Hiro en hanhund født 16/07-08. C på HD testen men han preges ikke av dette i hverdagen. Kastrert.
Den kuleste Pinschern på Østerås søker nye utfordringer. Han trenger et nytt hjem hvor han er i fokus. En småbarnsfamilie er uaktuelt for ham. Ei heller førstegangs hundeeiere, det må være en erfaren hundevant person.
Han er godt vant med å være alene 8 timer om dagen - han sover opp til 16 timer om dagen. Han har ikke separasjonsangst. Han trenger bare mer oppmerksomhet og kos.
Vi har brukt lang tid på denne avgjørelsen og vi ser vi ikke lenger er de kule eierne eller at vi klarer å tilfredsstille ham. Og vi skjønner han godt! Det er på tide å innse vi ikke lenger har den hverdagen han trives best i - en hverdag med lek, gå på hundebarnehage (luftegruppe) delta på utsillinger, kurs, løpeturer, sykkelturer o.l
Han er:
Lydig
Leken
Oppmerksomhetssyk
Noe sjalu
Glad i vårt barn på 1 år
Han elsker voksne folk
Han er ingen bråkemaker på hundesletta men han lar seg heller ikke pille på snuten. Kommer det andre hunder og skaper dårlig stemning setter han de på plass.
Han liker å holde seg aktiv - kan gjerne bli med på løpeturer og sykkelturer
Går fint ved siden av vognen
Syns det er gøy å gjøre triks fordi han får godbiter
Takler å gå på turer i regnvær - bare han har bra klær
Mindre begeistret for bilturer men har aldri blitt syk
Elsker å bade om sommeren
En god mentor for andre yppe ung hanhunder (syns jeg da)
Kjærlig og givende på mange måter
Tilgivende
A one man show - mange fremmede har et smil om munnen når de ser ham. Får så mange komplimenter når vi er ute på tur.
En kul kompis
Vi som eiere har nådd et punkt hvor vi setter hverandres grense på prøve - dermed prioriterer vi hverandre og søker et nytt sted for kompisen vår.
Kjenner du noen som kunne tenke seg å ta over Pinsher stafettpinnen? Han er jo en norsk champin og vi er så stolte over ham! Men veldig klar for nye eventyr. Vi er ganske sikre på at han vil raskt finne seg til rette i nytt hjem - men han trenger faste rutiner.
Morgentur 10 min - etter jobb tur 1 time og kveldstur 10 min
Han spiser frokost
Han E L S K E R Frolic godbiter og gjør all verdens kunst for å en bit eller to
Han er godt vant til kollektivet - superflink på banen og buss. Til og med trikk og tog.
Han kan sove i sin egen seng uproblematisk - han kan finner på å snike seg opp i sengen din siden du er en ny person han vil teste ut... sofaen får du en god varmekilde
Han har ingen allergier eller helseplager. Alt er tipp topp form.
Han spiser i hovedsak hundefor med litt rått egg, yogurt, tran, olivenolje og vom.
Ta kontakt med meg dersom du er interessert eller kjenner noen som søker en ny venn
Gabriella
gabriellamolina@gmail.com