| Dobbeltbur eller to enkle | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Marianne
Antall Innlegg : 237 Join date : 24.09.2010 Age : 66 Bosted : Bergen
| Tema: Dobbeltbur eller to enkle Tir Jun 21 2011, 22:15 | |
| Om noen få uker henter vi vår lille pinscherjente og siden vi da har to hunder i hus så funderer vi litt over dette med bur i bilen. Skal vi kjøpe et dobbeltbur eller to enkle? Tenker litt på det praktiske hvis en av hundene skal være med meg og den andre med mannen min. ( På den annen side har vi jo reservebur, men det er et sammenleggbart sprinkelbur) Så er det dette med plass. Et dobbelt tar vel mindre plass enn to enkle! I tillegg er et dobbelt billigere enn to enkle! Men to enkle er vel enklere å håndtere enn et dobbelt hvis det skal løftes ut av bilen. ( Et mindre problem selvsagt) Så kommer spørsmålet om hvilken type bur. Variocage eller Herkules. Et av dem blir det, men hvilket skal vi velge? Og vilken størrelse passer en voksen pinscher? Erfaringer noen??? | |
|
| |
Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 05:20 | |
| Jeg har herkules til mine, og kunne ikke vært mer fornøyd! Det har jo fått best i test i bladet "jeger og fisk" for et par år siden, i tillegg syns jeg det ser bedre ut enn variocage. Jeg har bur nr. 5 (milan large) til mine 2 (mine sitter i samme buret da). Bur nr. 3 (milan small) bør vel være stor nok til en pinscher, de doble har jeg ikke sett str. på, men da kommer det jo an på størrelsen på den andre også. Lykke til med ny frøken (snart) i hus. | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 08:48 | |
| Jeg har variocage til mine to herligeheter, og kunne ikke vært mer fornøyd med de Og jeg liker disse burene mer en Herkules, så det er nok en smaksak Har prøvd begge! Dessuten passet ikke Herkules like godt i min bil. Variocage kan du jo dra ut slik at det passer optimalt i lengde. Er også et bur som er nøye kollisjonstestet med supre resultater! Eneste buret vi har tatt inn av ordentlige bur på jobben også, og de er meget populære. Har et dobbeltbur, men nå er det jo alltid jeg som kjører min bil og sjelden noen andre som har de med seg. Har dobbel medium, og får plass til en malle og en pinscher i det - Trayan har fin plass, Lux er det nok litt trangt for.. Skilleveggen kan tas vekk eller justeres slik at det blir litt mer plass på den ene siden | |
|
| |
Marianne
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 18:29 | |
| Da har vi vert og prøvd Herkules burene i bilen. Det ble ikke plass til to str.3 bur, og det minste dobbeltburet var 2 cm for stort Så da er det utelukket! Skal finmåle bilen nå. Variocage str.S passer, men er redd det blir for lite? | |
|
| |
Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 20:29 | |
| - Marianne skrev:
- Da har vi vert og prøvd Herkules burene i bilen. Det ble ikke plass til to str.3 bur, og det minste dobbeltburet var 2 cm for stort
Så da er det utelukket! Skal finmåle bilen nå. Variocage str.S passer, men er redd det blir for lite? Typisk! Men hva med dobbeltburene, ble de for store? | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 20:41 | |
| Vi begynte med to enkeltbur, men endte med spesiallaget dobbeltbur. Da fikk vi utnyttet plassen bedre og hundene fikk bedre plass. Det blir nok ikke enkeltbur igjen før behovet endrer seg. | |
|
| |
Marianne
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Ons Jun 22 2011, 20:42 | |
| Har finmålt bilen nå. ( Peugeot 3008) Det blir akkurat plass til et Variocage dobbeltbur str.S. Da blir det ca 42 cm bredde pr hund og hele bagagerommets dybde ( ca 82cm) Kunne nok kanskje ha skvist inn et str. M bur også, men da er det ikke plass til så mye som et frimerke utenom. Mulig det ikke går i det hele tatt. Cola sitt bur er ca 42 cm bredt og det går helt fint, og hun er ikke av de minste sheltiene. Håper det passer en pinscer også ellers ser det dårlig ut med tanke på et sikkert bur. Og jeg som kjøpte bilen for bare 3 mnd siden. Blir ikke aktuelt å skifte ut nå. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Tor Jun 23 2011, 08:06 | |
| Vi har Variocage single L til Albin. Jeg synes faktisk det er litt lite til han. Nå skal det sies at han er en stor gutt også da . Det kan også hende at jeg synes det er lite fordi jeg sammenligner med gigantburet vi brukte før, som tok hele bagasjerommet. Da vi fikk Vegard var vi nødt til å innskrenke plassen til Albin for å få plass til barnevogn. Vi valgte Variocage pga at det kan justers i lengden og at skråvinkelen passer bra inntil bakseteryggen. Da får Albin mest mulig plass. Det er også et pluss at det har deformasjonssone. Dvs at sjansene blir mindre for at de som sitter i baksetet skal få dyttet buret inn i ryggen ved en eventuell påkjørsel bakfra. Vi er ganske fornøyde med buret, men jeg hadde kanskje forventet at det skulle være mer solid enn det det er. Men for all del, det henger jo godt sammen. Jeg synes også moteringsanvisningen var litt utydelig. |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle Søn Sep 25 2011, 08:27 | |
| Siden vi skal gå til innkjøp av ny bil nå, og vi har kun et par biler som har alt det vi skal ha å velge mellom, har vi oppdaget "burproblematikken". Skal jo ha dobbeltbur, og den bilen som passer oss best har "leppe" bak. Pga. av dette passer hverken herkules eller vario, og ikke syns jeg disse spesiallagde "nettingburene" er så kjekke heller. Men fant til vår store lykke løsningen i går: Schmidt hundebur. De er sikkerhetsgodkjent ( TÛV ), laget med aluminiumsramme og stålkjerner i hjørnene. Fås også med "nødutgang" bak. Og vi får med dette buret utnyttet plassen maksimalt, dørene til buret starter der hvor leppa stopper, men buret går allikevel hele veien ned! Og lest litt på nettet, virker som folk er mer fornøyd med dette buret enn både herkules og vario. Koster bittelitt mer da Men bestiller man direkte fra Tyskland blir det ikke så mye mer. De er ikke så enkle å finne, så tenkte å tipse om det her Link her schmidt tyskland eller her Fins også i NorgeDårlig bildeeksempel.. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Dobbeltbur eller to enkle | |
| |
|
| |
| Dobbeltbur eller to enkle | |
|