Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Takk for maten-tale

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyLør Apr 09 2011, 09:28

Min far skal gifte seg i sommer, og jeg har blitt spurt om å holde takk for maten-tale. Jeg har googlet litt, men jeg syns ikke det er så mye å finne... Enkelte taler kan kjøpes, men det er kjedelig å kjøpe tale for 250 kroner om det ikke er noe å samle på.

Er det noen som har noen tips? Smile
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 45
Bosted : Trondheim

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyLør Apr 09 2011, 11:11

Det beste er vel å bruke sine egne ord wink3 Men synes du er tøff som stiller opp uansett, jeg tror ikke jeg hadde gjort det selv for jeg føler meg fryktelig ukomfortabel med å holde tale Embarassed

Jeg syns i hvert fall at de beste talene å høre på er de som ikke er så blankpolerte og perfekte, men litt sånn på sparket og fra hjertet. Gjerne litt humor også. Jeg har jobbet som selskapsservitør og da fikk vi høre alt mellom himmel og jord innen taler så jeg tror alt er greit så lenge det er ekte og godt ment happy3 Tar seg liksom ikke ut å bruke talen til å ta et oppgjør med alle man har noe usagt med (selv om det kunne blitt morsomt det også) happy4

EDIT: er lurt å ha med noe å notere på under middagen i tilfelle det skjer noe som kan brukes i talen wink3 Et annet tips er også å ikke stå å lese fra et ark, det blir zzzZZZZZzzzz for de som hører på. Ha en lapp med noen stikkord i tilfelle du mister tråden så har du et sted å gjøre av hendene også happy6
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyMan Apr 11 2011, 22:48

Takk, det var noen gode tips jeg skal ta med meg happy6
Jeg er vel ikke akkurat høy i hatten når det gjelder å holde tale, men siden de to barna til pappas forlovede skal holde hver sin tale og jeg blir spurt som hans eneste barn så kan jeg jo nesten ikke si nei unsure3 Men jeg legger ikke skjul på at jeg kommer til å drikke ett glass vin eller to først(maks...)! Hehe.

Ingen andre som har noe konkret tips til hva man snakker om? Jeg har lest at man bør være obs på å takke kokk, kjøkkenpersonale og servitører, men det må da være mer som skal sies i en slik tale? Jeg er helt lost, kan ikke huske å ha hørt noen sånn tale da jeg var i bryllup sist... Hjelper ikke så mye med nerver heller! rolleyes3
Til Toppen Go down
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyTir Apr 12 2011, 09:31

Du kan jo si noe om sammensetningen av menyen. Hvor godt det smakte, hvor mye omtanke som er lagt ned for å gjøre festen spesiel og hvor pent bordet er pyntet som en ramme rundt det hele.

Og så kan du jo si noe om gjestene. Hvor hyggelig det har vert å samles rundt maten sammen med begge familiene og vennene. Og at alle har vert med på å gjøre middagen til et minnerikt måltid for brudeparet.
Og at måltidet har gjort at alle er blitt litt bedre kjent og mye pent er blitt sagt om brudeparet.

Og si noe om de andre talene. At gjennom dem har man lært noe nytt om paret,
Og til slutt takke for at du og gjestene fikk være med og gjøre dagen spesiel Takk for maten-tale 536136 Takk for maten-tale 536136

Håper du fikk noen nye ideer. Takk for maten-tale 332565
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyTir Apr 12 2011, 11:02

Personlig synes jeg det er fryktelig kjedelig å sitte og høre på sånne oppramsingstaler med bare takk og takk og takk...jeg foretrekke å høre på litt morsommere taler og bruker som regel alltid anektoter når jeg holder taler selv også... Tror ikke jeg har spart på noen av talene mine, men jeg kan høre med pappa om han har spart på noen av sine, han har sikkert holdt tusenvis av både takk for maten-taler og andre taler... happy4 Innbilder meg at mamma har sagt hun har en bra bok som tar for seg hva man må ha med i forskjellige type taler, med en del forslag man kan bygge rundt osv, skal høre med henne også...

Ellers så kan du jo se litt her også: http://www.takkformatentale.com/
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale EmptyOns Apr 13 2011, 05:46

Jaa, hvis du kunne hørt med dem, Nina, så hadde jeg satt kjempestor pris på det!! happy5 Er også enig med deg i at bare takk og takk blir litt kjedelig, man bør ha med litt humor også, pluss at da begynner folk gjerne å bli litt rastløse. Jeg skal ta en titt på linken din når jeg er ferdig på jobb, også håper jeg du sier i fra om du får noen gode tips fra mor eller far biggrin

Takk for mange gode tips, Marianne! Det er jo tross alt en takke-tale, så litt takking må man ha med wink3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Takk for maten-tale Empty
PosteTema: Re: Takk for maten-tale   Takk for maten-tale Empty

Til Toppen Go down
 
Takk for maten-tale
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Takk for meg!
» fargen på en pinscher
» Tilbyr hundelufting/pass
» Hiro har fått nytt hjem
» Nr 31, takk...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: