var av. Så jeg gidder ikke nødvendigvis å slukke lyset når det står på som verst | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Man Nov 15 2010, 11:29 | |
| Men hva tenker du om fôret ellers generelt, Linn? Til bruk i kortere perioder, i forbindelse med feks. flytting? | |
|
| |
Cesilie
| Tema: Re: Royal Canin Calm Søn Des 12 2010, 21:41 | |
| Tenkte å komme tilbake med en oppdatering Vi har nå flyttet, og Mia har brukt Royal Canin Calm i ca. en måned. Jeg syns hun takler flyttingen fint, men nå syns jeg generelt hun takler potensielt stressende situasjoner ganske fint. Jeg kan allikevel ikke si at jeg merker noen særlig forskjell med tanke på fôret. Er det noen andre av dere som har merket noen forskjell? Marita? | |
|
| |
Marita
| Tema: Re: Royal Canin Calm Man Des 13 2010, 06:54 | |
| Kan ikke si jeg har merket den store forskjellen, men nå har det jo også blitt lite med lange turer pga kulda så vet egentlig ikke. Stressnivået sånn ellers er vel stortsett det samme. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Royal Canin Calm | |
| |
|
| |
| Royal Canin Calm | |
|